24.04.2015 17:42 #881 :: Louhikäärme
Kolmas vihje:

Hän oli melkein itseni mittainen mies, vain sormenleveyden verran lyhyempi: en ollut koskaan nähnyt ketään toista niin pitkää. Hänen rintansa oli voimakas, hartiansa leveät, jopa omiani leveämmät, hänen käsivartensa olivat yhtä paksut kuin tavallisen miehen reidet. Palvelijoideni soihtujen lepattavassa valossa tuijotin tarkasti hänen kasvoihinsa. Hänen leukansa työntyi voimakkaasti eteenpäin, hänen suunsa oli leveä, kulmansa voimakkaat ja tummat, ja hänen silmissään oli jotakin rajua ja hehkuvaa. Hänen partansa oli paksu, hiuksensa takkuiset. Ja kuinka rauhallinen hän olikaan, kuinka itsevarma! Siinä hän seisoi tielläni! Eikö hän tiennyt minun olevan kuningas *****?

• Adaera hahmo
  • Adaera

24.04.2015 19:13 #882 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta ei soita kelloja. Sanoisin, että en ole lukenut.

25.04.2015 21:50 #883 :: Louhikäärme
Arvaa mikä kirja!
Hetken ajan, kun vartaloni oli hänen yläpuolellaan, jumalminäni välkkyi ja poistui minusta ja kuolevainen minäni palasi. Ja ajattelin kaikkia niitä monimutkaisia asioita, joita olin tämän naisen kanssa kokenut, kuinka hän oli hämmentänyt minua. Ajattelin hänen arvaamattomuuttaan, tummaa leikkisyyttään, arvoituksellisuuttaan, voimaansa. Ajattelin myös sitä toista *****a, kuolevaista, jota ●●●●● oli syleillyt vuosi toisensa jälkeen tässä samassa riitissä, ja tultuaan ●●●●●lle tarpeettomaksi, tämä oli huolettomasti tapattanut hänet. Sitten jumala palasi minuun, ja kaikki nämä ajatukset katosivat, ja sanoin niin kuin jumalan täytyy tuossa tilanteessa jumalattarelle sanoa: "Minä olen paimen, minä olen kyntäjä, minä olen kuningas: minä olen sulhanen. Iloitkoon jumalatar!"

• Rinja

26.04.2015 23:28 #884 :: Rinja
Avalonin usvat?

28.04.2015 18:01 #885 :: Louhikäärme
Arvaa mikä kirja!
(lähetetty uudelleen, koska sähkökatko söi alkuperäisen viestin)

Kukaan ei ole tainnut lukea tätä, joten heitän hakukoneiden käyttäjille helpon:

Sitten kaukana idässä maa järisi ja kukkulat jylisivät ja tuli niin valtava tulen ja myrkyllisten kaasujen purkaus, että se sai Huwawan ryöpyn näyttämään lempeältä tuulenvireeltä. Minulla oli tuhannen miehen armeija sillä alueella etsimässä kohtia, joista elamilaiset olivat laskeutumassa valtakuntaamme, ja noista tuhannesta miehestä palasi hädin tuskin puolet. "Taivaan Härkä pääsi irralleen", he sanoivat. "Taivas tummeni ja musta savu nousi, ja maanvyörymä jylisi, ja näimme Härän ilmassa yllämme. Kolmesti se korskahti; ja ensimmäisellä korskahduksellaan se surmasi sata miestä, ja sata lisää toisellaan, ja kolmannella kaksisataa lisää. Maa järisi, kukkulat jylisivät, Taivaan Härkä hengitti kuolemaa yllemme. Sen haju on yhä sieraimissamme. Ja nyt Härkä kulkee kohti Urukia."
Tykännyt: Bensku

• Adaera hahmo
  • Adaera

02.05.2015 23:56 #886 :: Adaera
Arvaa mikä kirja!
En kyllä onnistunut hakukoneillakaan.

03.05.2015 00:59 #887 :: Dyn

• Kingi
    Aseenkantaja
17.08.2015 00:09 #890 :: Kingi
Arvaa mikä kirja!
Eihän tätä oo suljettu tai mitää, ku kukaa ei oo postannu mitää pitkään aikaan? Mua ainaki kiinnostais pelata tätä, jos joku vaa viittis jatkaa, mikäli tätä ei oo suljettu. Harmi jos on.

• Xerion hahmo
  • Xerion

17.08.2015 07:01 #891 :: Xerion
Arvaa mikä kirja!
Ei oo suljettu. Joku voisi vihjettä laittaa. (Itsehän tekisin sen muuten, mutta nyt ei ole luettavaa, enkä aloita uutta, ennen kuin varaukset tullu.)

05.10.2015 21:49 #892 :: Puolikuu
Arvaa mikä kirja!
Noniin... kokeillaans nyt miten tämä sujuu. :eek:

”Aluksi ukkelin ja hänen oman vaarinsa yhdennäköisyys oli tuntunut hänestä kiehtovalta, mutta se vaikutelma oli nopeasti haihtunut, ja nyt X herätti hänessä lähinnä uteliaisuutta. Äijä puhui kieltämättä aika omituisia ja myös omituisella tavalla, mutta silti hänessä oli jotain kiinnostavaa. Y halusi saada selville, mihin ukko oli menossa ja mitä tekemään.”

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

05.10.2015 22:11 #893 :: Hiistu
Arvaa mikä kirja!
Haa, elämää. :smile:Ei kuulosta tutulta kohdalta, mutta ukkelista ja ukosta välittyi minulle nyt jotenkin ruotsalaistunnelmaa (gubbe), joten arvaus. :lol:

Stefan Spjut: Staalo?
Muokannut 05.10.2015 22:13 Hiistu

05.10.2015 22:15 #894 :: Puolikuu
Arvaa mikä kirja!
Ei ole, mutta kaunis assosiointi. :smile:Staalo vaikuttaa aika hauskalta.

07.10.2015 17:28 #895 :: Puolikuu
Vähän helpompi vihje:

"Kirjastonhoitaja tuli sanomaan, että heidän pitäisi olla hiljempaa, joten he lopettivat puhumisen ja syventyivät taas kirjoihin. Saatuaan Japanin kuuluisia kiviä selatuksi loppuun X vei sen takaisin ja alkoi katsella Maailman kissoja"

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

10.10.2015 13:25 #896 :: Ageha
Kuulen kutsun metsänpeittoon?

10.10.2015 14:14 #897 :: Puolikuu
Ei ole se.

"Siamilainen oli narttu, keski-iän kynnyksellä. Se piti häntää ylpeästi pystyssä, ja sillä oli kaulapanta ja siinä nimikyltti, sen piirteet olivat miellyttävät, eikä sen horkassa ruumiissa ollut grammaakaan ylimääräistä rasvaa.
"Sano minua Mimiksi vain, Mimi La Bohemesra. Siitä on olemassa laulunkin: 'SI, mi chiamo Mimi'"

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

11.10.2015 16:48 #898 :: Nylkky
Eragon

12.10.2015 14:44 #899 :: Puolikuu
Ei ole Eragon.

Nyt on kyllä aika hiljaista arvuuttelu. Noista kahdesta viimeisestä vihjeestä pitäisi kyllä tunnistaa, jos kirjan on lukenut. No, laitan illalla vielä jonkun helpomman.

12.10.2015 14:52 #900 :: Emelie
Kafka rannalla?