Satuta/paranna: Maailmat

Mab vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Maailmat
21.01.2015 09:01 #162

Keski-Maa 8 +1
Maameri 0 -2

Mitäpä sitä lopputulosta turhaan pitkittämään :tongue:

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Maailmat
21.01.2015 10:27 #163

Voittaja oli melko selvä jo alusta asti. Keski-Maa on kaikista fantasiamaailmoista kuitenkin perusteellisin ja uskottavin. Ja monille rakkain. Maameren suuresta suosiosta olen vähän yllättynyt.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Kirazak
Kirazak vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Maailmat
21.01.2015 14:16 #164

En oikeastaan edes hetkeäkään epäillyt Keski-Maan voittoa. Olen positiivisesti yllättynyt sekä Star Warsin että Maameren suosiosta.

Muistakaa pudonneet tähdet.

Vumpalouska
Upseeri
Vumpalouska vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Maailmat
21.01.2015 18:20 #165

Olen pettymys, joskaan en yllättynyt.

Keski-Maa voitti vain siksi että on parhaiten tunnettu, arkkityyppisin ja eniten kopioitu fantasiamaailma... kaikkine pahimpine fantasiakliseineen ja minua fantasiassa eniten ärsytttävine piirteineen, joista pahin on maailman täydellinen, ehdoton ja tyystin epärealistinen mustavalkoisuus. Keski-Maassa hyvien ja pahojen välillä ei ole mitään välimaastoa ja pahoilla ei koskaan ole mitään motivaatiota toiminnalleen.

Vähäisempien Valojen Herra

Viimeksi muokattu: 21.01.2015 18:21 : Vumpalouska.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Maailmat
21.01.2015 18:53 #166

^ Varmasti Keski-Maan voittoon liittyi sen hyvä tunnettavuus, mutta ei sen asema ole kuitenkaan tyhjästä syntynyt - jokin siinä on vedonnut yhä uusiin ja uusiin lukijoihin monen vuosikymmenen ajan. En usko, että se voisi edelleen porskuttaa näin hyvin pelkän maineen voimin.

Vaikka Keski-Maassa onkin tiettyä mustavalkoisuutta ja arkkityyppisyyttä (joskin löytyy sieltä harmaitakin hahmoja, kuten esim. Klonkku ja Fëanor), on Keski-Maa vieläkin mielestäni huolellisimmin rakennettu, mukaansatempaavin ja ylipäätään uskottavimpia kuvitteellisia maailmoja, joihin mä olen tutustunut.

Mutta niinhän se kai menee, että toisen fantasiaklisee on toisen fantasiaklassikko :wink:

vwitikai
Uusin jäsen: ArunaK