Totuus & tehtävä

22.10.2014 16:15 #41 : Niittysalvia
Vastaus käyttäjältä Niittysalvia aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus ~ Lempivärini on sininen, etenkin syvän tumman sininen. Rakastan juuri sitä värin syvyyden, rauhallisuuden ja tietynlaisen viileydenkin vuoksi. Se miellittää myös jostain syystä omaa silmääni enemmän kuin muut värit ja ilokseni myös pukee minua (vaikka tummahiuksinen olenkin) melko hyvin! :cheesy:

Tehtävä ~ Tehty, valitsin epäluotettavuuden ja toteutus sujui hyvin kun ei tarvinnut vastailla sellaisiin kysymyksiin joissa olisin joutunut valehtelemaan... :cool:

Seuraavalle

Totuus ~ Lempi kirjasi lyhyellä juonireferaatilla ja perusteluilla miksi valitsit juuri sen.

Tehtävä ~ Halaa jotakuta sinulle rakasta, ihmistä tai eläintä, pitkään ja yritä vielä ilahduttaa hänet jotenkin (esim. halaamalla uudestaan tai leipomalla tälle jotain kivaa tai antamalla herkkupaloja)

• Ginevra hahmo
  • Ginevra
    Vintiö
06.11.2014 15:09 #42 : Ginevra
Vastaus käyttäjältä Ginevra aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: Lempikirjani on ehdottomasti Stephen Kingin Under the Dome. Juonihan menee niin että Chester's Millin ylle laskeutuu kupu, jonka alle asukkaat jäävät. Kuvun alla sitten tapahtuu kaikenlaisia juonitteluja ja muuta jännää, kunnes tulee iso poks ja kupu menee pois.

Valitsin Under the Domen, koska se on hyvin kirjoitettu ja pidän juonesta. Tavallisesti en Kingin kirjoista pidä, mutta tämä oli hyvä.

Tehtävä: Halasin ja pussasin poikaystävääni kun hän tuli koulusta, minkä lisäksi rapsuttelin koiraa oikein pitkään ja heitin sille pari luuta. On muuten tyytyväinen eläin. c:

Seuraavalle - Totuus: Kerro jokin tapa/pakkomielle, joka sinulla on ja josta et voi joustaa (esim. oikean jalan sukka laitetaan aina ennen vasemman jalan sukkaa tms.).
Seuraavalle - Tehtävä: Kirjoita lyhyt (suunnilleen sadan sanan jos nyt tulee yli tai alle niin ei haittaa) kuvaus perheestäsi.

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
27.01.2015 19:53 #43 : Tapsa
Vastaus käyttäjältä Tapsa aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: pakkomielteeni on koneella tekstiä lukiessani jatkuvasti maalata hiirellä sitä tekstiä. Klikkailen tekstiä ja muodostan valitusta sinisestä alueesta tietynlaisia muotoja. En osaa lopettaa.

Tehtävä: perheeni on aika hajanainen yksikkö, joka asuu eri puolilla Länsi-Suomea. Siihen kuuluu vanhempieni lisäksi siskon oma perhe, jonkinlainen alayksikkö, ja jossain määrin myös mummo ja täti ja muita satunnaisia sukulaisuuksia, jotka yhdessä muodostavat jonkin jota voisi kutsua kai lähinnä klaaniksi. Siskoni on ihana ihminen joka asuu pirkanmaalaisella omakotialueella lapsiensa ja aviomiehensä kanssa ja elää erittäin aktiivista harrastus- ja työelämää. Toinen siskoni asuu täällä Helsingissä kanssani ja on nousukiidossa oleva alternative-muusikko ja rento ihminen jonka kanssa tulen hyvin toimeen. Sitten on veljeni, entinen teekkari ja nykyinen maailmankuulu lauluntekijä-basisti sekä asiantunteva oluenharrastaja.
Vanhempani ovat eronneet mutta vasta kun olin itse jo aikuinen.

Totuus seuraavalle: Kehen kirjan henkilöhahmoon olet raskaimmin ihastunut?
Tehtävä seuraavalle: Kirjoita kirja-arvio Risingin kirjastoon, mieluusti viimeksi lukemallesi kirjalle!

27.01.2015 21:50 - 27.01.2015 21:50 #44 : Maailmanherra
Vastaus käyttäjältä Maailmanherra aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus:Hermione Granger on ainoa joka tulee mieleen. Hänen aivoillaan ja minun charmillani mikään ei olisi mahdotonta. Toisaalta ihanne Hermioneni hivenen murentui kun eräässä potterlarpissa seikkailin Hermionen kanssa. Kaikkitietävä älypää jonka on pakko pakko päteä ja aukoa niitä viisauksiaan jatkuvasti käy äärimmäisen nopeasti ärsyttäväksi.

Tehtävä: No pakko kirjoittaa.

Totuus seuraavalle:Ovatko Dalekit mielestäsi oikeasti pelottavia?
Tehtävä seuraavalle: Arvaa oikea kirja arvaa mikä kirja -ketjussa. Aikaa on 30 päivää. Et halua hävitä.[/quote]

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit
Viimeksi muokattu: 27.01.2015 21:50 Maailmanherra.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

• maahinen hahmo
  • maahinen
06.02.2015 09:21 #45 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Totuus & tehtävä
En tiennyt, mikä on Dalek, mutta wikipedia kertoi. Näyttää hassulta peltipöntöltä. Koska ovat fiktiivisiä, eivät tietenkään voi olla oikeasti pelottavia, mutta jos kysymys tarkoittaa, että dalekeja olisi oikeasti, niin varmasti - käsittääkseni sellaisen tapaamisessa olisi henki kyseessä.

Kirja on arvattu.

Totuus: Oletko varastanut ja jos niin mitä?
Tehtävä: Testaa sosiaalista älykkyyttäsi tulkitsemalla silmiä klik ja raportoi

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
06.02.2015 09:36 #46 : Vehka
Vastaus käyttäjältä Vehka aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: Olen, ainakin pienenä vein jatkuvasti siskojen karkkeja ja tavaroita ja tänä syksynä pikkusiskon tennarit. :tongue: Perheen ulkopuolista varastamista en kyllä muista tehneeni.

Tehtävä: Sain 32/36, eli se meni paremmin kuin keskimäärin, jee!

Totuus: Jos saisit tietää ehdottoman varmasti vastauksen siihen, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, haluaisitko tietää sen?
Tehtävä: Lähetä jollekin risingshadowlaiselle positiivinen yksityisviesti.

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

18.02.2015 17:54 - 18.02.2015 18:05 #47 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: Tietysti tahtoisin. Se on yksi suurimpia mysteerejä mitä tiedän, ja olisi hienoa saada se selvitetyksi. Olen utelias luonne, enkä pysty käsittämään, miten joku ei tahtoisi.

Tehtävä: Suoritettu.

Uusi totuus: Millaisessa tilanteessa olisit valmis kannattamaan/vastustamaan ydinvoimaa? (Valitse kannatus/vastustus -vaihtoehdoista siis se, joka ei ole todellinen mielipiteesi.) Tilanne saa olla vahvastikin kuvitteellinen, jos et realistista skenariota keksi.

Uusi tehtävä: Kirjoita runo, jossa on riimipareina muori-ruori ja Ruotsi-luotsi.

fiktio.wikidot.com/
Viimeksi muokattu: 18.02.2015 18:05 punnort.

18.02.2015 18:13 - 18.02.2015 18:35 #48 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: Kannattaisin ydinvoimaa, jos sillä voitaisiin korvata fossiilisten polttoaineiden käyttö, kunnes riittävän tehokkaita, uusiutuvan energian lähteitä tai vaikkapa fuusioon perustuvaa ydinvoimaa kehitetään -- jonka jälkeen toivottavasti fissiopohjaisesta ydinvoimastakin voitaisiin luopua.

Tehtävä (vähän edellistä teemaa sivuten):

Voi, valitaan määränpääksi Ruotsi
Arlanda vai Itämeri, mistä matkailulle luotsi

Silloin kun nuori oli muori
ei ehkä kukaan huomannut, kun öljyvanaa veteen piirsi ruori

Yläilmakehän sateina ne nyt hiljaa leijailevat, hiutaleet

***

Seuraava totuus: Jos sinut valittaisiin mukaan yhdensuuntaiselle Mars-lennolle (ja oletamme, että lähtisit), mitä ottaisit muistoesineeksi mukaan Maasta?

Seuraava tehtävä: Aloita uusi ketju Tavernaan jostakin sinne sopivasta aiheesta, jolla ei ole vielä ketjua.

Viimeksi muokattu: 18.02.2015 18:35 Dyn.

19.02.2015 19:40 - 19.02.2015 20:51 #49 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: Tupakkaa minun tuskin annettaisiin viljellä, joten tupakkakasvia minun ei kannattaisi ottaa. Ottaisin kahvimyllyni ja handpresso-laitteeni, jolla saa tehtyä espressoa, sekä jos siellä ei muuten aiottaisi viljellä kahvia, ottaisin myös kahvipensaan taimia.

Tehtävä: Suoritettu.

Uusi totuus: Oletetaan, että teknologia on niin pitkällä, että ihmiselle voidaan asentaa kidukset ja tehdä muita vastaavantasoisia kehonmuokkauksia. Kuinka muokkaat kehoasi?

Uusi tehtävä: Kirjoita pilkkaruno (kirjojen, elokuvien tms.) hahmosta, jota ihailet.

fiktio.wikidot.com/
Viimeksi muokattu: 19.02.2015 20:51 punnort.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
16.04.2015 10:12 #50 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: Asennuttaisin uudet silmät, joilla näkisi aiempaa enemmän värejä (esim. tetrakromaattinen värinäkö). Ja mahdollisimman hyvin myös hämärässä/pimeässä ja näön tarkkuus toki myös loistava. (Ja toki voisi nähdä kaikkea muutakin riippuen, millaisia ominaisuuksia ja tarjouksia silmäfirmalla olisi tarjota.) Värin valitseminen toki olisi vaikeinta. :tongue:

Käraste.
Saithan tuijottaa
sinisillä silmilläsi?
Kenet sinä ammuit?

Uudet:

Totuus: Jos voisit oppia yhden Harry Potter -sarjasta tutun loitsun (Linkki ), minkä valitsisit ja mihin sitä käyttäisit?

Tehtävä: Bongaa luonnosta päiväperhonen (esim. nokkos- tai sitruunaperhonen).

• Xerion hahmo
  • Xerion
16.04.2015 15:55 - 16.04.2015 15:55 #51 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: Ehdottomasti entistus monet esineet kaipaavat pientä fiksausta.

Tehtävä: Ruostesiipi nähty. Ihan täällä Rovaniemellä. Jos ette usko opiskelkaa lisää.

Uudet

Totuus: Mikä kreikkalainen jumala olisit ja miksi.

Tehtävä: Laske kaikki talon laitteet, joissa on digitaalinen näyttö.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.
Viimeksi muokattu: 16.04.2015 15:55 Xerion.

16.04.2015 17:10 - 16.04.2015 17:27 #52 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: Tarot-arkkityypeistä olisin Merkurius älyllisenleikkisän suhtautumistavan takia, ja roomalainen Merkurius kääntyy kreikkalaisessa mytologiassa Hermekseksi.

Tehtävä: Asun kerrostalossa, joten lasken ne vain asunnostani: Kello, stereot, tabletti, sähkötikkataulu. Siis neljä.

Uusi totuus: Eläisitkö mielummin kommunistisessa utopiassa vai kapitalistisessa utopiassa? Miksi?

Uusi tehtävä: Etsi verkosta tarot-ennustuksia tekevä automaatti ja anna sen laatia ennustus itsellesi. Raportoi tulokset tänne.

fiktio.wikidot.com/
Viimeksi muokattu: 16.04.2015 17:27 punnort.

• Xerion hahmo
  • Xerion
16.04.2015 20:41 - 16.04.2015 20:42 #53 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: Kapitalistinen. Minulla olisi edes jotain. Mutta sekin varmaan kohta varastettaisiin.

Kortit:

1. Kuolema. Tunnet, etää kaikki kaatuu päälle. Hyvä aika uudelle alulle ja muutokselle. Totta. Olen jo päässyt pahimman vaiheen ohi.

2. Velho. Eniten tarvitset uutta rakkautta. Kaikki on mahdollista, mutta sinusta kiinni. No joo... En nyt ymmärtäny, mitä tää mulle tarkotti.

3.Hierofantti. Siis oikeesti. Mikä tuo on. En osannu suomentaa tekstiä.

4. Aurinko. Aurinko paistaa sinulle. On menestyksen ja ilon aika. On aika juhlia kavereiden kanssa. Joo mahollista. Odotan metsävisan tuloksia. Kuulun lapin alueella ainakin neljän parhaan joukkoon.

5. Sotavaunut. Älä päästä egoasi valtaan. Pilvet alkavat muodostua taaksesi, mutta älä luovuta. Olikohan tää varotus tuohon edelliseen liittyen?

6. Oikeus. Oikeus voittaa.

Vapaita suomennoksia, jotka olen voinut tulkita väärin.

Uusi totuus: Presidentti vai kuningas. Miksi.

Uusi tehtävä: En tiedä saanko näin tehdä, mutta sama kuin edellinen.

Sori oli pakko taas vastata kun oli niin hyvä tehtävä.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.
Viimeksi muokattu: 16.04.2015 20:42 Xerion.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
04.05.2015 23:22 - 04.05.2015 23:24 #54 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus:
Presidentti. Kansalaiset pääsevät valitsemaan keskuudestaan (tai ainakin lähes) itselleen mieluisan johtajan ja edustajan ja maailman muuttuessa ym. olosuhteiden vaihtuessa mahdollisuus vaihtaa myös vallanpitäjää. Kuningasperhe voisi olla hyvä matkailuvaltti, mutta halvempaa kuljettaa turistit katsomaan vaikkapa Sibelius-monumenttia.

Tehtävä:

Valitsin nettiautomaatista itselleni tutun eli kolmen kortin ennustuksen, jossa siis kortit kuvastavat menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta. Omat suomennokseni:

**************

TOTUUS: Olisitko sinä heittänyt Sormuksen Tuomiovuoreen?

TEHTÄVÄ: Perusta Satamaan uusi ketju. Ideoita voi etsiä esim. vanhan foorumin arkistosta . (Ja jollei muuta, niin ilmainen vinkki: esim. jäätelöstä olisi kiva jutella.)
Viimeksi muokattu: 04.05.2015 23:24 Hiistu.

05.05.2015 00:04 #55 : punnort

10.05.2015 00:21 - 10.05.2015 00:39 #56 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Totuus & tehtävä
Totuus: Olisin heittänyt. En usko olevani niin vahva, että olisin edes sormuksen avulla pystynyt lyömään Sauronin. Sormushan antaa voimia käyttäjän omien kykyjen mukaan. Jos taas olisin ollut voimakas kuten Galadriel, en olisi heittänyt, ja olisin lyönyt Sauronin sormuksen avulla. Vaikka minusta olisi tullut aikaa myöten paha, se, kuten kaikki Keski-Maan tapahtumat, olisi vain ollut olennainen osa Iluvatarin laulun estetiikaa.

Tehtävä: Perustin ketjun pihveistä.

Uusi totuus: Kumman valitset? Miksi?

1. Teet tieteellisen läpimurron. Siitä tulee olennainen osa ihmisten maailmankuvaa, mutta sinun nimesi läpimurron tekijänä unohdetaan.

2. Kirjoitat monitulkintaisen filosofisen tutkielman, joka nousee menestykseksi. Ihmiset laittavat suuhusi omia tulkintojaan tutkielmasta. Nimesi muistetaan, mutta sanomasi hukkuu tulkintojen sekaan.

Uusi tehtävä: Keksi sanojen monimerkityksellisyyteen perustuva puujalkavitsi.

fiktio.wikidot.com/
Viimeksi muokattu: 10.05.2015 00:39 punnort.

• maahinen hahmo
  • maahinen
10.05.2015 22:26 #57 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Totuus & tehtävä
Jos kakkoskohtaan sisältyy taloudellinen riippumattomuus loppuiäksi, niin sen houkutus kasvaa. Muutoin ykkönen, tärkeintä on että itse tiedän.

Mitkä ovat maailman turvallisimmat maat?

Totuus: mitä näkisit Iseeviot -peilissä (Mirror of Erised)?

Tehtävä: kirjoita muutaman lauseen runko fanficille, jossa yhdistät kaksi suosikkifiktiotasi (kirja, elokuva, tv-sarja, sarjakuva)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja, Vehka, punnort

10.05.2015 22:36 #58 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Totuus & tehtävä
Ei mulla mitään muuta tähän väliin kuin että toi maahisen puujalka... :lol:

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
11.05.2015 11:43 #59 : Vehka
Vastaus käyttäjältä Vehka aiheessa Totuus & tehtävä

maahinen kirjoitti:
Totuus: mitä näkisit Iseeviot -peilissä (Mirror of Erised)?

Totuus: Oletan, että näkisin ehkä itseni tekemässä jotain sellaista työtä, jonka koen mielekkäänä. Tällä hetkellä kun on niin, että se tulevaisuuden työnkuva yksittäisistä asioista vaivaa ehkä eniten, niin peili ehkä heijastaisi siihen unelmavastauksen. Onpas kuivaa...

Tehtävä: Tää onkin paha! Kauhean vaikeaa valita jotain yksittäisiä suosikkiasioita. Mutta jos lähdetään liikkeelle siitä, että yhdistelmän pitäisi olla myös mielenkiintoinen, varmaan kirjoittaisin ficin, jossa Henry Winter Tarttin Jumalat juhlivat öisin -teoksesta opiskelisi samalla vuosikurssilla Harryn ja kumppaneiden kanssa Tylypahkassa, ja sitten olisi Ron/Hermione/Henry -kolmiodraamaa. (Toisaalta oon kyllä kirjoittanut mm. Pokémon/HP, Star Trek/HP ja HP/Ylpeys ja ennakkoluulo -crossovereita, että joo.)

Tehtävä: Kommentoi jotakin tekstiä Tuokiolla Leirinuotiolla.

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

14.05.2015 23:01 #60 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Totuus & tehtävä

Vehka kirjoitti: Totuus: Jos olisit jonkin asian jumala (kuten esimerkiksi kreikkalaisissa taruissa on sodan tai kotilieden tai kuoleman jne jumalia), mikä se asia olisi?

Tehtävä: Kommentoi jotakin tekstiä Tuokiolla Leirinuotiolla.

Olisin tietysti kuoleman jumala. On kiva olla tyyppi, jolla on valtaa ja jota kaikki pelkäävät. Vähän yksinäistä voisi tulla, mutta onneksi voisin kerätä kuolleet sielut luokseni toteuttamaan toiveeni. :grin:

Kommentoin Vehkan runoa.

***

Totuus: Kuvitellaan, että voisit lakkauttaa yhden yksittäin konfliktin maailmasta (yhdestä maasta tai maiden väliltä, tai esimerkiksi Amazonin sademetsien hakkuut, mutta et kaikkia sotia tai koko ilmastonmuutosta). Minkä valitsisit?

Tehtävä: Ilmottaudu mukaan Lukupiirin kesähaasteeseen.

Uusin jäsen: Ella Parviainen