Lukuhaaste: Goodreads 2017

16.02.2017 10:13 #101

9. A book in the middle of your To Be Read list - Max Brooks: World War Z: An Oral History of the Zombie War
Pitkän TBR-listan satoa. Täytyy sanoa, että tuntuu hyvältä, kun on pitkä lista kiinnostavia kirjoja, joita voi lukea kun huvittaa (ja saa lainattua kirjastosta). Olo tuntuu ikään kuin rikkaalta, ymmärrättekö tunteen?

16.02.2017 11:08 #102

6. A book being released as a movie in 2017 - Stephen King: Revolverimies
Elokuva on tulossa heinäkuussa 2017. Tämä oli vähän erilainen King kuin aiemmin lukemani. Periaatteessa kirjassa kaikki elementit oli kohdillaan, mutta jostain syystä revolverimies pysyi etäisenä hahmona, enkä ikään kuin päässyt sisälle kirjaan. Jos lukisin seuraavan osan, saattaisin - ehkä - päästä tarinaan sisälle. Tai sitten en. Katsotaan nyt jaksanko vielä yrittää tämän sarjan kanssa.

Luettu 26/52

16.02.2017 15:17 #103

3. A book you meant to read in 2016 Mike Carey: Lucifer, book four

- Viime vuoden kirjamessujen saalista, johon ei ollut vielä ehtinyt käydä käsiksi...

19/52

Dyn vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
16.02.2017 15:33 #104

Wind kirjoitti: 6. A book being released as a movie in 2017 - Stephen King: Revolverimies

Jaa niin, minulla on tämä kohta vielä auki, kun en ole keksinyt siihen mitään sopivaa. Tämä menisi muuten hyvin, mutta olen kirjan jo lukenut, ja aivan kuten Windkin en pitänyt ensimmäistä osaa mitenkään ihmeellisenä. Jatkoin kuitenkin sarjan lukemista ja voin sen verran lohduttaa, että seuraavissa osissa juttu muuttuu mielenkiintoisemmaksi, joskin myös surrealistisemmaksi - riippuu, mistä tykkää, uppoaako. Kannustan silti ehkä antamaan mahdollisuuden vielä toiselle osalle, jospa se vaikka uppoaisi johonkin haastekohtaan helposti.

17.02.2017 11:05 #105

^Kiitos kannustuksesta Dyn, ehkä luenkin vielä. Minä voin puolestani antaa lisää vinkkejä tähän haastekohtaan.
6. A book being released as a movie in 2017:
- Helena Waris, Jesse Haaja: Rendel
- It by Stephen King
- The Glass Castle by Jeannette Walls
- Nicola Yoon: Everything, Everything
- Christie: Murder on the Orient Express
Tiedot löytyvät IMDB:sta.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Viimeksi muokattu: 17.02.2017 11:49 : Wind.

17.02.2017 11:14 #106

27. A book by one of your favorite authors - Agatha Christie: Murder on the orient express
Kuten edellisessä viestissä tuli ilmi, tästä tulee uusi filmatisointi tänä vuonna, mukana on Johnny Depp, ei sentään Hercule Poirotin roolissa :lol: . Pitkän tauon jälkeen olen alkanut lukea uudestaan Christien kirjoja. Näissä alkaa olla historiallisen romaanin tuntua, ovat jo niin vanhoja. Tämä sama tarina tulee viikonloppuna tv:stä, pitänee katsoa vertailun vuoksi ja sitten tietty se uusi elokuva loppuvuodesta.

Dyn vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
17.02.2017 12:22 #107

Wind kirjoitti: - Christie: Murder on the Orient Express

Ai tuosta on tulossa leffa, no aika mahtavaa! Harmi kun juuri luin ko. kirjan viime vuoden haasteeseen.

17.02.2017 13:34 #108

8. A book written by a person of color - Chimamanda Ngozi Adichie: We should all be feminists
Pieni kirja tasa-arvon puolesta, nimestään huolimatta.

Luettu 28/52

18.02.2017 14:50 #109

- Tämä maailma ja Varjomaailma kulkevat hyvin rinnakkain, se että onko kyseessä varsinaisesti novelli lienee toinen asia, mutta menköön tähän kohtaan

20/52

18.02.2017 19:28 #110

HourglassEyes kirjoitti: 33. A magical realism novel Cassandra Clare: City of Ashes (Mortal Instruments#2)

Romaanihan tuo on, ja niin pitäisikin, englannin kielen novel on suomeksi romaani.

18.02.2017 19:38 #111

Wind kirjoitti:

Näitä saa aina välillä miettiä otsa rutussa, kun toisissa haastekohdissa lukee book, toisessa novel ja kolmannessa taas jotain ihan muuta :grin: Vaikka ei kai tätä turhan vakavasti tarvitse ottaa. :wink:

18.02.2017 19:44 #112

20. A book that you've owned for a while but haven't gotten around to reading Neil Gaiman, P. Craig Russell: The Graveyard book, volume 2

- Useamman kuukauden on tuo kakkososa vuoroaan odotellut.

21/52

18.02.2017 21:20 #113

HourglassEyes kirjoitti:

Wind kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse vakavasti ottaa, huvikseenhan tätä tehdään ja jokainen saa tulkita sääntöjä oman makunsa mukaan. Tarkoitus lienee vain kannustaa ihmisiä lukemaan, ja parhaassa tapauksessa jotain erilaista kuin tavallisesti. En missään nimessä tarkoittanut nipottaa ja varmasti tiesitkin että novel on romaani. Kerrankos sitä kieleen kompastuu :smile:

18.02.2017 22:09 #114

Kieli poskella, leikkimielellä ja pilkettä silmäkulmassa! :lol:

18.02.2017 22:28 #115

Juuri näin :grin:

Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
20.02.2017 07:35 #116

23. A book from the BBC "The Big Read" list: Vartijat, hoi! (Terry Pratchett)

Tuolla listalla oli aika monta Pratchettin kirjaa. Tämän kyseisen teoksen löytyminen sieltä ei ollut yllätys, hyvä kirja.

20/52 luettu (17/52 spefiä, 16/52 omasta hyllystä) [38.5% - 32.7% - 30.8%]

Viimeksi muokattu: 20.02.2017 07:41 : Emelie.

20.02.2017 11:23 #117

11. A category from another challenge - Lisa Genova: Still Alice
Nyt piti käyttää helppo kohta. Tämä voisi olla vaikka Popsugarin kohta 27. A book with a title that's a character's name.

Luettu 29/52

21.02.2017 09:16 #118

52. A book set in a fictional location Cassandra Clare: City of Glass (Mortal Instruments#3)

- Kolmososan tapahtumat sijoittuvat Idrisiin, Varjometsästäjien kotimaahan ja heidän pääkaupunkiinsa Alicanteen.

22/52

21.02.2017 11:10 #119

44. A recommendation from "What Should I Read Next" - Jessie Burton: Nukkekaappi
Olen kysellyt aiemminkin lukuvinkkejä tuolta sivustolta ja tällä kertaa löytyi Miniaturist, joka hiljattain suomennettiin Nukkekaapiksi. Tunnustan valikoineeni hakutuloksista kirjan, joka jo oli TBR-listallani. Jos tämä lasketaan sääntöjen kiertämiseksi, lupaan nuhdella itseni. Erinomainen kirja, siinä oli häivähdys maagista realismia, tapahtumia, joita on hyvin vaikea selittää järjellä.

Luettu 30/52

21.02.2017 11:39 #120

20. A book that you've owned for a while but haven't gotten around to reading – Amy Tan: Ilon ja onnen tarinat
Vaikka olen hävittänyt suurimman osan kirjoista, on minulla vielä muutama hyllymetri jäljellä, tietokirjojen ja klassikoiden lisäksi ei vielä luettuja, tämä löytyi niiden joukosta. Ihan lukemisen arvoinen kirja kahden sukupolven kiinalaisista: kiinassa syntyneistä äideistä ja heidän amerikassa syntyneistä tyttäristään. Nyt vien kirjan kierrätykseen.

Luettu 31/52

aituriar, LordStenhammar, punnort, KiLLPaTRiCK, Freyja, muikku