Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

Emelie loi aiheen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
23.11.2016 07:20 #1

SÄÄNNÖT:

Pelin säännöt ovat yksinkertaiset. Saat äänestää vain kerran saman vuorokauden aikana (noudata foorumiviesteissä näkyviä kellonaikoja). Anna yhdelle hahmolle 2 miinuspistettä (eli vähennä tältä miinustamaltasi hahmolta kaksi pistettä) ja jollekulle toiselle 1 pluspisteen (eli lisää kyseisen hahmon pisteisiin yksi piste). Kun hahmo tippuu 0 pisteeseen, hänet eliminoidaan. Aloitetaan 10 pisteestä, ja muistakaa sitten merkitä viestiinne, kenelle annoitte pisteitä (selvyyden vuoksi)! Epäselvissä tilanteissa kysykää neuvoa.

HUOM! Kerrallaan vain yksi tällainen ketju. Joku ylläpitäjistä avaa ketjun, ketjuehdotuksia käydään läpi täällä: Linkki.

Tarkistakaa AINA äänestettyänne, että pisteenne täsmäävät edellisen viestin kanssa! (Esim. kukaan ei ole ennättänyt lähettää uutta viestiä sillä aikaa, kun kirjoititte omaanne.)

. . . . . . . . . . . . . . . .

Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, ettö hän piakkoin viettäisi yhdettätoistkymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvoikkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 10

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja] 10

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 10

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 10

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 10

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 10

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 10

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 10

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 10

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 10

Likusteritie nelosen herra ja rouva Dursley sanoivat oikein ylpeinä, että he olivat aivan tavallisia totta tosiaan. [Harry Potter] 10

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 10

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10

Oli suuri nautinto nähdä esineiden tuhoutuvan, nähdä esineiden mustuvan ja muuttuvan. [Ray Bradbury: Fahrenheit 451] 10

23.11.2016 08:33 #2

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 10

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 8 -2

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 11 +1

Dyn vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
23.11.2016 08:56 #3

Oisko tää vähän helpompaa jos ois vaan kirjan nimi?

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
23.11.2016 10:06 #4

Dyn kirjoitti: Oisko tää vähän helpompaa jos ois vaan kirjan nimi?

Luulen, että voisi mennä vaikeammaksi, jos itse lauseet pudotetaan pois. Niitä pitäisi käydä katsomassa jossain ketjun alkupäässä. Eiköhän tämä lista tästä lyhene, kun äänestellään. Värien käyttökin helpottaa hahmottamista.

Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, ettö hän piakkoin viettäisi yhdettätoistkymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvoikkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 8 (-2)

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 11 (+1)

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
23.11.2016 11:12 #5

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 11

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 11 (+1)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 9 (-2)

23.11.2016 11:21 #6

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 11

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 9

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 11 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 10

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 8 (-2)

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
23.11.2016 16:57 #7

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12 (+1)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 9

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 8 (-2)

23.11.2016 20:44 #8

Onpa vaikeaa valita, niin hyviä ehdokkaita listalla!

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja] 11 +1

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 9 -2

Iikh
Peto
Iikh vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
23.11.2016 22:13 #9

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 7

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 9 -2

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 10

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 10 +1

Jaragil
Jaragil vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
23.11.2016 22:38 #10

Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, että hän piakkoin viettäisi yhdettätoistakymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvokkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 9 (+1)

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10

Oli suuri nautinto nähdä esineiden tuhoutuvan, nähdä esineiden mustuvan ja muuttuvan. [Ray Bradbury: Fahrenheit 451] 8 (-2)

"Here We Stand"
- Words of House Mormont

Viimeksi muokattu: 23.11.2016 22:40 : Jaragil.

24.11.2016 08:04 #11

Pisteissä outouksia.... Korjasin tähän. Muistutuksena pelaajille, että jokainen miinustaa ja plussaa omat pisteensä tuloksiin. Eli edellisen pelaajan lista otetaan nykyisenä tilanteena ja siihen lasketaan omat plussat ja miinukset. Oletan nyt että Iikh halusi antaa plussan Chris Cleave: Little Been tarinalle ja miinuksen Täällä Pohjantähden alla -teoksen aloitukselle, ne on huomioitu tässä.

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 10

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 11

24.11.2016 09:14 #12

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 8 (+1)

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 8 (-2)

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
24.11.2016 09:41 #13

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 9 (+1)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 6 (-2)

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
24.11.2016 10:12 #14

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7 (+1)

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 6 (-2)

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Viimeksi muokattu: 24.11.2016 10:23 : Wind.

24.11.2016 11:53 #15

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 12 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 8

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 6 (-2)

24.11.2016 19:52 #16

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 6 -2

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 7 +1

haplotus
haplotus vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
24.11.2016 21:06 #17

Pitkästä aikaa astun minäkin näitä pelaamaan! Onkin oikeastaan ollut ikävä, vaikka itseäni voin vain syyttää kun en ole äkännyt, että onhan näitä täällä foorumilla pyörinyt...

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja] 12 (+1)

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 4 (-2)

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

25.11.2016 07:48 #18

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 13 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 6

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 5 (-2)

25.11.2016 08:39 #19

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 11 (-2)

25.11.2016 09:39 #20

Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, että hän piakkoin viettäisi yhdettätoistakymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvokkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 10 +1

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 8

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 2 -2

Uusin jäsen: Juho Saari