19.10.2013 20:11 #1 :: Aemilia
orteil.dashnet.org/cookieclicker/

Cookie Clicker on internetseissä nimetty mm. koukuttavimmaksi selainpeliksi. Idea on, että muutut keksiharrastajasta universumin kovimmaksi keksintuottajaksi. Pelin edetessä siihen tulee fantasia- ja scifielementtejä, ja keksituotanto kasvaa tähtitieteellisiin mittoihin. Ominaista hommalle on kiero piilo-okkultistinen huumori (menee kyllä ohi jos ei osaa englantia), ikuisen kasvun periaate ja herttaiset mummot.

Peli tallentuu selaimen kekseihin (hee hee) ja siihen voi palata tai jättää taustalle pyörimään. Uusia keksituotantotapoja ja kultaisia keksejä käydään klikkailemassa.

Oletteko testanneet?
Muokannut 29.04.2015 19:34 Hiistu
Tykännyt: Ageha

• max hahmo
  • max

19.10.2013 20:56 #2 :: max
Cookie Clicker
Testasin juuri. Nopeasti tajusin jutun jujun, sitten myin vahingossa isoäidin ja perustin keksifarmin. Pyöriikö tuo "peli" oikeasti tuolla ikuisesti itsekseen vaikkei tee mitään, ei se siinä mielessä kauheasti koukuta, itsestään toimiva peli? :smile:
Muokannut 19.10.2013 20:56 max

19.10.2013 21:07 #3 :: Aemilia
Cookie Clicker
:P Pelissä on jännä kyllä myös juoni, ja Statseissa on mitalijärjestelmä, jota ei saa etenemään ellei tee pelissä juttuja säännöllisesti. Eihän tässä kaikkien mielestä voi toki olla mitään jännää, mutta aikaakin saa tapettua miten paljon lystää.

20.10.2013 16:23 #4 :: Emelie
Cookie Clicker
Hauska peli, ja tosi koukuttava! Luen kirjaa ja vahdin samalla toisella silmällä keksituotantoa. Tänään piti kyllä tehdä jotain muuta kuin istua koneen ääressä...

En ole ihan hiffannut sen maitoprosentin merkitystä, tai lähinnä sitä mitä uniikkeja upgradeja se tuo. Ovatko ne Cookies-upgradet sen tulosta?

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Baronetti

20.10.2013 16:40 #5 :: Xariel
Cookie Clicker
Tässä sitten jumituin leipomaan keksejä. Kiitos tästä, onneksi ei ollut mitään erityisen tärkeää loppupäiväksi... :lol:

20.10.2013 17:01 #6 :: Pisania
700000 keksiä sekunnissa. Joo-o, taisin sitten seota tähän minäkin :blush:

20.10.2013 18:56 #7 :: Aemilia
Cookie Clicker

En ole ihan hiffannut sen maitoprosentin merkitystä

En ole ihan varma, onko muutakin, mutta ainakin (varmuudeksi spoilereihin)

20.10.2013 21:04 #8 :: Iivari
Cookie Clicker
Tää on söpö, meinasin perustaa aiheen, mutta sit sellainen olikin jo. Aika koukuttava!
Tykännyt: Echramath

26.10.2013 19:49 #9 :: Iivari
Cookie Clicker
Mitä levottomaksi käyvät mummot voivat saada pahimmillaan aikaan?

• Rinja

26.10.2013 19:55 #10 :: Rinja
Iivari,

30.10.2013 22:57 #11 :: Aemilia
Cookie Clicker
Heh Halloween-päivityksen mukana on tullut halpoja buusteja ja jänniä örmyjä ja säikkykeksejä.

01.01.2014 19:54 #12 :: Iivari
Cookie Clicker

Mulla on nyt 245 sormea, ja viiden seuraavan saamisen tarvii odotella melkein kaksi kuukautta automaattista keksintuotantoa. Klikkaaminen oli ensimmäisen kolmen viikon pelaamisen jälkeen jo tehotonta, ja nykyään se on naurettavan tehotonta: vain onnenkeksien 7-kertaisuudella siitä on mitään hyötyä, ja silloinkin vain vähän.

Ja kyllä ne vihaiset mummelit saa inhottavia rypyttäjiä käymään kiinni keksintuotantoon, joten kun tuota ei ole koko ajan seuraamassa, kannattaa pitää mummot rauhoitettuna, vaikka sitten ei saakaan uusia keksintöjä. Alkuhuuman jälkeen tulee sellainen olo, että tästä pelistä olisi saanut paremmankin. Vai onko joku eri mieltä?

• max hahmo
  • max

01.01.2014 20:14 #13 :: max
Cookie Clicker
Itselläni alkuhuuma kesti noin päivän, sillä kolmen päivän päästä tuosta viestistä unohdin koko pelin. :smile:Mutta ehkä se on suunnattukin enemmän tietokoneella roikkuville..

01.01.2014 20:31 #14 :: Aemilia
Cookie Clicker
Lähinnä kai kun pelillä ei liene varsinaista loppua lainkaan? Tietyn vaiheen jälkeen katsotaan läpipelatuksi ja voi resettaa, jolloin saa rajoitettuja bonuksia seuraavaan pelikierrokseen.

13.02.2014 07:58 #15 :: Emelie
Cookie Clicker

Iivari kirjoitti: Tää on kyllä jotenkin jännä selainpeli. Voi viikoiksi vain unohtaa sen olemassaolon, ja sitten saa hetken huvin, mutta ei tätä ensimmäisen kuukauden parin jälkeen enää kovin koukuttavaksi voi kutsua.

Kuka koukuttuu ja kuka ei.... :cheesy:Olen itse edelleen hyvinkin koukussa tähän aina ajoittain.

Iivari kirjoitti: Klikkaaminen oli ensimmäisen kolmen viikon pelaamisen jälkeen jo tehotonta, ja nykyään se on naurettavan tehotonta: vain onnenkeksien 7-kertaisuudella siitä on mitään hyötyä, ja silloinkin vain vähän.

Onhan olemassa ne onnenkeksit, jotka 777-kertaistaa klikkauksen tehon. Siitä on hyötyä, mutta tuo efekti tulee vaan aika harvoin.

Iivari kirjoitti: Ja kyllä ne vihaiset mummelit saa inhottavia rypyttäjiä käymään kiinni keksintuotantoon, joten kun tuota ei ole koko ajan seuraamassa, kannattaa pitää mummot rauhoitettuna, vaikka sitten ei saakaan uusia keksintöjä.

Tarkoitatko "inhottavilla rypyttäjillä" niitä ihme toukkia ? Nehän on aivan mahtavia!
Varoitus: Spoiler.

Aemilia kirjoitti: Tietyn vaiheen jälkeen katsotaan läpipelatuksi ja voi resettaa, jolloin saa rajoitettuja bonuksia seuraavaan pelikierrokseen.

Olen itse nyt resetoinut pelini kaksi kertaa. Ensimmäinen oli aika pelottavaa, mutta

13.02.2014 20:57 #16 :: Iivari
Cookie Clicker
Kiitos tiedosta, en ollut tajunnut resetointia! Tein sen nyt, 460 miljoonan miljardin keksin jälkeen :D

Edit: Tää ei tietty oo asia, joka ihmisen, joka on juuri välttänyt rannekivun ja jännetuppitulehduksen, pitäisi tehdä :blush:
Muokannut 13.02.2014 21:00 Iivari

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

24.09.2014 22:29 #17 :: Ageha
Saatoin addiktoitua...

24.09.2014 23:46 #18 :: Iivari
Cookie Clicker
8 139 tuntia takana, eli yksitoista kuukautta on ollut peli olemassa eli selain käynnissä. Tämä muistaakseni noin 13 kuukauden aikana, joten aika vähän on ollut a) selain tai b) kone kiinni tänä aikana. Seuraava tavoitteeni on saada 150 prismaa, mutta se on aika vaikeaa, kun hinta kohoaa kymmeniin (amerikkalaisiin) kvintiljooniin.

Ihan jännä tää silti edelleen on, vaikken pidäkään siitä, että pääsiäinen jumittuu päälle, jos ei vaihda sitä pois.

25.09.2014 07:39 #19 :: Emelie
Cookie Clicker
^ Minunkin pelini on ollut kohta olemassa 11 kuukautta, tosin päällä keräämässä vain silloin kun avaan koneen ja selaimen. Toivoisin kohta uutta päivitystä, pääsiäinen on jo aika vanha juttu... Mutta melkoisen koukuttavaa, ainakin hetkellisesti.

Mun seuraava tavoite on
:tongue:

18.05.2020 07:58 #20 :: Chelsea Faza
Cookie Clicker
Tämä on paras napsauttava peli, jonka olen koskaan nähnyt!
Pelaan tällaisia ​​pelejä hiiren napsautuksen nopeuden parantamiseksi.

cps test
Muokannut 18.05.2020 13:59 Chelsea Faza