28.12.2014 14:54 #581 :: Kirjaneito
Arvaa mikä kirja!
Hahaa! Olen lukenut Tuulen nimen viisi kertaa, joten tunnistin heti. :wink:Laittelen tänään uutta vihjettä.

29.12.2014 11:58 #582 :: Kirjaneito
Arvaa mikä kirja!
Eilen pääsikin sitten kokonaan unhotumaan tämä arvuuttelu... :tongue:No, nyt ensimmäistä vihjettä.

Työnsin ohjaamon katon auki ja värähdin kun kuumuus vyöryi ylitseni. Kumma juttu luonnollisessa ilmassa oli se, että toisin kuin suodatettu ilma, se maistui jollekin - sille mitä lähistöllä sattui olemaan. Tässä tapauksessa auringolle ja merelle - se oli kuumaa ja suolaista.

• Adaera hahmo
  • Adaera

01.01.2015 15:16 #583 :: Adaera
Saisiko uutta vihjettä?

01.01.2015 16:04 #584 :: Kirjaneito
Arvaa mikä kirja!
Ainiin, pääsi kokonaan unohtumaan. (Taitaa muuten olla ensimmäinen kerta kun pääsen laittamaan toisen vihjeen :cheesy:)

Kun laskeuduin puolen metrin päähän, heidän kätensä lennähtivät aurinkolaseille ja kuulin tutun naksahtelun, kun naiset painelivat pikku vipuja linssien vaalentamiseksi. Ja vanhempani ihmettelivät miksi minä inhosin niin kovasti käymistä kerroskaupungeissa.
"Sinulla on niin kaunis iho", sanoi vihreämekkoinen. Hän kuulosti aikuiselta, toisin sanoen hänen olisi pitänyt ymmärtää olla töllöttämättä ihmistä.
"Kiitos." Yritin livahtaa heidän ohitseen, mutta keltamekkoinen tukki tien.
"Onko se aito?"

02.01.2015 15:32 #585 :: Kirjaneito
Arvaa mikä kirja!
Ei vieläkään arvauksia? Lieneeköhän kovin moni tätä lukenut. Koetan helpottaa hiukan.

"Mikä? Mikä minä olen?"
"Yläpuolelta", sanoin.
"Yläpuolelta." Hän hymyili ikään kuin sana olisi huvittanut häntä. "Siis niin kuin veden yläpuolelta?"
"Joo."
"Mistä sinä sen tiedät?"
"Mistäkö minä tiedän...?"
"Että olen yläpuolelta?"
Oliko hän tosissaan? Vaikka hän ei olisi huomauttanut minun hohdostani, kaikki hänessä huusi yläpuolista. Mikä pahempaa, hänessä oli kaikki harrastajasukeltajasta kielivät merkit. Ääneen sanoin kuitenkin vain: "Kesakot."

02.01.2015 15:42 #586 :: The Big Bad Wolf
Arvaa mikä kirja!
Kat Fallsin Veden alla? Ihan puhdas arvaus.

02.01.2015 15:43 #587 :: Kirjaneito
Arvaa mikä kirja!
Oikein. Oli muuten todella vaikea löytää alkuun pätkiä joista ei heti selviäisi, että ollaan veden alla... :tongue:

04.01.2015 19:32 #588 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Tuleekos sudelta sitten seuraavaa kirjaa? :)

04.01.2015 20:38 #589 :: The Big Bad Wolf
Arvaa mikä kirja!
Öö joo, tulee! :cheesy:Pitäisi varmaan opetella laittamaan nämä heti kun vuoro tulee...

X havahtui hereille ja huomasi, että hän oli lämmin ja kuiva, hänen poskensa oli painunut karheaa kangasta vasten, eikä hänen käsiään ollut sidottu. Hän liikahti, mutta meni monta minuuttia, ennen kuin hän jaksoi työntää itsensä pystyasentoon ja tarkkailla ympäristöään.

Hän oli sellissä ja istui kapealla, muhkuraisella sängyllä. Ikkunassa oli kalterit, ja sellin rautavahvisteinen ovi, jossa oli myös pieni kalterein varustettu ikkuna, oli lukossa.

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

04.01.2015 20:50 #590 :: Ageha
Kristin Cashoren Syntymälahja?

05.01.2015 10:53 #591 :: The Big Bad Wolf
Nej.

Y sieppasi yhden soihduista kannattimeltaan ja johdatti heidät käytävää pitkin painavan puuoven luokse. Hän avasi oven avaimella ja vei heidät huoneeseen, jonka lattialle levitetyn karhuntaljan päällä oli pehmustettuja tuoleja. Seiniä peittivät nahkaselkäisillä teoksilla täytetyt kirjahyllyt.

Y kasasi takkaan puita ja sytytti ne soihdullaan. Pian tuli roihusi iloisesti. "Olet minulle selityksen velkaa, vanhus."

Z hymyili niin, että kasvot rypistyivät. "Ketä sinä kutsut vanhukseksi? Kun tapasimme viimeksi, tukassasi vei ollut lainkaan harmaata. Nyt kuontalosi näyttää vetävän viimeisiään."

"Sinä taas näytät samanlaiselta kuin viime kerralla, vaikka siitä on melkein kaksikymmentä vuotta. Aika kohtelee sinua hyvin: tulet aina pysymään äksynä vanhana miehenä, jotta voit opettaa tärkeitä asioita tuleville sukupolville. Nyt tämä höpinä saa riittää. Kerro kaikki. Olet aina ollut hyvä tarinankertoja", Y sanoi kärsimättömänä. X höristi korviaan ja odotti malttamattomana, mitä Z sanoisi.

05.01.2015 13:49 #592 :: Wanderer
Mifongin aika?
Ensimmäinen pätkä oli niin tuttu, mutta toista en oikein saanut yhdistettyä mihinkään.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

• Bensku hahmo
  • Bensku

05.01.2015 23:14 #595 :: Bensku
Re:Vs: Arvaa mikä kirja!
Belgarath on minäkertojassa, joten ei... Mutta ehkä Belgarionin tarusta joku osa?

Olisiko Ennustusten aika?

06.01.2015 10:51 #596 :: The Big Bad Wolf
Arvaa mikä kirja!
Eipä ole sekään, ei Eddingsiä ollenkaan.

Jos tänään ei arvata niin huomenna laitan ilmeisemmän vihjeen. Uskallan veikata että ainakin muutama arvailijoista on lukenut. Kirjaston mukaan päälle nelisensataa.

X nyökkäsi. "Hän oli pitkä, laiha ja hyvin kalpea. Silmät ja hiukset olivat punaiset. Hän oli kokonaan muistissa."

"Entä hänen miekkansa? Näitkö sen?" A kysyi jännittyneenä. "Oliko terässä pitkä naarmu?"

"Oli", X vastasi yllättyneenä. "Mistä tiesitte?"

"Minä tein sen naarmun, kun yritin lävistää hänen sydämensä", A vastasi ja hymyili julman näköisenä.
Tykännyt: Saki

06.01.2015 11:39 #597 :: Saki
Arvaa mikä kirja!
Naarmuinen miekka kuulostaa tutulta. Olisiko Eragon..?
Tykännyt: The Big Bad Wolf

06.01.2015 12:42 #598 :: The Big Bad Wolf
Arvaa mikä kirja!
Eragonhan se. :wink:Vuoro Sakille!

06.01.2015 12:59 #599 :: Saki
Arvaa mikä kirja!
Ohoo, sehän meni oikein :lol:Uutta vihjettä tulee vielä tänään.

06.01.2015 16:11 #600 :: Saki
Arvaa mikä kirja!
Tässä ei juuri mitään merkittävää tapahdu, mutta kirjoitustyylistä voi kyllä arvata mikä kirja on kysessä.

"Onko X siis jätetty vartiatta?" Y kysyi.
"Onhan tuo vesi tuossa", Z sanoi. "Mutta A vartioi sitä ja jotkut muut myös. Kaikki pylväät ja tangot tuolla kentällä eivät ole X:n pystyttämiä. A on luullakseni kallion vieressä lähellä portaiden alapäätä."
Muokannut 06.01.2015 19:20 Saki