Lukuhaaste: Helmet 2016

15.01.2016 08:08 - 15.01.2016 08:08 #21 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
18. Lastenkirja: Winnie-the-Pooh (A. A. Milne)
Klassikko. :) Hämmästelen edelleen, etten tätä ollut vielä lukenut. Aika paljon oli tuttuja tarinoita, mutta se vain teki lukemisesta viihdyttävämpää. Eeyore. :heart:

10/50 luettu (6/50 spefiä, 2/50 omasta hyllystä)

Viimeksi muokattu: 15.01.2016 08:08 Emelie.

15.01.2016 17:37 #22 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
Pitkään mietin, milllainen ihmeessä on kirja, josta en ole ikinä kuullutkaan. Miten sellaisen kirjan voi lukea, vahingossa vai? Eilen sitten osui silmiin Iivarin kirjastosta tuoma Jennifer Lee Carrell: Shakespearen salaisuus, josta en kieltämätä ole ikinä kuullut mitään, ja jonka ensin ajattelin sopivan Goodreads-haasteen rikosromaaniksi. Mutta sopii se tähänkin kohtaan!

• Scartti hahmo
  • Scartti
15.01.2016 20:59 #23 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
45. Suomalaisesta miehestä kertova kirja: Peter Sandström, Valkea kuulas.
Suomenruotsalainen mies palaa lapsuuden kotiinsa Uusikaarlepyyhyn, kun äiti pyytää apuun. Siinä sitten pohtii lapsuuttaan, isäänsä, ensirakkauttaan..

30. Viihteellinen kirja: E. L. James, Grey.
Luulin jo, etten enää koske tikullakaan tämän tyypin kirjoihin, mutta näin sen vippi-hyllyssä ja ajattelin heti, että tämähän menee kohtaan "kirja, jonka lukeminen nolottaa". Huomasin, ettei sellaista ollutkaan tässä lukuhaasteessa, joten menköön nyt tähän kohtaan, ettei ihan hukkaan mene lukeminen. Fifty Shades of Greystä vaihdettu Anan näkökulma Greyn näkökulmaksi eli käytännössä sama kirja, mutta..

5/50

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

16.01.2016 22:28 - 17.01.2016 21:17 #24 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
Alle 150-sivuinen Jaakko Heinimäki Kerettiläisen käsikirja.

Elämäkerta Mick Farrenin Gene Vincent, Race with the devil
Viimeksi muokattu: 17.01.2016 21:17 maahinen.

18.01.2016 09:59 #25 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
38. Jossain päin maailmaa kielletty kirja: Alice in Wonderland (Lewis Carroll)
Kirja oli kielletty Kiinassa, Hunanin provinssissa, koska kirjassa esitettiin eläimiä, jotka käyttäytyivät kuin ihmiset (sensori piti sitä loukkaavana ihmisille, että eläimetkin osasivat puhua ja pelkäsi, että kirja opettaisi lapsia ajattelemaan ihmisten ja eläinten olevan samalla tasolla).

11/50 luettu (7/50 spefiä, 2/50 omasta hyllystä)

20.01.2016 08:36 - 29.01.2016 08:05 #26 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
8. Kirja kirjailijalta, jonka tuotantoa et ole lukenut aiemmin: Päät (Greg Bear)

Kylläpä tässäkin on vaikeita kohtia, kuten nyt vaikka ...

12/50 luettu (8/50 spefiä, 2/50 omasta hyllystä)

Viimeksi muokattu: 29.01.2016 08:05 Emelie.

20.01.2016 12:27 #27 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016

Emelie kirjoitti: 28. Perheenjäsenellesi tärkeää aihetta käsittelevä kirja - Mitäköhän tähänkin löytää? En oikeastaan tiedä oikein mitään aihetta, joka olisi erityisen tärkeä jollekin perheenjäsenelleni. Voi toki olla, että tunnen heidän ajatuksiaan huonosti, mutta todennäköisemmin tällaisia aiheita ei ole tai sitten niistä ei ole kirjoitettu kirjoja..

Aion laskea puolison perheenjäseneksi, helpottaa jonkin verran. :roll: En ole tosin vielä valinnut kirjaa tähän kohtaan.

Viisi kirjaa luettu, lista on mun ensimmäisessä viestissäni, jonne päivitän sitä muokkaamalla. Viimeisimpänä tuli uusi Asterix sarjakuvakohtaan - oli jopa ihan hauska, paras näistä "uustuotannosta" tähän mennessä!

20.01.2016 12:34 #28 : Emelie

Dyn kirjoitti:

Aion laskea puolison perheenjäseneksi, helpottaa jonkin verran. :roll:

Niin minäkin lasken, mutta eipä se helpota tätä yhtään, ainakaan minulla. :cheesy:

20.01.2016 12:38 #29 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
Jos oikein vääntää, ehkä jokin kissanhoito-opas tai kissakirja voisi olla perheenjäseniä (vähintään niitä karvaisia) kiinnostava kirja...? :wink:

20.01.2016 12:49 #30 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
^ Heh, ehkä. :D Jos löytäisi lemmikkien ruokaa koskevan kirjan...?

• Scartti hahmo
  • Scartti
20.01.2016 21:40 #31 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
3. Kirjassa rakastutaan: Delirium: Rakkaus on harhaa . Maailma, jossa rakkaus on julistettu vakavaksi sairaudeksi. Tykkäsin. Loppu oli hieno ja meinasin, etten uskalla lukea jatko-osia, mutta niin vaan lainasin nekin..

9. Sinulle vieraalla kielellä (eli ei omalla äidinkielelläsi) tai murteella kirjoitettu kirja: Sabaa Tahir: An Ember in the Ashes. Toivottavasti tämän suomennetaan. Niitä kirjoja, jotka ahmii vuorokaudessa.

7/50

• Sini hahmo
  • Sini
22.01.2016 19:54 #32 : Sini
Vastaus käyttäjältä Sini aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016

Emelie kirjoitti: Kylläpä tässäkin on vaikeita kohtia, kuten nyt vaikka ...

Varmastikin perheenjäsenesi harrastaa jotain? Fanittaa mahdollisesti jotain? Intoilee peleistä, leffoista, tv-sarjoista, kirjoista? Jotain heidän työhönsä liittyvää?

22.01.2016 21:14 - 22.01.2016 21:15 #33 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
^ No joo, avomies harrastaa kyllä erinäisiä asioita, mutta ei oikeasti intoile niistäkään mitenkään. Vaikea kohta siksi, että omat perheenjäseneni eivät jaksa innostua mistään niin, että se näkyisi selvästi läpi. :D

Sini kirjoitti: Tai sitten pitää vain kysyä suoraan: "Hei, mikä ois sulle tärkee aihe, kun mun pitäis lukee sellaisesta kirja?" :lol:

Mjoo, tein tämän ja vastaus oli "Mutta kun susta ei ole kirjoitettu kirjaa!" Jooh... :p Mutta juu, enköhän mä siihen jonkun löydä, on tässä vielä reippaat 11 kuukautta aikaa pohtia. Ja voi olla, että sattumalta tulen lukeneeksi jonkun kirjan, joka sitten osuu tuohon kohden.

Viimeksi muokattu: 22.01.2016 21:15 Emelie.

22.01.2016 21:24 #34 : Poison Girl
Vastaus käyttäjältä Poison Girl aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
Tältä näyttää edistyminen tällä hetkellä. Viisi kohtaa on täytettynä (tosin vähän huijasin, kun kahdessa kohdassa on sama kirja, mutta ehkä saan myöhemmin molempiin omat) Jotkut kohdat on tosi haastavia!

"He ovat kovin erikoisia"
"Eivät sen erikoisempia kuin mekään heidän silmissään"

23.01.2016 01:40 #35 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
Iivari toi mulle kirjastosta kirjan Riitta Tulusto: Kissan kanssa, jonka ajattelin laittaa tuohon perheenjäsenellesi tärkeä kirja -kohtaan. Tässä on nyt kuitenkin kissaihmisiä koko suku, ja aika monta karvatassua pyörii ihan perheenjäseninäkin. Menee vähän helpolla, mutta menköön... mieluummin luen kissoista kuin vaikka jääkiekosta. :grin:

24.01.2016 16:02 #36 : maahinen
Viihteellinen kirja eli helppolukuinen Philip Pullman Kultainen kompassi

26.01.2016 08:28 - 29.01.2016 08:06 #37 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
9. Sinulle vieraalla kielellä tai murteella kirjoitettu kirja: I, Robot (Isaac Asimov)

30. Viihteellinen kirja: Beneath the Scars (Melanie Moreland)

14/50 luettu (9/50 spefiä, 2/50 omasta hyllystä)

Viimeksi muokattu: 29.01.2016 08:06 Emelie.

26.01.2016 09:12 #38 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
Kokoelma esseitä tai kolumneja: tämä on nyt sillä rajalla, meneekö kategoriaan, mutta aion silti laittaa siihen Terra Cognitan suomentaman pienen filosofiakirjan Peter B. Medawar: Ohjeita nuorelle tiedemiehelle. Kirjan luvut ovat luettavissa esseehenkisesti (tai sitten koko kirja on yksi pitkä essee), teksti esittää kolumnihenkisesti kirjoittajan mielipiteitä ja kokemuksia... Mieluummin tässä kategoriassa kuin muistelmissa, sillä haluaisin oikeastaan luka tänä vuonna myös jonkin oikean elämäkerran.

27.01.2016 22:18 #39 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
Lievästi ilmaistuna keskustelua herättänyt kirja, Harriet Beecher Stowe Uncle Tom's cabin. Moni taisi tarttua aseisiinkin tämän takia. Ostin kappaleeni Gettysburgistä, missä kansalaissodan tuuli kääntyi

29.01.2016 08:03 - 29.01.2016 08:07 #40 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2016
16. Et ole ikinä ennen kuullut kirjasta: Game On (Kyra Lennon)
Sports Romance -kirja, enkä ole yhtään yllättynyt, etten ole kuullut tästä aiemmin; ei ollut järin hyvä kirja.

44. Kirjassa joku kuolee: Deadpool, the Complete Collection vol2 (Daniel Way)
Valitsin tähän teoksen, joka ei spoilaa ketään. Ei ole kovin yllättävää, että Deadpoolissa joku kuolee (en tiedä olisiko tähän pitänyt valita sellainen kirja, jossa joku keskeinen hahmo menettää henkensä....).

16/50 luettu (10/50 spefiä, 2/50 omasta hyllystä)

Viimeksi muokattu: 29.01.2016 08:07 Emelie.

LordStenhammar
Uusin jäsen: Saki Morimoto's Friend