10.04.2016 22:58 #21 :: Pisania
Väärin luetut
Näin yhtenä päivänä mainoksen Grandiosan hyväntekeväisyyskampanjasta, jossa lahjoitetaan rahaa vähävaraisten perheiden lasten jääkiekkoharrastukseen. Puolihuolimattomasti luettuani luulin siinä lukeneen vähärasvaisten...:roll:

13.04.2016 14:13 #22 :: LordStenhammar
Väärin luetut
Tulipa vielä yksi kaksimielinen mieleen:

Hauskat kotivideot tuli luettua joskus muodossa "Hauskat käteenvedot". Tiedä sitten, kumpaa ohjelmaa katsoisin mieluummin...

13.04.2016 18:04 #23 :: HourglassEyes
Kiitti, päivän *TIRSK!* -hetki :D
Tykännyt: LordStenhammar

14.04.2016 11:39 #24 :: Piru Naiseksi
Väärin luetut
Taloussanomien verkkosivu uutisotsikkoineen lehahti eteeni. Luin muunmuassa:
Kuka kumma saa vielä asuntolainan viideksi vuodeksi ja kuukauden euriborin?

Vaikka en ymmärrä talousasioista paljon muuta kuin sen, että pankkitilini kärsii anoreksiasta, oudoksuin lukemaani. Ovatpa asuntolainojen ehdot kiristyneet!

Silmäilin sanat toistamiseen. Nyt näytti todelliselta ja tältä:
Kuka kumma saa vielä asuntolainan viitekoroksi kuukauden euriborin?

Pohdituttaa: miten moni kohtalokaskin erhe johtuu lukuvirheestä, joka ei herätä hairahtuneen huomiota.
Muokannut 14.04.2016 11:40 Piru Naiseksi Syy: kirjoitusvirheen korjaus

24.04.2016 16:51 #25 :: Strato
Väärin luetut
Luinpa juuri kanapaketista, että "kananpoikamma kasvavat vapaina lattiakaivoissa".

Piti lukea uudemman kerran ja oikea muoto oli tietysti lattiakanaloissa. Hieman jo rupesin pohtimaan tuota vapauden käsitettä. Näinköhän lattiakaivosta tarttuisi makua noihin kananpoikiin...

31.05.2016 22:30 #26 :: punnort
Väärin luetut
Ylellä oli uutinen kiky-sopimuksesta eli kilpailukykysopimuksesta. Minä luin kinky-sopimus.

yle.fi/uutiset/kiky-sopimus_meinasi_jo_s...aivan_yhteen/8921451
Muokannut 31.05.2016 22:30 punnort

• Ansa hahmo
  • Ansa

01.07.2016 10:32 #27 :: Ansa
Väärin luetut
Luin aluksi Ylen otsikon "Otsonikerros on todistettavasti alkanut tyrehtyä" vaikka lopussa luki oikeasti, että "tervehtyä".

01.07.2016 13:10 #28 :: Hiistu
Luin kirjakaupassa takakansitekstiä:

Tarina on vanha kuin aika: kirous muuttaa julman prinssin erakkona eläväksi poroksi

Oikeasti pedoksi, ei poroksi. En tiedä, varmaan ajattelin lukiessani jotain aivan muuta. Varmaan poroja. :skull:

( Tämä kirja kyseessä. )
Muokannut 01.07.2016 13:11 Hiistu

01.07.2016 13:49 #29 :: Pisania
Väärin luetut
Mulle tulee ristikoita tehdessä melkein joka kerta ainakin yksi vihje luettua ihan päin honkia. Sitten saan ihmetellä että miten tohon nyt tuommoinen sana muodostuu, eihän se sovi vihjeeseen mitenkään, ennen kuin älyän tavata vähän tarkemmin mitä siinä oikeastaan lukeekaan. Hiljattain tuli vastaan vihje, jonka luin 'voihkii tuskissaan' kun siinä oikeasti luki 'vohkii tussarin'.
Tykännyt: Ansa

01.07.2016 15:00 #30 :: punnort
Väärin luetut
Ylellä oli uutinen "Punkkirokotteiden kysyntä räjähti" minä luin että "Punkrokkareiden kysyntä räjähti."

12.07.2016 07:16 #31 :: Strato
Väärin luetut
Luin Hesarista juttua arkkitehti Eliel Saarisesta. Uniset aivoni tietenkin lukivat sen arkkienkeli Eliel Saarinen.... :grin:

14.07.2016 00:10 #32 :: punnort
Väärin luetut
Emelie kirjoitti näin toisessa ketjussa

Mitä ihmettä vaatteiden koille on tapahtunut?

ja tarkoitti vaatekokoja. Minä luulin ensin, että hän tarkoitti vaatekoita.
Muokannut 14.07.2016 00:10 punnort

22.07.2016 10:22 #33 :: LordStenhammar

22.07.2016 12:08 #34 :: Strato
Väärin luetut

MannhaiKotka kirjoitti: Minkälaista jumppailua harrastaa Suomen vatsarintaliike? Siis Suomen vastarintaliike.

Lankutusta ja rintauintia ehkä? :grin:

22.07.2016 14:17 #35 :: LordStenhammar
Väärin luetut
Ehkäpä. Ja myös kaikkia sellaisia liikunta-aktiviteetteja, joista Aatukin diggaili.

27.07.2016 11:11 #36 :: Emelie
Väärin luetut
Aamulla unenpöpperössä katselin kissanhiekka/puupellettipussin kylkeä ja siinä luki "Vapaan puupelletin tyypilliset arvot", joka sai minut oikein tosissaan pohtimaan, että millaisia eettisiä ja muunlaisia arvoja niillä on. Kyseessä oli kuitenkin "Vapon [valmistaja] puupelletin tyypilliset arvot".

27.07.2016 12:03 #37 :: Piru Naiseksi
Väärin luetut
Hei! Aivoissamma taitaa olla ennakoiva tekstinsyöttö.

31.07.2016 13:45 #38 :: punnort
Väärin luetut
Ylellä oli otsikko "Suurin osa suomalaisista uskoo soten heikentävän palveluiden tasavertaisuutta". Minä luin "Suurin osa suomalaisista uskoo sotien heikentävän palveluiden tasavertaisuutta".

03.08.2016 18:23 #39 :: LordStenhammar
Väärin luetut
Jaakko Tepon Facebook-seinällä oli ilmoitus lehtijutusta kuvineen otsikolla: "Tarkoitus oli naurattaa." Minulla oli älypuhelin kuitenkin pystyasennossa, jolloin 1/3 kuvasta jäi piiloon: "...koitus oli naurattaa."

25.08.2016 14:19 #40 :: punnort
Väärin luetut
Ylellä oli otsikko "Iranin partioveneet hätyyttivät Yhdysvaltain ohjushävittäjää – "Vaarallista ja epäammattimaista""

Minä luin "Iranin partavedet..."
Tykännyt: Piru Naiseksi