Lukuhaasteet 2017

05.01.2017 14:14 #21 : sinidean
Vastaus käyttäjältä sinidean aiheessa Lukuhaasteet 2017

Eija kirjoitti: Lukuhaasteet on kivoja, kun niiden tekemisestä ei ota paineita. Anyway, olen jo suunnitellut lukulistaa noiden kahden haasteen perusteella. Suunnittelu vaihe saattaa olla jopa kivempaa kuin itse haasteesta suoriutuminen :grin:

Itselläni on ollut paha taipumus nimenomaan paineistua lukuhaasteista, minkä takia en ottanut kontolleni yhtäkään haastetta viime vuonna. Nyt olen onneksi löytänyt kadonneen lukuintoni takaisin ja aion taas osallistua haasteisiin. Ensisijaisesti osallistun Helmetin haasteeseen ja jos lisäksi sama kirja sopii myös johonkin Popsugarin tai Goodreadsin haastekohtaan, niin mikäs siinä. :smile:

Tänä vuonna en aio paineistua, vaan luen mitä huvittaa ja yritän mahdollisuuksien mukaan sovittaa lukemaani haastekohtiin. Koska luen pääsääntöisesti spefiä, en aio pakottaa itseäni lukemaan väkisin jotain haastekohtaa, joka ei yhtään kiinnosta (esim. Helmetin kohta 12. Politiikasta/poliitikosta kertova kirja).

Kuten lukulistoissa muutenkin, tässäkin puoli ruokaa on tosiaan itse suunnitteluvaihe. :grin:

05.01.2017 15:43 #22 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Lukuhaasteet 2017

sinidean kirjoitti: Koska luen pääsääntöisesti spefiä, en aio pakottaa itseäni lukemaan väkisin jotain haastekohtaa, joka ei yhtään kiinnosta (esim. Helmetin kohta 12. Politiikasta/poliitikosta kertova kirja).

Ovathan monet spefikirjat hyvin poliittisia. Kyllä minusta näitä saa sen verran venyttää, että ei tarvitse olla se ensimmäinen mieleen tuleva vaihtoehto kirjaksi. :wink:

• Freyja hahmo
  • Freyja
05.01.2017 19:49 #23 : Freyja
Vastaus käyttäjältä Freyja aiheessa Lukuhaasteet 2017
Minäkin olen toistaiseksi ilmoittautunut kolmeen lukuhaasteeseen, tosin en näihin Helmet, Popsugar ja Goodreadsin, kun en halunnut mitään suurehkoa haastetta tänä vuonna kontolleni. Sen sijaan olen mukana matalankynnyksen haasteissa, jotka pyörii kirjablogeissa eli Klassikkohaasteessa, Novellihaasteessa ja Uudelleen luettua -lukuhaasteessa. Nimetkin kertoo jo, että ensimmäisessä luetaan jokin klassikkokirja (deadline 31.1.) , joka on tähän mennessä jäänyt väliin, mutta olisi syytä lukea. Toisessa luetaan novelleja toukokuun alkuun asti ja lasketaan yhteen kuinka paljon niitä on yhteensä tullut luettua. Tällä tempauksella haetaan arvostusta ja näkyvyyttä lyhytmuotoisille teksteille. Ja kolmannessa haasteessa luetaan uusiksi kirjoja, jotka on tullut joskus luettua ja on suuri halu lukea ne uudelleen. Tässä aikaa on vuoden loppuun. Kesken vuoden saattaa tulla vastaan muitakin pienimuotoisia haasteita, mutta toistaiseksi menen näillä.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

10.02.2017 21:09 #24 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaasteet 2017
Elisa kirjan asiakkaille on tarjolla ilmaisena ystävänpäivä kirjana Mikael Bergstrandin Delhin kauneimmat kädet. Itselle tuntematon kirjailija, mutta tästä voi tulla oiva pelastus Intiaan sijoittuvasta haastekohdasta ainakin meikäläiselle!

Uusin jäsen: Maria Ketola