Lukuhaaste: Goodreads 2017

21.02.2017 12:24 #121

9. A book in the middle of your To Be Read list Brian K. Vaughan, Fiona Staples: Saga Volume Three

- En nyt laskenut oliko ihan keskeltä, mutta hyväksyttäköön :wink:

23/52

22.02.2017 09:23 #122

28. A non-fiction Aila Ruoho: Vartiotornin varjossa Toisenlainen totuus jehovantodistajuudesta

- Ei fiktiivisiä kirjoja tulee vähemmän itsellä luettua. Tätä lukiessa toivoi lukevansa fiktiota, sillä miten tällainen sekopäisyys voi olla arkipäivää nykyajan Suomessa?

24/52

Viimeksi muokattu: 22.02.2017 22:17 : HourglassEyes.

25.02.2017 10:26 #123

49. A book from someone else's bookshelf – Stephen King: Misery
Olen pitkän tauon jälkeen alkanut taas lukea vanhoja suosikkejani, Christietä ja Kingiä. Tämä löytyi kaverin hyllystä, ja omasta päästä löytyi hämärä muistikuva elokuvasta, joka on tehty kirjan pohjalta. Parempi kuin muistinkaan.

Luettu 32/52

25.02.2017 11:24 #124

Kirjassa vähintään kaksi näkökulmaa: Brian Herbert & Kevin Anderson Dune, House Harkonnen. Näkökulmia on parikymmentä. Toinen osa esitrilogiaa, joka rauhalliseen tempoon kutoo taustatarinoita ja solmii avoimia nyörinpäitä Dyynin saagasta. Lukeminen on sulaa nautintoa.

25.02.2017 15:25 #125

22. A book by an author you haven't read before Erika Vik: Hän sanoi nimekseen Aleia (Kaksoisauringot#1)

- Uusi tuttavuus uuden sarjanavauksen myötä. Yllättävän tasokasta kotimaista fantasiaa (En olisi uskonut kotimaiseksi, jos en olisi tiennyt!). Mielenkiintoiselta vaikuttava uusi fantasiamaailma, ulottuvuuksia ja kiinnostavia henkilö- ja muita hahmoja. Pääparin välinen kemia on hyvä, ensimmäisen osan perusteella ilman romanttista vivahdetta, pikemminkin aistikas intiimi kumppanuus tuo väriä heidän välilleen. Romantiikkaa on kyllä mukana, mutta se kohdistuu molempien kohdilla aivan eri suuntiin.

25/52

26.02.2017 18:07 #126

16. A mystery C.J. Sansom: Luostarin varjot (Shardlake#1)

- Murhatutkimuksia 1500 -luvun britanniassa ja tavallisuudesta poikkeava päähahmo. Kiitos vaan kaikille risinglaisille ketkä ovat sarjaa täällä kehuneet, uteliaisuuteni heräsi ja nappasin suomiksen pokkaritarjouksista sarjan kolme ensimmäistä osaa luettavaksi. Ekan osan perusteella hyvältä vaikuttaa!

26/52

26.02.2017 19:40 #127

45. A book with a one-word title: Breathe (Kristen Ashley)

Tämän sarjan heikoin kirja, sain vaivoin luettua läpi.

21/52 luettu (17/52 spefiä, 17/52 omasta hyllystä) [40.4% - 32.7% - 32.7%]

27.02.2017 10:49 #128

34. A book set in or by an author from the Southern Hemisphere - NoViolet Bulawayo: Me tarvitaan uudet nimet
Kirjailija on kotoisin Zimbabwesta.

Luettu 33/52

27.02.2017 13:04 #129

1. A book from the Goodreads Choice Awards 2016 - Jacqueline Woodson: Another Brooklyn
Jotenkin sitä luulisi saavansa hyvän kirjan tällaiselta listalta, mutta ei tämä kyllä ollut minun kirja.

Luettu 34/52

27.02.2017 13:39 #130

2. A book with at least 2 perspectives - Katharine McGee: Tuhat kerrosta: Pudotus
Tarinaa kerrottiin usean nuoren näkökulmasta. Monet nuortenkirjat ovat aivan ala-arvoisia, kuvitellaan, että arvostelukyvyttömille nuorille voi syöttää mitä tahansa soopaa. Siksi tartun pienellä varauksella nykyään nuortenkirjoihin, mutta tämä yllätti positiivisesti. Tuli nopeasti luettua, kun ei malttanut laskea käsistä.

Luettu 35/52

01.03.2017 11:45 #131

Goodreadsin Top 100 nuorten aikuisten kirja -listalta: Anne Frank Nuoren tytön päiväkirja. Syvämietteinen ja hyvin kirjoitettu. Olen nähnyt ennestään 2009 minisarjan, ja se tavoittaa kirjan kyllä kokonaisuudessaan. Ainut ero mitä tulee mieleen, on kissa, joka päiväkirjan mukaan aiheuttaa paljon vähemmän ongelmia kuin sarjassa. Ei ole tullut mieleen, että herneenpaloista voisi poistaa sisäkalvot ja saada (työläästi) enemmän syötävää; täytyy kokeilla.

01.03.2017 12:00 #132

24. A book written by at least two authors - J.K. Rowling, John Tiffany & Jack Thorne: Harry Potter ja kirottu lapsi
Mitä useampi kokki, sen pahempi soppa.

Luettu 36/52

02.03.2017 17:01 #133

Kirja, jonka olen omistanut tovin (jos toisenkin), mutta ei ole tullut luettua: V.I. Lenin Valitut teokset, osa 2. Kirjoituksia 1902-04. Ensimmäiseen osaan verrattuna työläämpää luettavaa, paitsi "Maalaisköyhälistölle", joka on kirjoitettu yksinkertaisemmankin tajuttavaksi. Paljon polemiikkia unohtuneita henkilöitä ja julkaisuja vastaan. "Askel eteenpäin, kaksi askelta taaksepäin" on 200-sivuinen toista puoluekokousta ruotiva kiivas repostelu, jota vihkiytymättömän on jokseenkin mahdoton tajuta ilman taustaselvityksiä. Kokous oli värikäs ja historiallinen, koska sen jälkeen puolue hajosi bolshevikkeihin ja menshevikkeihin.

03.03.2017 18:19 #134

27. A book by one of your favorite authors Cassandra Clare: Clockwork Angel (The Infernal Devices#1)

- Claren Shadowhunterit ovat vuosien mittaan vieneet sydämeni, uusin kirja on aina hankittava ensitilassa. Onneksi voi lukea englanniksi, olisi muuten tämäkin sarja jäänyt välistä. En vieläkään oikein ymmärrä miksi Infernal Devices jätettiin suomentamatta, trilogia sisältää kuitenkin sarjan faneille paljon mielenkiintoista historiaa, tapahtumakuvauksia ja henkilöitä.

27/52

04.03.2017 10:53 #135

22. A book by an author you haven't read before: Southern Spirits (Angie Fox)

Uusi tuttavuus minulle tämä kirjailija, mutta luen ehdottomasti lisää hänen kirjojaan. Tämä kyseinen teos oli leppoisa ja hyvän mielen paranormaaliromantiikkakirja. Päähenkilö saa tahtomattaan kyvyn nähdä kuolleita. Tässä oli hiukan samaa kuin Charlaine Harrisin kirjoissa.

22/52 luettu (18/52 spefiä, 18/52 omasta hyllystä) [42.3% - 34.6% - 34.6%]

05.03.2017 09:14 #136

32. A book with a long title (5+ words, excluding subtitle): The Skeleton in the Closet (Angie Fox)

Tarkalleen 5 sanaa.

23/52 luettu (19/52 spefiä, 19/52 omasta hyllystä) [44.2% - 36.5% - 36.5%]

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
05.03.2017 22:25 #137

Huoh, jäi taas tämäkin hyviksi aikeiksi. Hirveän hitaasti etenee, en ymmärrä mistä tämä kirjojen lukemattomuus tällä kertaa johtuu.

1. A book from the Goodreads Choice Awards 2016: J.K Rowling: Harry Potter ja kirottu lapsi. Nyt kyllä mentiin niin siitä mistä aita on matalin, viime vuoden haasteeseen pistin englanninkielisen version ja tänä vuonna sitten tämä suomenkielinen. Kuten viimeksi jo kirjoitin, tämän arvioiminen erillisenä näkemästäni näytelmästä on tosi hankalaa, joten ei mulla oikein mitään mielipidettä tästä ole. Paitsi että suomennus tuntui paikoitellen kiireiseltä, joitain huolimattomuuksia siellä täällä.

22. A book by an author you haven't read before: Anu Silfverbeg: Äitikortti. Hmmm, en muista miksi otin kirjastosta mukaan. Ihan sujuvaa luettavaa muttei oikein omaan elämäntilanteeseen mitenkään liittyvää. Tulipa avarrettua vähän omaa maailmankuvaa tälläkin tavalla.

30. A book from Goodreads Top 100 YA Books: Cassandra Clare: Luukaupunki. Pokkari on ollut vuosikausia hyllyssä ja koska haluan alkaa katsomaan Shadowhuntersia (Harry Shum jr:n takia haha), ajattelin antaa kirjalle mahdollisuuden. En tiedä olenko sitten tullut liian vanhaksi vai miksi nämä nuorten kirjojen sankarittaret tuntuvat nykyisin niin raskailta ihmisiltä. Oikeastaan kaikki muutkin hahmot olivat rasittavia, ei nyt oikein kolahtanut tämä.

41. A book with an unreliable narrator: Claire Castillon: Kuplissa.Novellikokoelma, jossa lähes jokaisen novellin päähenkilö paljastui epäluotettavaksi. Rakastin Castillonin edellisiä kokoelmia, jokin näissä julmissa ja vinksahtaneissa tarinoissa vaan vetoaa minuun.

7/52

Always follow your doubts.

06.03.2017 11:09 #138

47. A past suggestion that didn't win: A book recommended by a friend/family member - Beth Lewis: Suden tie
Juttelin taas ystäväni kirjastonhoitajan kanssa. Puhe kääntyy aina kirjoihin ja häneltä olen saanut valtavasti lukuvinkkejä, vaikka kyllä minäkin mainostan hyviä kirjoja hänelle. Ei hänkään kaikkea ole lukenut. Tämä oli erinomainen kirja!

Luettu 37/52

06.03.2017 11:29 #139

47. A past suggestion that didn't win: Otsonipäiväkirjat (Tero Mielonen)

Ehdotus, joka ei voittanut: A comic or graphic novel.

24/52 luettu (19/52 spefiä, 19/52 omasta hyllystä) [46.2% - 36.5% - 36.5%]

06.03.2017 12:12 #140

36. A Hugo Award winner or nominee - Brian K. Vaughan, Fiona Staples: Saga 1
Harvemmin tulee luettua sarjakuvia nykyään, mutta tähän on törmännyt joka mutkan takana, joten piti se sitten lukea. Ja olihan se hyvä. Täytynee lukea seuraavatkin osat.

Luettu 38/52

Darkki, Echramath, Riku