Lukuhaaste: Goodreads 2017

07.03.2017 09:39 #141 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
16. A mystery: The Haunted Heist (Angie Fox)

Tarinan juoni on tiivistetysti se, että selvitetään kuka murhasi pankinjohtajan.

25/52 luettu (20/52 spefiä, 20/52 omasta hyllystä) [48.1% - 38.5% - 38.5%]

08.03.2017 14:33 - 03.04.2017 10:52 #142 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
4. A title that doesn't contain the letter "E" - Robert Galbraith: Silkkiäistoukka
Ihan kelpo dekkari. Cormoran Strike on siedettävä hahmo, tapahtumat etenevät uskottavasti ilman räikeitä ylilyöntejä olematta kuitenkaan tylsä, ja hienovarainen romanttinen vire assistentin kanssa saa lukijan odottamaan romanssin puhkeamista.

Luettu 39/52

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.
Viimeksi muokattu: 03.04.2017 10:52 Wind.

09.03.2017 09:50 #143 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
34. A book set in or by an author from the Southern Hemisphere Markus Zusak: Kirjavaras

- Maantieteellisesti sijoitetut haastekohdat eivät ole lemppareita. Onneksi pitkän aikaa hyllyssä vuoroaan odotellut Kirjavaras tuli tässä kohtaa pelastukseksi. Kirjan tapahtumat sijoittuvat toisen maailmansodan aikaan, mutta Zusak itse on kotoisin Sidneystä, Australiasta. Ja kyllä tämä kannatti ehdottomasti lukea!

28/52

09.03.2017 13:55 - 03.04.2017 10:52 #144 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
7. A book with an animal on the cover or in the title - Takashi Hiraide: Kissavieras
Kannessa on kaunis pelkistetty piirros kissan kasvoista. Viehättävä japanilainen feel good -kirja. Joudun nyt vaihtamaan aiemmin luetun kirjan paikkaa: tässä oli Watership down, mutta siirrän se kohtaan:
26. An adventure book - Richard Adams: Watership down

Luettu 40/52

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.
Viimeksi muokattu: 03.04.2017 10:52 Wind.

10.03.2017 10:13 - 03.04.2017 10:51 #145 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
37. A book you choose randomly - Russ Thorne: Emojit : tutustu emojien ihmeelliseen maailmaan
Tämä tarttui kirjastosta mukaan ihan sattumalta. Hauska kirja, jonka avulla ratkaisin muutamien arvoitukseksi jääneiden emojien merkityksen.

Luettu 41/52

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.
Viimeksi muokattu: 03.04.2017 10:51 Wind.

12.03.2017 20:04 #146 : HourglassEyes
4. A title that doesn't contain the letter "E" Eve Hietamies: Tarhapäivä

- Yksinhuoltajaisän tragikoomisesta arjesta kertova kirjasarja on hupaisaa ja kevyttä luettavaa. Tarhapäivässä Antin ja viisivuotiaan Paavon elämään tulee uutta väriä, kun heidän "poikamies -boksiinsa" muuttaa yllättäen viisivuotias Terttu prinsessamekkoineen ja Hello Kitty kuvioineen.

29/52

13.03.2017 04:25 #147 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
19. A New York Times best-seller: Deborah Harkness: The Book of Life

Sarjan päätösosa.

13.03.2017 10:53 - 03.04.2017 10:50 #148 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
18. A really long book (600+ pages) - Stephen King, Peter Straub: The Talisman 650 s.
Osa Kingin kirjoista on tosi hyviä, osa on kuin Ikean kalusteet - melkein kivoja. Tiedän kyllä, että tämä on saanut erinomaiset arvostelut ja olihan siinä kaikki elementit kohdillaan, mutta minä en ollut myyty. Suurin ongelma oli uskottavuudessa, kun päähenkilö oli vain 12-vuotias. Harva aikuinenkaan olisi selviytynyt kaikesta, mitä poika koki.

Luettu 42/52

Viimeksi muokattu: 03.04.2017 10:50 Wind. Syy: Luettujen määrä korjattu

13.03.2017 14:24 - 03.04.2017 10:50 #149 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
15. A book written or set in Scandinavia - Juha-Pekka Koskinen: Luciferin oppipojat
Tämän haastekohdan luulin olevan tosi helppo, mutta kestikin yllättävän kauan löytää tähän sopiva teos. Olipa virkistävä scifipläjäys, tämä. Helposti uskottava tulevaisuudenkuvaus, jossa asiat vääntyi metkasti jengalle, kun luki pidemmälle. En kerro enempää, lukekaa itse!

Luettu 43/52

Viimeksi muokattu: 03.04.2017 10:50 Wind. Syy: Matikka on niin vaikeeta

16.03.2017 14:20 #150 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
7. A book with an animal on the cover or in the title Julian Gough & Jim Field: Karhu ja kaniini Kaverin kamalat tavat

- Molempi parempi, on kirjan nimessä ja on kuvaa kirjan kannessa. Hilpeä teos, annan tämän eteenpäin juuri lukemaan oppineelle kummitytölleni, jotta hänkin pääsee nauramaan!

30/52

19.03.2017 20:49 - 19.03.2017 22:00 #151 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
18. A really long book (600+ pages) Arnold Schwarzenegger: Total Recall uskomaton elämäntarinani

- Arskan muistelmille - jotka olivat muuten yllättävän mielenkiintoista luettavaa - kertyy sivumäärä 655 hakemistoineen.

31/52

Viimeksi muokattu: 19.03.2017 22:00 HourglassEyes.

20.03.2017 08:32 #152 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
37. A book you choose randomly: Horrorstör (Grady Hendrix)

Ostin tämän kirjan hyvinkin sattumanvaraisesti. Eipä olisi kannattanut, ei ollut hyvä lukukokemus. Pidin pohjaideasta: sijoitetaan kauhukertomus Ikean kaltaiseen huonekalutavarataloon ja kuvitetaan kirja kuin se olisi katalogi. Toteutus ei sitten vaan ollut yhtään hyvä.

26/52 luettu (21/52 spefiä, 21/52 omasta hyllystä) [50% - 40.4% - 40.4%]

20.03.2017 10:44 #153 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
51. A collection (e.g. essays, short stories, poetry, plays) Charlaine Harris: A touch of dead ("Sookie #9,5")

- Muutama viihdyttävä välitarina Sookien päätarinaa täydentämään.

32/52

21.03.2017 10:03 #154 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
44. A recommendation from "What Should I Read Next": To Each Her Own (Molly Mirren)

Tämä teos tuli vastaan GR:n suosituksissa, ja harvinaista kyllä, tällä kertaa suositus toimi. Kevyehköä romantiikkaa twistillä. Ehkä hitusen turhan draamallista minun makuuni, mutta joka tapauksessa miellyttävää todellisuuspakoa.

27/52 luettu (21/52 spefiä, 22/52 omasta hyllystä) [51.9% - 40.4% - 42.3%]

22.03.2017 10:54 #155 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
43. A book with a chilling atmosphere (scary, unsettling, cold): Deader Homes and Gardens (Angie Fox)

Vaikka kirja oli aika pitkälti humoristinen ja fiilikseltään kevyt, ne itsestään eri paikkoihin siirtyvät nuken päät aiheuttivat minussa kauhun kylmiä väreitä ihan joka kerta.

28/52 luettu (22/52 spefiä, 23/52 omasta hyllystä) [53.8% - 42.3% - 44.2%]

23.03.2017 12:12 #156 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
10. A dual-timeline novel: Perillinen (Camilla Läckberg)

Viides Fjällbacka-dekkari. Suurin osa tarinasta sijoittuu nykyaikaan, mutta paikoitellen vieraillaan 1940-luvulla.

29/52 luettu (22/52 spefiä, 23/52 omasta hyllystä) [55.8% - 42.3% - 44.2%]

27.03.2017 10:27 #157 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
38. A novel inspired by a work of classic literature: Ylpeys ja ennakkoluulo ja zombit (Jane Austen, Seth Grahame-Smith)

Ylpeys ja ennakkoluulo teokseen on päälleliimattu zombeja. Ei ollut minun makuuni tämä teos.

30/52 luettu (23/52 spefiä, 23/52 omasta hyllystä) [57.7% - 44.2% - 44.2%]

29.03.2017 13:26 - 03.04.2017 10:49 #158 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
35. A book where one of the main characters is royalty - Goldman: The Princess Bride
Tämä on saanut valtavan hyvät arvostelut, mutta minä en niin sanotusti syttynyt. Satiiri ei ole ihan minun lempparilaji.

Haasteesta luettu 44/52. Todellisuudessa olen lukenut tasan 50 teosta tänä vuonna. Viimeisen viikon olen viettänyt Camilla Läckberin parissa (Merenneito, Majakanvartija, Enkelintekijä). Yksikään niistä ei sopinut yhteenkään kolmesta haasteesta jota suoritan. Samoin kävi James Haymanin The Cutting -dekkarille. Tämä The Princess Bride tuli luettua vain siksi, että se sopii kaikkiin haasteisiin. Haasteen haasteellisuus alkaa jo tuntua. Jos haluan saada haasteen valmiiksi, en voi lukea mitä huvittaa, vaan pitää valikoida luettavat haasteen ehdoilla. Ehkä haasteellisinta onkin löytää mieluisaa luettavaa, joka sopii haasteeseen.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.
Viimeksi muokattu: 03.04.2017 10:49 Wind. Syy: Kuka keksi numerot?!?

30.03.2017 07:16 #159 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017

Wind kirjoitti: Jos haluan saada haasteen valmiiksi, en voi lukea mitä huvittaa, vaan pitää valikoida luettavat haasteen ehdoilla. Ehkä haasteellisinta onkin löytää mieluisaa luettavaa, joka sopii haasteeseen.

Joo, mulla on hiukan sama. Mä käytin alkuviikolla muutaman tunnin siihen, että katselin keskeneräisiä kirjojani ja yritin sovittaa niitä haasteisiin (joka oli itseasiassa ihan hauskaa puuhaa). Mä haluaisin kuitenkin välttää sen tilanteen, että loppuvuodesta haasteissa olisi jäljellä vain ne hankalat kohdat. Se on mulle mielekkäämpää yrittää lukea joka kohtaan sellaisia kirjoja, joita oikeasti haluaa lukea kuin se, että lukee jotain jotta saa haastekohdan täyteen. Tässä on kuitenkin onneksi vielä 9 kuukautta aikaa. :D

30.03.2017 12:28 - 30.03.2017 13:04 #160 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
Nyt on ihan pakko vinkata täällä kirja, jonka sain juuri luettua: N.K. Jemisin: The Fifth Season (The Broken Earth #1). Huikean hieno fantasiakirja! Tämä sopisi esim kohtiin 36. A Hugo Award winner or nominee (voitti Hugo-palkinnon 2016), 8. A book written by a person of color ja 14. A book with a strong female character. Minä en saa tätä enää mahtumaan mukaan, mutta ei haittaa. En malta odottaa, että pääsen lukemaan kakkososaa!

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.
Viimeksi muokattu: 30.03.2017 13:04 Wind.

Iivari
Uusin jäsen: Elisabet Leskinen