20.01.2014 23:04 #61 :: Iivari
Arvaa mikä kirja!
Keltainen ja kultainen tuntuu olevan merkityksellisessä roolissa, mutta ei kyllä vieläkään hajuakaan...

20.01.2014 23:05 #62 :: Dyn
Joo, ihan vieras on.

20.01.2014 23:11 #63 :: Vanamo
Arvaa mikä kirja!
Dyn & Iivari: Ei tää oikeasti ole ihan vieras, mutta katsotaan jos joku keksisi jotain ennen kuin annan lisää vinkkejä. :wink:

21.01.2014 11:12 #64 :: Vanamo
Neljäs vihje:

Sillä on mahtava puolustus. Pääsen kyllä tuntumaan, mutta en millään läpi siitä parinsadan metrin syvyisestä kentästä joka sitä ympäröi. Huomaan kulkeneeni kehää, vaikka olen ihan varma että olen mennyt luotisuoraan. En pääse sisään, ja se mikä siellä sisäpuolella on ei myöskään pääse ulos.

21.01.2014 11:20 #65 :: Iivari
Robert Holdstockin Alkumetsä?

21.01.2014 11:26 #66 :: Vanamo
Oikein, vuoro Iivarille!

Ajattelin, että kirja on niin monille tuttu, että pitää lähteä epämääräisistä vihjeistä liikkeelle. Ensimmäisessä vihjeessä esiteltiin muinaisten aikojen hahmo, toisessa mainitaan metsä, kolmannessa on mukana jotain selkeästi nykyaikaisempaa ja viimeisessä sitten yksi olennainen haaste.

21.01.2014 14:42 #67 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Täh, mitäh siis suorastaan. Mun yks lempparikirjoja teini-iästä, mutten muistanut, että sitä olisi kerrottu ensimmäisessä persoonassa. No, ehkä ne jatko-osat ovat jääneet paremmin mieleen, kun tuntuvat nyt äkkiseltään muistikuvissa dominoivan.

21.01.2014 17:38 #68 :: Vanamo
Arvaa mikä kirja!
Uusintaluvun paikka siis? ;)

Kirja on minullekin yksi teiniaikojen suosikkeja, mutta nyt aikuisena ei valitettavasti ollut enää alkuunkaan niin vaikuttava. :sad:

• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti

21.01.2014 17:42 #69 :: Mab
Arvaa mikä kirja!
Täh ja mitäh myös minultakin :huh:

Tuollahan se möllöttäisi hyllyssä, mutta uskaltaako siihen enää tarttua, jos kerta on vaarana vaikuttavuuden väheneminen... :sad:

• Rinja

21.01.2014 18:04 #70 :: Rinja
Arvaa mikä kirja!
Urgh, minä mietin Alkumetsää jo kahden vihjeen jälkeen, mutta jotenkin olin vain varma että ei se ole se. Kolmas eli lentokonevihje jo viimeistään vei ajatukseni aivan muualle. Kyllähän siinä kirjassa kuitenkin näin jälkikäteen muistellen taisi jotain tuollaista olla.

21.01.2014 19:05 #71 :: Iivari
Arvaa mikä kirja!
En minäkään tosiaan muistanut minkään vihjeen kohdalla, vaan vasta neljänen vihjeen jälkeen kasautuva tieto sai ajattelemaan, että voisi olla. Pitäisi oikeasti lukea uudelleen, vuosikymmen jo siitäkin taitaa olla. Seuraava arvuuteltava kirja on sitten tässä:

"Syyskuu
Tiistai
Tehdään ensi alkuun yksi asia selväksi: tämä kirja on JULKAISU, ei päiväkirja, vaikka kannessa niin lukee. Kun äiti lähti ostamaan mulle muistikirjaa, mä käskin sitä ottamaan NIMENOMAAN sellaisen, jossa ei lue "päiväkirja".

Tosi mahtavaa. Puuttuu vain, että joku tollo näkee tämän kirja mulla ja ymmärtää väärin."

21.01.2014 19:08 #72 :: Kitten
Olisiko Neropatin päiväkirja?
Tykännyt: Iivari

21.01.2014 19:20 #73 :: Iivari
Arvaa mikä kirja!
Uskalsin ottaa lainauksen suoraan kirjan alusta, kun teoksen pääkohderyhmä, joka on jotain 10-14 -vuotiaat pojat, ei ole täällä mitenkään järkyn isosti edustettuna. Ois pitänyt muistaa, että risinglaiset lukevat laajasti kaikkea, kuten sivistyneistön kuuluukin.

Eli vuoro on sinun Kitten!

23.01.2014 14:44 #74 :: Kitten
Ensimmäinen vihje :D

"Huomasin, että sir **n viitta oli nuhruinen ja saappaisiin oli tarttunut pölyä ja mutaa. Hänen rengaspaitansa oli kulunut, ja siellä täällä pilkotti ruostetta. Vyöllä roikkuvan miekan kiiltävä kahva kuitenkin kimalteli auringossa.
"Anteeksi, mutta näytät hieman nuorelta munkiksi" Hän sanoi.

23.01.2014 15:08 #75 :: The Big Bad Wolf
Arvaa mikä kirja!
Hmm. Tuli mieleen C.J.Sansomin Luostarin varjot...?

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

23.01.2014 18:02 #76 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Weis & Hickman: Laskevan auringon lohikäärmeet? On munkki ja on ritari, muistaakseni.

23.01.2014 18:43 #77 :: Kitten
Arvaa mikä kirja!
Kumpikaan ei vielä oikein, vaikka oli hyvät arvaukset (:

2. Ajattelin myös, että tämä oli typerä tapa kuolla - puolustaessani miestä, joka olisi tappanut minut häikäilemättä, jos tilanne olisi ollut toinen. Muistin sir **n ja oppitunnit kunniasta, nöyryydestä ja voitokkaan soturin osoittamasta myötätunnosta. Juuri ennen kuolemaani toivoin, että hän olisi minusta ylpeä.

Tästäkin tuli näköjään aika vaikea vihje, mutta ehkä joku keksii silti :D

23.01.2014 19:00 #78 :: Kirjaneito
Arvaa mikä kirja!
Minulla on sellainen tutina, että olisin lukenut tämän, mutten vaan saa ajatuksesta kiinni. Arvataan Michael Spradlinin Graalin vartijaa, vaikka meneekin spefistä historian puolelle. Ritareita ainakin on. :lol:

23.01.2014 19:02 #79 :: The Big Bad Wolf
^ No just, olin arvaamassa samaa. :wink:

23.01.2014 19:04 #80 :: Kitten
Arvaa mikä kirja!
Oikein oli, vuoro siis Kirjaneidolle :)