Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet

28.11.2016 14:29 #41

Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, että hän piakkoin viettäisi yhdettätoistakymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvokkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 6

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja] 13

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 4

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 10

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 5 (-2)

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 14

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 4

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 11

Likusteritie nelosen herra ja rouva Dursley sanoivat oikein ylpeinä, että he olivat aivan tavallisia totta tosiaan. [Harry Potter] 11 (+1)

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 9

Oli suuri nautinto nähdä esineiden tuhoutuvan, nähdä esineiden mustuvan ja muuttuvan. [Ray Bradbury: Fahrenheit 451] 8

Marski
Marski vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
28.11.2016 14:46 #42

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 6 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 4

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 11

Likusteritie nelosen herra ja rouva Dursley sanoivat oikein ylpeinä, että he olivat aivan tavallisia totta tosiaan. [Harry Potter] 9 (-2)

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 9

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

K.Risse
K.Risse vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
28.11.2016 14:59 #43

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja] 14 (+1)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 6

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 2 (-2)

Viimeksi muokattu: 28.11.2016 16:59 : Emelie. Syy: Korjasin pisteet

28.11.2016 17:02 #44

Olkaapa tarkkoina pisteiden kanssa. Nyt enemmän kuin koskaan, sillä näiden tarkastaminen pistää silmät menemään enemmän vähemmän solmuun... :p Ja uudet pelaajat, lukekaa peliohjeet ennen mukaan hyppäämistä.

Viimeksi muokattu: 29.11.2016 07:58 : Emelie.

29.11.2016 08:20 #45

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7 (+1)

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso] 0(-2)

Train like second!

Viimeksi muokattu: 29.11.2016 08:21 : Nylkky.

29.11.2016 10:26 #46

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 12

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 2 -2

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 7

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 12 +1

29.11.2016 11:17 #47

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 13 (+1)

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 9

Viimeksi muokattu: 29.11.2016 11:18 : maahinen.

29.11.2016 11:58 #48

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 13

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon] 0 (-2)

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 12

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10 (+1)

haplotus
haplotus vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
29.11.2016 13:22 #49

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 13

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 8 (-2)

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 11

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 8 (+1)

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
29.11.2016 14:47 #50

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 14 (+1)

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 6 (-2)

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

30.11.2016 07:22 #51

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 14

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 4 (-2)

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 12

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 11 (+1)

30.11.2016 07:36 #52

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 12

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 9 (-2)

Viimeksi muokattu: 30.11.2016 07:37 : Nylkky. Syy: näppäily virhe pisteisiin

30.11.2016 08:29 #53

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 14

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 2 -2

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 6

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 12 +1

30.11.2016 12:27 #54

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 15 (+1)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 4 (-2)

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 12

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
30.11.2016 15:02 #55

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 15 (+1)

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina] 0 (-2)

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 13 (+1)

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 9

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

K.Risse
K.Risse vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
30.11.2016 15:33 #56

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 4

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 16 (+2)

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 13

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 7(-1)

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
30.11.2016 18:49 #57

K. Risse, ne on -2 ja +1, ei +2 ja -1. Jälkimmäisillä peli ei päättyisi koskaan.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

30.11.2016 22:07 #58

HUOM! Korjasin pisteet niin, että K. Rissen plussat ja miinukset näkyy tässä nyt oikein. (Omat pisteeni annoin jo aamulla)

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 4

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 15 +1

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5] 13

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina] 6 -2

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Satuta/paranna: Kirjojen aloituslauseet
30.11.2016 22:33 #59

Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, että hän piakkoin viettäisi yhdettätoistakymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvokkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH] 4 -2

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa] 12

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo] 10 +1

Ars Longa Vita Brevis

01.12.2016 08:36 #60

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti] 15

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla] 5 (+1)

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina] 13 (-2)

Wanda
Uusin jäsen: Marko Kinnunen