Lukuhaaste: Goodreads 2017

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
13.11.2017 23:32 #241

Kääk, nyt oli huono hetki pitää kahden viikon tauko lukemisesta, nimittäin tuon reilun parinkymmenen kirjan lukeminen loppuvuoteen tulee olemaan aikamoinen urakka. Varsinkin kun tietää että joulukuu on taas lähinnä töitä. Mutta yhden teoksen ehdin lukaista ennen tahattoman lukutauon alkua ja se oli:

6. A book being released as a movie in 2017: Väinö Linna: Tuntematon sotilas. Olen niin ylpeä, että sain tämän luettua! Yllättävän mukaansatempaava loppujen lopuksi, tosin hahmot menivät vielä lopussakin vähän sikin sokin mielessä. Lukemisen jälkeen katsoin ekaa kertaa myös Laineen Tuntemattoman ja samaan syssyyn tietysti myös Louhimiehen version.

29/52

Always follow your doubts.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
21.11.2017 23:27 #242

Goodreadsista löytyy nyt ensi vuoden haaste ja varsin haastavalta se vaikuttaakin. Täällä taas on tarkempaa ohjeistusta, tosin ei jostain syystä kaikkiin kohtiin (ainakaan vielä).

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
22.11.2017 11:27 #243

... ja tein myös Goodreadsin vuoden 2018 haasteelle oman ketjun. Nyt kun nämä haasteet on kerta julkaistu. :)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Pisania

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
22.11.2017 13:26 #244

Jee, taas pääsee suunnittelemaan haastetta :grin: . TBR-lista auki ja haaste viereiseen ikkunaan... Olenkin tässä jo odotellut jonkin aikaa ja lueskellut mitäsattuu- ja omahaaste-kirjoja.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Eija
Eija vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
28.11.2017 17:17 #245

Valmista tuli

Oli tavoitteena kirjoitella kirja-arviota luetuista tietokantaan, mutta se into näköjään lopahti toukokuussa. Vielä kaksi kirjaa, että muutkin haasteet on taputeltu.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
03.12.2017 13:22 #246

Kuuluisasta historian henkilöstä: William Shakespeare Julius Caesar. Cajanderin käännöksenä ja englanniksi. Ensilukemalta hämmentynyt, ettei Caesar ollutkaan päähenkilö, vaan näytelmä keskittyy murhaajiinsa ja Caesar itse negatiivisesti esitetty. Ei ihme, ettei Garak tajunnut, miten suuri sotapäällikkö voi olla niin yksinkertainen. Ennemmin uusintaluvun kuin alkukielen takia avautui paremmin, kun en enää odottanut näytelmää Caesarista; sanoma tiivistynee Antoniuksen puheeseen "They were all honourable men".

Suositus "mitä lukisin seuraavaksi" -listalta: Margaret Atwood Sokea surmaaja.

Viimeksi muokattu: 09.12.2017 11:26 : maahinen.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
19.12.2017 13:36 #247

Suosikkikirjailijani suosittelema: Hjalmar Bergman Johan och Helen.

Ja kaikki haasteet täten päätöksessä 72 kirjalla eli jälleen uusi määrällinen ennätys. Spefiä 31% ja siitä 2/3 fantasiaa. Harvinaisen paljon nuorten fantasiaa, jostain syystä haasteet ohjasivat niihin. Ei suuria löytöjä siinä joukossa. 26% muuta kuin kaunokirjallisuutta (elämäkertoja, luonto-oppaita, keittokirjoja ja politiikkaa). Klassikot jäivät aika vähiin tänä vuonna (8%). 8% sarjakuvia. Omasta hyllystä on reilu kolmannes. Luin 53% suomeksi, 38% englanniksi ja 6% ruotsiksi, yhden kutakin ranskaksi ja bulgariaksi, ja kuuntelin yhden venäjäksi. Alkukielistä 68% englantia, 11% suomea, 7% ruotsia, 3% ranskaa ja yksittäisiä kieliä venäjä, bulgaria, hollanti, saksa, jiddish, afrikaans, japani ja arabia.