21.03.2015 19:43 #841 :: Knox Gargol
III vihje

Jättimäiset pedot eivät jääneet leiriin, vaan ryhmittyivät riviin muurin eteen, Niitä käskevät upseerit asettuivat niiden taa.

Thorn nykäisi Ananais'ta hihasta. "Olisiko sinulla suunnitelmaa, kenraali?" Ananais vilkaisi vanhaa miestä ja nielaisi kielelleen pyrkivät kiukkuiset sanat nähdessään tämän pelon vääristämät kasvot. Thorn oli käynyt aivan harmaaksi ja purrut hampaansa tiukasti yhteen.

"Ei minkäänlaista, ystävä."

Pedot eivät rynnänneet päätä pahkaa muurille vaanlähtivät sitä kohti kaikessa rauhassa löntystellen. Niillä oli aseinaan hirmuisia nuijia, sahateräisiä miekkoja, sotamoukareita ja kirveitä. Niiden silmät olivat verenpunaiset ja kieli riippui velttona hampaiden välistä.Ne etenivät ääntäkään päästämättä. Hiljaisuus jäyti sielua ja veipuolustajilta rohkeuden. Miehet alkoivat epäröidä muurilla.

21.03.2015 20:16 #842 :: Ageha
Varjojen prinssi?

21.03.2015 21:14 #843 :: Knox Gargol
Arvaa mikä kirja!
Kyllä. Tiesin, että heti, kun esittelen yhdenkin hahmon nimen, joku tunnistaa teoksen.

23.03.2015 17:25 #844 :: Ageha
Hih :cheesy:

Vihje 1

-Ole kiltti, Herrani, pikkutyttö kerjäsi simät suurina, -onko sinulla leivänkannikkaa?

X katsoi avuttomana häneen. -Olen pahoillani. Hän pengoskeli vaatteitaan etsien tälle jotain annettavaa, mutta lapsi alkoi itkeä ja kääntyi poispäin.

Löyhkäävien katujen toisella puolella sänkipellola suunnileen X:n ikäinen rääsyinen poika soitti puuhuilua paimentaessaan muutamaa lehmänkantturaa. Hän soitti sydäntäsärkevän aitoa sävelmää, joka ajelehti huomaamattomana kalpean auringon viistojen säteiden valossa kyhjöttävien murjujen lomassa. Poika näki hänet mutta ei keskeyttänyt soittoaan. Heidän silmänsä kohtasivat jonkinlaisen vakavan tajuamisen myötä, mutta he eivät puhuneet.

26.03.2015 18:49 #845 :: Ageha
Vihje 2

- Tulenteko ei ole täällä sallittua, tyttö sanoi ankarasti.
- Sinun pitää selittää se Y:lle, X sanoi. -Minä teen vain mitä käskettiin.

Tyttö vihelsi, ja läheisen puun takaa tuli toinen tyttö. Hänelläkin oli jousi. Hänellä oli melkein yhtä punainen tukka kuin Z:lla, ja hänenkin ihossaan oli lehvistön värisävy.
- Se sanoo keräävänsä puuta, ensimmäinen tyttö ilmoitti, - nuotioon. Pitäisiköhän minun tappaa se?
- Q sanoo että meidän pitää ottaa selville keitä ne ovat, punatukkainen sanoi mietteissään. - Jos osoittautuu, ettei niillä ole tänne mitään asiaa, sitten voit tappaa sen.

26.03.2015 19:55 #846 :: Knox Gargol
Arvaa mikä kirja!
David Eddings, Ennustusten aika.

27.03.2015 11:16 #847 :: Ageha
Arvaa mikä kirja!
No oho, yritin väittää että väärin meni mutta eipäs mennytkään. :tongue:Ihan oikein siis (sotkin mielessäni kahden tähän sarjaan kuuluvan kirjan nimet toisiinsa :roll:).
Muokannut 27.03.2015 13:53 Ageha

30.03.2015 22:10 #848 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
Nappaan vuoron kun sitä ei käytetty.

Vaikka yö oli kylmä, ilmassa oli kuitenkin sen verran lämmin henkäys, että Xsää ei palellut. Hän juoksi ja juoksi, kunnes henki ei enää kulkenut. Kun hän ei enää jaksanut juosta, hänen jalkanssa löysivät tutun polun, jota hän oli kulkenut viimeksi syksyllä. Maailma hänen ympärillään oli täynnä kaipuuta ja elämää, ja ilma väreili kaikkia mahdollisia lauluja.

01.04.2015 22:54 #849 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
X oli jo niin taitava työssään ettei hänen tarvinnut katsella sormiaan punoessaan. Sen sijaa hän antoin katseensa vaeltaa ympäri huonetta. Hänestä oli hauska kastella Z:tan työskentelyä. Pää kumarassa hän kurkisteli hiuspörrönsä takaa ja seurasi, kuin Z loi kankaan, pyöritti luomapuita, pijotti loimet pirtaan, niisi, solmi polkusimet ja pystytti kankaan. Z:tan kädet työskentelivät yhtä tottuneesti ja keveästi kuin X:n, ja oli ilo katksella, kuinka ne tanssittivat sukkulaa edestakaisin, edestakaisin, ja samalla tiivis, tasainen villakangas kasvoi kangaspuissa.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

01.04.2015 22:56 #850 :: Hiistu
Holopaisen Welman tytöt?

01.04.2015 23:18 #851 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
Eipä ole, vaikkakin hyvä kirja.

• Rinja

01.04.2015 23:39 #852 :: Rinja
Arra?

02.04.2015 00:48 #853 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
Sehän se. En jaksanut kauhean vaikeasti arvuuttaa.

• Rinja

02.04.2015 00:54 #854 :: Rinja
Arvaa mikä kirja!
^ Ensimmäisessä lauseessa herätit iloni siitä, että arvasin oikein, ja toisessa lauseessa mitätöit saavutukseni heti. Sniff. :wink:

Minä en ole lukenut aikoihin muuta kuin Tarzaneita (edelleen) ja hyllyssäkään ei oikein mitään enää luettuna ole, joten joku muu vieköön vuoron.

02.04.2015 01:09 #855 :: Dyn
Miiinäää!

Kaikkien elämä jatkui. Tietenkin.

Hän huomasi astelevansa alakertaan johtaviin portaisiin ymmärtämättä täysin itsekään miksi. Kellarin pehmeä, tumma tuoksu toi aina mieleen jotakin lapsuuteen liittyvää, foosball-pöydän, kiviseinät, kokolattiamaton.
Muokannut 02.04.2015 01:12 Dyn

02.04.2015 02:09 #856 :: Adaera
Aika julmaa vai mitä... Hohohoho
Mut jos sen on lukenut aika selkee, kun puhutaan kankaiden kutomisesta ja ilmassa väreilevistä lauluista.

04.04.2015 04:04 #857 :: Dyn
Arvaa mikä kirja!
Seuraava vihje jos ei arvailuja tule...

X:n synnyttyä äiti oli alkanut suhtautua häneen kuin kiusalliseen puolituttuun, joka oli jäänyt asuntoon pyörimään. Hän olisi mielellään pitänyt vauvaa sylissä, opetellut vaihtamaan vaippoja ja laittanut säälittävän ryppyistä pikku velipuolta pieneen vauvansänkyynsä nukkumaan, mutta äiti tuntui vaivautuvan heti kun hän lähestyi vauvaa. Hänelle ei selvinnyt, johtuiko se siitä että äiti ei luottanut häneen vauvan kanssa, vai siitä että äiti ei itse kyennyt luopumaan kääröstä hetkeksikään.

• Hillo hahmo
  • Hillo
    Upseeri

05.04.2015 10:01 #858 :: Hillo
Heitetäänpä Jussi Valtonen: He eivät tiedä mitä tekevät

10.04.2015 22:17 #859 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
Joku on tainnut vähän unohtaa tän. Jos ei ala tapahtuun nappaan (tai joku muukin saa) vuoron.

12.04.2015 18:06 #860 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
Otetaas sitten uus kirja.

Lopun kotimatkan aikana ei tapahtunut mitään poikkeavaa. Kuninkaan luolan läpikulkeminen tuntui helpommalta kuin mitä vastakkaiseen suuntaan meneminen oli ollut, ja hiilenmusta pimeyskin verhosi kaiken vain kerran.