• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 6 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 81 päivää sitten

Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

25.11.2016 09:58 #21 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, että hän piakkoin viettäisi yhdettätoistakymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvokkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 10

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja] 12

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 9

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 9

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 6 (-2)

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 11

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 7 (+1)

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 5

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 10

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 11

Likusteritie nelosen herra ja rouva Dursley sanoivat oikein ylpeinä, että he olivat aivan tavallisia totta tosiaan. [Harry Potter] 10

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 2

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10

Oli suuri nautinto nähdä esineiden tuhoutuvan, nähdä esineiden mustuvan ja muuttuvan. [Ray Bradbury: Fahrenheit 451] 8

"Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi" on Vapon tunnuslause.

25.11.2016 10:16 #22 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

maahinen kirjoitti: "Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi" on Vapon tunnuslause.

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 7

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 10

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta] 0 (-2)

25.11.2016 20:26 #23 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 5 (-2)

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 10

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 11 (+1)

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

• Morgan Blood
  • Morgan Blood hahmo
  • Poissa
  • Olen 180 cm kirjoittavaa ja kuvataiteilevaa lihaa. Surrealismi on rakkauteni, kuten myös rappioromantiikka. :) Ihmisenä helposti lähestyttävä, sanavalmis, mutta mukava. Tarvetta tuntiessaan ajatuksia saa vaihtaa!
26.11.2016 02:27 #24 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 7 (-2)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 6 (+1)

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10

Näissä pitää kyllä tosissaan pysähtyä ja miettiä nimenomaan aloituslauseita/ aloituksia yleensä, eikä koko kirjaa, mille tielle helposti lipsuisin, jos sallisin!

Ars Longa Vita Brevis

• Poissa
  • You know those people who get up 6 am, perky and eager to start the coming day? - I'm not one of them.
26.11.2016 08:32 #25 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 11 +1

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 9 -2

26.11.2016 08:46 #26 : Emelie

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 12 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 6

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 3 (-2)

26.11.2016 10:57 #27 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, että hän piakkoin viettäisi yhdettätoistakymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvokkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 8 (-2)

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 8 (+1)

26.11.2016 17:28 #28 : maahinen

Wind kirjoitti:
Vapo hävetköön. Tuo alkulausehan on suorastaan kansallisaarre!

Vapo voisi hävetä yhtä ja toista, mutta nyt tarkoitin kuitenkin että lause ja Vapo edustavat samaa hyväksikäyttöajattelua. Kirjallisuudella on osuutensa esim. petovihaan. Soista kirjoitetaan aniharvoin positiivisessa valossa.

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 10 (+1)

26.11.2016 18:26 #29 : Wind

maahinen kirjoitti:

Wind kirjoitti:
Vapo hävetköön. Tuo alkulausehan on suorastaan kansallisaarre!

Osui ja upposi. Tunnustan, etten ole kyseistä teosta lukenut (vielä) enkä tiennyt mitä tämä lause edustaa. Nyt kun vähän vaivaudun ajattelemaan (mikä noin ylipäätään on varsin suositeltava toiminto monissakin yhteyksissä, mutta unohtuu valitettavan usein), minun on helppo uskoa, että tuon aikakauden teos edustaa luonnon hyväksikäyttöä ja petovihaa. Menneen maailman asenteet ei aina ole hyväksyttäviä nykyajan mittapuulla. Onneksi sentään jonkinlaista kehitystä yhteiskunnassa on tapahtunut.

26.11.2016 18:45 #30 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 11

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 8 (-2)

Race like first!
Train like second!

27.11.2016 08:49 #31 : Emelie

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 13 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 6

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 1 (-2)

27.11.2016 08:52 #32 : maahinen

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 8 (+1)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 5 (-2)

27.11.2016 09:12 #33 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

Wind kirjoitti: Osui ja upposi. Tunnustan, etten ole kyseistä teosta lukenut (vielä) enkä tiennyt mitä tämä lause edustaa.

Täsmennän nyt vielä, että Täällä Pohjantähden alla on hieno ja ilman muuta lukemisen arvoinen teos (tosin siitä on kauan, kun olen sen lukenut ja olen huomannut makuni muuttuneen monen kirjan kohdalla). Minua vain sattuu harmittamaan, että kirjallisuuden suot ovat yleensä haisevia, kalmanhuuruisia sääskipesäkkeitä, joiden kammottaviin silmäkkeisiin hukkuu ja jotka on kuivattava, koska niistä hyinen halla kohoaa tuhoamaan pellot.

27.11.2016 10:06 #34 : HourglassEyes

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 6 +1

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 11

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 7 -2

27.11.2016 10:29 - 27.11.2016 10:30 #35 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
]Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, että hän piakkoin viettäisi yhdettätoistakymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvokkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 8

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7 +1

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 6

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo] 0 -2

Race like first!
Train like second!
Viimeksi muokattu: 27.11.2016 10:30 Nylkky.

27.11.2016 11:15 #36 : Wind

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 4 (-2)

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 11

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 8 (+1)

27.11.2016 22:33 #37 : Wanderer
Vastaus käyttäjältä Wanderer aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 6 (-2)

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 11

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 9 (+1)

28.11.2016 07:52 #38 : Emelie

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 4 (-2)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 14 (+1)

28.11.2016 10:09 #39 : HourglassEyes

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja] 13 +1

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 11

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 6 -2

28.11.2016 11:39 #40 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, että hän piakkoin viettäisi yhdettätoistakymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvokkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 6 (-2)

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 11

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 7 (+1)

Uusin jäsen: Aki Määttä