• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 8 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 83 päivää sitten

Satuta ja paranna -ketjut

01.11.2013 11:35 #21 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Tiputetaan Rama vielä pois ja aloitetaan 16 hepulla. Heti kun joku mode vaan ehtii.

01.11.2013 13:02 #22 : Hiistu

05.11.2013 21:20 #23 : Louhikäärme
Vastaus käyttäjältä Louhikäärme aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Ehdotan seuraavalle satuta & paranna -kisalle aihetta tunnetut parivaljakot. Kokosin alustavan 10 nimiparin listan, johon voitte ehdottaa lisäyksiä tai muutoksia:

Batman & Robin
Viivi & Wagner

05.11.2013 21:22 #24 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
^ Noista taas tuntee muutaman hassun. :(

Eikö sankarien jälkeen kuuluisi luontevastikin kisata sankarittarien välillä?

05.11.2013 21:37 #25 : Louhikäärme
Vastaus käyttäjältä Louhikäärme aiheessa Satuta ja paranna -ketjut

Dyn kirjoitti: Eikö sankarien jälkeen kuuluisi luontevastikin kisata sankarittarien välillä?

Toki niinkin voidaan tehdä, jos risinglaiset sitä tahtovat. Tämä ehdotukseni on käytettävissä jatkossakin :smile:

07.11.2013 19:37 #26 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Mitäs seuraavaksi? Parivaljakoita, sankarittaria, muita?

07.11.2013 19:46 #27 : Noora
Vastaus käyttäjältä Noora aiheessa Satuta ja paranna -ketjut

A reader lives a thousand lives before he dies, The man who never reads lives only one(GRRM)

07.11.2013 19:49 - 07.11.2013 19:50 #28 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Satuta ja paranna -ketjut

Noora kirjoitti: Pidetäänkö jossain vaiheessa,vaikka Tulen ja jään laulu hahmoteemainen satuta ja paranna ketju? Sellanen olisi kyllä kiva ja siinähän tunnetusti hahmoja riittää joten hahmojen puutteesta sellasen pitäminen ei ainakaan olisi kiinni.

Kannatan! :smile:

Toki muutkin käyvät hyvin, mutta noista Louhikäärmeen mainitsemista hepuista tunsin kyllä vaan muutaman harvan...

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare
Viimeksi muokattu: 07.11.2013 19:50 Kirjaneito.

07.11.2013 19:52 - 07.11.2013 19:55 #29 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Kannatan sankarittaria, mutten tiedä löytyykö noita legendaarisia tarpeeksi. Ja miten se legendaarinen sitten luokitellaan, pitääkö sankarittaren olla jostain myytistä tai legendasta peräisin? Ja ovatko hyväksyttävät sankariteot jotenkin taisteluun liittyviä. :D Tähän voisi varmaan lisätä sen aiemmin poi karsitun Hippolyten tai sitten hänen sisarensa Penthesilean. Atalante on myös yksi kreikkalainen sankaritar.

Törttöiltyäni tässä hetken (lähetin kolmesti saman viestin enkä ensin saanut niitä poistettua, joten muokkailin) voin viimein vastata, että minustakin olisi ihan kiva ottaa ASOIAFin hahmoja.
Viimeksi muokattu: 07.11.2013 19:55 noreen.

07.11.2013 20:04 - 07.11.2013 20:07 #30 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Satuta ja paranna -ketjut

On valitettavasti moinen pidetty jo: www.risingshadow.fi/keskustelut/index.php?topic=6722.0

Voi kai toisiakin kierroksia periaatteessa samoista tyypeistä ottaa, mutta en usko, että lopputulos olisi radikaalisti erilainen. Edellisen kierroksen haamu voi tosin myös vaikuttaa lopputulokseen omituisesti.

Mitä tulee sankarittariin, niin minua inspaisi naisvaltainen lista vaihteeksi myös, joo. Ei tarvitsisi olla edes kokonaan naisvaltainen, mutta kunhan olisi edes puolet :P Jos sankarittaria ei löydy, niin vaiks kuningattaria, fiktiivisiä ja todellisia? Tai jotain parhaita kuninkaallisia ja ehkä yleensäkin johtavassa asemassa olevia henkilöitä noin yleisesti? Disney-prinsessakierros meillä kyllä oli jo ja Arttu vei äsken kuninkaallisen voiton, mutta kuninkaallisissa luulisi riittävän purtavaa silti. Edellisiltäkään listoilta poimimista (esmes mainitusta Tulen ja jään laulusta) ei varmaan tarvitse pelätä (koska siellähän on meidän suosikkikuninkaalliset, eiks vaan).

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."
Viimeksi muokattu: 07.11.2013 20:07 Rinja.

07.11.2013 20:10 #31 : Noora
Vastaus käyttäjältä Noora aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Niinpä tietenkin on joskus pidetty harmi :roll:

Kyllä naisvaltainen lista kävisi mullekin erityisesti kuninkaallisista voisi tietää tyyppejä toivon mukaan enemmän,kuin jostain sankarittarista joista todennäköisesti en tietäisi,kuin muutaman kuten kävi sankarien kohdalla:p

• Diara
  • Diara hahmo
  • Poissa
  • 26-vuotias insinööri ja DI-opiskelija Tampereelta. Kuulema melkoisen kova puhumaan, kun sille päälle satun.
07.11.2013 20:23 #32 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Naisvaltainen lista kiinnostaisi myös minua, välillä vähän vaihtelua näiden mieshahmojen sekaan.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

07.11.2013 20:42 #33 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Satuta ja paranna -ketjut

Louhikäärmeen parivaljakoista tunnistan yli puolet, joten siitä voisi tehdä seuraavan listan. Lisättävää minulla ei siihen tällä hetkellä ole.

Itse pohdin jotain Cthulhu Mythos tyyliin erilaisia mörköjä. Tai sitten satujen pahiksia, joita erilaisissa piirretyissä esiintyy.

Sankarittarista en taas tiedä, millaisen listan siitä saisi aikaan, ellei sitten tehdä satuprinsessoista omaa listaansa. :tongue:

07.11.2013 20:53 #34 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Satuta ja paranna -ketjut

Ansa kirjoitti: Eikö olisi parempi näin uuden, puhtaan pöydän myötä olla välittämättä siitä, mitä vanhalla foorumilla on pidetty?

Yritin itsekin pohtia, onnistuisiko tämä. Näen kuitenkin, että nämä pelit ovat usein olleet monen päivän projekteja ja suosituimmista hahmoista käydyt hyvinkin paljon tunteita herättäviä, joten edellistä kierrosta on vaikea unohtaa. Ja vaikka meillä on nyt paljon käyttäjiä, jotka eivät osallistuneet vanhoihin peleihin, niin silti havaintojeni mukaan suurin osa tähän sankaripeliinkin osallistuneista käyttäjistä oli myös aiempien pelien aktiiveja. Aiempia pelejä tutkimalla näkyvät myös aika hyvin ne mentaaliset mekanismit, jotka kunkin hahmon voittoon johtivat, enkä usko, että tulos muuttuisi radikaalisti toisella pelikerralla.

Joku toinen paljon pelannut voi esittää myös näkemyksensä toki, mutta tuohon tulokseen itse tulin kun vähän edellisistä peleistä muistiani virkistin.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

07.11.2013 20:56 - 07.11.2013 21:12 #35 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Miten olisi Legendaariset naiset? Eli hahmoja myyteistä/legendoista kuten Legendaariset sankarit, mutta naisia, eikä ole pakko olla aseistautunut. Esim. mainitut Hippolyte, Atalante, muita vaikka Morgan le Fay, Lilith, Medeia... Keksisikö heitä kyllin monta?

muoks. Tai jollei lista muutoin täyty, niin siihen voisi kelpuuttaa myös historiallisia legendaarisia naishahmoja. Esim. Kleopatra (se nro. VII) tai Jeanne d’Arc.

Tiuku kirjoitti: Aiempia pelejä tutkimalla näkyvät myös aika hyvin ne mentaaliset mekanismit, jotka kunkin hahmon voittoon johtivat, enkä usko, että tulos muuttuisi radikaalisti toisella pelikerralla.

Paitsi aiemman pelin voittajaa tiedettäisiin tappaa heti alusta lähtien, jollei hänestä halua jälleen voittajaa. :tongue:
Viimeksi muokattu: 07.11.2013 21:12 Hiistu.

07.11.2013 21:35 - 07.11.2013 21:40 #36 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Vanhalla foorumilla olen pelannut vain kolme tällaista peliä läpi, joten siinä mielessä toivoisin uusintaottelua muiden aiheiden kannalta. :tongue:

Valtaistuinpelin saatan jättää kuitenkin pelaamatta, koska en kaikkia hahmoja tunne sillä olen ensimmäistä kirjaa lukenut hampaat irvessä sellaiset pari sataa sivua ja lopettanut sitten, kun ei se enää maistunut hyvältä.

Toivottavaahan olisi, että uudet immeiset löytäisivät nämä pelit myös. On ne sen verran hauskoja kuitenkin. Muutenkin pitäisin hyväksyttävänä sitä ettei vanhoihin ketjuihin edes hirveästi katsottaisi sen vuoksi, että näkisi kuka oli aiemmin päässyt voiton puolelle.

Viimeksi muokattu: 07.11.2013 21:40 Ansa.

07.11.2013 21:44 #37 : Louhikäärme
Vastaus käyttäjältä Louhikäärme aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Jos seuraavaan kisaan kootaan naispuoliset henkilöt, niin mitenpä olisi aiheeksi valtiattaret? Listalle päästäkseen ei siis tarvitsisi olla nimenomaisesti kuningatar.

07.11.2013 21:55 #38 : Vanamo
Vastaus käyttäjältä Vanamo aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Vaikka innolla osallistuin peleihin aiemmalla foorumilla, niin epäilen silti, etten muista aiempia voittajia. Enkä kyllä osaa ottaa näitä niin vakavasti, että viitsisin vakoilla vanhoja ketjuja. Toisaalta taas jos joku niin haluaisi tehdä, niin siitä vaan, en näe siinäkään mitään haittaa.

Eli minun mielestäni voisi mainiosti pelata samoja pelejä kuin aiemminkin, jos ne vain saavat tarpeeksi kannatusta. (Valtaistuinpelin hahmot ei kuulosta yhtään hullummalta.)

Valtiattaret puolestaan kuulostaa paremmalta kuin legendaariset sankarittaret.

07.11.2013 23:18 - 07.11.2013 23:21 #39 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Tähän asti ehdotetut ja jokunen lisää...

Morgan le Fay
(Avalonin valtiatar ja Arhurin sisarpuoli)
Lilith (Aatamin ensimmäinen vaimo)
Medeia (Kolkhiksen kuninkaan tytär joka lähti Argonauttien matkaan)
Atalante (Antiikin kreikan neitsyt metsästäjätär)
Hippolyte (Amatsonien kuningatar)
Kleopatra (Egyptin viimeinen kuningatar, Julius Caesarin ja Marcus Antoniuksen viettelijätär)
Jeanne D'Arc (Orleansin neitsyt, ranskan kansallissankari ja pyhimys)
Louhi (Pohjolan valtiatar)
Boudicca/Boadicea (Ikeenien kuningatar joka johti kapinaa roomalaisia vastaan)
Troijan Helena (Spartan kuninkaan Menelaoksen puoliso jonka Paris vei Troijaan)
Saban kuningatar (nyk. Jemenin paikkeilla, Kuningas Salomonin aikalainen, Etiopian kuningassuvun esi-äiti)
Antinea (Atlantiksen jälkeläisten kuningatar Saharassa)
Ersebeth (Elisabeth) Bathory (Unkarilainen kreivitär joka tykkäsi kylpeä veressä)
Penelope (Ithakan valtiatar ja Odysseuksen vaimo)
Kirke (Aiaian saaren valtiatar, Odysseuksen viettelijä joka loihti miehiä sioiksi)

Lilith ja Atalante eivät ole oikeastaan valtiattaria tai edes prinsessan statuksen omaavia (Ellei Lilithiä laske demonien kuningattareksi)

Jeanne D'Arc ei myöskään ole valtiatar ellei sitten laske sotapäällikön meriittiä sellaiseksi.

Antinea ei ole antiikin mytologiaa vaan uudempaa fiktiota Pierre Benoitin Atlantis kirjasta, ja Atlantiksen kuningatar myös yhdessä Herkules elokuvista. Pitäisikö listaan ottaa uudemmasta fantasiasta enemmänkin ehdokkaita?
Viimeksi muokattu: 07.11.2013 23:21 Moonlord.

08.11.2013 00:03 - 08.11.2013 00:08 #40 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Minä ymmärtäisin "valtiatar"-käsitteen niin, ettei valtiattaren ole tarpeen hallita mitään maa-aluetta, vaan sillä nimikkeellä voi kutsua myös muutoin hyvin vaikutusvaltaista ja/tai arvostettua naista. Eli Lilith ja d'Arc ainakin sen puolesta sopisivat sakkiin.

Fantasiahahmot jättäisin pois, kun on jo myyttisiä ja historiallisia. (Polgara muutoin voittaa :wink:)
Viimeksi muokattu: 08.11.2013 00:08 Hiistu.

Uusin jäsen: Dragon X