Satuta ja paranna -ketjut

Poimuvelho
17.05.2015 20:39 #961 : Vehka
Vastaus käyttäjältä Vehka aiheessa Satuta ja paranna -ketjut

Xerion kirjoitti: Höh. Unohtu Magia Eragonista.

Uskaltaisin väittää, ettei tässä ole kovinkaan suurta vääryyttä tahi menetystä koettu. Se nyt kuitenkin on, perusperiaatteeltaan, väännelmä tosinimitaikuudesta.

Jep, eli jos tykkäsit Eragonin taikuussysteemistä, kannattaa äänestää Maameren tosinimiä. ;) (Jotka ovat paras taikuussysteemi koskaan, terveisin Vehka.)

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

17.05.2015 23:14 #962 : Knox Gargol

Vehka kirjoitti:

Xerion kirjoitti: Höh. Unohtu Magia Eragonista.

Ei nyt sinänsä ole mitenkään ihmeellinen taikuusjärjestelmä. Keskinkertainen taikuusjärjestelmä kohtalaisen kirjailijan tylsähkössä proosassa. Vain oma mielipiteeni kylläkin. Mutta, jos Eragon-taikuus toimii, lue ihmeessä Maameren tarinat.

18.05.2015 19:48 #963 : Xerion

Vehka kirjoitti:

Xerion kirjoitti: Höh. Unohtu Magia Eragonista.

Joo onhan ne joskus luettava. Se kiejailijan nimi vain karkottaa minut. Se K siellä välissä on aivan kamala :angry:. Mutta nyt on tosinimiä plussailtu. Kiitos teille näistä tiedoista.

• Melian hahmo
  • Melian
21.05.2015 18:11 #964 : Melian
Vastaus käyttäjältä Melian aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Mukana :)

Niin pieni ja hento, ja silti vahva.

Pitemmällä tauolla 26.4.2016 alkaen.

28.05.2015 12:32 #965 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Meneekö ihan hirveästi perinteisistä teemoista ohi, jos esittäisin Suomen presidenttejä seuraavaan ketjuun? :grin: Nopeasti tehtävissä oleva lista, joka herättää varmasti intohimoja suuntaa tai toiseen melkein kaikilla. Mutta, jos halutaan pysyä fiktiolinjoilla, ymmärrän kyllä.

28.05.2015 13:27 #966 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Itse kannatan ennemmin spefiä. Voi olla, että asiaan tarkemmin tutustuneilla voi olla presidenteistä mielipiteitä suuntaan tai toiseen, mutta meillä muilla (varsinkin nuoremmilla) ei ole kantaa tähän. Voi aihe toki olla spefin ulkopuoleltakin, mutta sen pitäisi olla kaikille helposti lähestyttävissä.

• Ansa hahmo
  • Ansa
28.05.2015 13:48 #967 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Ehdottaisin Firefly/Serenity sarjan/elokuvan hahmoja + vihulaisia. Saisi varmaan ihan hyvän listan aikaiseksi.

• Niksu hahmo
  • Niksu
28.05.2015 16:01 - 28.05.2015 16:01 #968 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Viimeksi muokattu: 28.05.2015 16:01 Niksu.

• haplotus hahmo
  • haplotus
28.05.2015 16:45 #969 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
En oikein innostu lähihistorian henkilöiden mukaan otosta.

Fireflyn muistan aika heikosti, mutta kyllä mä ne naamat jotenkin osaan mielessäni arvottaa vaikka nimet meinaakin unohtua. Mukana olisin.

Myös Asterix-kisa kiinnostaisi kokeilla jossain välissä. Semmoset 10-15 nimeä pitäisi löytyä helposti.

• maahinen hahmo
  • maahinen
28.05.2015 17:35 #970 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Politiikkakiinnostukseni oli huipussaan n. 16-vuotiaana. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän kiinnostaa. Kannatan Asterixia. Ja jossain välissä ehdottaisin puoliverisiä - luulen että löytyy listallinen kiintoisia hahmoja lajien ja kulttuurien välisten ristiriitojen paineessa

• Kirazak hahmo
  • Kirazak
28.05.2015 17:45 #971 : Kirazak
Vastaus käyttäjältä Kirazak aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Politiikka ei erityisemmin kiinnosta. Puoliveriset hahmot olisi tosi kiva kisa ja mielenkiintoinen.

Muistakaa pudonneet tähdet.

28.05.2015 18:44 #972 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Vastustan Firefly/Serenityä, koska maineestaan huolimatta ei ole koskaan suuremman yleisön haltuun päätynyt. Näin ollen, pelkään vähemmän tunnetun/muistetun sarjan vähentävän pelin osallistujamäärää.

Mitä tulee puoliverisiin (ilmeisesti kahden lajin, ei lahden samanlajisen rodun, risteymiä), tässä muutama ehdotus:

-Tanis Puolhaltia (Dragonlance, ihmisen ja haltian risteymä)
-Arilyn Kuunterä/Kuunkukka (Forgotten Realms, ihmisen ja haltian risteymä)
-Ariakan Ariakas (Dragonlance, ihmisen ja jumalan risteymä)
-Ce'Nedra (Belgariad, tolnedralaisen ja dryadin risteymä)
-Elrond Puolhaltia (Keski-Maa, ihmisen ja haltian risteymä)
-Eärendil (Keski-Maa, ihmisen ja haltian risteymä)
-Rubeus Hagrid (Potterit, ihmisen ja jättiläisen risteymä)

28.05.2015 20:32 #973 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Satuta ja paranna -ketjut

Niksu kirjoitti: Hieman aiheesta sivuun, mutta nuoruus ei ole mikään tekosyy sille, jos politiikka ei kiinnosta. Suorastaan törkeä väite, ikärasismia. :lol:

Anteeksi jos suututin. (Hymiöstä päätellen en.) Itsekin olen politiikasta kiinnostunut ja alaikäinen. Suuri osa nuorista ei silti välitä politiikasta, eikä ole hereillä historiantunneilla (anteeksi yleistykset), joten presidenteistä ei kauheasti ole tietoa. Minä kyllä tiedän ketä olisin äänestänyt, mutta silti aihe ei mielestäni ollut sopiva.

Kannatan puoliverisiä, jos ehdokkaita tulee tarpeeksi. Percy Jackson sarjasta voisi laittaa jonkun edustajan. Esim. sarjan nimeä kantavan puoliverisen.

28.05.2015 21:02 #974 : Soturiorava
Vastaus käyttäjältä Soturiorava aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Otetaanko listalle myös mytologisia puoliverisiä vai pelkästään kirjoista, leffoista, televisio-ohjelmista yms.

Kannatan Percy Jacksonia listalle.

• Rinja
28.05.2015 21:52 #975 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Presidenttilistasta sanottakoon, että sitä on pohdittu aikaisemminkin. Tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että ei listoja todellisista ja vieläpä yhä elossa olevista henkilöistä. Lähimenneisyydenkin henkilöt ovat kyseenalaisia pelattavia.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

• Khosmar hahmo
  • Khosmar
    Epäkuollut
29.05.2015 01:39 #976 : Khosmar
Vastaus käyttäjältä Khosmar aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Pressakisa ei olisi itsestä välttämättä hassumpi (aika erikoinen nimittäin), mutta kuten monissa edellisissä viesteissä ilmeni, niin olisin itsekkin enemmän kannalla joko Asterixeihin tai puoliverisiin. Jälkimmäisin mieluiten. :wink:

Khosmar, the Lord of Unimaginable

• maahinen hahmo
  • maahinen
29.05.2015 09:13 #977 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Satuta ja paranna -ketjut

Knox Gargol kirjoitti: Mitä tulee puoliverisiin (ilmeisesti kahden lajin, ei lahden samanlajisen rodun, risteymiä)

Laji-rotu-määritelmä fiktiossa lienee aika väljä. Joskus laji määriteltiin niin, että keskenään lisääntymään kykenevät ja lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä saavat ovat samaa lajia, muttei kysymys ole biologeillekaan aina ihan selvä. Olen usein ihmetellyt, miten tämä lajien välinen lisääntyminen käytännössä tapahtuu, eikö tule esim. raskausaikaisia komplikaatioita.

Spock (ihminen-vulkaani)
Deanna Troi (ihminen-betazed)
Muistaako kukaan Kurtenin Mustaa tiikeriä, jossa lisääntyvät nykyihmiset ja neandertalilaiset? (Kurtenin hypoteesihan on sittemmin kumottu, eli jälkeläisetkin lisääntyivät kyllä - itsekin olen selvittänyt, että minussa on 2% neandertalilaista - useimmat meistä kelpaisivat tähän kisaan :wink: )

29.05.2015 10:03 #978 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Satuta ja paranna -ketjut

maahinen kirjoitti: Deanna Troi (ihminen-betazed)

Kyseessä nyt lienevät enemmän puoliveriset kuin viideskymmenesosaveriset. :wink:

29.05.2015 11:41 - 29.05.2015 11:44 #979 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
Eli puoliveristen lista saanut kannatusta, kasataan se seuraavaksi. :smile:

Puoliveriset, tähän mennessä ehdotetut:

-Tanis Puolhaltia (Dragonlance, ihmisen ja haltian risteymä)
-Arilyn Kuunterä/Kuunkukka (Forgotten Realms, ihmisen ja haltian risteymä)
-Ariakan Ariakas (Dragonlance, ihmisen ja jumalan risteymä)
-Ce'Nedra (Belgariad, tolnedralaisen ja dryadin risteymä)
-Elrond Puolhaltia (Keski-Maa, ihmisen ja haltian risteymä)
-Eärendil (Keski-Maa, ihmisen ja haltian risteymä)
-Rubeus Hagrid (Potterit, ihmisen ja jättiläisen risteymä)
- Percy Jackson
- Spock (ihminen-vulkaani)
- Deanna Troi (ihminen-betazed)

Tuossa on nyt samoista teoksista useampi kuin yksi hahmo, joten periaatteessa voisi karsia, mutta katsotaan nyt, montako hahmoa listalle olisi tulossa. Eli muita?

(Jos puoliverihahmojen keksimisessä menee aikaa, voidaan myös pelata ekana ne Asterix-hahmot.)

Presidenteistä tosiaan keskusteltu aiemmin kuten Rinja sanoi, eli vältetään oikeita lähimenneisyyden henkilöitä, kun fiktiivisiäkin riittää leikittäväksi.

Mahdolliseen Firefly/Serenity -listaan pätisi varmaan sama kuin joihinkin aiempiinkin oletettavasti vähemmän tunnettuja hahmoja koskeneisiin listoihin, eli listan kannattaisi olla tavallista lyhyempi (esim. n. 10 nimeä).
Viimeksi muokattu: 29.05.2015 11:44 Hiistu.

• Ansa hahmo
  • Ansa
29.05.2015 13:12 #980 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Satuta ja paranna -ketjut
En nyt osaa nimetä yhtään varsinaista hahmoa tähän, mutta eikös dhampir ole eräänlainen puoliverinen (vampyyri-ihminen)?

Firefly/Serenity listaan ainakin saisi koko aluksen miehistön + pari muutakin henkilöä:
Malcolm "Mal" Reynolds
Zoe Washburne