Satuta ja paranna -ketjut

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
04.12.2013 16:46 #161

Valtaosa noista on tosiaan sellaisia etteivät herätä tunteita puoleen tai toiseen, eikä sen takia ole kommenttejakaan paljoa tullut. Ketjun aloittaja joutuu puoliksi summissa valitsemaan listan, mutta voitaisiin tosiaan aloittaa jo jonkinnäköisellä listalla, kyllä ne vähiten kiinnostavimmat ja tuntemattomimmat sitten tippuvat nopsaan kisassa.

04.12.2013 16:48 #162

muoks. Tämä siis vastausta Knoxin viestiin, Moonlordin viesti ehti väliin.

En tiedä, kannattaako listalle ottaa jumalaa, jonka jumaluus (muistaakseni) aika pahasti spoilaa kirjat...

Ketju aloitetaan, kun on lista, jonka siihen ketjuun voi laittaa. :wink: Tällä hetkellä tuorein lista on Jaragilin toissapäiväinen, mutta sen jälkeen tullut kommentteja, joissa ehkä jotain huomioitavaa.

Viimeksi muokattu: 04.12.2013 16:51 : Hiistu.

Jaragil

Mystra (Forgotten Realms)
Lolth (Forgotten Realms)
Eywa (Avatar)
Cthulhu (Lovecraft)
El Ahrairah (Ruohometsän kansa)
R'hllor (Tulen ja jään laulu)
Aldur (Belgarion)
Torak (Belgarion)
Crom (Conan barbaari)
Purppurakuningas (Stephen King -mythos)
Kuolema (Kiekkomaailma)
Wolfram & Hart (Buffy the Vampire Slayer)
Pelor (D&D RPG)
Iomedae (Pathfinder RPG)
Talos (Skyrim)

Muokkailuja kommenttien valossa. Poistin omatoimisesti Yu Yevonin ja Raavan, koska ensimmäinen on aika mitätön kokonaisuus pelissä ja toinen taas on sen verran uusi (liekö foorumilla ylipäätään ketään toista lisäkseni, joka edes katsoo Korraa?). Samoin Galactus ja Darkseid pois.

Näin saatiin hieman lisää tilaa. Tässä listassa on nyt ongelmallista se, että TSH:lla, Dragonlancella ja Forgotten Realmsilla on melkoinen ylieudtus, mutta ei toisaalta olisi ensimmäinen lista, jossa näin on päässyt käymään.

En itse lähtisi lisäämään Minaa tai Tehtävää jumaliksi, koska ensinnäkin spoilerit ja toisekseen he eivät pääasiallisesti esiinny jumalina kirjoissa. (Minasta en tosin mene vannomaan, olen lukenut vain sen ensimmäisen kirjan, jossa hän esiintyy ja siitäkin on aikaa.)

"Here We Stand"
- Words of House Mormont

04.12.2013 20:40 #164

Lista on loistokas niiltä osin kun jumalia tiedän! Tuo toimii varmaan hyvin, ja eihän Eriond tai Mina ole kovinkaan jumalia. Kiitos paljon vaivan näöstä!

04.12.2013 21:37 #165

Aloitetaan tuolla sitten huomisvuorokautena.

muoks. Satuta/paranna: Fiktiiviset jumalat

Viimeksi muokattu: 05.12.2013 11:38 : Hiistu.

09.12.2013 11:41 #166

Nyt käynnissä oleva satuta/paranna sisältää henkilökohtaisesti niin paljon tuntemattomia, että äänestys ei perustu mitenkään "tykkäämiseen" vaan enemmänkin periaatteeseen, että ton nimen olen kuullut!

Jokos oli keskustelua seuraavasta? Miltäs kuulostaisi "Höntit"? Hönteillä tarkoitan niitä kaveriporukassa hengaavia, ei niitä kaikkein välkyimpiä, mutta silti ehdottomasti porukkaan kuuluvia. Näin lonkalta mieleen tulee Shekin Aasi, Ice Agen Sid ja Leijonakuninkaan Pumba. Enemmän tällaisia hahmoja taitaa todellakin olla elokuvissa, eikä niin paljon kirjallisuudessa.

Viimeksi muokattu: 09.12.2013 11:41 : Huoleton.

Dyn vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
09.12.2013 11:48 #167

Pumba! Joo. ^^

09.12.2013 12:03 #168

Eli esim tällasia tuli mieleen:

Mushu (Mulan)
Aasi (Shrek)
Sid (Ice Age)
Pumpa (Leijonakuningas)
Abu (Aladdin)
Baloo (Viidakkokirja)
Nasu (Nalle Puh)
Nuha Nenä (Lumikki ja seitsemän kääpiötä)
Chewbacca (Star Wars)
Jar Jar Binks (Star Wars)
Ron Weasley (Harry Potter)
Rhino (Bolt- superkoira)
Nipsu (Muumit)
Merri (Taru sormusten herrasta)
Robin (Batman)
Lois Lane (Teräsmies)
Pärsky (Pieni merenneito)
Stifler (American Pie)

Muutama listalla on hyvin kyseenalainen, mutta riippuu katselukannasta, josko mahtuu listalle "Höntit" :)

Emelie vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
09.12.2013 12:06 #169

Mikäpä ei, noita "hönttejä" kun näyttää löytyvän. :)

Listalle mukaan Xander (Buffy).

Dyn vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
09.12.2013 13:01 #170

Eiks Lois Lane oo enemmänkin Teriksen love interest kuin sarjan hönelö?

Jaragil
Jaragil vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
09.12.2013 13:02 #171

En oikein pysty näkemään Lois Lanea ja Chewbaccaa tällä listalla, jos kriteerinä on siis se "höntti sidekick".

Mietein myös, ehtisikö tässä pitää vielä joulukuun aikana jonkinlaisen joululistan.

"Here We Stand"
- Words of House Mormont

Katinka
Kaartilainen
Katinka vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
09.12.2013 14:45 #172

Ja sitten muutama asiallisuus: Minä olen aina ajatellut, että Merristä ja Pippinistä Pippin oli se höntimpi ja Merri ajattelevaisempi. Se oli nimenomaan Pippin, joka pudotti kiven kaivoon Moriassa ja kurkkasi Palantíriin. Myös Wikipedia tietää, että Pippin oli hobiteista nuorin ja ensimmäinen, joka ikävöi kotiin. Kannattaisin siis listalle Pippiniä Merrin sijaan.

Aladdinista hönteiksi sidekickeiksi laskettavissa lienevät myös Jafarin papukaija Jago (Aladdin) ja Mufasan neuvonantaja Zazu (Leijonakuningas), mutta jos ei haluta samasta leffasta useampaa, nykyiset lienevät suositumpia.

Toistaiseksi listalla on vain sarjakuva-, animaatio- tai piirroshahmoja lukuun ottamatta Stifleria ja ehdotettua Xanderia. Olen valmis heidät siellä pitämäänkin, mutta näitä hönttejä eli comic reliefejä löytyy melkein jokaisesta tarinasta, joten jotenkin lista pitäisi myös pitää järkevänä.

Viimeksi muokattu: 09.12.2013 14:49 : Katinka.

09.12.2013 15:44 #173

Idea on loistokas omasta mielestäni! Olisi kiva, jos keksisi juuri noista kirjoista lisää hahmoja, mutta tämä on jotenkin aika vähän koskettava/niin-kovin-kiinnostava, joten annan teidän muiden jutella asiasta ilman minun mielipiteitä. Tulipas tosi huonosti kirjoitettua asiani...

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
09.12.2013 15:53 #174

Kävin vähän foorumin vanhalla puolella scouttailemassa ja huomasin, että siellä on viimeksi suunniteltu listaa paranormaaleista etsivistä, mitä ei sitten koskaan pelattu. Listaakin oli jo vähän aloitettu:

Abraham Van Helsing (Dracula)
Batman
Dale Cooper (Twin Peaks)
Haamujengi
Harry Dresden (Dresden Files)
Hellboy
John Constantine (Hellblazer)
L (Death Note)
Mulder ja Scully (Salaiset kansiot)
Mystery Gang (Scooby-Doo)
Sam ja Dean Winchester (Supernatural)
Dirk Gently (Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto)

Päätelkää tästä nyt mitä tykkäätte. Siellä oli muuten kaikkiaan 25 näitä ketjuja.

Jewel
Jewel vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
09.12.2013 16:15 #175

Onko varkaat ja rosvot jo pelattu?

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
09.12.2013 17:21 #176

C-3PO on tuhat kertaa höntimpi kuin Chewbacca.

09.12.2013 19:53 #177

Katinka kirjoitti: Muutama kielenhuoltonillitysasia listasta: Pumpa -> Pumba ja Nuha Nenä -> Nuhanenä. :)

Haah! :blush: Googlasin Pumban ja sieltä vastauksena oli molemmat kovalla P:llä. Itse olisin kirjoittanut Bumba, mutta se näytti niin väärältä. :D

Olen samaa mieltä teidän kanssa listani heeboista, mutta kaikkein eniten kannatan Jarren joululistaa! Tarvitseeko listan sisältää ihmisiä/hahmoja/yms. Jos joululista sisältäisi vain ruokaa?

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
09.12.2013 20:07 #178

Jouluruokalista olisi kyllä kiva! Vähän erilainen :lol: Mut kyllä muutkin jouluteemaiset käyvät myös.

Enkä mä hönttejä, varkaita tai etsiviäkään mitenkään dissaa, mutta ajankohdan puolesta joululista on ykkössijalla.

09.12.2013 20:07 #179

Joo joululista peliin!

09.12.2013 21:03 #180

Keitäs joululistalle laitetaan?

Omia ehdotuksiani tuli äkkiseltään mieleen (mikäli siis hahmoja, eikä rosolli vs lasimestarin silli.. mikä sekin varmaan hupaisaa) :

Petteri Punakuono (poro animaatiosta ja laulusta)
Tonttu Toljanteri (YLE:n lastenohjelmasta)
Lumiukko (Lumiukko-musiikkianimaatiosta)
Grinch (peikko The Grinch -elokuvasta)
Jack Skellington (Painajainen ennen joulua -elokuvasta)
Ebenezer Scrooge (saituri Charles Dickensin joulutarinasta)

Entä Joulupukki - yhtenä hahmona vai eri hahmoina eriteltynä jotenkin lähteiden mukaan?

muoks.

Vekara (lapinnoita Mauri Kunnaksen Joulupukki ja noitarummusta)
Hande, Kauko & Toivo (tontut The Joulukalenteri -ohjelmassa)
Pähkinänsärkijä (baletti)

Viimeksi muokattu: 09.12.2013 21:18 : Hiistu.

Uusin jäsen: Kari Eerola