Lukuhaasteet 2017

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Lukuhaasteet 2017
05.01.2017 14:14 #21

Eija kirjoitti: Lukuhaasteet on kivoja, kun niiden tekemisestä ei ota paineita. Anyway, olen jo suunnitellut lukulistaa noiden kahden haasteen perusteella. Suunnittelu vaihe saattaa olla jopa kivempaa kuin itse haasteesta suoriutuminen :grin:

Itselläni on ollut paha taipumus nimenomaan paineistua lukuhaasteista, minkä takia en ottanut kontolleni yhtäkään haastetta viime vuonna. Nyt olen onneksi löytänyt kadonneen lukuintoni takaisin ja aion taas osallistua haasteisiin. Ensisijaisesti osallistun Helmetin haasteeseen ja jos lisäksi sama kirja sopii myös johonkin Popsugarin tai Goodreadsin haastekohtaan, niin mikäs siinä. :smile:

Tänä vuonna en aio paineistua, vaan luen mitä huvittaa ja yritän mahdollisuuksien mukaan sovittaa lukemaani haastekohtiin. Koska luen pääsääntöisesti spefiä, en aio pakottaa itseäni lukemaan väkisin jotain haastekohtaa, joka ei yhtään kiinnosta (esim. Helmetin kohta 12. Politiikasta/poliitikosta kertova kirja).

Kuten lukulistoissa muutenkin, tässäkin puoli ruokaa on tosiaan itse suunnitteluvaihe. :grin:

Dyn vastasi aiheeseen: Lukuhaasteet 2017
05.01.2017 15:43 #22

sinidean kirjoitti: Koska luen pääsääntöisesti spefiä, en aio pakottaa itseäni lukemaan väkisin jotain haastekohtaa, joka ei yhtään kiinnosta (esim. Helmetin kohta 12. Politiikasta/poliitikosta kertova kirja).

Ovathan monet spefikirjat hyvin poliittisia. Kyllä minusta näitä saa sen verran venyttää, että ei tarvitse olla se ensimmäinen mieleen tuleva vaihtoehto kirjaksi. :wink:

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: Lukuhaasteet 2017
05.01.2017 19:49 #23

Minäkin olen toistaiseksi ilmoittautunut kolmeen lukuhaasteeseen, tosin en näihin Helmet, Popsugar ja Goodreadsin, kun en halunnut mitään suurehkoa haastetta tänä vuonna kontolleni. Sen sijaan olen mukana matalankynnyksen haasteissa, jotka pyörii kirjablogeissa eli Klassikkohaasteessa, Novellihaasteessa ja Uudelleen luettua -lukuhaasteessa. Nimetkin kertoo jo, että ensimmäisessä luetaan jokin klassikkokirja (deadline 31.1.) , joka on tähän mennessä jäänyt väliin, mutta olisi syytä lukea. Toisessa luetaan novelleja toukokuun alkuun asti ja lasketaan yhteen kuinka paljon niitä on yhteensä tullut luettua. Tällä tempauksella haetaan arvostusta ja näkyvyyttä lyhytmuotoisille teksteille. Ja kolmannessa haasteessa luetaan uusiksi kirjoja, jotka on tullut joskus luettua ja on suuri halu lukea ne uudelleen. Tässä aikaa on vuoden loppuun. Kesken vuoden saattaa tulla vastaan muitakin pienimuotoisia haasteita, mutta toistaiseksi menen näillä.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaasteet 2017
10.02.2017 21:09 #24

Elisa kirjan asiakkaille on tarjolla ilmaisena ystävänpäivä kirjana Mikael Bergstrandin Delhin kauneimmat kädet. Itselle tuntematon kirjailija, mutta tästä voi tulla oiva pelastus Intiaan sijoittuvasta haastekohdasta ainakin meikäläiselle!

Uusin jäsen: ArunaK