- Edesmenneet
- Satama / LordStenhammar | Tänään 10:53
- Lukuhaaste: Goodreads 2022
- Lukupiiri / HourglassEyes | Eilen 14:46
- Pallosalama - Cixin Liu
- Lukusali / karivaan | 10.08.2022 16:13
- Kirja-arviot kirjojen sivuilla uudistuivat
- Ilmoitukset / Darkki | 10.08.2022 16:01
- Mitä opit tänään?
- Satama / Pisania | 09.08.2022 21:34
Sitaattivuoropuhelu
Sitaattivuoropuhelu
s. 26
B: Minä taidan alkaa voimaan pahoin.
(Peter Benchley: Tappajahai)
B: Minä taidan alkaa voimaan pahoin.
(Peter Benchley: Tappajahai)
Sitaattivuoropuhelu
s. 30
B: Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
(Alexander Dumas: Monte Criston kreivi)
B: Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
(Alexander Dumas: Monte Criston kreivi)
Sitaattivuoropuhelu
s. 31
A: Naisia ja voimakoneita! Mitä vielä?
Marion Lennox: Sunnuntaimorsian
A: Naisia ja voimakoneita! Mitä vielä?
Marion Lennox: Sunnuntaimorsian
Sitaattivuoropuhelu
s. 204
B: Etkö tiedä, etten tähän päivään mennessä ole myöntänyt kenenkään ihmisen eläneen paremmin kuin minä? Suurella tyydytyksellä olen todennut eläneeni hurskaana ja oikeamielisenä koko elämäni; havaittuani tämän olen tuntenut suurta kunnioitusta itseäni kohtaan ja tiedän seuiralaisteni tuntevan samon. Mutta jos vanhenen vielä tästä.ä tiedän että minun olisi pakko maksaa velkani vanhuudelle: nähdä huonommin, kuulla heikommin, oppia vaivalloisemmin ja unohtaa helpommin. Jos huomaisin tulleeni huonommaksi ja moittisin itsenäni.
(Ksenofon - Sokrateen puolustuspuhe)
B: Etkö tiedä, etten tähän päivään mennessä ole myöntänyt kenenkään ihmisen eläneen paremmin kuin minä? Suurella tyydytyksellä olen todennut eläneeni hurskaana ja oikeamielisenä koko elämäni; havaittuani tämän olen tuntenut suurta kunnioitusta itseäni kohtaan ja tiedän seuiralaisteni tuntevan samon. Mutta jos vanhenen vielä tästä.ä tiedän että minun olisi pakko maksaa velkani vanhuudelle: nähdä huonommin, kuulla heikommin, oppia vaivalloisemmin ja unohtaa helpommin. Jos huomaisin tulleeni huonommaksi ja moittisin itsenäni.
(Ksenofon - Sokrateen puolustuspuhe)
Sitaattivuoropuhelu
Sori Maailmanherra, mutta hyppäsit hiukan sivuissa. Jatkan tuosta Hiistun viestistä.
s. 34
B: Itse asiassa haluaisin keskustella kanssanne eräästä opiskelijasta, Arkkikansleri.
(Terry Pratchett: Elävät kuvat)
s. 34
B: Itse asiassa haluaisin keskustella kanssanne eräästä opiskelijasta, Arkkikansleri.
(Terry Pratchett: Elävät kuvat)
Sitaattivuoropuhelu
s. 38
B: A good mug of hot mulled wine would not go far amiss with me just now ( En kieltäytyisi mukillisesta kuumaa viiniä juuri nyt)
Hiukan mukaeltu käännös, kun en omista enää suomenkielisiä painoksia kyseisestä sarjasta, että voisi tarkistaa kuinka olikaan alunperin suomennettu.
(Robert Jordan: The Eye of the World)
B: A good mug of hot mulled wine would not go far amiss with me just now ( En kieltäytyisi mukillisesta kuumaa viiniä juuri nyt)
Hiukan mukaeltu käännös, kun en omista enää suomenkielisiä painoksia kyseisestä sarjasta, että voisi tarkistaa kuinka olikaan alunperin suomennettu.
(Robert Jordan: The Eye of the World)
Muokannut 17.12.2017 21:44 HourglassEyes
Sitaattivuoropuhelu
s. 41
A: Kuulehan nyt; se, että minä pystyn näkemään sinut, ei suinkaan tarkoita..
(Kerstin Grier: Safiirinsini)
A: Kuulehan nyt; se, että minä pystyn näkemään sinut, ei suinkaan tarkoita..
(Kerstin Grier: Safiirinsini)