Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Satuta ja paranna -ketjut

• Wind hahmo
  • Wind
    Tähtipilotti
    Taso: 40
19.11.2016 16:42 #1221 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Oli synkkä ja myrskyinen yö. M. L'Engle: Hyppy ajassa. Kaikessa kliseisyydessään ihan klassikko.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Taso: 57
21.11.2016 10:22 #1222 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Aloituksia on kasaantunut enemmän kuin lopetuksia. Minä jättäisin pois uskonnollisten kirjojen aloitukset (ja lopetukset).

Jos olen laittanut lausahdukset väärään kategoriaan, huomattakaa. :) Aloituksia on nyt 13 kappaletta.

Aloitukset:

Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, ettö hän piakkoin viettäisi yhdettätoistkymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvoikkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH]

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä.
[Kaiken käsikirja, Esko Valtaoja]

Kolossa maan sisällä asui hobitti. [Hobitti]

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään.
[Turm Kuolematon, Mika Waltari]

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Alaston apina, Desmond Morris]

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Täällä Pohjantähden alla, Väinö Linna]

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Anna Karenina, Leo Tolstoi]

Kun hän heräsi, dinosaurus oli edelleen siinä. [Augusto Monterroso]

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Ylpeys ja ennakkoluulo, Austen]

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Teurastamp 5, Kurt Vonnegut]

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Little Been tarina, Chris Cleave]

Likusteritie nelosen herra ja rouva Dursley sanoivat oikein ylpeinä, että he olivat aivan tavallisia totta tosiaan. [Harry Potter]

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [Hyppy ajassa, M. L'Engle]

Lopetukset:

Sam henkäisi syvään, "Kotona ollaan", hän sanoi. [TSH]

Ystäväni, vastasi Valentine, - sanoihan, kreivi, että inhimillinen viisaus sisältyy näihin kahteen sanaa: Odota ja toivo! [Monte Criston kreivi]

Kaikkien maiden proletaarit, liittykää yhteen!
[Kommunistisen puolueen manifesti]

Aika velikultia. [Tuntematon sotilas]

I have seen the future .... and I do not wish to go there again.

• Wind hahmo
  • Wind
    Tähtipilotti
21.11.2016 11:13 #1223 : Wind
Hups, taisin vähän myöhästyä. Löysin vielä kaksi lopetusta, voisikohan niitä vielä lisätä listaan:

Ulkopuolella olevat eläimet katsoivat siasta ihmiseen ja ihmisestä sikaan ja jälleen siasta ihmiseen, mutta oli jo aivan mahdotonta sanoa, kumpi oli kumpi. George Orwell: Eläinten vallankumous.

Mutta näin oli hyvin, kaikki oli hyvin, taistelu oli päättynyt. Hän oli saanut voiton itsestään. Hän rakasti Isoa Veljeä. George Orwell: Vuonna 1984.

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
21.11.2016 11:20 #1224 : Emelie
^ Joo, toki voi vielä listata, mulla näemmä katkesi ajatus tuota edellistä viestiäni kirjoittaessa. :D

Nyt siis aloituksissa olisi 13 ja lopetuksissa 7, kun otetaan huomion nuo Windin lisäykset. Jos löytyisi lisää spoilerivapaita lopetuksia, näistä voisi tehdä kaksi erillistäkin listaa? Muutama aloituskin mahtusi vielä listaan. :)

• Wind hahmo
  • Wind
    Tähtipilotti
21.11.2016 11:43 #1225 : Wind

Emelie kirjoitti: Jos löytyisi lisää spoilerivapaita lopetuksia, näistä voisi tehdä kaksi erillistäkin listaa?

Joo, huomasin itsekin, että alkaa olla siinä rajoilla, kehtaako noita laittaa ilman spoiler-varoitusta. Toivottavasti en pilannut kenenkään lukunautintoa.

• Wind hahmo
  • Wind
    Tähtipilotti
21.11.2016 12:35 - 21.11.2016 12:44 #1226 : Wind
Tässä vielä 6 lopetusta, nyt pitäisi olla aloituksia ja lopetuksia 13 kumpaakin.

Ja meidän katkeraksi suruksemme hän kuoli, hymy huulillaan ja vaiti, tuo ritarillinen mies. Bram Stoker: Dracula

Ja sen takia minä kirjoitin tämän kirjan. Kathryn Stockett: Piiat

Muuan lintu sanoi Billy Pilgrimille: ”Pyy-tii-huiit?" Kurt Vonnegut: Teurastamo 5

Very few castaways can claim to have survived so long at sea as Mr. Patel, and none in the company of an adult Bengal tiger. Yann Martel: Life of Pi

Ja sitten jatkoimme autuaasti matkaa tähän pieneen mutta ihmeen ihanaan osaan ikuisuuttamme. Stephenie Meyer: Aamunkoi

Ensimmäistä kertaa he olivat tehneet joitain sulasta rakkaudesta. Patrick Süskind: Parfyymi

Viimeksi muokattu: 21.11.2016 12:44 Wind. Syy: typo

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
21.11.2016 13:10 #1227 : Emelie

Wind kirjoitti:

Emelie kirjoitti: Jos löytyisi lisää spoilerivapaita lopetuksia, näistä voisi tehdä kaksi erillistäkin listaa?

Joo, huomasin itsekin, että alkaa olla siinä rajoilla, kehtaako noita laittaa ilman spoiler-varoitusta. Toivottavasti en pilannut kenenkään lukunautintoa.

Kylläpä mä olen tänään hajamielinen. Tuo "spoilerivapaa" sana ei ollut tarkoitettu sun ehdotuksiisi vaan yleisesti, sori! Minusta nuo kyseiset lopetukset eivät olleet mitenkään erikoisen spoilaavia. :)

Mutta, alla päivitetty lista, vielä saa ehdottaa, karsitaan sitten jos tulee paljon. Jos joku osaa sanoa, että mikä tuon Life of Pi -teoksen loppulause on suomeksi, niin kertokaa. Minullakin taitaa olla hyllyssä vain englanninkielinen versio.

Aloitukset:

Kun Repunpään herra Bilbo Reppuli ilmoitti, ettö hän piakkoin viettäisi yhdettätoistkymmenettäensimmäistä syntymäpäiväänsä suurin ja arvoikkain juhlamenoin, alkoi Hobittilassa puhe ja kohu. [TSH]

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja]

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon]

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina]

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla]

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina]

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo]

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5]

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina]

Likusteritie nelosen herra ja rouva Dursley sanoivat oikein ylpeinä, että he olivat aivan tavallisia totta tosiaan. [Harry Potter]

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa]

Lopetukset:

Sam henkäisi syvään, "Kotona ollaan", hän sanoi. [TSH]

Ystäväni, vastasi Valentine, - sanoihan, kreivi, että inhimillinen viisaus sisältyy näihin kahteen sanaa: Odota ja toivo! [Monte Criston kreivi]

Kaikkien maiden proletaarit, liittykää yhteen! [Kommunistisen puolueen manifesti]

Aika velikultia. [Tuntematon sotilas]

Ulkopuolella olevat eläimet katsoivat siasta ihmiseen ja ihmisestä sikaan ja jälleen siasta ihmiseen, mutta oli jo aivan mahdotonta sanoa, kumpi oli kumpi. [George Orwell: Eläinten vallankumous]

Mutta näin oli hyvin, kaikki oli hyvin, taistelu oli päättynyt. Hän oli saanut voiton itsestään. Hän rakasti Isoa Veljeä. [George Orwell: Vuonna 1984]

Ja meidän katkeraksi suruksemme hän kuoli, hymy huulillaan ja vaiti, tuo ritarillinen mies. [Bram Stoker: Dracula]

Ja sen takia minä kirjoitin tämän kirjan. [Kathryn Stockett: Piiat]

Muuan lintu sanoi Billy Pilgrimille: ”Pyy-tii-huiit?" [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5]

Very few castaways can claim to have survived so long at sea as Mr. Patel, and none in the company of an adult Bengal tiger. [Yann Martel: Life of Pi]

Ja sitten jatkoimme autuaasti matkaa tähän pieneen mutta ihmeen ihanaan osaan ikuisuuttamme. [Stephenie Meyer: Aamunkoi]

Ensimmäistä kertaa he olivat tehneet joitain sulasta rakkaudesta. [Patrick Süskind: Parfyymi ]

• Wind hahmo
  • Wind
    Tähtipilotti
21.11.2016 13:27 - 21.11.2016 13:28 #1228 : Wind
Löysin suomenkielisen version:
Hyvin harva haaksirikkoutunut voi sanoa selvinneensä merellä yhtä kauan kuin herra Patel, eikä yksikään toinen täysikasvuisen bengalintiikerin seurassa. [Yann Martel: Piin elämä]

Viimeksi muokattu: 21.11.2016 13:28 Wind.

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
22.11.2016 08:50 #1229 : Emelie
Lisäsin vielä kolme aloitusta, nyt niitä on 16 kappaletta. Vielä on tämä päivä aikaa kommentoida ja ehdottaa lisää (tosin kovin montaa en enää listalle laittaisi, tullee liian pitkä), laitan huomenissa listan pelattavaksi. Ja lopetuksia saa myös ehdottaa lisää, pelataan se sitten tämän aloitus-listan jälkeen.

Aloitukset:

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa. Mutta kukaan ei vielä ole onnistunut todistamaan sitä. [Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja]

Minä, Lars Turms, kuolematon, heräsin kevääseen ja näin maan puhjenneen viheriöimään. [Mika Waltari: Turms Kuolematon]

Erään eläintarhan erään häkin seinässä on lappu, joka ilmoittaa yksinkertaisesti: "Tämä eläin on uusi tieteelle." [Desmond Morris: Alaston apina]

Alussa olivat suo, kuokka - ja Jussi. [Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla]

Kaikki onnelliset perheet ovat toistensa kaltaisia, jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. [Leo Tolstoi: Anna Karenina]

On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon. [Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo]

Kaikki tämä on tapahtunut, suurin piirtein. [Kurt Vonnegut: Teurastamo 5]

Useimmiten minä toivon, että olisin Britannian punta enkä afrikkalaistyttö. Kaikki ilahtuisivat nähdessään minut. [Chris Cleave: Little Been tarina]

Oli synkkä ja myrskyinen yö. [M. L'Engle: Hyppy ajassa]

Lukija ensin hämmästyi ja sitten loukkaantui, kun rikollinen nimeltä Raskolnikov äkkiä surmattiin hänen silmiensä edessä keskellä katua. [Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta]

Lapset leikkivät, kun Holston kapusi kohti kuolemaansa. [Hugh Howey: Siilo]

Oli suuri nautinto nähdä esineiden tuhoutuvan, nähdä esineiden mustuvan ja muuttuvan. [Ray Bradbury: Fahrenheit 451]

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
23.11.2016 07:21 #1230 : Emelie

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
21.12.2016 09:14 #1231 : Emelie
Aloituslauseet-lista tuli pelattua läpi. Laitetaanko peliin seuraavaksi lopetuslauseet vai onko ajatuksia johonkin toiseen listaan?

• Wind hahmo
  • Wind
    Tähtipilotti
22.12.2016 09:42 - 23.12.2016 10:12 #1232 : Wind
Eipä näy kellään olevan muita ehdotuksia (onko ajatukset joulussa?), joten eikö laitettaisi loppulauseita, kun niistä on jo koottu valmis lista.

Viimeksi muokattu: 23.12.2016 10:12 Wind. Syy: typo

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
23.12.2016 09:07 #1233 : Emelie

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
21.02.2017 07:51 #1234 : Emelie
Olisiko kiinnostusta taas koota listaa ja pelata? Ehkäpä jokin hahmolista vaihteeksi?

22.02.2017 17:59 #1235 : Louhikäärme
Vastaus käyttäjältä Louhikäärme aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Taidanpa sitten toistaa aikaisemman listaehdotukseni: Epäonnen soturit. Alustavasti mukaan vaikkapa Aku Ankka, Elric Melnibonélainen, Fitz (Näkijän taru), Fry (Futurama), Guts (Berserk) ja Túrin Turambar (Silmarillion). ASoIaF:ssa vasta riittääkin epäonnekkaita hahmoja, kuten Catelyn Stark ja Tyrion Lannister.

• Niksu hahmo
  • Niksu
    Painajainen
    Taso: 36
22.02.2017 23:55 #1236 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Itse ehdottaisin Tulen ja Jään Laulusta Theon Greyjoyta. Tyrion päätyy aina jaloilleen ja Catelyn oli voittajatyyppiä kurjasta lopusta huolimatta.

23.02.2017 09:13 #1237 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Sarjakuvien puolelta tuli Akun lisäksi mieleen B. Virtanen ja Kelju K. Kojootti

"Transient guests are we"
~Hideyuki Kikuchi~

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
23.02.2017 11:02 #1238 : Emelie
Minustakin Theon on määritelmällisesti lähempänä epäonnen soturia.

Pohdin myös Oswald Bastablea Elric Melnibonélaisen sijaan.

En tiedä miten nämä loksahtavat listaan:

Rincewind (Kiekkomaailma)
Kapteeni Jezal dan Luthar tai Logen Yhdeksänsormi (Joe Abercrombie, Ensimmäinen laki)
Shadow (Neil Gaiman, Unohdetut jumalat)
Roland (Mustasta Torni)

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
27.02.2017 07:26 #1239 : Emelie
Jos joka maailmasta/sarjasta/etc. otetaan mukaan vain yksi hahmo, niin lista on 13 nimen mittainen. Vieläkö tulee uusia hahmoja mieleen?

Lista tällä hetkellä:

Aku Ankka
B. Virtanen
Catelyn Stark TAI Tyrion Lannister TAI Theon (ASOIaF)
Elric Melnibonélainen JA/TAI Oswald Bastable
Fitz (Näkijän taru)
Fry (Futurama)
Guts (Berserk)
Kapteeni Jezal dan Luthar TAI Logen Yhdeksänsormi (Joe Abercrombie, Ensimmäinen laki)
Kelju K. Kojootti
Rincewind (Kiekkomaailma)
Roland (Mustasta Torni)
Shadow (Neil Gaiman, Unohdetut jumalat)
Túrin Turambar (Silmarillion)

27.02.2017 10:21 #1240 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Mad Max tuli vielä mieleen.

"Transient guests are we"
~Hideyuki Kikuchi~

Paikalla 1 jäsen ja 34 vierailijaa
neri
Uusin jäsen: Gabriel
Jäseniä yhteensä: 9458