Kesälukuhaaste: J. R. R. Tolkien: Hobitti

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
01.06.2014 14:42 #1 : Hiistu
Ketju kesälukuhaasteeseen ilmoitetulle kirjalle J. R. R. Tolkien: Hobitti, eli Sinne ja takaisin.

Tutustu ohjeisiin: Linkki.

• Diara hahmo
  • Diara
01.06.2014 16:46 #2 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Kesälukuhaaste: J. R. R. Tolkien: Hobitti
Tätä kirjaa ei arvottu minulle, mutta teos löytyy omalta lukulistaltani. Joten jos ehdin tämän lukea (taitaa olla viides lukukerta) niin liityn kyllä keskusteluun.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

01.06.2014 19:17 #3 : The Big Bad Wolf
Tämä sitten arpoutui minulle... Asenteeni Tolkienia kohtaan on hiiiiiukan epäröivä,mutta kai tämä sitten on luettava. Yleissivistystä... Ja ehkä Hobitti iskee paremmin kuin TSH kymmenvuotiaana. :wink:

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
03.06.2014 13:03 #4 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Kesälukuhaaste: J. R. R. Tolkien: Hobitti
Kirjani oli minun ja luen sen ensimmäisenä suomennettuna versiona. Lohikäärme vuorena ja tove piirustuksella. On myönnettävä että on outoa lukea hobittia lasten versiona ja seurata kirjan päähenkilöitä kun on tutustunut Bilboon jo TSH:n aikana. Nyt kyseinen henkilö on Kalpa Kassinen ja Thor on Ukkonuoli.

Mutta innolla jatkan ja nautin joka hetkestä. Hauskoja lukuhetkiä Tolkienin Keski-Maassa :D

Race like first!
Train like second!

03.09.2014 08:36 #5 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Kesälukuhaaste: J. R. R. Tolkien: Hobitti
Minun piti lukea vaikka kuinka monta tähän kesäkirjahaasteeseen valikoitunutta kirjaa, mutta Hobitti oli ainoa, jonka sain/muistin tai ehdin hankkia käsiini...

Nyt on taasen yksi aukko sivistyksessä paikattu. Olihan se hyvä kirja, tavallaan. Alku oli hiukan tuskaa, se ei oikein tahtonut ottaa mukaansa. Loppukin lässähti. Mutta niiden väliin jäävä osuus oli luettavaa ja jopa viihdyttävääkin. Leffojen katsominen vaikutti tähän lukukokemukseen melkoisesti, lukiessa näin mielessäni tapahtumat siten, miten ne on elokuvissa kuvattu (loppuosaa lukuun ottamatta tietenkin). Mitään tämän syvällisempää pohdintaa en kirjasta osaa antaa. Ennakkoluuloistani huolimatta hyvä kirja, kannatti lukea.

• maahinen hahmo
  • maahinen
01.10.2014 16:19 #6 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Kesälukuhaaste: J. R. R. Tolkien: Hobitti
Lohikäärmevuori teki minusta fantasiafanin 6-vuotiaana ja sillä tiellä ollaan yhä. En tiedä, montako kertaa olen sen lukenut ja alkuperäisen sitten myöhemmin, mutta melkoisen monta. Nykyään en rankkaa sitä aivan yhtä korkealle Sormusten herran kanssa, mutta sitä en toisaalta jaksanut vielä ihan noin pienenä lukea, mutta Hobittia jaksan yhä. Olennainen Sormuksen tarinan ymmärtämiseksi, mutta toimii hyvin yksinäänkin.

Olen ollut töissä vastapäätä umpikujaa nimeltä There and Back Again Lane, mutta sen kylttiä en koskaan onnistunut näkemään, se kun vietiin aina hetikohta paikalleen laitettua.

Uusin jäsen: sulavsalim