Leikkinurkka
touko 05, 17:30
96 viestiä | LordStenhammar

05.06.2016 23:35 #201 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016
HourglassEyes, kuulostaa hyvältä! Voisin ehkä itsekin poimia tuon kirjan.

Mun eteneminen on ollut aika surullisen hidasta, mutta yritetään, yritetään...

06.06.2016 08:28 #202 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
17. A book with a beautiful cover: A Needful Heart (J.M. Madden)

Kirjojen kannet ovat e-kirjoissa yleensä sellainen juttu, joita en huomaa/huomio mitenkään erityisesti, mutta tämän kirjan kohdalla tuli poikkeus. Melkein jopa harkitsin kirjan fyysisen kappaleen ostamista. Pääosin musta-valkoinen kansi turkooseilla yksityiskohdilla. Kirjan juoni ei nyt päätä huimannut, mutta kansi oli hieno.

Vielä pitäisi 6 kirjaa löytää tähän haasteeseen.

46/52 luettu (23/52 spefiä, 10/52 omasta hyllystä) [88.5% - 44.2% - 19.2%]

06.06.2016 09:12 #203 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Goodreads 2016

Dyn kirjoitti: HourglassEyes, kuulostaa hyvältä! Voisin ehkä itsekin poimia tuon kirjan.

Mun eteneminen on ollut aika surullisen hidasta, mutta yritetään, yritetään...

Suosittelen lämpimästi! Itse jäin koukkuun kerrontaan jo ensimmäisistä luvuista.
Muokannut 06.06.2016 20:05 HourglassEyes

• Skie hahmo
  • Skie

06.06.2016 16:50 #204 :: Skie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Ihan hyvin on haaste taas edennyt, tämähän alkaa näyttää siltä että vuoden loppuun mennessä on ehkä kaikki haasteen kirjat luettu! Tosin hiljalleen tämä alkaa muuttua vähän vaikeaksi, kun lähes kaikki helpot kohdat alkaa olla käytetty.

1. A book you meant to read in 2015, but didn't: Lena Dunham: Sellainen tyttö
Dunhamin kirja oli joskus mielestäni mulla lainassa, mutta ostin sitten e-kirjan tarjouksesta. Ei ehkä niin hyvä kun olin odottanut, en tiedä ärsyttikö sitten kirjoitustyyli vai kirjailijan persoona sen verran etten oikein osannut viihtyä tämän parissa.

18. A book on a summer/beach reading list: Eppu Nuotio: Mutta minä rakastan sinua
Jälleen e-kirjalaina, aika tuskan takana oli saada luetuksi. Eikä oikein mitään mielikuvaa enää sisällöstä.

28. A biography, autobiography, or memoir: Cherry Denman: Diplomatic Incidents - Memoirs of an (Un)diplomatic Wife
Jälleen hömppää, mutta aivan viihdyttävää. Omasta näkökulmasta kiinnostavin osuus oli 80-lukulaisen Kiinan kuvaaminen ulkomaalaisen (diplomaatin) silmin.

33. The 16th book on your TBR: Pasi Ilmari Jääskeläinen: Lumikko ja yhdeksän muuta
Mulla ei ole lukulistaa, mutta tämä kyseinen kirja on roikkunut sillä olemattomalla listalla iän kaiken. Oli kyllä kaiken odottamisen arvoinen, huikean mielenkiintoinen lukukokemus. Pitänee kokeilla Jääskeläisen muitakin kirjoja.

50. A book originally written in a language other than English: Tove Jansson: Taikurin hattu
Poimin sattumalta hyllystä Taikurin hatun ja halusin sen ehdottomasti tähän haasteeseen mukaan. Vähän hakemalla piti hakea, että mihin kohtaan tämä laitetaan, mutta tähänhän tämä upposi aivan hyvin. Selvästi alan olla sopivassa iässä muumikirjojen lukemiselle, 10 vuotta sitten ei uponnut ollenkaan, mutta nyt olen jotenkin aivan haltioissani kirjan maailmasta.

24/52

07.06.2016 21:46 #205 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Goodreads 2016
40. A novella from your favorite genre Charlaine Harris: From Dead to Worse, (Sookie Stackhouse#8)

Vampyyrit ovat yksi lemppareistani kirjallisuuden moninaisissa muodoissaan. =)

25/52

08.06.2016 22:36 #206 :: HourglassEyes
38. A book about an anti hero Julie Murphy: Dumplin

- Ajattelin alunperin antisankari kohtaan jotain aivan muuta, mutta Dumplin aka Willowdean vei sydämeni.
Reilusti ylipainoinen, Dolly Partonia ihaileva Will päättää uhmata kaikkia sääntöjä ja osallistua paikallisiin missikisoihin, joissa hänen oma äitinsä (ja entinen missi) on myös tuomaroimassa vain osoittaakseen että osaa voi ottaa, vaikkei omaisikaan voittoon tarvittavia etuja. Tarina ei kuitenkaan ihan ole se normi-kliseinen "silkalla hyvyydellä voiteteen kruunu" -teemainen. Will'istä tulee vastahakoinen "johtaja", kun hän omalla tempauksellaan saa muitakin koulun väheksytympiä jäseniä lähtemään kisaan mukaan. Murphyn teksti on vuoroin hilpeää kerrontaa ja vuoroin kovin realististakin tilitystä siitä mitä tunteita jokainen käy läpi tuntiessaan olonsa epämukavaksi omassa ruumiissaan.
"Kaunis, sanoo Bo. Läski, ajattelen minä. Mutta onko mahdollista olla kumpaakin yhtä aikaa?"

26/52

10.06.2016 20:02 #207 :: HourglassEyes
51. A short story from a well-known author Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja

- Kyrö lienee tarpeeksi tunnettu, ainakin täällä kotosuomessa, että täyttää kohdan kriteerit ja Mielensäpahoittaja riittävän lähellä wikipedian novelli määritelmää. Ihan hauskaa luettavaa kaiken lisäksi!

27/52

15.06.2016 07:41 #208 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
16. A book from the top 100 mystery novels: Punainen lohikäärme (Thomas Harris)

Thomas Harrisin kirjat ovat roikkuneet jo pitkään minun TBR listoillani, joten nyt oli hyvä aika lukea edes yksi niistä. Hyvä kirja, vaikkakin aika brutaali paikoitellen.

47/52 luettu (23/52 spefiä, 11/52 omasta hyllystä) [90.4% - 44.2% - 21.2%]

16.06.2016 22:39 #209 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2016
"Lukulistan" 16. kirja eli 16. kirja tänä vuonna hyllystäni: V.I. Lenin Valitut teokset 1. osa. Ostettu aikaan, kun marxismi-leninismi vielä oli joidenkin valtioiden virallinen ideologia. Miksen myös lukenut silloin, ei ole mitään hyvää syytä; teksti ei ole vaikeaselkoista eikä tylsääkään, turhan laveaa kylläkin, vielä valitummat osat riittäisivät hyvin. Sanoman ydin ei ole vanhentunut, kun pääoma on kasaantuneempaa kuin koskaan ja kohti seuraavaa kriisiä vaikutamme olevan kulkemassa, ellemme jo elä sitä.

17.06.2016 09:14 #210 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
47. A book with a type of food/drink in the title: Kärpästen herra (William Golding)

Kärpäset ovat hyönteisiä ja hyönteisiä syödään. Menen tällä.

48/52 luettu (24/52 spefiä, 11/52 omasta hyllystä) [92.3% - 46.2% - 21.2%]

Muokannut 17.06.2016 09:15 Emelie

18.06.2016 21:38 #211 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
13. Reader’s Choice: Palkkionmetsästäjä (Philip K. Dick)

Vaikka tähän kohtaan olisin voinut valita ihan minkä tahansa kirjan, päätin sijoittaa tähän kirjan, jonka olen pitkään halunnut lukea ja jonka hankkimiseen näin vaivaa. Kiinnostava teos, tarina jää mieleen pyörimään. Hiukan haittasi lukemista se, että koko ajan oletti Asimovin robotiikan lakien olevan voimassa... :p

49/52 luettu (25/52 spefiä, 11/52 omasta hyllystä) [94.2% - 48.1% - 21.2%]

22.06.2016 10:31 #212 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
30. A fairytale from a culture other than your own: Pikku prinssi (Antoine de Saint-Exupéry)

Nyt taas venytän ohjetekstiä jonkun verran. Mutta en lue minkäänlaisia satuja juuri koskaan, joten saduksi mieltämäni kirja sopinee minulle tähän kohtaan.

50/52 luettu (26/52 spefiä, 11/52 omasta hyllystä) [96.2% - 50% - 21.2%]

23.06.2016 08:34 #213 :: Pisania
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Jos joku vielä kärvistelee kohdan 18 (summer/beach reading list) kanssa, niin Hesari julkaisi muhkean listan lomalukemista, joka koostuu tänä vuonna ilmestyneistä kirjoista.

28.06.2016 09:55 #214 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
26. A book everyone is talking about: Kaislikossa suhisee (Kenneth Grahame)

Laitanpa tämän kirjan tähän kohtaan Se mikä ei tapa (David Lagercrantz) sijaan. Kaislikossa suhisee on tullut mnulle vastaan tässä lähiaikoina aika monessa paikassa, harvinaisen useasti. Eikä pelkästään nimenä, vaan siitä on keskusteltukin.

Vielä yksi puuttuu....

51/52 luettu (27/52 spefiä, 12/52 omasta hyllystä) [98.1% - 51.9% - 23.1%]

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

30.06.2016 16:10 #215 :: Eija

05.07.2016 20:16 #216 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Goodreads 2016
20. A book with a first name in the title J.K. Rowling: Harry Potter and the Philospher's Stone

- Löytyyhän siitä =)

28/52
Muokannut 05.07.2016 20:17 HourglassEyes

07.07.2016 21:03 #217 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Elämäkerta: James Naremore Orson Wellesin maaginen maailma. Ostettu joskus, kun Elokuva-arkistossa on ollut Welles-teema, ja jäänyt lukematta ehkä tekstin kuivuuden takia, tai koskei Welles ole koskaan erityisemmin kolahtanut. Sen verran herätti taas kiinnostuksen, että olen katsellut uusiksi mitä omasta hyllystäni ja kirjastosta löytyy, ja voisin katsoa muutaman lisääkin. En silti usko, että Citizen Kane tulisi omalle 100 filmin listalleni. Olen kuunnellut myös kuunnelmia (kuuluisan Maailmojen sodan mm.), ja Wellesillä on kyllä mitä miellyttävin kertojan ääni.

Ruoka kirjan otsikossa: Sieniseuran jäsenten kirjoittama Huikeita sienijuttuja. Anekdootteja ja tietoiskuja sienistä.
Muokannut 08.07.2016 20:54 maahinen

11.07.2016 20:53 #218 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
24. A "between the numbers" book of a series (0.5, 1,5, 2.5, etc.): SEAL's Lost Dream (#2.5) (J.M. Madden)

Noin, nyt on viimeinenkin kohta täytetty. Ihan kivasti sain yli puoleen kohdista spefiä, jatkan tämän lukuhaasteen päivittämistä, jos vaikka saisin spefikirjojen määrää vielä lisättyä.

52/52 luettu (27/52 spefiä, 12/52 omasta hyllystä) [100% - 51.9% - 23.1%]

• Wind hahmo
  • Wind

13.07.2016 09:35 #219 :: Wind
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Onnittelut Emelie, taisit saada haasteen valmiiksi ensimmäisenä. Minulla on kasa luettuja kirjoja, joista en ole jaksanut katsoa, saisiko niitä sovitettua haasteeseen. Kuitenkin keskeneräiset jutut ärsyttää, on aina jotenkin tyydyttävää saada asia päätökseen tai työ valmiiksi. Ehkä jonain joutohetkenä pelaan palapelin valmiiksi ja survon luetut kirjat haasteen tyhjiin kohtiin.
Tykkännyt: Emelie

16.07.2016 16:39 #220 :: HourglassEyes