Lukupiiri
99 viestiä | Eija
Satama
kesäkuu 13, 12:37
2 viestiä | LordStenhammar

Lukuhaaste (2015 Reading Challenge)

30.12.2014 23:02 #21 :: maahinen
Re:Lukuhaaste (2015 Reading Challenge)

Bensku kirjoitti: Fantasiaromaani, joka on alle 30-vuotiaan naisen ensimmäinen suosittu kirja, on yli 500 sivuinen... Jos se on surullinen, tulee yksi tai kaksi (pahat uutiset).

"suositun kirjailijan ensimmäinen kirja" ja "kirja joka on saanut huonot arvostelut" jos ihan haasteen mukaan haluaa lukea

31.12.2014 12:50 #22 :: Wanderer
Lukuhaaste
Paria kohtaa en ymmärtynyt, jos joku voisi minua auttaa.

A book with antonyms in the title
Tajuan kyllä lauseen ja sanakirja kertoi mitä antonyms tarkoittaa, mutta en kyllä tajua mitä tässä haetaan.

A graphic novel
Tästäkin kyllä sanat ymmärrän, mutta niiden merkitystä yhdessä en tajua.

31.12.2014 12:56 #23 :: maahinen

Wanderer kirjoitti:
A book with antonyms in the title

Kirjan nimessä vastakohtia. Sota ja rauha jo mainittiin. Mustaa valkoisella, Pienten isot teot - en tiedä onko tällaisia, mutta kävisivät.

Wanderer kirjoitti: A graphic novel
Tästäkin kyllä sanat ymmärrän, mutta niiden merkitystä yhdessä en tajua.

Sarjakuvakirja
Tykkännyt: Wanderer

31.12.2014 14:46 #24 :: Gespenst
Lukuhaaste
Toissapäivänä kun huomasin haasteen, kopioin kuvan ja ajattelin tehdä sen itse seinälle vähän erilaisessa muodossa, itse koristeltuna. Jaa en ole vieläkään tehnyt. No, tänään jos sitä rupeaisi, sen verran kiinnostaa kuinka paljon saa suoritetuksi.
Ja tämän haasteen lisäksi yritän lukea kirjoja kirjailijoilta, joiden sukunimen eka kirjain on A-Ö: jokaisesta siis yksi. Sen lisäksi vielä kirjoja kirjailijoilta 25 eri maasta.
En ennen ole kirjahaasteita ottanut vastaan, joten nyt on ainakin jotain mielenkiintoista jännitettävää :3

31.12.2014 15:14 #25 :: Eija
Lukuhaaste
Jaahans, pitäsisiköhän osallistua kanssa. Aika monta kirjaa on haasteessa, tuossa vierähtäisi melkein koko vuosi meikäläisen lukutahdilla, mutta tietty jos yhdistäisi… toisaalta moniin kohtiin saattaisi tulla ruksi ihan itsestään. Voisihan sitä kokeilla, miten sujuu…

Aiotteko raportoida etenimistä tähän ketjuun?

Mä en jaksa printata mitään. Muunsin kuvan tekstiksi niin helpompi itse pitää kirjaa ja merkkailla.
Tässä tekstimuodossa haaste, jos jollekin muullekin on siitä hyötyä.

A book with more than 500 pages
A classic romance
A book that became a movie
A book published this year
A book with a number in the title
A book written by someone under 30
A book with nonhuman characters
A funny book
A book by a female author
A mystery or thriller
A book with a one-word title
A book of short stories
A book set in a different country
A nonfiction book
A popular author's first book
A book from an author you love that you haven't read yet
A book a friend recommended
A Pulitzer Prize-winning book
A book based on a true story
A book at the bottom of your to-read list
A book your mom loves
A book that scares you
A book more than 100 years old
A book based entirely on its cover
A book you were supposed to read in school but didn't
A memoir
A book you can finish in a day
A book with antonyms in the title
A book set somewhere you've always wanted to visit
A book that came out the year you were born
A book with bad reviews
A trilogy
A book from your childhood
A book with a love triangle
A book set in the future
A book set in high school
A book with a color in the title
A book that made you cry
A book with magic
A graphic novel
A book by an author you've never read before
A book you own but have never read
A book that takes place in your hometown
A book that was originally written in a different language
A book set during Christmas
A book written by an author with your same initials
A play
A banned book
A book based on or turned into a TV show
A book you started but never finished

31.12.2014 16:05 #26 :: haplotus
Lukuhaaste
Ajattelin itse tehdä tähän ketjuun yhden tai kaksi viestiä jossa kerron kirjat ja sen mihin kategoriaan sen laitan. Merkkaan yhden kirjan vain yhteen kohtaan.

Tämä on niin monipolvinen haaste, etten ainakaan kaikkia kirjoja aio kommentoida sen kummemmin. Muutama sana saa riittää.

01.01.2015 18:15 #27 :: maahinen
Lukuhaaste
Otin vähän varaslähtöä viime vuoden puolelta, mutta tänään kuitenkin loppuun luettu ja saan heti monta raksia: Ludvik Vaculikin Marsut - suomennettu, sijoittuu Tsekkoslovakiaan, yksi sana otsikkona, kertoo ihmisten lisäksi marsuista ja käsittääkseni myös ollut kielletty kirja, koska Vaculik oli kielletty kirjailija Prahan kevään manifestinsa jälkeen. Hauskaa tästä satiirista en kuitenkaan saa; marsunkidutus ei huvita, olkoonkin allegorista. Kauttaaltaan vinkeän kirjan loppu pudotti minut kärryiltä.

01.01.2015 22:42 #28 :: Scartti

01.01.2015 22:46 #29 :: HourglassEyes
Lukuhaaste

Scartti kirjoitti: Kirjan vuoden lukuhaaste , jonka innoittajana ollut tämä Popsugarin lukuhaaste. Vielä en lukenut läpi mitkä kohdat eroaa tuosta alkuperäisestä.

Pitänee ottaa tästäkin listalta edellisestä puuttuvat kohdat vielä omaan haasteeseen mukaan! :lol:

01.01.2015 23:06 #30 :: Wanderer
Lukuhaaste

Lukaisin tämän listan läpi ja vaikuttaa hyvin samalta kuin alkuperäinen. Suurin osa kohdista on suoraan suomennettu ja joitakin on hieman muokattu. Huomasin vain muutaman ihan uuden kohdan. Esimerkiksi: "Kirja, joka kertoo seksuaalivähemmistöön kuuluvasta henkilöstä/henkilöistä" ja "kirja, jota kirjaston henkilökunta suosittelee sinulle"

02.01.2015 01:22 #31 :: Eija
Lukuhaaste
Aloitellaan sitten. Kirjat, jotka on aloitettu vuonna 2014 on mukana. Jos tiukka paikka tulee, saatan muuttaa aiheita hieman tai sovellan Helmetin vastinetta. Merkitsen * merkin kategoriaan, missä olen tehnyt muutoksen.

Kursivoituna on suunnitelmia, jotka eivät ole kiveen hakattuja ja voi vielä vaihtua. Luetut lihavoin. Spoiler varoitusten alla ei ole spoilereita kirjojen tapahtumiin. Päivitän tähän viestiin haasteen etenemistä.

Luettu 50/50
  • A book with more than 500 pages - Andrzej Sapkowski: Pääskytorni (17.6.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A classic romance - Ann Radcliffe: Udolpho (6.3.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book that became a movie- Michael Crichton: Dinosauruspuisto (30.8.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book published this year - Markku Soikkeli: Tieteiskirjallisuuden käsikirja (10.10.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book with a number in the title - Haruki Murakami: 1Q84 - Osat 1 & 2 (28.7.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book written by someone under 30 - Viivi Hyvönen: Apina ja Uusikuu (16.4.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book with nonhuman characters - Richard Bach: Lokki Joonatan (8.5.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A funny book - Stanislaw Lem: Kyberias (19.8.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book by a female author - Ann Leckie: Ancillary Sword (22.4.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A mystery or thriller - George Alec Effinger: Kun painovoima pettää (2.1.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book with a one-word title - Jeff VanderMeer: Hävitys (30.5.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book of short stories - Saki: Avoin ikkuna ja muita tarinoita (8.2.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book set in a different country - Kate Atkinson: Elämä elämältä (23.7.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A nonfiction book - Sabine Baring-Gould: Ihmissusien kirja (3.4.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A popular author's first novel * - George R. R. Martin: Dying of the Light (14.2.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book from an author you love that you haven't read yet - Tim Powers:Last Call (14.3.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book a friend recommended - Janne Salmi: Rockin' is our business (16.12.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A Pulitzer or other Prize -winning book * - Gene Wolfe: Liktorin miekka (1.2.)
    Varoitus: Spoiler.
  • (A book based on) a true story *– Simon Winchester: Professori ja hullu (17.2.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book at the bottom of your to-read list – Philip José Farmer: Lordi Tyger (11.9.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book your mom loves - Henning Mankell: Wallander – Kasvoton kuolema (2.7.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book that scares you - Dan Simmons: Kesäyön kauhu (23.5.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book more than 100 years old - Jonathan Swift: Gulliverin matkat (3.1.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book based entirely on its cover - Geoff Ryman: The Warrior Who Carried Life (9.5.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book you read in school unwillingly * - George Orwell:Vuonna 1984 (2.4.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A memoir - Johnny Cash/Patrick Carr: Cash - omin sanoin (11.10.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book you can finish in a day - Voltaire: Mikromegas (31.8.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book with antonyms in the title – Robin Hobb: The Willful Princess and the Piebald Prince (4.1.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book set somewhere you've always wanted to visit - Nevil Shute: Viimeisellä rannalla (23.6.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book that came out the year you were born – Michael Moorcock: The Sundered Worlds (22.1)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book with bad reviews - Sami Parkkinen: Punainen pyörre (21.3.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A trilogy – Hugh Howey: Siirros (2.5.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book from your childhood - Gösta Knutsson: Pekka Töpöhännän uudet seikkailut (16.5.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book with a love triangle – Rick Yancey: 5. aalto (26.1.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book set in the future - J. Pekka Mäkelä: Karsta (9.1.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book set in high school - Ernest Cline: Ready Player One (25.3.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book with a color in the title - Glen Cook: Musta komppania (25.6.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book that made you cry - Markus Zusak: Kirjavaras (30.4.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book with magic - Garth Nix: Lirael (25.2.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A graphic novel – Alan Moore, Dave Gibbons: Vartijat (3.5.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book by an author you've never read before - Anu Holopainen: Ilmeetön mies (13.9.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book you own but have never read - Pat Cadigan: Mielenpeli (17.8.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book that takes place near your hometown *- Tiina Raevaara: Yö ei saa tulla (16.2.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book that was originally written in a different language - Gabriel García Márquez: Sadan vuoden yksinäisyys (5.12.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book set during or near Christmas *- Tiina Raevaara: Hukkajoki (7.12.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book written by an author with your same initials – E. T. A. Hoffmann: Yökappaleita (23.6.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A play - Karel Capek: R. U. R. (26.3.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A banned book - Eugen Samjatin: Me (30.7.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book based on or turned into a TV show - Pierre Boulle: Apinoiden planeetta (6.4.)
    Varoitus: Spoiler.
  • A book you started but never finished - Terry Pratchett, Stephen Baxter:Pitkä Maa (22.9.)
Muokannut 16.12.2015 22:46 Eija
Tykkännyt: HourglassEyes

• Lis hahmo
  • Lis

02.01.2015 14:48 #32 :: Lis
Lukuhaaste
Tämä haaste vaikuttaa sen verran toteuttamiskelpoiselta, että pakko lähteä yrittämään. Koska tapaan suhtautua tällaisiin melkoisen ryppyotsaisesti, niin lähtökohtana on aloittaa ilman helpotuksia. Yksi kirja sijoittuu vain yhteen kategoriaan, mitään viime vuonna aloitettua ei lasketa, ja uusintaluvut hyväksytään vain kategorioihin, jotka sitä vaativat. Ainakin suunnittelu on vielä hauskaa. :wink:

02.01.2015 15:19 #33 :: maahinen
Lukuhaaste
Kirja lapsuudesta (ja päivässä luettu) Hyppelihiiri Myökki-Pyökkimetsässä. Ei aivan suosikkejani lapsenakaan, mutta monenmoneen kertaan luettu ja väritettykin. Kasvissyöjän laulun osaan yhä ulkoa. Viehätys on aika lailla kadonnut, pistää silmään, että kettu pakotetaan kasvissyöjäksi, mutta toisaalta on sitten kuitenkin ok syödä navettaan kytkettyjä eläimiä. Suosikkihahmoni on ennallaan: sateenvarjolla lentävä fatalistinen täti. En ollut ennen mieltänyt, että kirjailija on norjalainen.

02.01.2015 18:12 #34 :: HourglassEyes
Lukuhaaste
Himskatti sentään; nyt on ollut jo niin paljon kommenttia aiheesta, että taidan minäkin pyörtää aiemman ajatukseni ja lähteä mukaan itsekin kirja per kohta taktiikalla; saapahan ainakin extra haastetta! :lol:

Mukavasti tuntuu olevan innokkaita osallistujia jo mukanakin!

• Vanamo hahmo
  • Vanamo

02.01.2015 20:59 #35 :: Vanamo
Lukuhaaste
Minut on jo toisaalla haastettu tähän mukaan. Siinä haasteessa yhdestä kirjasta saa vain yhden kohdan. En kuvittele saavani kaikkia, mutta ehkäpä luen jotain kiintoisaa, jota ei muuten tule luettua.

02.01.2015 21:02 #36 :: Gespenst
Lukuhaaste
Ongelmaksi meinaa koitua tuo kirja, jonka nimessä on antonyymejä. Sota ja rauha on tähän haasteeseen aika pitkähkö kirja, Enkelit ja demonit ei oikein kiinnosta. Ja miten miusta tuntuu, että ensimmäisiin 27'ään kohtaan on helppo löytää joku luettava, mutta sen jälkeiset hieman hankalia >3<

02.01.2015 22:36 #37 :: HourglassEyes
Ensimmäinen ruksi hankittu!

1. (X) A book that became a movie. James Dashner: The Maze Runner.

-Käytiin katsomassa tämä leffa loppuvuodesta, oli sen verran mielenkiintoinen, että kirjat oli pakko hommata silkasta uteliaisuudesta. Ainakin tämä eka osa meni yllättävän hyvin yksi yhteen leffan juonen kanssa, suurin muutos leffaan oli tehty ratkaisevasti juuri siinä, miten Labyrintin salaisuus alkaa selviämään, joka minusta oli kirjassa hoidettu "älykkäämmin", mutta ilmeisesti ei kelvannut valkokankaalle.

Ja eikun uutta kirjaa miettimään!

03.01.2015 00:05 #38 :: Scartti
Lukuhaaste
Joku ehti suomentamaan listan. Kursivoituna suunniteltu kirja, lihavoituna toteutunut ja sulkeissa muihin haasteisiin sopivat kirjat.

48/50
  1. Kirja, jossa on yli 500 sivua: Jussi Valtonen: He eivät tiedä mitä tekevät. Finlandia-voittaja. Ei nyt ihan tajuntaa räjäyttänyt, mutta mielenkiintoinen ja koukuttava lukukokemus. Suljettuani kirjan mieleeni tuli elokuvasta Unelmien pelikirja kohtaus, jossa hahmo heittää kirjan ikkunasta ulos... Siinä mun fiilikset loppuratkaisusta(kirjallinen maailmanvalloitus: Yhdysvallat)
  2. Klassinen rakkaustarina: Jane Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo (1800-l)
  3. Kirja, josta on tehty elokuva: Charles Dickens: Loistava tulevaisuus Köyhän Pipin kasvutarina köyhyydestä rikkauksiin jne. Kirjoitustyyli on jaaritteleva ja vuoropuhelu hupaisaa, mutta klassikoiden myötä on (yleensä) aina hauska sukeltaa vuosikymmenien päähän. (1800-l, maailmanvalloitus: Englanti)
  4. Kirja, joka on julkaistu tänä vuonna: Ääretön meri , suomennos ilmestynyt 2015. Ei ihan yltänyt ensimmäisen osan tasolle, mutta hyvin koukuttava kirja oli tämäkin. Odotan innolla 1. osan leffaversiota ja seuraavaa osaa.
  5. Kirja, jonka nimessä on numero:Sarah Lotz: Kolme. Juoni on mielenkiintoinen ja kirja o nopealukuinen, mutta iso pettymys kuitenkin. Kun odottaa jännitystä, eikä sitä saa... pyh ja pah.
  6. Kirja, jonka kirjoittaja on alle 30-vuotias: Erkka Filander: Heräämisen valkea myrsky. Runokirja, joka voitti Helsingin Sanomain kirjallisuuspalkinnon 2013
  7. Kirja, jonka henkilöhahmot eivät ole ihmisiä: Rick Riordan: Olympoksen veri
  8. Hauska kirja: Kerstin Gier: Lupaus (Unien kirjat #1)
  9. Kirja, jonka on kirjoittanut naiskirjailija: Kellopelikunigas. Aivan ihana seikkailutarina. Saatan katua sitä, etten pistäyt näitä kirjoja trilogia kohtaan.
  10. Jännitys- tai trilleriromaani: Tie Woodburyyn . Viihdyttävää höttöä. Roiskuva veri ja valuvat sisäelimet alkavat kyllästyttää jossain vaiheessa.
  11. Kirja, jonka nimessä on vain yksi sana: Kerjäläisprinsessa
  12. Novellikokoelma: Alice Munro, Liian paljon onnea (kirjallinen maailmanvalloitus: Kanada
  13. Kirja, jonka tapahtumat sijoittuvat toiseen maahan: Pierre Lemaitre, Näkemiin taivaassa (kirjallinen maailmanvalloitus: Ranska)
  14. Ei-fiktiivinen kirja: Sirpa Kähkönen: Vihan ja rakkauden liekit. Poliittisten vankien elämästä 1930-luvun Suomessa. Mielenkiintoinen kirja.
  15. Suositun kirjailijan esikoisteos: Chimamanda Ngozi Adichie: Purppuranpunainen hibiskus
  16. Lempikirjailijasi kirja, jota et ole vielä lukenut: Elina Hirvonen: Kun aika loppuu
  17. Ystävän suosittelema kirja: Ole luonani aina
  18. Pulitzer-palkinnon voittanut kirja: Anthony Doerr: Kaikki se valo jota emme näe
  19. Kirja, joka perustuu tositapahtumiin: Johannes Anyuru: Myrsky nousee paratiisista. Kirjailija kertoo ugandalaisen isänsä tarinaa.(kirjallinen maailmanvalloitus: Uganda)
  20. Kirja, joka on TBR-listan hännillä:Harper Lee: Kuin surmaisi satakielen
  21. Kirja, jota äitisi rakastaa:
  22. Kirja, joka pelottaa sinua:Karina Halle: Ashes to Ashes
  23. Kirja, joka on yli 100 vuotta vanha: Juhani Aho: Yksin
  24. Kirja, jonka on valinnut kasikuvan perusteella: Pojat
  25. (kirjallinen retki Pohjoismaissa: Ruotsi)
  26. Kirja, joka olisi pitänyt lukea koulussa, mutta jäi lukematta: Erich Maria Remarque: Länsirintamalta ei mitään uutta. Oikeasti mulla ei ole mitään mielikuvaa kirjoista, jotka piti lukea, mutta en olisi lukenut. Valitsin tämän, koska muutaman ystävän piti se koulussa lukea ja kirja on ollut TBR-listalla pitkään.
  27. Muistelmateos: Barack Obama: Unelmia isältäni: kertomus rodusta ja sukuperinnöstä
  28. Kirja, jonka voi lukea päivässä: Penelopeia
  29. Kirja, jonka nimessä on antonyymi: Laura Ingalls Wilder: Pieni talo suuressa metsässä
  30. Kirja, joka sijoittuu jonnekin, missä olet aina halunnut käydä: Kamila Shamsie: Jumala joka kivessä. Lontoo. Tapahtumien pääpaino tosin Peshawar, kaupunki ent. Brittiläisessä Intiassa nyk. Pakistan
  31. Kirja, joka ilmestyi syntymävuotenasi: Äiti yö
  32. Kirja, joka on saanut huonot arvostelut: Anna Todd: After
  33. Trilogia: The Maze Runner
  34. Kirja lapsuudestasi: Roald Dahl: Matilda
  35. Kirja, jossa on kolmiodraama: Anna Todd: After - Törmäyksen jälkeen: aivan jäätävän paskaa settiä. Vähän niin kuin joku saippuaoppera, jota jostain syystä on vain pakko katsoa. Muka romanttinen kirja parista joka sekstaa paljon, mies on väkivaltainen, "mutta ei ikinä satuttaisi minua fyysisesti", alistaa naista ja yrittää kaikin keinoin kontrolloida hänen elämäänsä.
  36. Kirja, jonka tapahtumat sijoittuvat tulevaisuuteen: Orjattaresi
  37. Kirja, jonka tapahtumat sijoittuvat lukioon: John Green: Kaikki viimeiset sanat
  38. Kirja, jonka nimessä on jokin väri: Sirpa Kähkönen: Mustat morsiamet
  39. Kirja, joka sai sinut itkemään: Juha Itkonen, Ajo
  40. Kirja, jossa on taikuutta: Taivaallisen tulen kaupunki
  41. Sarjakuvaromaani: Teräsmies: Luodinkestävä
  42. Kirja kirjailijalta, jonka teoksia et ole aiemmin lukenut: Chimamanda Ngozi Adichie, Kotiinpalaajat (Kaunokirjallinen maailmanvalloitus: Nigeria)
  43. Kirja, jonka omistat, mutta et ole lukenut: Karina Halle: Dust to Dust (e-kirja)
  44. Kirja, jonka tapahtumat sijoittuvat kotipaikkakunnallesi:Tiitu Takalo: Minä, Mikko ja Annikki -sarjakuvaromaani. Tampereen histoaa, pääosassa Annikin puutalokortteli ja sen asukkaat.
  45. Käännösromaani: Elämä elämältä
  46. Kirja, jonka tapahtumat sijoittuvat jouluun: Aino Havukainen & Sami Toivonen: Tatun ja Patun ihmeellinen joulu
  47. Kirja kirjailijalta, jolla on samat nimikirjaimet kuin sinulla: Sjón (Sigurjón B. Sigurðsson): Poika nimeltä Kuukivi
  48. Näytelmä:
  49. Sensuurin kouriin joutunut kirja: Aldous Huxley: Uljas uusi maailma
  50. Kirja, joka perustuu tv-sarjaan tai josta on tehty tv-sarja: Vitsaus
  51. Kirja, jonka aloitit, mutta et saanut luettua loppuun saakka: Oliko tähän kohtaan tarkoitus lukea joku kesken jäänyt kirja loppuun vai kuitata se kesken jääneellä kirjalla? Päätin lisätä kirjan, joka jäi kesken, mutta jonka lopulta luin loppuun. Meredith Wild: Hänen lähellään (Hacker 4).
Muokannut 30.12.2015 00:42 Scartti

03.01.2015 00:46 #39 :: Eija

Scartti kirjoitti:

• Kirja, jossa on kolmiodraama: NOOOOOOOO
  • Kirja, jonka tapahtumat sijoittuvat lukioon: EIIIIIIIII

• :cheesy:Sama. Juhlin, kun keksin ehkä ihan pätevän kolmiodraamaan, mutta voi olla että joudun high schoolista vaivihkaa pyyhkimään sanan high pois.

03.01.2015 17:31 #40 :: Pisania
    Lukuhaaste
    Muutamia havaintoja, tms. matkan varrelta:

Löysin sittenkin yhden kirjilijan jolla on samat nimikirjaimet kuin minulla, mutta kyseessä on vanha satukirja. Pakko mennä sillä kun vaihtoehtoja ei juuri ole.

Mitä tehdä jos ei muista koskaan jättäneensä mitään kirjaa lukematta koulussa? Lukeminen oli Mun Juttu jo silloin ja luin kuuliaisesti kaiken mitä käskettiin. 7 veljestä onnistuin välttämään lukemalla Nummisuutarit, mutta luin veljekset sitten myöhemmin omalla ajalla.

Kelpaisiko huonot arvostelut saaneeksi kirjaksi esim. täällä Risingissa huonoksi arvosteltu kirja? Vai löytyisikö jostain listaa huonoista kirjoista?

Minulla on vino pino erilaisia lukulistoja ja niiden kaikkien viimeiset kirjat onnistuvat jollain ilveellä olemaan sellaisia, jotka haluaisin kyllä lukea mutta vasta joskus hamassa tulevaisuudessa. Nyt juuri ei kiinnosta. :tongue:

Olisiko kenties vähän kaukaa haettua lukea antonyymikirjana John le Carren Sankari vai vakooja? Ei ne nyt kuitenkaan taida olla toistensa vastakohtia... :roll:

Ottaisin myös mielelläni vastaan suosituksia romanttisesta klassikosta. Brontët ja Austenit on jo luettu.
    Muokannut 03.01.2015 17:43 Pisania