Lukusali
112 viestiä | HourglassEyes
Satama
kesäkuu 20, 19:18
1 viesti | Hiistu

Lukuhaaste (2015 Reading Challenge)

• Iivari hahmo
  • Iivari

28.12.2015 14:05 #161 :: Iivari
Lukuhaaste
HelMetin lukuhaaste 2016 on nyt julki, ja sille voisi varmaan tarvittaessa perustaa aikanaan oman ketjunsakin, mutta ilmoitettakoon toistaiseksi tässä vielä.
Tykkännyt: HourglassEyes

28.12.2015 14:13 #162 :: Pisania
Lukuhaaste
Jei! Sain kuin sainkin haasteen päätökseen . Muutamaa kohtaa piti pikkuisen twiikata mutta muuten ei ollut suurempia vaikeuksia löytää joka kategoriaan jotain. Eniten hankaluuksia tuotti varmaankin kohta itkettävä kirja. En itke kovinkaan helposti, joten ei paljon auttanut esim. tutkia listauksia kirjoista, jotka ovat itkettäneet muita ihmisiä. Koitin muutamaa surulliseksi mainittua romskua mutta niillä ei ollut kyynelkanaviini mitään vaikutusta. Ne kolme kirjaa, jotka melkein tiristivät kyyneleen minusta, olivat kaikki tietokirjoja ja niin oli lopulta sekin, joka tempussa onnistui.

Sormeni syyhyävät jo päästä aloittamaan uutta haastetta, enkä millään jaksaisi odottaa Helmetin julkistavan omaansa. Olen tutkinut tarkemmin Goodreadsin ensi vuoden haastetta ja taidan osallistua siihen itsekseni (olen jo keksinyt jonkin verran vaihtoehtoja) ellei Helmetin satu olemaan ihan älyttömän kiintoisa.

Muok. Joo-o, taidan pitäytyä GR:n haasteessa, koska olen jo ehtinyt leimautumaan siihen. Vaikka Hemetin haaste hyvältä vaikuttaakin, on siinä joitain samoja, jotka olivat tarpeeksi hankalia jo ensimmäisellä kerralla. Lisäksi alle 18-vuotiaan suosittelema kirja on minulle ainakin tyystin mahdoton kohta.
Muokannut 28.12.2015 14:53 Pisania

• Sini hahmo
  • Sini

28.12.2015 20:42 #163 :: Sini
Lukuhaaste

Pisania kirjoitti: Lisäksi alle 18-vuotiaan suosittelema kirja on minulle ainakin tyystin mahdoton kohta.

Kuin? Eiköhän esim. täältä alle 18-vuotiaitakin löydy kirjoja suosittelemaan. Kesällä tähän täytyykin nakittaa kaikki alle 18-vee kirjaston kesätyöläiset.

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

29.12.2015 20:22 #164 :: Eija
Lukuhaaste
Juu, kyllä Goodreadsin haaste on huomattavasti helpommin toteutettavissa kuin Helmetin. Aika paljon älynystyröitä saisi käyttää, jotta löytäisin mieleisen kirjan, joissa mukana Marilyn tai Picasso – oman alansa pioneeri naisesta puhumattakaan. Ajan kanssa voisi jotain keksiäkin, mutta en kuitenkaan ryhtyisi lukemaan mitään kirjaa mikä ei kiinnosta. Ajattelin etten tekisi mitään haastetta ensi vuonna, mutta voisin oikeastaan kokeilla huvikseni, ilman paineita, Goodreadsin haastetta ja katsoa miten listaa saa täytettyä ja miksei siinä sivussa Helmetinkin haastetta pitäen kuitenkin mielessä, ettei kaikkia kohtia tarvitse täyttää.

30.12.2015 00:50 #165 :: Scartti
Lukuhaaste
Voisiko joku linkittää sen Goodreadsin haasteen? Vai onko se se Popsugarin?

Helmet-lukuhaasteeseen aion osallistua, mutta luen sen mitä luen ja opettelen oleen ottamatta näitä liian vakavasti :grin:

Tästä haasteesta jäi täyttämättä kohdat kirja, jota äiti rakastaa ja näytelmä. Molemmat menevät ensi vuoden haasteeseen.

30.12.2015 09:40 #166 :: Emelie
Lukuhaaste
Se, mikä tuottaa minulle ongelman tuossa Helmetin haasteessa, on se että useammat kohdat tuntuvat vaativan joko suomennettua tai suomalaista kirjaa osakseen. Tai sitten tuo haaste on siksi tarpeeksi haastava, että sitä voisi jaksaa kokeilla. Lopulta minä taidan kuitenkin kokeilla kaikkia täällä esiin nousseita haasteita (Popsugar, Goodreads ja Helmet), mutta sillä oletuksella, että annan itseni muokata joitain kohta paremmin itselleni sopiviksi.

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

30.12.2015 15:58 #167 :: Eija
Lukuhaaste

Scartti kirjoitti: Voisiko joku linkittää sen Goodreadsin haasteen?

Goodreads haaste.

30.12.2015 16:28 #168 :: Emelie
Lukuhaaste
Nyt kaikille tässä ketjussa mainituille haasteille on omat ketjut täällä Risingilla. ;)

Helmet 2016
Goodreads 2016
Popsugar 2016
Tykkännyt: Scartti

30.12.2015 20:30 #169 :: maahinen
Lukuhaaste
Tämän vuoden haaste päätöksessä keskenjääneellä kirjalla Ulysses, jonka lukemiseen ei sitten mennytkään kuin toista vuotta. Mielipuolinen urakka ollut sen kirjoittaminen enkä lukemisen mielekkyydestä ole ihan varma. Osin piti lukea väkisin, välillä taas innostuin tutkimaan ja etsiessäni yhtä referenssiä löysin yleensä kaksi muuta, joita en olisi keksinyt kysyäkään. Paljon jäi epäilemättä tajuamatta, mutta eiköhän riitä tällä erää

30.12.2015 23:32 #170 :: Scartti

Eija kirjoitti:

Scartti kirjoitti: Voisiko joku linkittää sen Goodreadsin haasteen?

Goodreads haaste.

Kiitos! Pikaisesti vilkaisin ja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Popsugarin päätin jo unohtaa kokonaan, mutta Helmetiä ja Goodreasia voisikin sitten... :grin:

01.01.2016 10:42 #171 :: Emelie
Lukuhaaste
Vielä viimeinen päivitys. :) Pystyin vielä korvaamaan 2 kohtaa spefikirjoilla. Oli hyvä kirjavuosi, ja tämä haaste innosti vielä lisää. Pitää osallistua tänäkin vuonna haasteisiin.

52/52 kirjasta luettu (42/52 spefiä)

Varoitus: Spoiler.

• Rituri hahmo
  • Rituri

03.01.2016 17:05 #172 :: Rituri
Lukuhaaste
Minä en onnistunut toteuttamaan haastetta loppuun. Luin yhdistelmälistaa ja olin päättänyt että vain ensimmäistä kertaa lukemani kirjat kelpaavat listalle ja kukin kirja vain yhteen kohtaan. Sain luettua 57 kirjaa listalla olleista 63 ja lisäksi minulla on vielä neljä kirjaa kesken, jotka olisivat menneet haasteeseen. Luettuja kirjoja on siis enemmän kuin haasteeseen vaadittiin, mutta koska luin yhdistelmä listaa en saanut kumpaakaan haastetta kokonaan suoritettua.

Haaste sai kuitenkin tarttumaan kirjoihin joihin en olisi muuten tarttunut, joten siltä osalta voin ajatella tätä onnistumiseksi. Tartun myös tänä vuonna yhteen haasteista, mutta varmaan vain yhteen ja rennommin säännöin.

Varoitus: Spoiler.
Muokannut 03.01.2016 17:07 Rituri