Lukuhaaste: Goodreads 2017

13.01.2017 07:49 #41

Skie kirjoitti: lukaisin tämän novelletten (mikä tämä on suomeksi?)

Olisikohan tuo pienoisromaani? Pidempi kuin novelli, mutta lyhyempi kuin varsinainen romaani.

52. A book set in a fictional location: Ever After, The Hollows #11 (Kim Harrison)

Nimensä mukaisesti kirjassa seikkaillaan Ever Afterissa ja Hollows-nimisessä paikassa.

10/52 luettu (10/52 spefiä, 10/52 omasta hyllystä) [19.2% - 19.2% - 19.2%]

13.01.2017 11:38 #42

19. A New York Times best-seller - Kristin Hannah: Home Front
31. A book from a sub-genre of your favorite genre - Diane Setterfield: Kolmastoista kertomus (historiallinen metafiktio). Onko historiallinen kirjallisuus lempigenreni? No juu, heti scifin, fantasian, maagisen realismin ja muutaman muun jälkeen. Saa kai ihmisellä olla monta lempigenreä kirjallisuudessa?

Tähän mennessä luettu 9/52:

13.01.2017 23:19 #43

14. A book with a strong female character Beth Lewis: Suden tie

- Kirjan päähenkilö nuori 17 vuotias Elka pärjää omillaan erämaan erilaisten vaarojen ja haasteiden parissa.

6/52

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
14.01.2017 00:55 #44

Emelie kirjoitti:

Skie kirjoitti: lukaisin tämän novelletten (mikä tämä on suomeksi?)

Wikipedia toteaa novellan olevan pienoisromaani, mutta taitaa mennä aikamoiseksi hiustenhalkomiseksi näiden termien kanssa.

45. A book with a one-word title: Julie Murphy: Dumplin. Puolihuolimattomasti kirjastosta mukaan poimittu kirja joka tarkemmalla vilkaisulla osoittautui nuortenkirjaksi.

3/52

Always follow your doubts.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
14.01.2017 18:38 #45

Aikamatkailua: Della Van Hise Killing Time. Romuluslaiset käyvät menneisyydessä muuttamassa historiaa, mutta universumin molekyylit hylkivät muutosta. Virallinen Star trek -kirja ei poikkea fanifiktiosta. Hyvin fluffia ja melkein slashiä - luin alkuperäisen version, joka pääsi vahingossa julkaisuun ja sensuroitiin sittemmin. Paljon ideoita, jotka tulivat ruutuun ja valkokankaalle vasta myöhemmin.

16.01.2017 21:11 #46

15. A book written or set in Scandinavia (Norway, Sweden, Finland, Denmark, Iceland) Filip Alexanderson: Esikoinen

- Vauhdikas tarina etenee Tukholman kaduilla.

7/52

17.01.2017 03:55 #47

1. A book from the Goodreads Choice Awards 2016: J. R. Ward: Peto

Oli nominee, saa kelvata.

NiTessine
Kadetti
NiTessine vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
18.01.2017 09:40 #48

Skie kirjoitti:

Emelie kirjoitti:

[/spoiler]

Novelette on sellainen kummajainen kuin pitkänovelli. Olen antanut itseni ymmärtää että käsite on olemassa siksi että spefin yksi perinteisistä olomuodoista on lyhytfiktio, jota on julkaistu niin simona että on ollut järkevää tehdä useampi kategoria erimittaisille romaania pienemmille jutuille.

Sekä Hugot että Nebulat määrittävät pitkänovellin 7500-17500 sanaa pitkäksi.

Viimeksi muokattu: 18.01.2017 09:42 : NiTessine.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

19.01.2017 09:12 #49

29. A book published outside the 4 major publishing houses (Simon & Schuster; HarperCollins; Penguin Random House; Hachette Livre) - check all the editions Laure Eve: The Graces (The Graces#1)

- Tämä oli Faber & Faberin kustanne, nopealla vilkaisulla en nähnyt muissa painoksissakaan mitään listalla mainituista.

8/52

20.01.2017 08:05 #50

21. A book that is a continuation of a book you've already read: Kiera Cass: The Elite

Melkein identtinen kohta Helmetin haasteen kanssa. Tietysti jos tämän olisi lukenut suomeksi, olisi sopinut myös yhden sanan kirjannimeen... Mutta lasketaan nyt rehellisesti kaikki sanat sanoiksi, kun vaihtelen kieltä miten sattuu.

20.01.2017 18:11 #51

5. A historical fiction: Hävityksen jumala (Kate Atkinson)

Enempi vähempi historiallinen tarina, tässä kirjassa keskitytään aika paljon toiseen maailmansotaan ja aikaan sen jälkeen.

11/52 luettu (10/52 spefiä, 11/52 omasta hyllystä) [21.2% - 19.2% - 21.2%]

22.01.2017 00:40 #52

52. A book set in a fictional location: Kiera Cass: The One

Otan pienen riskin ja käytän helpon kohdan pois jo alkuvuodesta, mutta tämä sopii hiukan huonosti muuallekaan. Fiktiivinen tulevaisuuden USA.

23.01.2017 00:33 #53

11. A category from another challenge (Helmet 25. Kirja, jossa kukaan ei kuole): Kiera Cass: The Heir

Nyt oli jo sen verran helppo, että tuntuu vielä pahemmin huijaukselta. Kohta pitää lukea jotain vakavampaa kuin näitä luettu päivässä -hömppäkirjoja. :grin:

23.01.2017 10:52 #54

5. A historical fiction - C.J. Sansom: Luostarin varjot. Erittäin viihdyttävä sarjan aloitus. Kiitos vinkistä, Dyn!
7. A book with an animal on the cover or in the title - Richard Adams: Watership down. Kaneja kannessa. Tämä oli samalla osa klassikkoprojektiani. Odotukset eivät olleet korkealla, mutta osoittautui yllättävän hyväksi.

Luettu 11/52

23.01.2017 22:48 #55

24. A book written by at least two authors Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson, Robin Wasserman: Tales from the Shadowhunter Academy

9/52

- Magnuksen kirjassa oli "vain" kolme kirjailijaa mukana, Simonilla neljä. Kuinkahan monta on tekemässä mahdollista seuraavaa tarinakokoelmaa. ...Ja kenestä? Nämä ovat ilahduttavia lisiä hahmojen taustoihin ja tarinoihin!

24.01.2017 07:42 #56

7. A book with an animal on the cover or in the title: Ruohometsän kansa (Richard Adams)

Minäkin tulin lukeneeksi Ruohometsän kansan. Ihan luettava teos, en ollut ehkä ihan niin vaikuttunut tästä kuin moni muu.

12/52 luettu (12/52 spefiä, 12/52 omasta hyllystä) [23.1% - 23.1% - 23.1%]

25.01.2017 07:47 #57

29. A book published outside the 4 major publishing houses: Pumpkin:The Raccoon Who Thought She Was a Dog (Laura Young)

Kuvakirja instagramjulkkis pesukarhusta, Pumpkinista. Ehdottomasti hyvän mielen kirja.

13/52 luettu (12/52 spefiä, 13/52 omasta hyllystä) [25% - 23.1% - 25%]

25.01.2017 20:16 #58

19. A New York Times best-seller Clare Mackintosh: Annoin sinun mennä

- Näyttäisi olleen The 10 Best Crime Novels of 2016 -listalla

10/52

27.01.2017 10:20 #59

9. A book in the middle of your To Be Read list: Valon tanssi, Kiekkomaailma #2 (Terry Pratchett)

Suurinpiirtein keskivaiheilla jotain TBR-listaani. Yritän aktivoitua taas Kiekkomaailman lukemisessa, olen lukenut näitä muutaman sarjan alkupäästä, mutta tilkitsemistä riittää. Kiekkomaailman kirjat eivät ole ihan minun makuuni, mutta tämä teos oli kuitenkin ihan huvittava, viihdyttävä ja siinä oli kiinnostavia konsepteja.

14/52 luettu (13/52 spefiä, 13/52 omasta hyllystä) [26.9% - 25% - 25%]

27.01.2017 11:12 #60

25. A book about a famous historical figure - Stenphen King: 22/11/63. Mukana yks Kennedy. Taaskin jouduin pohtimaan minkä kohdan kuittaan tällä, olisi sopinut hyvin kohtaan 46. A time travel novel. Keksin sitten siihen toisen kirjan ja sain tämän hankalahkon kohdan kuitattua tällä.

Aloin lukea tätä ensin englanniksi, mutta teksti oli yllättävän vaikeaa. Yritin turhaan kääntää vaikeimpia sanoja nettisanakirjan avulla, useimpia ei löytynyt. Keksiikö King itse sanoja? Varsinainen ameriikan päätalo! Suomeksi sujui sitten paremmin, vaikka olikin melkoinen tiiliskivi. Vähän erilainen kuin ne muutamat kauhugenren kirjat, jotka olen Kingiltä aiemmin lukenut. Oikein hyvä.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Viimeksi muokattu: 27.01.2017 11:26 : Wind.