12.05.2015 00:59 #1 :: Dyn
HelMetin kesälukubingo
Pääkaupunkiseudun kirjastot ovat lanseeranneet lapsille lukubingon, johon vähän aikuisempikin voi osallistua: linkki . Bingoruutu löytyy pdf:nä linkin takaa, mutta lainaan sen myös Stacan blogista tähän itse kunkin suoraan ihasteltavaksi, on se sen verran hieno.

Huutakaa bingo kun saatte täyteen! Kirjaston viralliset palkinnot kannattaa ehkä kuitenkin jättää kohdeikäryhmälle. :wink:

Ja niin, jos luette autossa, älkää nyt kuitenkaan ajako sitä autoa samalla, plz.
Muokannut 12.05.2015 02:06 Dyn

12.05.2015 10:44 #2 :: Vehka
Saako aikuisena luopua tuosta yksi raksi päivässä -säännöstä? :tongue:

12.05.2015 10:54 #3 :: Dyn
HelMetin kesälukubingo
Voidaan ehkä sopia, että jokaiseen ruutuun pitää saada eri kirja? Jos sitä on helpompi noudattaa kuin päiväsääntöä...

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho

12.05.2015 11:24 #4 :: Vehka
HelMetin kesälukubingo
Joo, musta tuo kuulostaa paremmalta. :) Koska kesällä vapaapäivinä saattaa mennä monta kirjaa, rippileirillä taas ei välttämättä jaksa lukea yhtään kirjaa yhtään sivua. (Paitsi ehkä Raamattua eheh.)

15.05.2015 20:32 #5 :: Hiistu
HelMetin kesälukubingo
Siirsin tämän nyt kuitenkin Lukupiiriin, näytti Satamassa uhkaavasti hukkuvan kaikkien muiden ketjujen sekaan. :smile:

Hmm... Jokin tuommoinen vastaava bingoruudukko olisi hauska askarrella itsekin tai kaverin kanssa. Tai foorumiväen kanssa...

Foorumille voisi sopia myös vaikkapa semmoinen, jossa kaikki ruudut olisivat sellaisia, että niiden toteuttamisen voisi "todistaa" tänne postattavalla valokuvalla. Esim. "olen lukenut veden äärellä" --> Kuva kirjasta veden äärellä. "Olen lukenut metsässä / junassa / huvipuistossa / teltassa / eläimelle / eläkeläiselle." (Kun siis lukemiseksi laskettaisiin lyhytkin tekstipätkä.) Voisi tulla hauskoja kuvia? :wink:
Muokannut 15.05.2015 20:33 Hiistu

15.05.2015 20:50 #6 :: Dyn
HelMetin kesälukubingo
Sopiihan tämä Lukupiiriinkin. Laitanpa sitten saman tien omat rastiani näkyviin, tehkää muutkin oma listanne kun edistytte!

***

2. kuvakirjan: TacTicn Kissa-kuvakirja, jonka Iivari on joskus ostanut meille :cheesy:

7. lehden: Olen viime päivinä lukenut Siljan asiakaslehden enimmäkseen läpi, ihan hauskoja juttuja mm. Ahvenanmaalla matkailusta.

8. aikaisin aamulla: uusintakierroksella Wardin vampyyrit, luin yön yli (joten aikaisin aamulla :tongue:) Sitomattoman rakastajan loppuun

12. runoja: Luin useamman runon Leirinuotiosta eilen, voisi lukea enemmänkin (ja toki kommentoida myös).

17. kirjan, jossa on hieno kansi: J.R. Wardin Uudestisyntynyt rakastaja olkoon tässä valintani.

o x x o o
Muokannut 16.06.2015 01:36 Dyn

16.05.2015 12:21 #7 :: Pisania
HelMetin kesälukubingo
23. Luin tänään kirjastossa Peter Brownin kuvakirjan The curious garden. Tykkäsin kovasti hänen kirjastaan Herra Tiikeri villiintyy, jonka hommasin veljenpojalle lahjaksi jouluna. Toivottavasti Brownin kirjoja käännettäisiin enemmänkin.
4. Luin tietokirjan eli David Suchetin Hercule Poirot ja minä.
2. Luin (kirjastossa, taasen) David Walliamsin kuvakirjan Lievästi ärsyttävä norsu. En arvostanut juurikaan koska se loppui typerästi.
24. Luin jännittävän kirjan, Sophie Hannahin Nimikirjainmurhat.
7. Luin lehden, Turun Sanomien Extra-liitteen ja sainpa ristikonkin melkein tehtyä yhdeltä istumalta. Sitä pitää vielä märehtiä.
1. Luin autossa David Mazzucchellin sarjakuvaa Asterios Polyp. Oikeammin bussissa. Joka ei ollut liikkeessä, koska liikkuvassa autossa lukeminen tekee pahaa.
5. Sadesää taukosi toistaiseksi ja ehdin lukea pitkän pätkän Sarah Watersin Tipping the velvetia
11. Caitlin Moranin Näin minusta tuli tyttö oli varsin hauska kirja.
14. Janne Nevalan Kirjastonhoitaja Topi Mullossa oli yli 50 sivua.
16. Nautiskelin harvinaisen kauniista kesäpäivästä veden äärellä lukaisemalla Alan Bradleyn As chimney sweepers come to dustin kolmannen luvun (sitten tuli varjossa vilu ja piti jatkaa matkaa).
8. Heräsin vähän turhan aikaisin aamulla (puol 7) ja lueskelin Maurice Druonin The royal successionia kunnes sain taas unen päästä kiinni.
12. Runoja! Tuomas Anhavan suomentamasta japanilaisten tankarunojen kokoelmasta Täällä kaukana saa tunnelmaa kauniiseen kesäpäivään.
25. Tällä kertaa luin ennen nukahtamista Neil Gaimanin novellia The case of the four and twenty blackbirds.
18. Frances Hardingen Fly trap oli melkomoisen paksu kirja, 584 sivua.
13. Enpä ehtinyt lukea Heli Laaksosen Lähtisiks föli?:ä riippumatossa kuin sivun verran kun jo alkoi tulla epämiellyttävä olo. Liikkuvassa vempaimessa lukeminen ei vaan sovellu meikäläisen fysiikalle.
9. Turun seudun luontoretkikirjaa lueskeltiin tänään ulkona kun palloiltiin Kaarinassa.
15. Yoko Ogawan The housekeeper and the professor oli aika surullinen kirja.

x x o x x

• StaCa hahmo
  • StaCa

16.05.2015 18:18 #8 :: StaCa
HelMetin kesälukubingo
Hih, tarkoitus on tosiaan osallistua tuolla blogin puolellakin, kunhan saan joskus blogattua. Mutta aloitetaan jo tähän.

5. Sadesäällä (Marja-Leena Tiainen - Poistui kotoaan)
1. Autossa (Diana Gabaldon - Lordin yksityisasia)
Muokannut 19.05.2015 13:25 StaCa

18.05.2015 11:05 #9 :: Emelie
HelMetin kesälukubingo
2. kuvakirjan(sarjakuvan): Ultimate Spider-Man Vol. 13: Hobgoblin (Brian Michael Bendis)
Taivutin kuvakirjan määritelmää hiukan ja päätin sen tarkoittavan myös sarjakuvaa.

4. tietokirjan: How to Paint Citadel Miniatures

5. sadesäällä: Gina and Mike (Buffy Andrews)

8. aikaisin aamulla: Harder (Blue Ashcroft)
Luin tämän loppuun aamulla. :P

10. aikuisen kanssa (seurassa): Irreparable (Amanda Lanclos)

14. yli 50-sivuisen kirjan: Tempting Danger (Eileen Wilks)

15. surullisen kirjan: Norma Jean (Amanda Heath) (no, ei ehkä niin surullinen mutta enemmin yleisfiilis oli surkea)

17. kirjan jossa on hieno kansi: All of Me (Gina Sorelle)

18. paksun kirjan: Unohdetut Jumalat (Neil Gaiman)

19. junassa: Fall from India Place (Samantha Young)

20. ystävän vinkkaaman kirjan: Love the One You're With (Lauren layne)

24. jännittävän kirjan: Shattered Witness (Anna DeStefano)

25. ennen nukahtamista: The Escort (Maryn Sinclair)

o x o x x
o o x o x
o o o x x
o x x x x
o o o x x
Muokannut 22.06.2015 11:27 Emelie

31.05.2015 21:55 #10 :: Dyn
HelMetin kesälukubingo
Hei kiitos Emelie hienosta bingoruudukontarkastusideasta, kopioin oitis itsellenikin. :cheesy:

16.06.2015 01:37 #11 :: Dyn
HelMetin kesälukubingo
Nostan tätä vähän, kun on päässyt kesälukuhaasteelta valumaan toiselle sivulle, jos vaikka joku muukin vielä innostuisi bingoilemaan. :wink:

22.06.2015 11:28 #12 :: Emelie
HelMetin kesälukubingo
Jos voin venyttää ajatusta kirjan lukemisesta "aikuisen kanssa" siihen, että se on "aikuisen seurassa", niin... Bingo!

22.06.2015 13:35 #13 :: Moonlord
HelMetin kesälukubingo
Näyttää aika pahalta saada bingoa tuosta, ellen sitten tee junamatkaa tai osta riippumattoa. Mutta kokeillaan...
Tämän hetken tilanne:

Autossa (tässä pitää venyttää käsitettä sisältämään äänikirjat) :
David Weber - Honor Harrington 12 - Mission of Honor

Sadesäällä: Robin Hobb - Näkijän taru 1 - Salamurhaajan oppipoika

Hauskan kirjan: Tuomas Saloranta - Hopea-arkun metsästäjät
Tämä oli kirjoitettu "hauskaan tyyliin", typeriä kommelluksia, huonoja vitsejä ja muka-hauskat hahmot. Minua moinen huumori ei kyllä naurattanut.

Kirjan jossa on hieno kansi: Robin Hobb - Näkijän taru 2 - Kuninkaan salamurhaaja

Paksun kirjan (975 sivua) : Robin Hobb - Näkijän taru 3 - Salamurhaajan taival

x o o o x