Satuta/paranna: Maailmat

21.01.2015 09:01 #162 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Satuta/paranna: Maailmat
Keski-Maa 8 +1
Maameri 0 -2

Mitäpä sitä lopputulosta turhaan pitkittämään :tongue:

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
21.01.2015 10:27 #163 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Satuta/paranna: Maailmat
Voittaja oli melko selvä jo alusta asti. Keski-Maa on kaikista fantasiamaailmoista kuitenkin perusteellisin ja uskottavin. Ja monille rakkain. Maameren suuresta suosiosta olen vähän yllättynyt.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

• Kirazak hahmo
  • Kirazak
21.01.2015 14:16 #164 : Kirazak
Vastaus käyttäjältä Kirazak aiheessa Satuta/paranna: Maailmat
En oikeastaan edes hetkeäkään epäillyt Keski-Maan voittoa. Olen positiivisesti yllättynyt sekä Star Warsin että Maameren suosiosta.

Muistakaa pudonneet tähdet.

21.01.2015 18:20 - 21.01.2015 18:21 #165 : Vumpalouska
Vastaus käyttäjältä Vumpalouska aiheessa Satuta/paranna: Maailmat
Olen pettymys, joskaan en yllättynyt.

Keski-Maa voitti vain siksi että on parhaiten tunnettu, arkkityyppisin ja eniten kopioitu fantasiamaailma... kaikkine pahimpine fantasiakliseineen ja minua fantasiassa eniten ärsytttävine piirteineen, joista pahin on maailman täydellinen, ehdoton ja tyystin epärealistinen mustavalkoisuus. Keski-Maassa hyvien ja pahojen välillä ei ole mitään välimaastoa ja pahoilla ei koskaan ole mitään motivaatiota toiminnalleen.

Vähäisempien Valojen Herra
Viimeksi muokattu: 21.01.2015 18:21 Vumpalouska.

• Mab hahmo
  • Mab
21.01.2015 18:53 #166 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Satuta/paranna: Maailmat
^ Varmasti Keski-Maan voittoon liittyi sen hyvä tunnettavuus, mutta ei sen asema ole kuitenkaan tyhjästä syntynyt - jokin siinä on vedonnut yhä uusiin ja uusiin lukijoihin monen vuosikymmenen ajan. En usko, että se voisi edelleen porskuttaa näin hyvin pelkän maineen voimin.

Vaikka Keski-Maassa onkin tiettyä mustavalkoisuutta ja arkkityyppisyyttä (joskin löytyy sieltä harmaitakin hahmoja, kuten esim. Klonkku ja Fëanor), on Keski-Maa vieläkin mielestäni huolellisimmin rakennettu, mukaansatempaavin ja ylipäätään uskottavimpia kuvitteellisia maailmoja, joihin mä olen tutustunut.

Mutta niinhän se kai menee, että toisen fantasiaklisee on toisen fantasiaklassikko :wink:

Risto Ukkonen
Uusin jäsen: Risto Ukkonen