22.02.2016 19:17 #1 :: Dyn
Väärin luetut
Joskus sanat taipuvat silmissä ihan hassuihin merkityksiin, ainakin mulla. Viimeisin "väärin luettu", tämä oli FB-mainos:

"Herkullista vegaaniruokaa ravintoloissa"
=> "Herkullista vegaaniruokaa vahingossa"

Tässä ketjussa voit kertoa omat hassut väärin lukusi.

22.02.2016 20:48 #2 :: punnort
Väärin luetut
Joskus 90-luvun lopulla Helsingin katukuvssa näkyi Pikapaino-kylttejä. Minä luin ne aina Pikapano.

• Ansa hahmo
  • Ansa

04.03.2016 20:23 #3 :: Ansa
Väärin luetut
Seinäjoelta Kauhavalle mentäessä oli ollut Lapuan kohdalla aiemmin kyltti, jossa luki Lapuan hiomopalvelu. Monet ovat sen nopeasti ohi ajaessaan lukenut homopalveluksi. Jossain vaiheessa i-kirjaimen molemmin puolin lisättiin enemmän väliä, että erottuisi paremmin. Sekään ei näyttänyt auttavan ja kyltti katosi jossain vaiheessa. Taisi liike lopettaa toimintansa siinä kohtaa.

Juuri äsken tuli luettua työpöydän roskakori näin: Roskakon. Hämmentävää.
Muokannut 04.03.2016 20:24 Ansa

04.03.2016 21:21 #4 :: Lukijatar
Väärin luetut
Joskus kaupan irtokarkkihyllyn ohi kävellessä olin lukevinani jonkin uutuusmakeisen laatikkoon liimatusta mainostarrasta teksin "pahan makuinen karkki". Ensimmäinen sanahan oli todellisuudessa "purkan".

05.03.2016 11:50 #5 :: Emelie
Väärin luetut
Ylella oli uutisotsikko: "Uusi Päivä elää faneilleen myös verkossa – erityisesti dramaattiset juonenkäänteet tuovat kysymysvyöryn", luin sen ensin "Uusi Päivä elefanteille myös verkossa - ...".

13.03.2016 13:34 #6 :: LordStenhammar
Väärin luetut
Härski on, mutta kaverin äiti oli jättänyt tämän kämppää siivotessaan muistilapun, jossa luki suunnilleen: "Muista pikkupyyhkeet". K-kirjaimet olivat kuitenkin niin suoria, että pillupyyhkeiksihän tuo kääntyi.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

13.03.2016 13:40 #7 :: Diara
Väärin luetut
Tämä on jo suhteellisen vanha juttu, mutta naureskellaan edelleen kaverini kanssa tälle. Joskus vuonna x kun olimme vielä lukiossa, istuimme uskonnontunnilla. Siinä sitten kirjoitettiin taululta muistiinpanoja vihkoihin, kun jossain kohtaa kaverini alkoi hihittämään melkoisesti. Hän oli lukenut taululta "asian x perusteella..." hieman väärin ja vihkoon ilmestyi lause "asian x persuteella". Jutusta tuli vuosien päästä persujen vaalivoiton jälkeen vielä hauskempi.

14.03.2016 00:44 #8 :: Dyn
Väärin luetut
Vähän väsyneenä luin tänään yhden bussin keulasta, että sen määränpää on Hobbiton... uudelleenluvulla sit selvisi, että olikin jotain ihan muuta H-alkuista. :grin:

16.03.2016 01:15 #9 :: Dyn
Väärin luetut
JAMK mainostaa: "Testaa, oletko valmis agrologiksi!" Minä luin, että astrologiksi...

16.03.2016 11:14 #10 :: Wind
Väärin luetut
Kauan sitten oli kadunvarsilla yhteisvastuukeräysmainoksia sotaveteraanien puolesta. Mainoksessa vanha pappa istuu pyörätuolissa, tuolin vieressä nuori hoitajanainen, yllä teksti: Osallistutaan yhdessä. Minä luin: Osallistu yhdyntään, ja meinasin ajaa fillarilla bussin kylkeen. Vieläkin naurattaa, kyllä on hyvät palvelut tarjolla sotaveteraaneille.
Muokannut 05.04.2016 10:05 Wind

16.03.2016 11:17 #11 :: Hiistu
Väärin luetut
Viime viikon Maaseudun Tulevaisuudesta pikaisesti: "Toffeekielto saattaisi kasvattaa köyhyyttä."
... Ei ollut toffee, oli trofee. (Tuttu sana kyllä, mutta toffee tutumpi. :tongue:) Selittää myös, miksi artikkelin kuvassa oli antilooppi.
Muokannut 16.03.2016 11:21 Hiistu

16.03.2016 11:33 #12 :: Pisania
Väärin luetut
Kerran kävelin kadulle pysäköidyn pakettiauton ohi ja ihmetelin miksi auton kylejessä lykee "peniskateus". Piti vilkaista uudestaan. Auton sivuovi oli auki ja siinä luki Pekkaniska mutta osa kirjaimista jäi oven alle (ja osan aivoni kehittivät tyhjästä). Lievä lukihäiriö aiheuttaa usein hauskuutta. Yhden kerran olin opastetulla hautausmaakierroksella ja huomautin yhden kiven tekstistä miten herttaista oli että miehen titteliksi oli kirjoitettu "sahansoittaja". Joku huomautti että se on kylläkin "sahanasettaja". En ollut ikinä semmoisesta ammatista kuullutkaan, joten ihan ymmärrettävä aivopieru, kai. Kunpa se vaan olisi jäänyt sanomatta ääneen...:blush:
Tykännyt: Piru Naiseksi

18.03.2016 12:33 #13 :: Moonlord
Väärin luetut
Juuri äsken oli uutisotsikko "Räikkönen vaikuttunut uudesta pomosta".
Minä tietysti luin tuon "Räikkönen vaikuttunut uudesta pornosta" ja ehdin jo miettiä, että jopas on uutisointi Räikkösen yksityiselämästä mennyt rivoksi.

04.04.2016 13:36 #14 :: Dyn
Väärin luetut
Kaasuyhtiö mainostaa "All boilers half price". Minä luin: "All broilers..."

05.04.2016 10:02 #15 :: Wind
Väärin luetut
Silmäilin noita vääriluettuja läpi ja huomattavan iso osa oli aivoissa muuntunut joksikin navanalusjuttuun viittaavaksi. On se vaan hauska laite tuo ihmisaivo.
Tykännyt: Piru Naiseksi

• Jukuke hahmo
  • Jukuke
    Aseenkantaja
05.04.2016 21:37 #16 :: Jukuke

06.04.2016 09:48 #17 :: Wind
Väärin luetut

Jukuke kirjoitti: Meillä oli töissä tässä jonkin aikaa sitten kaikkien työntekijöiden sähköpostien allekirjoituksien yhtenäistäminen. Viestissä luki: Kopioi oletus pohja viestin lopusta ja tee tarvittavat muutokset. Laita tämän jälkeen minulle testiviesti. kemmenkunta työporukasta oli pikasesti lukenut; laita tämän jälkeen minulle tekstiviesti.

Heh... minäkin luin "tekstiviesti".

06.04.2016 11:15 #18 :: Dyn
^ Samoin! Tuo on kyllä paha. :D

• Jukuke hahmo
  • Jukuke
    Aseenkantaja
06.04.2016 20:53 #19 :: Jukuke
Väärin luetut
Jeps loistava esimerkki siitä, et yleensä varsinkin kiireessä luetaan eka ja vika kirjain ja keskellä olevilla ei ole mitään merkitystä. Sitten sinne lisäilee ajattelematta ylimääräsiä kirjaimia ja merkitys muuttuu täysin :grin:

10.04.2016 22:49 #20 :: punnort
Väärin luetut
Ylellä oli uutinen, jonka otsikko oli "Panamalainen lakitoimisto sotki Punaisen Ristin rahanpesuun".

yle.fi/uutiset/panamalainen_lakitoimisto..._rahanpesuun/8801352

Minä luin "Panamalainen lakitoimisto sotki Punaisen Ristin rahanpesun".