Leikkinurkka

• Skie hahmo
  • Skie

20.01.2016 23:14 #61 :: Skie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
23. The next book in a series you are reading: Salla Simukka: Valkea kuin lumi. Luonteva jatko kohdalle 22.

31. A work of young adult fiction: Salla Simukka: Musta kuin eebenpuu. Ja koska koko sarja oli lainassa ja tuntuu hiukan luonnottomalta jättää sarja kesken, myös viimeinen osa pääsi mukaan haasteeseen. Nopeita ja helppolukuisia, mutta ei mikään kovin mieleenjäävä tämä Lumikki-trilogia.

21. A book from the Goodreads Recommendations page: Stephen Chbosky: The Perks of Being a Wallflower. Ensimmäinen kirja tälle listalle, joka kuuluu uudelleenluettujen teosten sarjaan. Katsoin kirjasta tehdyn elokuvan joulun aikaan, ja koska muistin tykänneeni myös kirjasta, luin sen uudelleen. Pidin valtavasti edelleen.

7/52

22.01.2016 08:23 #62 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
27. A book with a beautiful title (in your own opinion): The Hunting of the Snark (Lewis Carroll)
Minusta kirjan nimet ovat todella harvoin kauniita (niin harvoin, että en edes yritä täyttää tätä kohtaa sellaisella), joten valitsin tähän kirjan, jonka nimi miellyttää minua.

38. A book about an anti hero: Parfyymi (Patrick Süskind)

18/52 luettu (13/52 spefiä, 3/52 omasta hyllystä)

24.01.2016 15:57 #63 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Nähnyt ennestään vain elokuvan: Philip Pullman Kultainen kompassi. Tarina melko vetävä, vaikka maailma ärsyttävä sillisalaatti. Ei ole pakko tietää, miten seikkailu jatkuu.

24.01.2016 22:43 #64 :: HourglassEyes
2. A book set in a different continent Jax Miller: Vettä sakeampaa
Ameriiiikan mantereelle sijoittuva Vettä sakeampaa oli kyllä pitkästä aikaa mielenkiintoinen trilleri. Pidin hahmoja mielenkiintoisina (Suojeluohjelmassa oleva nainen on seurannut lastensa elämää salaa etäältä ja ryntää liikenteeseen samantien kun tytär katoaa uskonnollisilta kasvatusvanhemmiltaan ja joutuu siinä sivussa väistelemään sekopäistä ex-miehensä sukua) ja juoni jaksoi kantaa kyllä kohtuullisesti loppuun asti.

26.01.2016 08:22 #65 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
18. A book on a summer/beach reading list: Beneath the Scars (Melanie Moreland)
Laitoin tähän kohtaa kirjan, jonka itse lukisin kesällä (tai rannalla).

42. A top 100 fantasy novel: I, Robot (Isaac Asimov)

20/52 luettu (14/52 spefiä, 3/52 omasta hyllystä)

• Wind hahmo
  • Wind

26.01.2016 13:31 #66 :: Wind
Tilannepäivitys:
4. Kirja kirjailijalta jonka löysit vuonna 2015 - Alan Bradley: Hopeisen hummerihaarukan tapaus
5. Kirja jonka nimi alkaa nimesi ensimmäisellä kirjaimella – Mikko-Pekka Heikkinen: Terveiset Kutturasta. Aiheesta huolimatta melko hauska dystopinen kuvaus Suomesta sisällissodassa - Lappi vastaan etelä. Tietyt yhtymäkohdat omaan elämään toivat epäilemättä lisäpisteitä.
20. Kirja jonka nimessä on etunimi - Sophie Kinsella: Kadonnut: Audrey
23. Seuraava osa sarjasta jota luet - Martin, George R. R.: Lohikäärmetanssi 1.

Hitaasti mutta hitaasti. Mikäs kiire tässä.

Sen olen huomannut haastekirjoja valitessa ja suunnitellessa, että tässä tulee varmastikin asteltua vähän mukavuusalueen ulkopuolellekin, mikä ei ole ollenkaan huono juttu. Liian helposti sitä jumittaa omassa lempigenressään. Vaikka ajattelin, etten ota tätä niinkään haasteena - en pinnistele lukeakseni koko haastetta läpi - tämä haastaakin toisella tavalla, laadullisesti.

27.01.2016 22:14 #67 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Toisessa kirjassa, Tuulen viemässä, mainittu kirja, Harriet Beecher Stowe Uncle Tom's cabin, pariinkin otteeseen, eikä kovin positiivisesti. En ole ihan varma, mitä odotin, mutta huomaan yllättyneeni, että kirja oli niinkin luettava ja moniulotteinen

29.01.2016 08:11 #68 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
22. The first book in a new to you series: Game On (Kyra Lennon)
23. The next book in a series you are reading: Deadpool, the Complete Collection vol2 (Daniel Way)

22/52 luettu (15/52 spefiä, 3/52 omasta hyllystä)

29.01.2016 12:20 #69 :: Poison Girl
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Tietääkö joku mitä tuo kohta 24. A "between the numbers" book of a series (0.5, 1,5, 2.5, etc.) tarkoittaa?

29.01.2016 12:53 #70 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
^ Tästä oli jotain keskustelua ihan tämän ketjun alussa. :) Tuo siis tarkoittaa jonkun kirjasarjan välikirjaa, esim. kirjaa jonka tapahtumat sijoittuvat sarjan kahden varsinaisen kirjan väliin.

29.01.2016 13:09 #71 :: Poison Girl
Lukuhaaste: Goodreads 2016
No nyt selvis, kiitoksia :)

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

31.01.2016 02:06 #72 :: Eija
Tammikuinen tilannepäivitys

Hyvässä vauhdissa olette :)
Itsekin olen saanut 6 kirjaa jo eli hyvin on ”aikataulu” pysynyt plussan puolella.
Päivittelen tuonne ensimmäiseen viestiin etenemisen.
Suurimpaan osaan olen miettinyt jo valmiiksi kirja vaihtoehtoja, mutta ne tuppaa yleensä muuttumaan tai ainakin siirtymään toiseen kategoriaan mihin ne olen alun perin ajatellut.
Muokannut 11.02.2016 19:17 Eija

31.01.2016 03:31 #73 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Kysynpä tällä puolella, vaikka kirja tuleekin sekä tähän haasteeseen että Helmetiin: elämäkerta. Olen lukenut Marie Curien elämäkerran ja pidin siitä valtavasti, joten ehkä jonkun muun tieteentekijä(naise)n elämäkerta voisi upota myös. Poliitikkoja ja ajattelijoita en ehkä jaksa, jollei elämäkerta ole poikkeuksellisen hyvin kirjoitettu. Joku kirjailija voisi ehkä mennä. Tolkieninkin elämäkerran olen jo ajat sitten lukenut, mutta muistaakseni se oli jossain määrin pitkäveteinen. Keksiikö joku mulle suositusta, mielellään suomennetusta kiinnostavan henkilön elämäkerrasta? Taitaa mennä naiset nyt miesten ohi, plussaa jos henkilön tekojen lisäksi esitellään myös historiallista ajankuvaa.

31.01.2016 08:48 #74 :: Pisania
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Dyn: Tieteentekijöistä tai kirjailijoista en ole juuri lukenut, mutta muutamaa historiallisten naisten (mielestäni hyviä) elämäkertoja voin suositella. Ajankuvaakin löytyy kiitettävästi.

Gustav Björkstrand: Maria Åkerblom — Elämän ja kuoleman lähettiläs
Älyttömän kiinnostava kirja nuoresta naisesta, joka 1900-luvun alkupuolella perustaa nimeään kantavan uskonnollisen lahkon ja eksyy rikollisille poluille.
Mary S. Lovell: Mitfordin tytöt
Tämä kirja kertoo aristokraattisen brittiläisen perheen varsin värikkäästä tytärsarjasta.
Chang Jung: Kiinan viimeinen keisarinna
Keisarinna Cixin (1835-1908) tarina. Kirjassa käsitellään myös Kiinan historiaa laajasti.

31.01.2016 14:29 #75 :: Dyn
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Kiitos Pisania! Täytyy perehtyä näihin!

31.01.2016 21:04 #76 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2016
En ehkä tiedä, mikä on identiteettikirja, mutta erilaista kulttuuria kuvataan The memoirs of Lt. Henry Timberlake, The story of a soldier, adventurer and emissary to the Cherokees, 1756-1765. Eurooppalainen vaikutus oli tuolloin vielä aika vähän muuttanut cherokeitten perinteistä kulttuuria. Tilanne oli pian muuttuva. Ostin kirjan cherokeereservaatin museosta.

31.01.2016 21:56 #77 :: HourglassEyes
22. The first book in a new to you series Samuel Bjørk: minä matkustan yksin

- Sangen sopivaa, että kuun viimeisenä päivänä sain loppuun tämän lukukappaleen, koska haastoin itseni näitä tammikuun ajan lukemaan.
Minähän en ole dekkareiden suurkuluttaja, enkä yleensä lue kovin montaa vuoden aikana. Ja silloin valitsen mielelläni pohjoismaisen. Jotenkin tämä pohjoismainen tyyli vain kolahtaa paremmin kuin jenkkiversiot, ehkä ne ovat hiukan "kotoisampia", jos sanaa nyt voi yleensä dekkareista käyttää...

Tämä Bjørkin kirja aloittaa uuden norjalaisen poliisisarjan, jonka keskiössä ovat vanhempi poliisi Holger Much ja hänen nuorempi parinsa Mia Kruger, joka on sarjan alussa päättämässä elämäänsä oman käden kautta ennen kuin hän ajautuu mukaan "vielä yhteen" tutkintaan. Myönnän jälleen, että nämä "vaikeat" henkilöhahmot ovat heikkouteni (Olen esimerkiksi täysin ruotsalaisen Sebastian Bergman -dekkarikirjasarjan lumoissa, vain siksi, että päähenkilö Sebastian on täysi sika mieheksi...) , mutta en mahda sille mitään. Sitäpaitsi juoni oli koukuttava, sopivan jännittävä ja psykologinen pläjäys. Voisin hyvinkin harkita lukevani tuleviakin osia tähän sarjaan.

Muokannut 31.01.2016 21:56 HourglassEyes

01.02.2016 08:02 #78 :: Emelie
Lukuhaaste: Goodreads 2016
48. A dystopia: Orjattaresi (Margaret Atwood)

23/52 luettu (16/52 spefiä, 5/52 omasta hyllystä)

01.02.2016 14:01 #79 :: Poison Girl
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Joo, on tätäkin tullut väsättyä.

6/52

01.02.2016 22:18 #80 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2016
Kirjailija, johon tutustuin viime vuonna: Patrick O'Brian ja merisarjan toinen osa Komentajakapteeni. Juonellisesti vetävämpi kuin edellinen osa, ja tyyli ärsyttää yhä. Maturin yhä kohtuullisen kiinnostava hahmo. Ehkä luen kolmannenkin joskus, mutta tuskin tänä vuonna.
Muokannut 01.02.2016 22:24 maahinen