26.03.2014 10:22 #1 :: Piru Naiseksi
Arkitavaroiden metamorfoosiako?
Kurkistan jääkaappiin tarkistaakseni, pitääkö ostaa kevytmaitoa. Koleassa köllöttää sinitunnisteinen jugurttitölkki lajikumppaneineen.

Ostan siis köykäistä puuronhöystettä, kahvikullanvalkaisijaa.

Hyllyttäessäni hankintojani kotikylmiöön huomaan, että jugurteiksi tunnistamani tölkit ovat tässä välissä muuttuneet MAITOPAKKAUKSIKSI! Olin siis ostanut lisää maitoa, jota on nyt kolmatta litraa varastossani, pian vanhentumassa.

Ihmettelen: voinko nähdä näin väärin, tulkita tiedostamatta havaintoni noin virheellisesti ja koska näköjään voin, niin mikä selittää järjettömän ilmiön. Tuskinpa sentään maidontuottajat ja kauppiaat ovat etäältä ohjelmoineet elimellistä keskusyksikköäni tekemään virhehavaintoja, jotta helposti pilaantuvien elintarvikkeiden menekki kasvaisi. Niin skifistisiksi en edes minä heitä luule.

Mutta nyt totean omakohtaisen kokeellisesti todistetuksi jo muualla tutkitun teesin: emme voi aina luottaa edes omiin silmiimme.

Mutta mihin voimme luottaa, jollemme ihkaomiin aisteihimme?
Muokannut 29.04.2015 19:36 Hiistu

• kyty

26.03.2014 14:04 #2 :: kyty
Arkitavaroiden metamorfoosiako?
No, ikävä tosiasiahan on että aisteihin ei voi luottaa... ainakaan aina. :smile:Aivothan voivat tuottaa itsenäisesti kaikki aistimukset ilman ulkoista ärsykettä.

Ja kyllä, luulisin että on täysin mahdollista että luulet katsovasi jugurttipurkkia ja näet jugurttipurkin koska aivot tulkkaavat silmien kautta tulevan informaation väärin ja luovat kuvan jugurttipurkista...

Kuinka monta kertaa sitä etsiikään jotain ja se on yhtäkkiä keskellä pöytää, mutta ei hetki sitten vain nähnyt sitä...

26.03.2014 14:17 #3 :: Mustelmann
Arkitavaroiden metamorfoosiako?
Luulenpa, ettei tässä kannata epäillä tuottajapuolta, vaikka elintarvikkeiden valmistusta voidaankin varmasti aina kehittää paremmaksi. Selitys löytynee todennäköisemmin jääkaapistasi, johon on hyvinkin voitu asentaa materiaalin koostumusta muuttavia laitteita. Suosittelen ottamaan käteen ruuvimeisselin ja vasaran ja tutkimaan jääkaapin sisuskalut mahdollisimman huolellisesti ja ottamaan tarvittaessa yhteyttä Illuminatiin.