Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Kesälukuhaaste: Peter Watts: Sokeanäkö

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu
    Varjovelho
    Taso: 60
01.06.2014 14:46 #1 : Hiistu
Ketju kesälukuhaasteeseen ilmoitetulle kirjalle Peter Watts: Sokeanäkö.

Tutustu ohjeisiin: Linkki.

01.06.2014 15:39 - 01.06.2014 20:38 #2 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Kesälukuhaaste: Peter Watts: Sokeanäkö
Meikäläistä saa kiittää tästä opuksesta se, kenen kohdalle arpa nyt osui. Toivottavasti on kirjastosta jotenkin järkevästi saatavilla edelleen - ilmoitin tän nimittäin jo ennen Tähtivaeltaja-palkinnon julkistusta, niin en osannut välttämättä ennakoida saatavuutta kovin kaksisesti...
Viimeksi muokattu: 01.06.2014 20:38 pihlajapuu. Syy: typo poies

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Arkkivelho
    Taso: 66
01.06.2014 20:37 #3 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kesälukuhaaste: Peter Watts: Sokeanäkö
Minulle osui. Sinällään erittäin sattuvaa, sillä kirja on mulla parhaillaan kesken. :D Tästä siis hyvää kannustetta kahlata loppuun... alku vaikutti lupaavalta, mutta jokin kirjassa laahasi, joten kesken on toistaiseksi jäänyt. Toivottavasti imu nappaa paremmin, jahka tässä kirjan pariin palaan.

This is hard, but that's how I wanted it.

01.06.2014 20:39 #4 : pihlajapuu
Nonni, sehän sattui kätevästi sitten. :D Itse en ole ihan varma, onko kirja ihan "miun tyyliä", mutta ajattelin, että haaste ainakin kannustaa yrittämään.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Arkkivelho
01.06.2014 20:46 #5 : Dyn
Maailma on kyllä kiinnostava, samoin henkilöt, mutta juonipuolta en ainakaan alun perusteella jotenkin jaksa kehua. Mutta senhän tässä tosiaan näkee nyt paremmin kun kirjan pariin on kannuste palata.

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
    Lentäjä
    Taso: 33
01.06.2014 21:28 #6 : Vanamo
Vastaus käyttäjältä Vanamo aiheessa Kesälukuhaaste: Peter Watts: Sokeanäkö
En virallisesti lähtenyt haasteeseen mukaan, mutta haastan itse itseni lukemaan Sokeanäön nyt kesällä. Minulla kirja on seisonut lukupinon alimmaisena jo hyvän tovin odottamassa mukamas sitä oikeaa hetkeä... :D

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
    Varakreivi
    Taso: 54
04.08.2014 21:58 #7 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Kesälukuhaaste: Peter Watts: Sokeanäkö
Aloitin lukemaan tätä. Olettekos te muut ehtineet vielä aloittaa?

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
    Varakreivi
16.08.2014 02:58 #8 : Moonlord
Puolet luettuna, eli melko harvoin on tullut kirjaa avattua aloittamisen jälkeen. Ei ole tempaissut mukaansa. Alku on mennyt ihmetellessä kirjan maailmaa, joka tuntuu jokseenkin sekavalta. Ja voisi sanoa että on pitkä miinus, että kirjasta on jo puolet luettuna, eikä juuri mitään kauheasti kiinnostavaa ole vielä tapahtunut. Kukaan päähenkilöistä ei ole herättänyt symppiksiä, kuolkoot vaikka pois, en välitä. Olen monesti sanonut että pidän kun jutut ovat loogisia, mutta tämä koko kirja on tuntunut menevän jossain sumean logiikan tasolla. Omituista häröilyä koko näiden tyyppien puuhailukin.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Arkkivelho
16.08.2014 10:12 #9 : Dyn
En ole saanut tätä luettua, toinenkin haastekirjani on vasta puolivälissä. Kesä kului sitten kaikin muin tavoin kuin lukien, mikä on vähän harmi. Pitäisi varata lomaviikko tai pari ihan vain kirjoille.

Eiköhän näihin ketjuihin voi kesän päätyttyäkin vielä kirjoittaa, kyllä mä tän kirjan vielä luen loppuun. :)

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
    Varakreivi
23.08.2014 14:02 #10 : Moonlord
Kirja tuli luettua. Parani loppua kohti. Se minua ärsyttänyt keskivaiheen sekoilukin muukalaisaluksessa sai ihan loogisen selityksen, mutta en voi silti sanoa pitäneeni kirjasta suuremmin.

25.08.2014 10:21 #11 : pihlajapuu
Meikäläisellä on vielä lukematta sekä tämä itse ilmoitettu että haastekirja. :huh: Oli tarkoitus lukea näitä heinäkuussa, mutta on ollut niin kiireisiä/stressaavia töiden, asuntoasioiden yms. puolesta pari edellistä kuukautta, että en oo ehtinyt lukea _mitään_.

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
    Lentäjä
    Taso: 33
25.08.2014 23:52 #12 : Vanamo
Vastaus käyttäjältä Vanamo aiheessa Kesälukuhaaste: Peter Watts: Sokeanäkö
Minullakin jäi lopulta kirja kuitenkin lukematta. Kesällä tekikin mieli lukea vain kaikkea kevyttä, joten en päässyt Sokeanäössä alkua pitemmälle. Ehdottomasti kuitenkin luen vielä jossain vaiheessa.

• Jussi hahmo
  • Jussi
    Arkkivelho
    Taso: 61
31.12.2014 20:50 #13 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Kesälukuhaaste: Peter Watts: Sokeanäkö
Minä luin Sokeanäön kesällä. En siksi, että se kuului lukuhaasteisiin (en muistanut asiaa), vaan ihan muuten vaan. Pidin kohtalaisesti kirjasta, ja annoin sille kolme ja puoli tähteä tietokannassa. Sokeanäössä esitettiin useita todella kiinnostavia ajatuksia, ja juoni pysyi hyvin kasassa. En kuitenkaan ihastunut kirjaan - suurin ongelma oli se, että en ole kovan scifin ystävä.

Yhdyn Wattsin mielipiteeseen , että R. Scott Bakker käsittelee samoja teemoja onnistuneemmin romaanissa Neuropath. Olisin valinnut tämän suomennettavaksi Sokeanäön sijasta.

Paikalla 24 vierailijaa
Uusin jäsen: Mona
Jäseniä yhteensä: 9663