• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 3 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 110 päivää sitten)

Kesälukuhaaste

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
21.05.2014 16:10 #21 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Kesälukuhaaste
Mukana ollaan. Kirja on vähän viel mietinnässä, mutta eiköhän jotain tuu keksittyä.

Race like first!
Train like second!

• Noora hahmo
  • Noora
21.05.2014 18:20 #22 : Noora
Vastaus käyttäjältä Noora aiheessa Kesälukuhaaste
Kirja on vieläkin mietinnän alla:p
Piti vaan kysyä,että onko sillä kirjan pituudella jotain ylärajaa vai ei?

A reader lives a thousand lives before he dies, The man who never reads lives only one(GRRM)

21.05.2014 18:32 - 21.05.2014 18:36 #23 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Kesälukuhaaste

Noora kirjoitti: Piti vaan kysyä,että onko sillä kirjan pituudella jotain ylärajaa vai ei?

Ei ole mitään yhtä enimmäissivumäärää. Kannattaa kuitenkin käyttää omaa harkintaa, jaksaisiko toinen henkilö mahdollisesti kesälomallansa lukea kirjan alusta loppuun.

muoks. Ei siitä sivumäärästä kannata huolestua, jos kyseessä on sentään suht "normaalin" mittainen teos, esim. fantasiakirja ja n. 500 sivua.
Viimeksi muokattu: 21.05.2014 18:36 Hiistu.

21.05.2014 20:02 #24 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kesälukuhaaste
No ni, keksin mäkin kirjan haasteeseen. :smile: Ilmoitin aika pitkän kirjan, toivottavasti sen saaja jaksaa lukea... itse aion ko. kirjan lukea nyt kesällä, joten kiva saada lukuseuraa.

21.05.2014 20:46 #25 : Sushukka
Vastaus käyttäjältä Sushukka aiheessa Kesälukuhaaste
Hukkanen ilmoittautuu mukaan!! Ja ilmoittaa kirjansakin pikimmiten!

• Kingi hahmo
  • Kingi
    Aseenkantaja
21.05.2014 21:38 #26 : Kingi
Vastaus käyttäjältä Kingi aiheessa Kesälukuhaaste
Miten kesälukuhaasteeseen osallistutaan? Haluaisin osallistua, mutten osaa.

21.05.2014 21:57 #27 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kesälukuhaaste

FantasiaFani kirjoitti: Miten kesälukuhaasteeseen osallistutaan? Haluaisin osallistua, mutten osaa.

Ohjeet löytyvät tämän ketjun ensimmäisestä viestistä.

22.05.2014 07:56 - 22.05.2014 08:03 #28 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Kesälukuhaaste

Mieti jokin kirja, jonka aiot lukea kesän aikana, ja ilmoita se kirja minulle yksityisviestillä viimeistään 31.5. (Tämän ketjun aloitusviestissä on mainittu joitain rajoituksia, millainen kirjan tulee olla. Esim. kirjaa pitäisi olla saatavilla kirjastoista. Mutta jollei kirjasi satu olemaan sellainen kuin pitäisi, pyydän valitsemaan jonkin toisen kirjan.)

Lähetän sinulle nyt malliksi yksityisviestin - voit ilmoittaa kirjasi vastaamalla siihen viestiin. :smile:

Kesäkuun alussa sitten arvotaan jokaiselle osallistujalle luettavaksi yksi kirja, jonka joku toinen osallistuja on ilmoittanut. Yhteensä kesän aikana pitäisi lukea siis kaksi kirjaa: itsensä ilmoittama ja arvonnassa itselle osunut jonkun toisen ilmoittama. Kirjoja tulee myös kommentoida täällä foorumilla - perustan sitä varten ketjut kesäkuun alussa.

muoks. Jo 12 osallistujaa.
Viimeksi muokattu: 22.05.2014 08:03 Hiistu.

22.05.2014 13:30 #29 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Kesälukuhaaste
Hehee, oispa jo kesäkuu! Miulla on tällä hetkellä jo lainassa jo oma kirjani + pari muuta, jotka saattaisivat hyvinkin olla mukana haasteessa (ovat olleet pinnalla viimeaikoina), niin yritän säästellä näitä kesäkuulle, niin tulisi luettua itselle arvotun kirjan lisäksi useampikin noista, mutta en millään malttaisi. :cheesy:

• katzka hahmo
  • katzka
    Mekaanikko
24.05.2014 19:07 #30 : katzka
Vastaus käyttäjältä katzka aiheessa Kesälukuhaaste
Osallistun, jos saan keksittyä viikossa jonkun sopivan kirjan minkä voisin lukea kesälomalla. :)

26.05.2014 09:47 #31 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Kesälukuhaaste
Tämän viikon lauantai viimeinen päivä ilmoittaa kirjansa eli itsensä mukaan! Arvonta tapahtuu sunnuntaina.

Tällä hetkellä 16 osallistujaa.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
27.05.2014 11:36 #32 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Kesälukuhaaste
Oma kirja syyhyttää jo pöydällä :D Sunnuntaita innolla odottaen että minkä kirjan saa :D

Race like first!
Train like second!

31.05.2014 16:02 #33 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Kesälukuhaaste
Halitulihai! Tänään lauantaina (käytännössä sunnuntaiaamuun asti) vielä mahdollisuus ilmoittautua kesälukuhaasteeseen! :cool:

• Scartti hahmo
  • Scartti
01.06.2014 14:05 #34 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Kesälukuhaaste

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

01.06.2014 15:02 #35 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Kesälukuhaaste
Kirjat on nyt arvottu! (Paperilappusia kahvimukista poimi velipoika.)

Lähetin jokaiselle ilmoittautuneelle yksityisviestillä tiedon, mikä kirja osui luettavaksi. Perustin tänne Lukupiiriin myös jokaiselle kirjalle oman ketjun, joissa kirjoista on tarkoitus keskustella. Linkit kaikkiin ketjuihin löytyvät tämän ketjun aloitusviestistä.

Keskustelun voi aloittaa vaikkapa menemällä kertomaan, minkä kirjan itse ilmoitti ja kuinka arvonnassa lykästi. :wink:

Scartti kirjoitti: Voi apuva!! Kohdalle osui kirja, jonka lukemiseen taitaa mennä koko kesä :lol: Oikeastaan pari vuotta, mutta challenge accepted

Kieltämättä haastava kirja. Mutta ilmoittaja varmaan arvostaa, jos kirjaa lukee sen verran kuin ennättää ja uppoaa. :smile:

• haplotus hahmo
  • haplotus
01.06.2014 15:24 #36 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Kesälukuhaaste

No huh! Mulla ton parissa tosiaan meni pari vuotta. :smile:

Jätin sitten tähän osallistumatta jollain kummalla verukkeella, jota en itsekään muista. Mutta täytyy käydä vakoilemassa ainakin tän Joycen ja miksei muidenkin lukemieni kirjojen aiheuttamia tuntoja.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

• Diara hahmo
  • Diara
01.06.2014 16:50 #37 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Kesälukuhaaste
Voin sanoa, että vaikka minulle arvottu kirja kuulostaa takakansitekstinsä perusteella, sanotaan vaikka sitten että korkealentoiselta, ei se onneksi pituutensa puolesta ole haastava. Kiitän onneani, ettei Joyce osunut minulle, lankoni on lukenut sitä nyt kolme vuotta eikä loppua näy. Ja hän kuitenkin todella nauttii haastavien kirjojen lukemisesta. Mielenkiinnolla kyllä seuraan haastekeskustelua, että miten lukijat haasteesta selviävät.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

01.06.2014 19:27 #38 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Kesälukuhaaste
Täällähän on paljon kirjoja, jotka olisi kiintoisaa lukea. Colfer ainakin ja Yösirkus (jos tällä kertaa saisin sen luettua loppuun asti...). Rowlingin keskusteluun voin osallistua myös, kun tulee aina välillä uusintalueskeltua pari lukua sieltä täältä. Pitää ilmeisesti ottaa itseä niskasta kiinni ja lainata tuo Hobitti... Vaikka pientä Tolkien-epäluuloisuutta tunnenkin. :roll:

01.06.2014 20:17 #39 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Kesälukuhaaste
^Samoilla fiiliksillä. :wink: En ole virallisesti mukana, mutta täällä on paljon todella kiinnostavan oloisia kirjoja jotka minun on ollut tarkoitus lukea.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

01.06.2014 20:40 #40 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kesälukuhaaste
On kyllä paljon kiinnostavia kirjoja! Monet näistä ovat mulla olleetkin lukulistalla (tai peräti kesken), joten eiköhän tässä pääse kommentoimaan useampaakin kirjaa kesän aikana.

Tuomas Anttonen
Uusin jäsen: Tuomas Anttonen