Kesälukuhaaste: Joe Hill: Sydämen muotoinen rasia

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
01.06.2014 14:29 #1 : Hiistu
Ketju kesälukuhaasteeseen ilmoitetulle kirjalle Joe Hill: Sydämen muotoinen rasia.

Tutustu ohjeisiin: Linkki.

01.06.2014 16:15 #2 : Moonlord
Tämä tuli minulle. Melkein sain tämän kokoelmiinikin hiljattain. Veljen tyttöystävä laittoi listan kirjoista joista on luopumassa ja sain valita niistä mitkä kiinnostavat. Puolet minulla oli ennestään, mutta puuttuvista otin kaikki paitsi Joe Hillin kirjat, tämän ja jonkin toisen, koska katsoin etteivät ne kiinnostaneet minua aihepiiriltään. Mutta kirjastostahan tämä löytyy vaikkei sitä omassa hyllyssä olekaan. :smile:

01.06.2014 19:22 #3 : The Big Bad Wolf
Minua saa syyttää tästä. :wink: Synttärilahja (taisi olla itseostettu), joten pitäähän tämä saada luetuksi. Vaikka sitten tällä tavoin. :wink:

28.06.2014 14:06 #4 : The Big Bad Wolf
Tuolla löytyy tietokannasta.

Kesä kääntyy kohta heinäkuuksi ja koska Hobittia en (vähemmän) ahkerasta metsästyksestä huolimatta ole saanut käsiini, lukaisen tämän alta pois.

Luin takakannen nyt ensimmäistä kertaa, samoin kaksi sivua. Vielä ei ihan niin hirveästi innosta, mutta annetaan aikaa.

Oletan kuluttavani vajaaseen neljäänsataan sivuun aika paljon aikaa. Todennäköisesti luen osissa. Mutta aloittanut olen, mikä on jo hieno saavutus.

30.06.2014 03:13 #5 : Moonlord
Lainasin tämän kirjastosta pian sen jälkeen kun kirjat oli arvottu. Neljä viikkoa vierähti nopsaan muita juttuja tehdessä ja tänään on eräpäivä enkä viitsi uusia niin pitää lukea pikaisesti pois. Tällä hetkellä ensimmäiset sata sivua luettuna ja ehdin varmaankin lukea tämän ennen kirjaston sulkeutumista vaikka nukun vähän lisää ja käyn töissä välillä.

Kirja alkaa melko nopeasti, eli turhia ei jaaritella ennenkuin varsinaiseen juoneen päästään käsiksi. Päähenkilö ei ole mikään varsinainen symppis. Kirjan juonena on siis Ex-death metal muusikon ja kostonhimoisen aaveen kamppailu. Kirjan nimi, Sydämen muotoinen rasia, jotenkin erehdytti kuvittelemaan, että tämä on jotain HIM-tyylistä romanttista synkistelyä, mutta tämähän on ihan kunnollista, luihin ja ytimiin tunkeutuvaa kauhua (toivon mukaan). Yritän tehostaa vaikutusta kuuntelemalla Goblinin Non Ho Sonno soundtrackia kun täässä istun keskellä yötä pimeässä kämpässä lukemassa kirjaa.

Goblin - The Rabbit (Non Ho Sonno soundtrackilta)

30.06.2014 13:01 #6 : Moonlord
Puolet luettuna. Päähenkilöiden reagointi juttuihin ei tunnu kaikkein fiksuimmalta tavalta. Netti oli eli mikseivät voineet hommata vähän ohjeita tai asiantuntija-apua mitenkä kannattaisi toimia tuollaisessa ahdingossa. Yrityksestä huolimatta en saanut kauhunväristyksiä kirjaa lukiessani mutta ihan hyvältähän tämä vaikuttaa.

30.06.2014 14:44 #7 : Moonlord
Kesälukuhaaste suoritettuna tämän kirjan osalta. Hyvä kirjahan tämä oli. Päähenkilötkin muuttuivat paljon sympaattisemmiksi kirjan aikana ja pahis entistä paskemmaksi tyypiksi sitä mukaa kun juonikuvio avautui. Saatanpa lukea Joe Hillin muutkin kirjat. Kauhukirjallisuutta tuli luettua teiniaikoina paljonkin (mm. kaikki Yöjuttu-lukemiston lehdet löytyvät kaapista) mutta nyt ei ole viimeaikoina vuosiin tullut moista luettua, ehkä pitäisi..

Uusin jäsen: Mona