17.02.2015 09:21 #741 :: Hillo
Eipä ole Julma maa.

vihje 3.0:
Niin ahdistunut kuin olinkin näistä olosuhteista onnistuin keskittymään ja jakamaan yleistunteen elimestäni, jota rouva [M]:n elin puristi, osittaisiin tunteisiin eri kohdissa minua ja häntä sitä mukaa kun ne joutuivat liukuvan liikkeeni ja hänen kouristustensa valtaan. Tämä sovellutus auttoi sitä paitsi pidentämään välttämätöntä tarkkailutilaa hidastaen lopullisen kriisin syöksyä tuoden mukanaan turtumuksen tai osittaisen herkkyyden hetkiä jotka vuorostaan saivat aikaan äkillisiä hekuman hetkiä ja jotka jakaantuivat odottamattomalla tavalla tilassa ja ajassa. "[N]! [N]!" valitin rouva [M]:n korvaan liittäen kouristuksenomaisesti nämä yliherkkyyden hetket hänen tyttärensä kuvaan ja tunneasteikkoon jonka kuvittelin hänen voivan herättää minussa täysin erilaisena.

17.02.2015 20:41 #742 :: Hillo
Arvaa mikä kirja!
Ilmeisesti tämä sitten on vaikea. Huomenna alan laittaa helpompia vihjeitä.

vihje 3.5 (välitöntä jatkoa edelliseen):
Ja pitääkseni yllä, pystyäkseni kontrolloimaan reaktioitani ajattelin kuvausta jonka esittäisin samana iltana herra [O]:lle: ginkgon lehtien sadetta luonnehtii se seikka että joka hetki jokainen putoamassa oleva lehti on eri korkeudella mistä syystä tyhjä ja turta tila johon näköaistimukset sijoittuvat voidaan jakaa jatkuviin tasoihin joista jokaisessa leijuu yksi ja vain yksi lehti.

17.02.2015 20:59 #743 :: maahinen
Calvino Jos talviyönä matkamies

17.02.2015 21:04 #744 :: Hillo
Arvaa mikä kirja!
Sehän se! Vuoro maahiselle.

17.02.2015 22:18 #745 :: maahinen
Arvaa mikä kirja!
Minä tiesin kyllä ihan tarkkaan mitä isä sanoisi. Hän kertoisi olleensa aina luokkansa priimus ja että hänen oma isänsä oli ollut hänestä hyvin ylpeä ja kuinka mahdottomasti hän toi koulusta kunniakirjoja ja palkintoristejä jotka hän mielellään näyttäisi minulle, muttei voinut koska oli kadottanut ne muutossa naimisiin mennessään.

18.02.2015 17:45 #746 :: Soturiorava
Miten tuli mieleen niin vahvasti Sempé - Goscinny Pikku Nikke

18.02.2015 18:46 #747 :: maahinen
Arvaa mikä kirja!
Koska tyyli on unohtumaton? Oikein!

18.02.2015 19:38 #748 :: Soturiorava
Arvaa mikä kirja!
Se oli kyllä totta. X raotti verhoja nähdäkseen ulos ja säikähti kuollakseen, sillä toinen miehistä seisoi ikkunan takana tuijottamassa ilmeettömänä sisään. X:ltä pääsi tahaton vingahdus ja hän melkein kompastui jalkoihinsa peruuttaesaan ikkunan luota.
-Ole nyt hiljaa, Y supisi. -Jos me olemme aivan hiljaa, ne ehkä luulevat, että täällä ei ole ketään.
-Enpä usko, sanoi X osoittaen sormellaan ikkunaa. Nyt se oli kuitenkin tyhjä. Sen sijaan ovelta kuului koputus.
-Paetaan takakautta, Y kuiskasi.
Juuri silloin takaoveenkin koputettiin.

• Adaera hahmo
  • Adaera

21.02.2015 03:07 #749 :: Adaera
Saisiko uutta vihjettä?

• Saki hahmo
  • Saki

21.02.2015 09:44 #750 :: Saki
Arvaa mikä kirja!
Kuulostaa tutulta mutta ei kuitenkaan.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

21.02.2015 12:03 #751 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Laitetaan arvaus..Duncan: Viimeinen ihmissusi?

21.02.2015 15:19 #752 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Kuulostaa tutulta mutta voisi olla kyllä turhan monesta kirjasta... mäkin ehkä kaipailisin siis uutta vihjettä. :)

Arvataan joutessa vaikka Ajan pyörän eka osa.

21.02.2015 21:16 #753 :: Soturiorava
Ei mikään noista.
Tässä uutta vihjettä:

-Y. Avaa ovi! Minä tiedän, että sinä olet siellä. Rehtorin ääni oli kireä.
-Täällä on minun lisäkseni pari herraa, jotka haluavat jutella sinun kanssasi.
-Varmaan lastensuojelusta, Y parahti. -Ne ovat jotenkin saaneet selville kaiken ja ovat nyt tulleet hakemaan minua.
Oveen jyskytettiin astetta kovemmin. Se kuulosti pelottavalta.
-Y. Tässä on nyt kyse hyvin vakavasta asiasta. On kyse rikosepäilystä.
Pojat katsoivat toisiaan. Rehtori oli ilmeisesti suivaantunut vajoamisestaan paljon enemmän kuin he olisivat osanneet kuvitellakaan. Ja siinä tapauksessa miehet eivät olleet ainoastaan Y:n perässä. X:ää syytettäisiin varmasti myös.

21.02.2015 21:19 #754 :: HourglassEyes

• Saki hahmo
  • Saki

21.02.2015 21:29 #756 :: Saki
Arvaa mikä kirja!
Äääh, nyt ärsyttää. Ihan vasta olin lukenut.

21.02.2015 21:51 #757 :: HourglassEyes
Ja vihjettä pukkaa...

Päivän kurjimmmista hetkistä sijalle neljä ylsi se, jolloin näin naamani lentoaseman vessan peilistä. Totesin jälleen kerran, että minulla oli kolmekymmentäkaksivuotiaaksi kamalan paljon ryppyjä silmien ympärillä, mutta ei hetki sen takia kurja ollut. Eikä senkään takia, että olkimaiset hiukseni kieltäytyivät uppiniskaisesti asettumasta mitenkään järkevästi - siksi minulla oli aika varattuna stylistiltäni Loreleilta kaksi tuntia ennen gaalan alkua. Hetki oli surkea siksi, että huomasin miettiväni, mahtaisiko Daniel Kohn pitää minua viehättävänä.
Muokannut 21.02.2015 22:26 HourglassEyes Syy: kirotusvire...

• Rinja

21.02.2015 22:42 #758 :: Rinja
Huono karma?

22.02.2015 09:31 #759 :: HourglassEyes
Oikeinhan se meni Rinjalla heti kertalaakista! :tongue:

• Rinja

22.02.2015 13:52 #760 :: Rinja
Arvaa mikä kirja!
Soitti kelloja heti ensimmäisestä virkkeestä :wink:

Uutta pukkaa:

Kaksi kuukautta sen jälkeen, kun he olivat nostaneet ankkurin Freetownissa, puolisen tusinaa brittiläistä sota-alusta haravoi eteläistä Atlanttia löytääkseen jotain merkkejä heidän pienestä aluksestaan, ja lähes oitis St. Helenan saaren rannalta löydetty hylky sai ihmiset vakuuttuneeksi siitä, että [alus] oli uponnut vieden kaikki aluksella olleet mukanaan, ja niinpä etsinnät lopetettiin ennen kuin ne oli tuskin kunnolla aloitettukaan, vaikka toivo hehkui vielä monessa kaipaavassa sydämessä monia vuosia.