Satuta ja paranna -ketjut

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
11.09.2014 23:40 #621

Koska valtaosa hahmoista toimii yksittäisinä tekijöinä, yhden tai kahden parivaljakon muodostaminen tuntuu vain niin epäreilulta. Beren ja Luthien erikseen saavat ihan erilaiset äänimäärät kuin yhdessä, mie veikkaan. Hiistu päättäköön tästä, mutta sanon ei pareille, jos koko lista ei pohjaudu pareihin.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

12.09.2014 08:30 #622

Minulla on hyvin vähälti aavistusta, keitä nämä tyypit oikein ovat, mutta laitoin nyt kaksi parivaljakkoa kerta jollain perusteella sellaisiksi sopivat. Enemmän hahmoja, lyhyempi lista, win-win.

Satuta/paranna: Silmarillion .

StarSol
Mekaanikko
StarSol vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
25.09.2014 13:34 #623

mokoma. En ehtinyt osallistumaan silmarillioniin.

Ehdottaisin yhdeksi listaksi Hyperion-kirjasarjan hahmoja.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
25.09.2014 14:08 #624

Mietin olisko pahikset hyvä lista vai onko sellanen ollut jo?

Race like first!
Train like second!

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
25.09.2014 15:10 #625

Edit: Kannatan myös kolmikkoja.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Viimeksi muokattu: 26.09.2014 13:30 : Ageha.

Ereinion
Ereinion vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
26.09.2014 11:40 #626

Omia ehdotuksiani olisivat ainakin seuraavat:

Kolmikot (kolmiodraamat ja parivaljakot ovat olleet, mutta tällaiset Athos-Porthos-Aramis, Harry-Ron-Hermione sekä Tupu-Hupu-Lupu -tyyppiset kolmikot olisi aika passeli aihe).

Sarjakuvapuolelta eurooppalaisen (eli siis lähinnä belgialais-ranskalainen) sarjakuvan hahmot olisivat mielenkiintoinen. Franquinin, Hergen, Goscinnyn jne hahmot. Toki ainakin Tintistä ja Asterixista saisi ihan vaivatta omankin äänestyksensä.

Ja vakoilijoita/agentteja/whatever ei ole tainnut myöskään olla?

26.09.2014 21:54 #627

StarSol kirjoitti: Ehdottaisin yhdeksi listaksi Hyperion-kirjasarjan hahmoja.

Yksittäisten teosten kohdalla täytyy miettiä, onko teos kyllin monelle mahdolliselle osallistujalle tuttu, jotta osallistujia tulee. (Tai esim. jos on tavallista vähemmän tuttu. voi tehdä tavallista lyhyemmän listan.) Tässä ketjussa kannattaakin kaikkien aktiivisesti kertoa, mihin ehdotetuista listoista kykenisivät osallistumaan!

Nylkky kirjoitti: Mietin olisko pahikset hyvä lista vai onko sellanen ollut jo?

Elokuussa 2011. Voisi toki ottaa uusiksi, jos on kiinnostusta. Ja voihan lista muodostua vaikka vähän erilaiseksi kuin viimeksi. Vanhan listan näkee tuolta: Linkki.

Kaikki tähän mennessä pelatut listat voi tarkistaa tämän ketjun aloitusviestistä: Linkki.

Ageha kirjoitti: Tai HP-hahmoista sellainen johon ei otettaisi niitä jotka olivat tuossa ekassa vaan muita kohtuu keskeisiä hahmoja? Että tässä uudessa versiossa olisivat tyylillä Draco, Ginny, Lupin jne?

Potter-listalla oli viimeksi (heinäkuussa 2011) vain 12 nimeä. Nykyisin on ollut pidempiä listoja, joten väkeä mahtuisi päähenkilöt ja muita. (Tietty noita kohtuu-keskeisiä kannattaisi valita niin, että heissä olisi vaihtelua, esim. Ginny ennemmin kuin edellisellä ollut Bill jne.)

Ja muutoin nyt ehdotettu siis:

- kolmikot

Jatkakaa kommentointia. :smile:

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
26.09.2014 21:59 #628

Höntit, päähenkilöt ja täti- ja mummohahmot saavat kaikki ääneni. :cheesy:

Edit: Ja niin tosiaan voisi myös kertoa mihin en ainakaan pysty osallistumaan koska yleissivistymättömyyteni (siltä varalta että löytyy laajempikin valikoima ihmisiä jotka jakavat sivistyksen puutteeni): Doctor Who, Marvel, Cthulhu, Tulen ja Jään laulu, Star Wars, Hyperion

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Viimeksi muokattu: 27.09.2014 18:18 : Hiistu. Syy: fontti näkyväksi :)

26.09.2014 22:28 #629

Kannatan muodonmuuttajia/hahmonvaihtajia ja Doctor Whota :smile:

Wanderer
Wanderer vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
27.09.2014 13:58 #631

Tuo pahis-lista voisi olla hauska. Tai muodonmuuttajat/hahmonvaihtajat.

Lista, jossa on hahmoja useista eri teoksista tekee osallistumisen mahdolliseksi useammille henkilöille.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
27.09.2014 14:16 #632

Wanderer kirjoitti: Aina jos on kyse jostain tietystä kirjasta tai sarjasta, osallistuminen edellyttää, että on lukenut/katsonut juuri tämän kyseisen teoksen.

Totta, mutta minä tykkään toisaalta siitä, että samasta yhteydestä tulevat hahmot ovat tasa-arvoisemmassa asemassa äänestyksen kannalta. "Sekalistoja" äänestettäessä äänestys nojaa kauhean paljon siihen, minkä hahmon sattuu tuntemaan ja minkä ei (ja vasta lopputaistoissa ollaan siinä pisteessä, että melkein kaikki äänestäjät tuntevat kaikki jäljellä olevat hahmot). En itse päässyt osallistumaan Silmarillion-listaan siksi, että sen lukemisesta on liikaa aikaa, mutta lista itsessään oli kyllä mielestäni kannatettava ajatus.

Kannatan luonnollisesti Doctor Who -listaa, kun olen sitä itse ehdottanutkin (melkein vuosi sitten, härregud), mutta voidaan minun puolestani ottaa tähän väliin jokin sekalistakin.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 27.09.2014 14:18 : Rinja.

27.09.2014 18:16 #633

Jos Doctor Who listaa ei nyt järjestettäisikään niin olisi kuitenkin kiva jos se joskus saataisiin aikaiseksi :wink: Veijarit-lista kuulostaa myös kivalta.

Siivetön lohikäärme
Siivetön lohikäärme vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
27.09.2014 21:39 #634

Kannatan itsekin Doctor Who-aiheista listaa.

Emelie vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
27.09.2014 22:06 #635

Minä tavallaan kannattaisin sekalistan pelaamista vaihteeksi, nyt on tainnut olla aika monta johonkin tiettyyn kirjaan/sarjaan/ym liittyvää listaa peräkkäin. Mutta tietysti, jos suurin osa haluaa pelata Doctor Who -listaa, niin toki sekin minua kiinnostaa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
27.09.2014 22:12 #636

Mielenkiintoisilt juuri nyt kuulostaa...

- Satujen pahikset
- Doctor Who
- Höntit (ketkähän kaikki tähänkin saisi... :P)
- Hahmonvaihtajat
- Veijarit

:cheesy:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

29.09.2014 21:30 #637

Doctor Who on saanut nyt eniten kannatusta, joten jos siitä seuraava lista? Mikäli joku sarjan tunteva ensin kasaa tänne jonkinlaisen listan, niin saavat toiset sitten kommentoida. :smile:

29.09.2014 22:42 #638

-Master
-Mickey Smith
-K-9
-Sarah-Jane Smith

Tässä on vähän näitä uudempia henkilöitä, mutta sellainen joka on katsonut vähän vanhempaa DW:tä niin voisi laittaa vanhempaa henkilöä kuvioihin mukaan. :wink:

Viimeksi muokattu: 29.09.2014 22:43 : Saki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

Rory Williams
River Song
Clara Oswald

Pitäisikö myös Tardisin saada oma kisapaikka? :D

Vähän mietin myös dalekeja, kybermiehiä ynnä muita tuttuja massavihollisia.

Vanhempi DW on myös mulle vieras, mutta toki sieltäkin voi ottaa merkkihenkilöitä, jos tuntijoita löytyy.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Satuta ja paranna -ketjut
30.09.2014 11:13 #640

Saki listasi jo Masterin, joten eiköhän dalekit (Davrosin voisi laittaa erikseen), kybermiehet ja Lady Cassandra mahdu mukaan.

FreakyMike
Uusin jäsen: Marko Kinnunen