Lukuhaaste: Goodreads 2017

• Skie hahmo
  • Skie
13.11.2017 23:32 #241 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
Kääk, nyt oli huono hetki pitää kahden viikon tauko lukemisesta, nimittäin tuon reilun parinkymmenen kirjan lukeminen loppuvuoteen tulee olemaan aikamoinen urakka. Varsinkin kun tietää että joulukuu on taas lähinnä töitä. Mutta yhden teoksen ehdin lukaista ennen tahattoman lukutauon alkua ja se oli:

6. A book being released as a movie in 2017: Väinö Linna: Tuntematon sotilas. Olen niin ylpeä, että sain tämän luettua! Yllättävän mukaansatempaava loppujen lopuksi, tosin hahmot menivät vielä lopussakin vähän sikin sokin mielessä. Lukemisen jälkeen katsoin ekaa kertaa myös Laineen Tuntemattoman ja samaan syssyyn tietysti myös Louhimiehen version.

29/52

Always follow your doubts.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
21.11.2017 23:27 #242 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
Goodreadsista löytyy nyt ensi vuoden haaste ja varsin haastavalta se vaikuttaakin. Täällä taas on tarkempaa ohjeistusta, tosin ei jostain syystä kaikkiin kohtiin (ainakaan vielä).

Don't mess with the neon love chicken.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

• Emelie hahmo Kirjoittaja
22.11.2017 11:27 #243 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
... ja tein myös Goodreadsin vuoden 2018 haasteelle oman ketjun. Nyt kun nämä haasteet on kerta julkaistu. :)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Pisania

• Wind hahmo
  • Wind
22.11.2017 13:26 #244 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
Jee, taas pääsee suunnittelemaan haastetta :grin: . TBR-lista auki ja haaste viereiseen ikkunaan... Olenkin tässä jo odotellut jonkin aikaa ja lueskellut mitäsattuu- ja omahaaste-kirjoja.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen
28.11.2017 17:17 #245 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
Valmista tuli

Oli tavoitteena kirjoitella kirja-arviota luetuista tietokantaan, mutta se into näköjään lopahti toukokuussa. Vielä kaksi kirjaa, että muutkin haasteet on taputeltu.

• maahinen hahmo
  • maahinen
03.12.2017 13:22 - 09.12.2017 11:26 #246 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
Kuuluisasta historian henkilöstä: William Shakespeare Julius Caesar. Cajanderin käännöksenä ja englanniksi. Ensilukemalta hämmentynyt, ettei Caesar ollutkaan päähenkilö, vaan näytelmä keskittyy murhaajiinsa ja Caesar itse negatiivisesti esitetty. Ei ihme, ettei Garak tajunnut, miten suuri sotapäällikkö voi olla niin yksinkertainen. Ennemmin uusintaluvun kuin alkukielen takia avautui paremmin, kun en enää odottanut näytelmää Caesarista; sanoma tiivistynee Antoniuksen puheeseen "They were all honourable men".

Suositus "mitä lukisin seuraavaksi" -listalta: Margaret Atwood Sokea surmaaja.
Viimeksi muokattu: 09.12.2017 11:26 maahinen.

• maahinen hahmo
  • maahinen
19.12.2017 13:36 #247 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Lukuhaaste: Goodreads 2017
Suosikkikirjailijani suosittelema: Hjalmar Bergman Johan och Helen.

Ja kaikki haasteet täten päätöksessä 72 kirjalla eli jälleen uusi määrällinen ennätys. Spefiä 31% ja siitä 2/3 fantasiaa. Harvinaisen paljon nuorten fantasiaa, jostain syystä haasteet ohjasivat niihin. Ei suuria löytöjä siinä joukossa. 26% muuta kuin kaunokirjallisuutta (elämäkertoja, luonto-oppaita, keittokirjoja ja politiikkaa). Klassikot jäivät aika vähiin tänä vuonna (8%). 8% sarjakuvia. Omasta hyllystä on reilu kolmannes. Luin 53% suomeksi, 38% englanniksi ja 6% ruotsiksi, yhden kutakin ranskaksi ja bulgariaksi, ja kuuntelin yhden venäjäksi. Alkukielistä 68% englantia, 11% suomea, 7% ruotsia, 3% ranskaa ja yksittäisiä kieliä venäjä, bulgaria, hollanti, saksa, jiddish, afrikaans, japani ja arabia.

Uusin jäsen: Anniina Kellosalo