Ali Baba ja Robin Hood myös toivat mieleeni, että jos enemmän kirjallisuuden puolelta tuttuja sankareita otetaan mukaan, niin Aladdin ja Hamelnin pillipiipari ovat myös ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.
Ah, koitin jotain Arabialaistakin keksiä mukaan ja Ali Baba tuli ekana mieleen, enkä muistanut yhtäkkiä että se oli pelkkä satu-hahmo, sen saa ehkä jättää pois. Robin Hoodilla on kyllä muutakin kuin pelkkä kirja-hahmo. On löydetty useampikin likimain samanniminen/tyyppinen rosvo, joten tuolla mytologialla on vähän perustaa enemmän.
Vaikutinko muuten jotenkin tämän ketjun ilmaantumiseen? Mainitsin Kuinka löysit Risingille -ketjussa tämän pelin aktivoineen minut edellisellä foorumilla ja puoli vuorokautta toteamuksen jälkeen pelin suunnittelu onkin käynnistynyt täällä.
Kyllä ja ei. Huomasin kommenttisi, mutta olin ajatellut tämän uudelleen aloittamista heti uudistuksen jälkeen.
Tuo lista on kattavampi kuin mitä minä olisin saanut aikaan.
Tämä on minun erikoisalaani. Minulla on kirjaimellisesti pari metriä mytologia-kirjallisuutta hyllyssäni (suurin osa kylläkin vielä lukematta) ja olen mm. pelannut Nethackia yli 600 eri nimisellä sankarilla eri lähteistä poimittuna
Sigurd on ehkä vähän päällekkäinen tunnetumman lohikäärmeentappajan eli Beowulfin kanssa.
No joo, lähellä ovat kylläkin. Sigurd tulee norjalaisesta Volsunga-saagasta (Saksalainen versio Siegfried Nibelungin tarusta) ja Beowulf taas sijoittuu Etelä-Ruotsiin ja Tanskaan. Mutta jos aletaan liikaa tiivistämään, niin peli on liiankin pian ohitse. Mutta sanokaas vielä kommentteja tästä. Jos toinen lähtee niin se on mielestäni Sigurd.
Löytyykö ainoalle naisedustajalle puolustajaa vai annetaanko kenkää?
Perseus tai Theseus pois?
Aiemmat satuta ja paranna ketjut näyttivät olevan yleensä n. 15-16 hahmon pituisia.
Akhilleus (Kreikkalaisten sankaritaistelija)
Apinakuningas (Ilkikurinen kiinalainen sankari)
Beowulf (Grendelin surmaaja ja Göötalaisten kuningas)
Cuchulain (Kelttiläinen keihäsmies)
Gilgamesh (Urukin kuningas, kuolemattomuuden tavoittelija)
Herakles/Herkules (Kreikkalainen puolijumala)
Hippolytos (Amatsonien kuningatar)
Iason/Jason (Argonauttien johtaja, Kultaisen taljan hakija)
Kuningas Arthur (Brittiläinen ritarikuningas, Pyöreän pöydän perustaja)
Miyamoto Musashi (Legendaarinen samurai)
Odysseus (Ithakalainen sankarimatkaaja)
Perseus (Medusan surmaaja)
Prinssi Rama (Intialaisen Ramayanan sankari, Demonikuninkaan surmaaja)
Robin Hood (Legendaarinen jousimies ja metsärosvo)
Sigurd/Siegfried (Lohikäärmeen surmaaja)
Theseus (Minotaurin surmaaja)
Väinämöinen (Suomalainen Tietäjä)