Lukuhaaste: Goodreads 2016

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2016
07.01.2016 20:51 #41

Feilasin totaalisesti viime vuotisen yritykseni lukuhaasteen kanssa, joten mikäpäs sen parempaa kuin yrittää ottaa revanssi tänä vuonna. Ehdolla olleista haasteista päädyin Goodreadsiin, vaikka kyseisestä sivustosta en mitään tiedäkään, eikä mulla oikein lukulistojakaan missään ole olemassa. Mutta sovelletaan tilanteen sattuessa. Listaa olen vähän alustavasti jo suunnitellut:

Tällä hetkellä listalla on pääasiassa omasta hyllystäni löytyviä kirjoja tai sellaisia, joita mulla on jo lainassa. Muutenkin tavoitteena on pyrkiä listaamaan vain uusia lukukokemuksia, mutta mikäli jokin uudelleen luettu kirjaa haasteeseen menee, en anna olla sen hidastavana tekijänä.

Always follow your doubts.

Viimeksi muokattu: 07.01.2016 20:53 : Skie. Syy: Spoiler

08.01.2016 12:18 #42

Auttakaa nyt avutonta. Mistä Goodreadsin sivuilta tuo lukuhaaste löytyy? Joo, tiedän, se löytyy tästäkin viestiketjusta, mutta ärsyttää, kun en kykene itse löytämään sitä Goodreadsista.
... elämä ei aina ole niin helppoa tippaleipäaivoilla.

08.01.2016 17:18 #43

^ En nyt ole ihan satavarma, ymmärsinkö oikein mitä haet, mutta tarkoitatko tätä sivua ? Se on siis ryhmän Around the Year in 52 Books hallinnoima (en tiedä onko tuo nyt oikea sana tuohon, mutta...).

Viimeksi muokattu: 08.01.2016 17:18 : Emelie.

08.01.2016 20:40 #44

37. A book that you've seen the movie of but haven't read: The Martian (Andy Weir)
Oikeastaan eka kirja, jonka luin tämä kirjalista mielessä.

40. A novella from your favorite genre: Sleeping With the Wolf (Maddy Barone)
Suosikkigenreä on hankala määrittää, mutta ehkä se kuitenkin taipuu sinne paranormaalin romantiikan puolelle (ainakin englannin kielisissä kirjoissa). Tämä kyseinen kirja oli vähän liian harlekiini minun makuuni, mutta ei kuitenkaan huonoimmasta päästä.

8/52 luettu (6/52 spefiä, 1/52 omasta hyllystä)

Viimeksi muokattu: 08.01.2016 20:47 : Emelie.

09.01.2016 19:24 #45

Tänks Emelie

11.01.2016 12:18 #46

Hitaasti harkittuani päätin osallistua tähän haasteeseen. Goodreadsin haasteen valitsin 1.-kohdan vuoksi: Kirja joka sinun oli tarkoitus lukea vuonna 2015, mutta et lukenut. Näinhän se elämä menee. Osallistun löysin rantein, vapaamuotoisesti, täysin stressittömästi, huolettomasti hypellen kohdasta kolmanteen "kesäloma ja riippumatto" -hengessä (jo tammikuussa). Enkä edes odota saavani haastetta valmiiksi :wink: .

nimim. 'vähemmän suorittamista, enenmmän nautiskelua'

NiTessine
Kadetti
NiTessine vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2016
11.01.2016 21:12 #47

Jaa tämmöinen.

Ensisijaisena lukuhaasteenani pidän urpon vaikeaa Goodreadsin Seasonal Reading Challengea (Kolme kuukautta aikaa lukea useampi kymmenen aika tarkkoihin spekseihin sopivaa teosta. Luen ihan älyttömästi mutta olen tasan kerran päässyt yli puolenvälin.) mutta eiköhän tämmöisen sujauta siihen sivuun. Jotta tässä olisi edes jotain oikeaa haastetta, lyön tämän nyt lukkoon näillä nimikkeillä.

Pläänini (6/52): [ Napsauta laajentaaksesi ]

Viimeksi muokattu: 27.05.2016 09:23 : NiTessine.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2016
12.01.2016 18:02 #48

Aivan hyvin lähtenyt tämä haaste käyntiin, luettuina ovat:

19. A non-fiction book: Michael Booth: The almost nearly perfect people - behind the myth of the Scandinavian utopia
Syntymäpäivälahja, jonka olin sattumoisin halunnutkin lukea, vaikkei lahjanantaja sitä tiennytkään. Aika rankasti stereotypioilla pelaava, mutta ihan viihdyttävä.

22. The first book in a new to you series: Salla Simukka: Punainen kuin veri
Todella nopealukuinen, ja varmaan luen myös sarjan seuraavat osat, vaikkei tämä ensimmäinen kirja nyt erityisesti minua vakuuttanutkaan.

40. A novella from your favorite genre: Johanna Sinisalo: Salattuja voimia
Salattuja voimia piti alunperin mennä kohtaan numero 5, mutta sitte tajusin, että siihen on paljon helpompi löytää muitakin kirjoja. Pienoisromaaneja kun tulee muuten harvemmin luettua.

44. A book you're embarrassed to read in public: Tuija Lehtinen: Jatkoaika
Lehtisen kirjan kanssa on vähän niin ja näin että hävettääkö, mutta olen jonkin verran näitä uusimpia kirjoja moittinut, joten en nyt ainakaan kaverien edessä kehtaa todeta kyseistä kirjaa lukeneeni. :smile:

Always follow your doubts.

Viimeksi muokattu: 12.01.2016 18:08 : Skie. Syy: Lisätty päivitetty lista

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2016
12.01.2016 20:21 #49

39. A previous suggestion that did not make it into the list - A book about the events in another book from another character's point of view - Renée Knight: Kenenkään ei pitänyt tietää

13.01.2016 08:47 #50

29. A book by an author who writes under more than one name: Mean Streak (Sandra Brown)
Sandra Brown on kirjoittanut ainakin kolmella eri pseudonyymillä, joten laitoin hänen kirjansa tähän kohtaan.

31. A work of young adult fiction: For Real (Chelsea M. Cameron )
Minulla pitkään kesken roikkunut kirja, jonka sain nyt lopulta luettua.

10/52 luettu (6/52 spefiä, 2/52 omasta hyllystä)

13.01.2016 10:04 #51

Ja näin lähti haaste käyntiin, rauhallisesti ykkösvaihteella...
20. Kirja jonka nimessä on etunimi - Sophie Kinsella: Kadonnut: Audrey. No joo, ihan hyvin kirjoitettu, muttei osu ihan omaan kirjamakuun.
23. Seuraava osa sarjasta jota luet - Alan Bradley: Hopeisen hummerihaarukan tapaus [Flavia de Luce ; 3]. Viisikko meets Agatha Christie, yllättävän hauskoja, aion lukea tulevatkin osat. Tämä ei ehkä ole varsinaisesti sarja, ehkä siirrän johonkin toiseen kohtaan.

13.01.2016 18:55 #52

Oli tarkoitus lukea viime vuonna(kin), kauan hyllyssäni virunut lahja Mihail Bulgakov Sotshinenija, novelleja ja keskeneräisiä kirjoitelmia, mm. Zapiski pokojnika (Vainajan muistelmat eli Teatteriromaani), Diaboliadi, Rokovye jajtsa (Kohtalokkaat munat) ja Sobatshje serdtse (Koiran sydän). Scifiä Frankensteinin tyyliin ja absurdia allegoriaa. Pidän eniten realistisimmista osioista, joissa ajankuvaa sisällissodasta ja 1920-luvun Moskovasta, vanhentunut satiiri ei enää ihmeemmin huvita.

14.01.2016 14:07 #53

Jos joku pohtii tuota kohtaa 9. A book that was mentioned in another book, niin täällä Risingillakin on jutusteltu asiasta tässä ketjussa . Sieltä voi löytää myös jonkun sopivan kirjan tähän kohtaan, jos vaikka GR:n omien vinkien kautta ei löydy sopivaa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

14.01.2016 21:15 #54

Ensimmäinen osa minulle uutta sarjaa: Scott Lynch Locke Lamoran valheet. En innostunut, mutta olihan silti mukava lukea jotain helppoa vaihteeksi

15.01.2016 07:59 #55

12. A childhood classic: Winnie-the-Pooh (A. A. Milne)
Ensimmäinen kirja, jonka luin haaste mielessä.

14. A book with one of the five W’s -or H in the title (Who/What/Where/When/Why/How): Kuinka Prinsessa Ruusunen vapautetaan (Anne Rice)
Hiukan oion: how = miten = kuinka.

12/52 luettu (8/52 spefiä, 2/52 omasta hyllystä)

Viimeksi muokattu: 15.01.2016 08:09 : Emelie.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2016
15.01.2016 21:25 #56

44. Kirja jonka lukemisesta julkisesti nolostut (haa, tämä kohta olikin tässä haasteessa!):
E.L. James: Grey
Luin siis uudelleen Fifty Shades of Greyn, mutta Herra Greyn näkökulmasta.

27. Kirja jolla on kaunis nimi (omasta mielestäsi):
Peter Sandström: Valkea kuulas

5/52

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

16.01.2016 22:26 #57

Tietoteos Jaakko Heinimäki Kerettiläisen käsikirja, esittelee kristinuskon harhaoppeja sivistävästi ja viihdyttävästi.

Kirjan nimessä etunimi: Mick Farrenin Gene Vincent, Race with the devil. Laverteleva, pomppiva ja aukkoinen elämäkerta, mutta tarpeeksi tietoa kuitenkin ei-erityiselle fanille.

Viimeksi muokattu: 17.01.2016 21:15 : maahinen.

18.01.2016 09:47 #58

20. A book with a first name in the title: Alice in Wonderland (Lewis Carroll)
Tämä kohta ei ollut helpoin mahdollinen, mutta nyt sain vihdoista viimein luettua tämänkin klassikon.

41. A book about a major world event (fiction or non-fiction): Maus (Art Spiegelman)
Yksi parhaimmista sarjakuvista mitä olen koskaan lukenut. Sarjakuva kertoo Spiegelmanin vanhempien kokemuksista Puolassa juutalaisina toisen maailmansodan aikana. Hyvin jaksotettu ja todella mielenkiintoinen, suosittelen ehdottomasti.

14/52 luettu (9/52 spefiä, 2/52 omasta hyllystä)

20.01.2016 08:18 #59

10. A book by an author you feel you should have read by now: Päät (Greg Bear)
Greg Bearista olen useaan otteeseen kuullut ja olen hänen kirjojaan useasti kirjatossa hypistellyt, mutten ollut vielä tähän mennessä lukenut.

39. A previous suggestion that did not make it into the list - A short story collection: Aarteita ja muistoesineitä (Neil Gaiman)
Tällaisia kokoelmia luen harvoin, joten oli ihan hauska saada se mahdutettua tähän haasteeseen.

16/52 luettu (11/52 spefiä, 2/52 omasta hyllystä)

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2016
20.01.2016 21:27 #60

48. Dystopia: Delirium: Rakkaus on harhaa . Maailma, jossa rakkaus on julistettu vakavaksi sairaudeksi. Tykkäsin. Loppu oli hieno ja meinasin, etten uskalla lukea jatko-osia, mutta niin vaan lainasin nekin..

3. Kirja Goodreads Choice Awards 2015 -listalta (voittaja tai ehdokas): Sabaa Tahir: An Ember in the Ashes. Toivottavasti tämän suomennetaan.

7/52

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 20.01.2016 21:33 : Scartti.

Uusin jäsen: Essi Loponen