Lukusali
kesäkuu 20, 19:18
1 viesti | Hiistu

02.01.2016 22:06 #21 :: Scartti
3. kohtaan
Voittajista suomennettuna on myös Harper Leen Kaikki taivaan linnut (Go set a watchman) ja Paula Hawkinsin Nainen junassa(The Girl on the Train). Ehdokkaista Robert Galbraith'n Pahan polku (Career of Evil), joka on sarjansa kolmas kirja ja Se mikä ei tapa (Millennium, 4). Nuo osaan äkkiä sanoa, koska olen lukenut ne.
Lisää suomennettuja ehdokkaita: Sylvia Day: Sinun vallassasi (Crossfire, 4). Menee samaan sarjaan Fifty Shadesin kanssa.
Huhtikuussa julkaistaan ehdokkaana ollut Kazuo Ishiguron Haudattu jättiläinen.

24. Sally Green: Puoliksi valetta (The Half Bad Trilogy 0.5).
Muokannut 03.01.2016 02:00 Scartti Syy: lisätty kirjavinkkejä

1/52
Muokannut 04.01.2016 00:00 Scartti

03.01.2016 01:36 #23 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Ehkä en ahnehdi liikaa vaan etenen tuon Helmetin listan mukaan. Voihan sitä olla kiinnostavaa jälkikäteen katsoa, kuinka monet kirjoista saa menemään useampaan listaan ja kuinka paljon sen jälkeen jää vielä puuttumaan. Emelie tosin näyttää tekevän tämän jo etukäteen aika lahjakkaasti, mutta otan ehkä kevyesti ja tähtään nyt vain yhteen listaan varsinaisesti. :tongue:

• Xerion hahmo
  • Xerion

03.01.2016 01:38 #24 :: Xerion
Muokannut 03.01.2016 01:41 Xerion

03.01.2016 01:48 #25 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016

Xerion kirjoitti: Mie ajattelin jopa suorittaa kaikki kolme. Katson huomenna tänään mitkä kirjat menee mihinkin koloon

Meinaatko sallia samat kirjat useammalla listalla, vai kaikkiin omansa? :wink:

• Xerion hahmo
  • Xerion

03.01.2016 02:16 #26 :: Xerion

Dyn kirjoitti:

Meinaatko sallia samat kirjat useammalla listalla, vai kaikkiin omansa? :wink:

Kyllä taidan sallia samoja kirjoja. Mutta vaikka samaan kohtaan sopisikin sama kirja kuin toisessa listassa niin voin laittaa erinkin. Muta siis moneen kohtaan ei käy sama kirja. Tavoite lukea tänävuonna 80 kirjaa. Kaikissa haasteissa yhteensä on 142. Eli tulee paljon samojakin. Tätä Goodreadsin haastetta pidän runkona ja siitä otan muihin jaluen muita siinä sivussa parhaani mukaan.

Yksi kirja keskimäärin 2,57 päivässä olisi aika paljon. Tosin voisin yrittää niin paljon kuin jaksan.
Muokannut 03.01.2016 02:17 Xerion

03.01.2016 11:17 #27 :: Wanderer
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Minä ajattelin tuota järjestystä nimenomaan siksi, että se tekisi tästä haasteen. Ja että voisi tulla luettua sellaisia kirjoja, joita ei muutoin lukisi. En minäkään aio väkipakolla lukea yhtään kirjaa, mutta tämä haaste antaa kuitenkin melko paljon vaihtoehtoja. Aloitin tällaista haastetta viime vuonna, ja yritin saada lukemani kirjan sopimaan johonkin kohtaan. Tässähän ei tietenkään ole mitään väärää, mutta onko se lukuhaaste, jos lukee kirjoja joita lukisi muutenkin, koska aika monelle löytyy sopiva kohta listasta.
Mutta sehän on tietenkin pääasia, että tämä olisi jollain tavalla hauskaa ja mielekästä, eli hautasin jo tuon yksi kirja viikossa-ajatuksen. :concentrate

Scarttille suuret kiitokset avusta kohtaan kolme.

03.01.2016 13:59 #28 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016

Wanderer kirjoitti: Tässähän ei tietenkään ole mitään väärää, mutta onko se lukuhaaste, jos lukee kirjoja joita lukisi muutenkin, koska aika monelle löytyy sopiva kohta listasta.

Ainakin itselle kyse on siitä, että lukee hiukan rohkeamin ja uudenlaisia kirjoja. Eli en yritäkään änkeä "lukisin tämän muutenkin" -kirjoja listaan, vaan keksiä niihin oikeasti uusia kirjoja. Toki muutama hyllyssä odottamassa ollut päätyi listaan (Helmetin siis, lähden liikkeelle siitä) joka tapauksessa, mutta noin muuten luulen, että pelkkä lista ilman järjestystä riittää minulle kyllä haasteeksi.

Ja no, toki sitten on se tosiasia, että jos uudelleenlukuja ei lasketa, tuskin muuten lukisin viittäkymmentä täysin uutta kirjaa vuodessa. Ei vain ole aikaa, kun pitää jotain töitäkin tehdä ja sellaista "oikeaa" elämää. :tongue:

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

03.01.2016 15:16 #29 :: Eija

Dyn kirjoitti:

Uusia lukemattomia kirjoja keksin myös itse, mutta kyllä valitsen mieluiten kirjat sen perustella, että ”lukisin muutenkin”. Homma ei tietty ole tavallani niin haasteellinen, vaan ennemminkin hauska, että keksii eri kategorioihin sopivan kirjan. Itsekseen kirjat ei kuitenkaan löydä paikkaansa, vaan tehtävän suorittaminen vaatii suunnittelua. (Siis jos randomisti lukisin mitä lukisin ja vuoden lopussa tarkistaisin tilanteen, niin tuskin olisi kaikki kategoriat täytetty.) Haaste tavallaan ohjaa lukemista. Lisäksi pyrin löytämään kirjat omasta hyllystä, kaikkia ei kuitenkaan sieltä löydy vaan osa pitää lainata kirjastosta.

Kukin suorittaa haasteen tavallaan, omaan tilanteeseen sopivalla tavalla ja mielestäni jokainen tapa on ihan yhtä hyvä.
Tykkännyt: Emelie

03.01.2016 15:55 #30 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016

Mäkin tartun tähän. :) Olen samoilla linjoilla Eijan kanssa. Suhtaudun tähän haasteeseen sitä kautta, että homman pitää olla hauskaa. Jos itse lähtisin tekemään tätä ihan kirjaimellisesti, stressaisin vain turhaan ja tämä muuttuisi velvollisuudeksi (jolloin lukeminen ei olisi enää hauskaa vaan pakkopullaa). Mutta kyllähän niitä kirjoja tulee pohdittua enemmän ja tänä vuonna yritän mennä enemmän haasteen mukaan kuin viime vuonna. Mutta jos jokin kohta ei vaan inspaa, niin fuskaan. :p

Eija kirjoitti: Lisäksi pyrin löytämään kirjat omasta hyllystä

Joo, tätä pitäisi minunkin harkita. :D Voisin kokeilla myös spefikirjojen lisäksi katsella, että kuinka monta kirjaa mahtuu listaan omasta hyllystä. Saisin sitäkin prokkista eteenpäin.

• Rituri hahmo
  • Rituri

03.01.2016 17:21 #31 :: Rituri
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Ajattelin jo hetken olla osallistumatta mihinkään haasteeseen tänä vuonna, kun tajusin joulukuun lopussa että en ehdi lukea edellistä haastetta loppuun. Nyt hetken aikaa pohdittuani asiaa ja tutkittua listoja päädyin ottamaan tämän haasteen vastaan.

Tänä vuonna aion kuitenkin keskittyä vain yhteen listaan ja suhtautua muutenkin rennosti haasteeseen. En aio lukea kirjoja järjestyksessä tai tehdä asiasta liian hankalaa. Tavoitteena on muutenkin lukea enemmän kirjoja kuin tänä vuonna ja saada mahdollisuuksien mukaan omistamani lukemattomat kirjat luettua.
Muokannut 03.01.2016 17:22 Rituri

04.01.2016 21:37 #32 :: Emelie
Ja haaste etenee.

4/52 luettu (2/52 spefiä, 0/52 omasta hyllystä)

Muokannut 04.01.2016 21:37 Emelie

04.01.2016 21:39 #33 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Hip Hei! Ainakin kolme erilaista haastelistaa tulostettuna keittiön seinälle, vuoden vaihde on ollut hieman kiireinen reissatessa, mutta nyt alkaa taas olla aikaa kirjoille!

Mitään järjestystä en aio/pysty noudattamaan, mutta oravan innolla käydään listojen kimppuun ja yhdistelen niistä kohtia sitten tilanteiden mukaan!:cheesy:

05.01.2016 02:48 #34 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Lisähaasteena itselleni ja miksei teille muillekin on kirjoittaa kommentti tai perustaa ketju (jos sellaista ei vielä ole) Lukusaliin kaikista lukuhaasteessa lukemistani spefiromaaneista. :wink:

05.01.2016 13:39 #35 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Rikostarina ja uusin lisäys omaan hyllyyni (joululahja) Ismail Kadaren Seuraaja. Luullakseni ensimmäinen albanialainen kirja, jonka olen koskaan lukenut. Suht omituinen, mutta mahdollinen yllyke matkustaa Albaniaan.

Seuraan omaa haastettani ja ruksaan sopivat näihin muihin, kirja per kohta haasteen sisällä, mutta sama useampaan haasteeseen.

05.01.2016 19:20 #36 :: HourglassEyes
Yy, kaa ja lähtee!

1. A book you meant to read in 2015, but didn't
2. A book set in a different continent
3. A book from the Goodreads Choice Awards 2015 (winner or nominated)
4. A book by an author you discovered in 2015
5. A book with a title beginning with the 1st letter of your name
6. The highest rated on your TBR
7. A book about books
8. A classic book with less than 200 pages
9. A book that was mentioned in another book
10. A book by an author you feel you should have read by now
11. A book from the Rory Gilmore challenge
12. A childhood classic
13. Reader’s Choice
14. A book with one of the five W’s -or H in the title (Who/What/Where/When/Why/How)
15. A book set in the past (more than 100 years ago)
16. A book from the top 100 mystery novels
17. A book with a beautiful cover
18. A book on a summer/beach reading list
19. A non-fiction book
20. A book with a first name in the title
21. A book from the Goodreads Recommendations page
22. The first book in a new to you series
23. The next book in a series you are reading Sarah Lotz: Neljäs päivä
24. A "between the numbers" book of a series (0.5, 1,5, 2.5, etc.)
25. A book whose main character is in a profession that interests you
26. A book everyone is talking about
27. A book with a beautiful title (in your own opinion)
28. A biography, autobiography, or memoir
29. A book by an author who writes under more than one name
30. A fairytale from a culture other than your own
31. A work of young adult fiction
32. A historical fiction book
33. The 16th book on your TBR
34. A book about mental illness Kent A. Kiehl: Psykopaattikuiskaaja Ihmiset ilman omaatuntoa
35. An award winning book
36. An identity book - a book about a different culture, religion or sexual orientation
37. A book that you've seen the movie of but haven't read
38. A book about an anti hero
39. A previous suggestion that did not make it into the list
40. A novella from your favorite genre
41. A book about a major world event (fiction or non-fiction)
42. A top 100 fantasy novel

• Eija
    Varjoinen

05.01.2016 19:31 #37 :: Eija
Päähaasteeni.
Mukana kirjat, jotka saan luettua loppuun vuonna 2016. (Kirjat saa siis olla aloitettuna aiemmin.)
Tarkempia mielipiteitäni kirjoista löytyy kirjan linkin kirja-arvio osuudesta tai tästä (,jos jaksan jotain kirjoittaa).

Luettu 52/52

Muokannut 11.10.2016 19:55 Eija

06.01.2016 12:56 #38 :: Emelie
Listan päivitys:

4. A book by an author you discovered in 2015: Kadotettu manner (Philip Reeve)
8. A classic book with less than 200 pages: 2001 avaruusseikkailu (Arthur C. Clarke)

Hiukan jo odotan sitä, että näistä listoista saisi nämä helpot kohdat napsittua pois, jolloin lukeminen suuntautuisi ehkä enemmän listojen mukaisesti (tulisi siis listoihin hiukan variaatiota).

6/52 luettu (4/52 spefiä, 0/52 omasta hyllystä)

06.01.2016 18:03 #39 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Päivitän tätä hastettani nyt sitten vaikka tähän. Ensisijainen haasteeni on Helmet , mutta katsotaan jos saisi samoja kirjoja useampaan kohtaan.

Maininta ilman väriä: suunnitteilla
Keltainen: kesken
Vihreä: luettu

Muokannut 29.12.2016 15:59 Dyn

06.01.2016 22:37 #40 :: Scartti
suunnittelen lukevani
luettu

32. Kirja joka on historiallista fiktiota: Heidi Köngäs: Hertta. Kirjassa on faktaa ja fiktiota.
43. Kirja josta iho menee kananlihalle: Scott Snyder: wytches. Mä arvoin pari sekuntia kuittaanko kohdan sarjakuvalla vai en. Päädyin nyt kuittaamaan ja korvaan sen sit kirjalla, jos satun kananlihalle menemään jännityksestä tai muusta syystä :smirk:

3/52