Taru punaisesta tähdestä

17.11.2021 20:36 #1 :: Muuttohaukka
Taru punaisesta tähdestä
Olen alkanut julkaista viisiosaista fantasiasarjaani jatkokertomuksena omilla kotisivuillani www.punainentahti.fi/

Viiden romaanikäsikirjoituksen pituinen tarina on käytännössä kirjoitettu valmiiksi ja aikomuksenani on julkaista sitä säännölliseen tahtiin luku kerrallaan. Kokonaisuus on vapaasti ja ihan ilmaiseksi luettavissa sivuilla. Ainoa mikä enää puuttuu ovat lukijat.

Luvassa on muun muassa juonittelua, seikkailua, jännitystä ja romantiikkaa sopivassa suhteessa. Kertojahahmoja on lukuisia ja tarina laajenee monisäikeiseksi edetessään kohti loppua. Eeppinen kertomus eeppisessä ja itse luodussa fantasiamaailmassa.

Maistiainen esinäytöksen alusta:
"Yö oli taittumassa aamuksi, kun viisi vettä valuvaa hahmoa kompasteli liejuista rinnettä ylös. Röpelöinen jäkälä ja rinteitä peittävä varvikko tallautuivat saappaitten alla mutaan, olihan räntäsade piiskannut nummia illasta saakka ja kuorruttanut maan vetisellä sohjolla.

Seutu oli kumpuilevaa ja puutonta, mitään maamerkkejä ei näkynyt. Ellei niiksi halunnut laskea kivenlohkareita, joita törrötti siellä täällä matalan kasvillisuuden keskeltä, kuin jonkin jättiläismäisen hirviön suutuspäissään ympäriinsä viskomina.

Loska tahmasi jalat ja teki etenemisestä raskasta. Uupumuksesta huolimatta kulkijat vilkuilivat vähän väliä taivaalle. He eivät säikkyneet raivoavaa myrskyä, joka oli puhjennut juuri otollisella hetkellä. Päinvastoin he pelkäsivät sen laantumista, sillä vain taivaan täydeltä roiskuva räntä saattoi pitää takaa-ajajat loitolla. Se kätki viisi pakenijaa märkään vaippaansa ja sotki jäljet heidän takanaan."
Muokannut 17.11.2021 20:37 Muuttohaukka

Valvojat: IivariDyn