Kaksi raapaletta

15.05.2016 21:30 #41

Luoja

Kafil katsoi luomustaan huvittuneena. Hänen luomansa olennot olivat vuosituhansien uskonsotien jälkeen saaneet päähänsä, että jokainen voi omalta osaltaan päättää, mikä on totuus jumalten olemassaolon suhteen.

Osa luoduista kuvittelikin, että jumala nimeltä Jumala oli lähettänyt poikansa kuolemaan. Osa taas kuvitteli, että jumala nimeltä Allah oli kirjoittanut Koraanin. Löytyi niitäkin, jotka uskoivat vielä kummallisempiin jumaliin.

Se, että jotkut uskoivat jumalaan nimeltä Jumala ei tehnyt tätä yhtään todellisemmaksi, eivätkä Allahiin uskovat antaneet jumalalleen olemassaoloa. Todellisuudessa jumalista oli olemassa vain Kafil, eikä kaikkien uskontojensa keskelläkään yksikään Kafilin luomista olennoista pystynyt arvaamaan totuutta.

Kafil oli tyytyväinen, että oli mennyt luomaan maailmankaikkeuden. Sen seuraamisessa riitti hupia.

Jumalan tuomio

''Jumala tuomitsee homouden, esiaviollisen seksin ja eläimiinsekaantumisen'', yksinäinen mies huusi megafoniin torilla. ''Jos jatkatte näitä syntisiä tapoja, Jumalan tuomio teidät kohtaa.''

Ohikulkijat pudistelivat surullisina päätään. Heidän mielestään megafonimies käytti uskontoa väärin, vihan ja suvaitsemattomuuden levittämiseen. Ohikulkijat olivat varmoja, että uskonnon tuli olla elämää rikastuttava tekijä ja sen sanoman tuli olla rakkaus.

Kafil, ainoa olemassaoleva jumala, tarkkaili tilannetta hiljaa myhäillen. Olihan hän luonut kaikki tilanteeseen osallistujat. Kafilia huvitti, että sen paremmin ohikulkijat kuin megafonimieskään eivät tunteneet Kafilia tai tämän todellisia aivotuksia.

''Pitäisiköhän alkaa oikeasti tuomitsemaan homous, esiaviollinen seksi ja eläimiinsekaantuminen'', ajatus kävi Kafilin mielessä. ''Silloin nuo ohikulkijat varmoine mielipiteineen olisivat väärässä.''

He eivät tiedä, mitä he tekevät

Kerran Kafil, ainoa olemassaoleva jumala, valitsi Hakaniemestä pultsarin. Hän kertoi pultsarille olevansa Kafil, ainoa olemassaoleva jumala, ja että hän oli ottanut pultsarin adoptoiduksi pojakseen.

Pultsari meni Kallion kirkkoon, jossa oli menossa jumalanpalvelus. Kolmen promillen humalassa hän julisti olevansa jumalan adoptoitu poika, ja että kristinuskon Jumalaa ei ole olemassa, on vain Kafil. Poliisi tuli pidättämään pultsarin, ja tätä syytettiin uskonrauhan rikkomisesta. Syyntakeettomana hänet kuitenkin jätettiin tuomitsematta ja passitettiin mielisairaalaan.

Kafililla ei ollut tapana puuttua maailman kulkuun. Tällä kertaa hän oli tehnyt poikkeuksen, ja totuus oli ollut tarjolla ihmisille. Kafil huvittui ajatellessaan, että saadakseen tietää totuuden ihmisten olisi vain tarvinnut uskoa pultsaria.

Ramadan

Ahmed istui työpaikkansa taukohuoneessa yksin. Nälkä kurni hänen vatsassaan. Ahmed ajatteli vesi kielellä rapeita kalapuikkoja ja herkullista perunamuusia, joita hänen työtoverinsa olivat menneet syömään. Ahmed oli muslimi ja oli ramadan, joten Ahmed ei voinut syödä ennen auringonlaskua.

Ahmed ajatteli kauhulla iltapäivää, jonka hän joutuisi olemaan töissä. Nälkä vain kasvaisi koko ajan, ja nälän heikentämänä työssä alkaisi tulla virheitä. Parina edellisenä päivänä hänen pomonsa olikin huomauttanut hänelle huonosta hitsausjäljestä iltapäivällä.

* * *

Kafil, ainoa olemassaoleva jumala, katsoi Ahmedia. Kafil ajatteli huvittuneena, kuinka turhaa Ahmedin kärsimys oli. Eihän Kafil vaatinut keneltäkään mitään, hän pelkästään tarkkaili ihmisiä. Allah vaatimuksineen oli vain ihmisten itsensä keksimä kuvitelma.

Rikas perinne

''Pidän hindulaisuudesta, koska hinduilla on niin rikas perinne'', Risto julisti. ''Satoja ellei tuhansia jumalia, ja perinne on jatkunut katkeamatta tuhansia vuosia. Kirjallisia lähteitä on aina Veda-kirjoista lähtien. Hindujen elämänasenne on henkinen, ja materialismin hapattamilla länsimailla olisi oppimista siitä.''

Kafil, ainoa olemassaoleva jumala, kuunteli purkausta huvittuneena. Kafilia huvitti, että tuhansien vuosien rikas perinne oli rakentunut hindujumalien ympärille, joista yksikään ei edes ollut olemassa.

Kafilin mielestä ihmiset saivat olla niin materialistisia tai henkisiä kuin halusivat. Kafil kuitenkin huvittui ajatellessaan, että muodostaessaan henkisiä maailmankuvia ihmiset postuloivat jumalia, joita ei ollut olemassa. Kafil mietti, että milloinkahan ihmiset oppivat muodostamaan henkisen maailmankuvan ilman valheen painolastia.

26.05.2016 15:59 #42

Kukat ja mehiläiset

''Poikani, olet nyt niin vanha, että sinun on aika kuulla kukista ja mehiläisistä. Olet ehkä kuullut kavereiltasi juttuja siitä, kuinka ihmiset lisääntyvät.''

''Joo. Aikuiset työntävät pippelin pimppiin, ja pippelistä tulee vauvasiemeniä!''

''Aivan. Kasvit lisääntyvät vähän samoin. Perintötekijät täytyy kuljettaa kasvista toiseen. Aiemmin kasveissa oli kukkia. Ne olivat värikkäitä ja kauniita. Ne houkuttelivat pieniä lentäviä eläimiä, joita kutsuttiin mehiläisiksi. Mehiläiset lensivät kukasta kukkaan ja siirsivät perintötekijöitä kasvista toiseen. Sitten ihmisten myrkyt tappoivat mehiläiset, ja mehiläisistä riippuvaiset kasvit kuolivat. Siksi ravinto on nykyään niin niukkaa, kun jäljellä ovat enää ne kasvit, joiden perintötekijöitä kuljettaa tuuli.''

''Kuinka... Kuinka ihminen voi olla noin paha?''

fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 26.05.2016 18:13 : punnort.

01.06.2016 18:23 #43

Loukkaantumisen kulttuuri

Kerran eräs persupoliitikko kirjoitti blogiinsa tekstin, jossa hän vertasi maahanmuuttajia vieraine kulttuureineen mielisairaisiin. Maahanmuuttajien asemaa ajava järjestö kirjoitti vastineen, jossa se kertoi maahanmuuttajien olevan ihan tavallisia ihmisiä, joiden joukossa mielenterveysongelmat eivät ole sen yleisempiä kuin kantaväestönkään keskuudessa. Järjestö jatkoi vastineessaan, että on loukkaavaa maahanmuuttajia kohtaan verrata heitä mielenterveysongelmaisiin.

Mielenterveysongelmaisten asemaa ajava järjestö kirjoitti vastineeseen vastineen, jossa se totesi mielenterveysongelmaisten olevan ihan tavallisia ja arvostettavia ihmisiä, joilla sattuu olemaan tiettyjä sairauksia. Järjestö jatkoi vastineessaan, että on loukkaavaa mielenterveysongelmaisia kohtaan loukkaantua minkään ihmisryhmän vertaamisesta mielenterveysongelmaisiin, ja että tällaiset mielenterveysongelmaisiin vertaamisesta loukkaantumiset ovat juuri niitä yhteiskunnan rakenteita, joilla mielenterveysongelmaisia halveksuvia asenteita pideään yllä.

fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 01.06.2016 18:37 : punnort.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, Strato

02.06.2016 16:36 #44

Lyhyesti kertovia tarinoita ovat nämä raapaleet. Tuo Loukkaantumisen kulttuuri -juttu on hauska myös siksi, että asiat ilmaistaan lyhyessä tarinassa pitkin lausein.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Kaksi raapaletta
03.06.2016 09:32 #45

Tuota viimeisintä (Loukkaantumisen kulttuuri) lukiessa seurasi itsellä pieni hekotushetki. Pisti kyllä tosissaan miettimään asioita.

THE GOD CREATED SHIT.

03.06.2016 15:14 #46

Kiitos, Mannhaikotka. Tuollaisen palautteen jälkeen tuntee onnistuneensa kirjoittajana.

03.06.2016 17:29 #47

Penis

Kerran eräs pariskunta alkoi riidellä vuoteessa. Nainen väitti, että mies ei huolehtinut hänen nautinnostaan, ja mies puolustautui, ettei rakastelu rakettitiedettä ole. Riita eteni käsikähmäksi, ja pariskunta päätyi parvekkeelle tappelemaan alasti. Nainen tönäisi miestä niin, että tämä putosi parvekkeelta, kuudennesta kerroksesta, ja kuoli. Siinä mies sitten makasi selällään pihalla, henkensä menettäneenä.

Kukkahattupäinen täti saapui pihalle ja ajatteli: ''Kuollut mies… ja siltä näkyy pe… pe… penis!'' Lähiön kerrostaloidylli oli saanut ikävän särön. Täti otti taskustaan nenäliinan ja asetteli sen kuolleen peniksen päälle. Täti varoi tarkoin koskemasta käsillään tuohon elimeen asetellessaan nenäliinaa. Niin julkea penis saatiin pois näyvistä, ja harmoninen idylli palasi kerrostalolähiöön.

04.06.2016 18:09 #48

Piikki tanttamoraaliin on tämä tarina - lähimmäisen kuolema järkytyttää vähemmän kuin vainajan näkyvissä oleva sukupuolielin. Vainajahan on tapana peittää, mutta tässä tarinassa peittäminen saa aivan uuden ulottuvuuden.

07.06.2016 20:06 #49

Aterialla

Oli sunnuntain lounas. Äiti toi pöytään höyryävän vuoan, jossa oli porsaanpaisti. Tällöin nuorin lapsista, ei enempää kuin kolmevuotias, sanoi:

''Miks pitää syödä lihaa? Minä en halua syödä lihaa, minä haluan syödä karkkia.''

Vastaväitteestä huolimatta lapset saivat siivut porsaanpaistia lautasilleen. Kun ruokailu oltiin aloitetu, vanhin lapsista, ehkä jo kaksitoistavuotias, sanoi:

''Tää liha on ihan sitkeää.''

Lapsista keskimmäinen sanoi: ''Hyi kun tää liha on ihan hirveen rasvaista.''

Vanhin lapsi sanoi: ''Mä en tykkää näistä yrteistä, joilla liha on maustettu.''

Nuorin komppasi: ''Tää liha on pahaa.''

Vanhemmat kuuntelivat lapsia aikansa, ja lopulta perheen isä sanoi: ''Nyt tämä liha on ainakin todella hyvin marinoitua.''

Nebu
Upseeri
Nebu vastasi aiheeseen: Kaksi raapaletta
08.06.2016 10:48 #50

Pakko sanoa, että kekseliäitä ovat nämä kirjoittamasi raapaleet. Varsinkin tuo loukkaantumisen kulttuuri oli sellainen, joka aiheutti itsellänikin tyrskähtelyä :smile:.
Myös sanoilla leikittely on näissä tarinoissa onnistunutta ja hauskaa, kuten tämä viimeinen hyvin osoittaa :smile:.

Moonlet News - Tiedeuutisblogi

08.06.2016 14:40 #51

Hyvin marinoitua lihaa tosiaan - luen mieluusti lähimmäisten leikkiä sanoin. Arvosteleva minäni takertui "...ei enempää kuin kolmevuotias" -ilmaisuun: voisiko sitä muokata vai latistuisiko raapaleen kulku vaikkapa korkeintaan kolmevuotias -vaihtoehdosta?
Oivallettu kirjoitelmainenhan tämä on.

Viimeksi muokattu: 08.06.2016 14:41 : Piru Naiseksi. Syy: lisäys

10.06.2016 19:24 #52

Delfinaario

Mirka oli delfinaariossa katsomassa näytöstä. Hän katsoi ihaillen, kuinka delfiinit hyppivät vanteiden läpi ja pelasivat palloilla. ''Kuinka sulavaliikkeisiä eläimiä'', Mirka ajatteli. ''Kuinka kauniita.''

Seuraavana yönä Mirka murtautui delfinaarioon, koska hän halusi uida delfiinien kanssa. Altaalla hän näki samojen hoitajien, jotka olivat olleet päivällä näytöksessä, puuhailivan jotain delfiinien kanssa. Mirka hiipi lähemmäs ja näki kahden hoitajan pitävän delfiinistä kiinni kolmannen hoitajan antaessa sille sähköshokkeja. Toinen delfiini oli venytyspenkissä, ja kaksi muuta altaanpohjassa pienissä häkeissä, jossa ne eivät pystyneet liikkumaan eivätkä päässeet pinnalle hengittämään.

Sitten hoitajat huomasivat Mirkan. Yksi hoitaja otti läheiseltä pöydältä taikasauvan ja lähestyi Mirkaa sanoen: ''Nyt tehdään sinustakin delfiini.''

12.06.2016 17:14 #53

Hitler ja Stalin kilpasilla

Hitler: Minä olen maailman pahin mies! Buahahahahaaa!

Stalin: Kuule Aatu, sä olet ihan vaan pikkutekijä. Maailman pahin mies olen minä.

Hitler: Minä olen pahempi kuin sinä!

Stalin: Ei kun minä olen paljon pahempi kuin sinä!

Hitler: Entä jos ratkaistaisiin asia katsomalla, mitä kumpikin on tehnyt. Minulla oli keskitysleirejä ja tuhoamisleirejä.

Stalin: Oli minullakin gulageja.

Hitler: Minäpä pidin kokonaista kansakuntaa sotilaallisen kurin alla enkä sallinut poikkeamia normista.

Stalin: Minä pidin useaa kansakuntaa poliittisen sorron alla, enkä sallinut toisinajattelua.

Hitler: Minä tapoin 15 miljoonaa ihmistä.

Stalin: Minäpä tapoin 20 miljoonaa ihmistä.

Hitler: Minun tappamistanipa 6 miljoonaa oli juutalaisia.

Stalin: Ok, sinä voitit.

fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 12.06.2016 17:15 : punnort.

13.06.2016 19:37 #54

Isiksen nimeen

Pukeutuneena mustaan asuun ja kasvot peittävään huppuun Heka hiippaili keskellä yötä naapuritalonsa porttikongiin. Porttikongissa hän veti housut kinttuun ja kyykistyi.

Heka oli turhautunut lähiönuori. Kuultuaan, että ISIS kutsui ''yksinäisiä susia'' tekemään iskuja nimissään Heka oli heti innostunut. ISIS vaikutti Hekasta niin määrätietoiselta, niin voimakkaalta. Ensin Heka oli harkinnut panttivankidraamaa, mutta se oli tuntunut liian rajulta, eikä hänellä oikeastaan ollut rahaa laittomaan aseeseen. Niinpä hän oli päätynyt pienempään iskuun.

Heka väänsi tortut porttikongiin. Hän oli pidätellyt paskaa kaksi päivää, joten tavara tuli runsaasti. Lopuksi hän jätti paskaläjän viereen ISISin lipun, sekä lapun, jossa luki: ''Väänsin paskat porttikongiin Isiksen nimeen. T: Isis-taistelija.''

fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 13.06.2016 20:01 : punnort.

14.06.2016 11:17 #55

Olipa hauska tarina, jossa terrorismi ei tuottanut haaskaa vaan lantaa. Lisäksi päähenkilön antaman viestin voi ymmärtää monin tavoin - niin kuvitteellinen viestiä kuin todellinen tätä tarinaa lukeva henkilö.

16.06.2016 21:12 #56

Asbestia

Yöllä Heidi heräsi kuultuaan yskintää. Heidi mietti, voisiko se sittenkin olla totta. Hän oli luullut sitä vain legendaksi.

Heidin kylässä kiersi huhu noidasta, joka oli poltettu roviolla sata vuotta aiemmin. Legendan mukaan noidalla oli kuitenkin ollut poltettaessa asbestinen suoja-asu, joten hän oli selvinnyt hengissä roviolta. Noita oli kuitenkin saanut asbestisesta suoja-asusta keuhkosyövän ja kuollut siihen kymmenen vuotta myöhemmin. Legendan mukaan noita kummitteli edelleen, ja hänet tunnisti kovasta yskimisestä.

Heidin huoneeseen tuli vanha, yskivä naishahmo, joka heilutteli valkeaa vyyhteä kädessään. ''Asbestia'', Heidi ajatteli. Hahmo katosi nopeasti, mutta epäilys kaiversi Heidin mieltä: Jos hän oli nyt altistunut asbestikuiduille, hän voisi sairastua myöhemmin.

fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 16.06.2016 21:12 : punnort.

19.06.2016 20:17 #57

Ruotsinkielinen helluntaiseurakunta

Opiskeluaikanani etsin uskonnollista kotiani ja kävin eri seurakuntien tilaisuuksissa. Kerran kävin tilaisuudessa, jonka ruotsinkielinen helluntaiseurakunta järjesti suomenkielisille.

Tilaisuus koostui puheista. Puheissa tietysti ylistettiin Jumalaa, mutta niissä myös advokoitiin konservatiivisia arvoja, kuten homojen eheytymistä ja avioliiton pyhyyttä. Yllättävää oli, että kaikissa puheissa advokoitiin myös ruotsinkielen aseman parantamista.

Kokouksen viimeinen puhuja levitti kätensä, katsoi ylös ja rukoili: ''Herra, vuodata meille armonlahjojasi!''

En enää hallinnut itseäni. Kuin noiduttuna nousin seisomaan, levitin käteni, katsoin ylöspäin, ja sanat virtasivat suustani: ''Jag heter Risto. Jag är tjugo år gammal. Jag studerar vid universitet…'' Tämä oli käsittämätöntä, koska olin unohtanut kouluruotsin. Ympärilläni muut kuulijat tekivät kuten minä.

Automobiili

''Sinä kuolet, kun automobiili, jonka kyydissä olet, suistuu tieltä'', povaajaeukko sanoi Urholle. Urho ilahtui ennustuksesta, vaikka tieteellisenä kommunistina hänen ei olisi pitänyt uskoa moisiin hömpötyksiin. Elettiin 1920-lukua, ja automobiilit olivat harvinaisuuksia, joten Urho ajatteli elävänsä vaikka kuinka pitkään, kunhan ei jalallaan astu automobiiliin.

Vähän tapauksen jälkeen Urholla todettiin tuberkuloosi, ja hän joutui parantolaan. Urhon tila heikkeni nopeasti, mutta Urho pysyi tyynenä. Hän tiesi, ettei hän kuolisi tuberkuloosiin. Urho kävi lähellä kuolemaa, mutta koki ihmeparantumisen. Lääkäritkin totesivat Urhon terveeksi.

Viisi vuotta paranemisen jälkeen Lapuan liikkeen miehet kaappasivat Urhon ja lähtivät muiluttamaan häntä automobiililla itärajalle. Automobiili suistui ojaan, ja kaikki kyydissäolijat kuolivat.

fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 19.06.2016 20:24 : punnort.

20.06.2016 13:03 #58

Veikeästi maagiasia tarinaisia ovat nämä, todistavat nasevasti, ettei ihmeiden aika ole ohi. Satasanaisesti voi sanoa paljon! Mutta mitä kummaa on advokointi?

20.06.2016 15:05 #59

Kiitos palautteesta. Advokoiminen on jonkun asian puolesta puhumista.

fiktio.wikidot.com/

Viimeksi muokattu: 20.06.2016 15:05 : punnort.

Nebu
Upseeri
Nebu vastasi aiheeseen: Kaksi raapaletta
21.06.2016 17:18 #60

Näitä raapaleita on kyllä hauska lukea. Niissä on sisältöä eikä koskaan ole tullut sellaisa tunnetta, että on yritetty puristaa tarina juuri tasan sataan sanaan. Teksti siis toimii.

Moonlet News - Tiedeuutisblogi

Valvojat: IivariDyn