Lukuhaaste: Goodreads 2017

08.02.2017 17:44 #81

17. A book with illustrations Hideyuki Kikuchi: Vampire Hunter D vol. 20, Scenes from an Unholy War

- Mennään nyt kolme samaa kohtaa samalla kirjalla, Yoshita Amanon kuvitukset löytyy

15/52

Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
09.02.2017 08:56 #82

2. A book with at least 2 perspectives (multiple points of view): Lady Luck (Kristen Ashley)

Kirjassa oli 2 pääasiallista pov:ia ja ainakin 3 muuta.

18/52 luettu (15/52 spefiä, 16/52 omasta hyllystä) [34.6% - 28.9% - 30.8%]

Viimeksi muokattu: 09.02.2017 08:57 : Emelie.

09.02.2017 14:25 #83

6. A book being released as a movie in 2017 Lauren Kate: Langennut

- Maaliskuuta odotellessa. Nuorille suunnatun paranormaalin romantiikan ystäville juonessa on ainakin potentiaalia. Kaikki näyttää ensialkuun menevän kovin samoin kuin kaikissa muissakin tämän tyyppisissä kirjoissa; uusi koulu ja uudet oudot pojat. Tämä voisi olla jo ennalta-arvattavan tylsää. Langenneen juonikuviot tuntuvat olevan kuitenkin hieman tavallista kierompia; ainakin kirjan loppuosassa. Mikäli ehdin, leffa täytyy käydä maaliskuulla katsastamassa. Saatan jopa olla jopa tarpeeksi utelias hankkimaan seuraavia osia englanniksi päästäkseni tarinassa nopeammin eteenpäin.

16/52

Dyn vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
09.02.2017 15:56 #84

46. A time travel novel: Deborah Harkness: Shadow of Night

Kirjassa matkustetaan noituuden avulla nykyajasta vuoteen 1590.

10.02.2017 11:48 #85

Luettu 21/52

10.02.2017 14:24 #86

Wind kirjoitti: 32. A book with a long title (5+ words, excluding subtitle) - Catherynne M. Valente: Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla
Jotenkin tuntui itsestään selvältä, että tämä kirja kuuluu tähän kohtaan.

Ooh, tästä kirjastahan olisi todellakin moneen kohtaan apuja! Olin jo unohtanut, että tämäkin odottaa lukemista jossakin hyllyjeni kätköissä...

10.02.2017 14:29 #87

^Mukavaa, jos voin olla avuksi :smile:

10.02.2017 14:57 #88

33. A magical realism novel -- Haruki Murakami: The Strange Library
Murakamin kirjoissa kirjastot ja unet ovat keskeisessä roolissa. Tämä pikkukirja sijoittuu kokonaan kirjastoon ja tapahtumat vaikuttavat aivan painajaisunelta. Voisin lyödä vaikka vetoa, että Murakami on istunut aamuisin tukka pörrössä, bokserit jalassa raapustamassa muistiin uniaan, joiden pohjalta on kirjoittanut tämän teoksen. Aivan ihana!

Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
10.02.2017 20:08 #89

26. An adventure book: Velhous verissä (Terry Pratchett)

Kyllä nämä Rincewindin koheltamiset ovat aina aikamoisia seikkailuja.

19/52 luettu (16/52 spefiä, 16/52 omasta hyllystä) [36.5% - 30.8% - 30.8%]

Dyn vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
11.02.2017 00:35 #90

HourglassEyes kirjoitti:

11.02.2017 10:55 #91

Dyn kirjoitti: Mietin kuulkaa ihan samaa, ihan samaa... :tongue: En kyllä tiedä jaksanko tuota lukea vai yritänkö löytää vielä jonkin muun. Kirjasta tulee jotenkin sellainen lasten seikkailukirjojen mielikuva ilman tarkempaa perehtymistä, pitääköhän paikkansa? Jos mitään muuta ei tule vastaan, tämä on ainakin varmasti haastekohdan hyvin täyttävä kirja.

Onhan Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla lasten seikkailukirja, vaikkakin hyvin kirjoitettu. Jotkut lastenkirjat ovat aivan karmeaa luettavaa aikuisen näkökulmasta ja tämäkin toki vaatii jonkinasteista naivismin sietoa, mutta teksti on ihan normaalia aikuisten kieltä. Lisäksi kirja on täynnä absurdia huumoria, joka sai ainakin minut nauramaan moneen kertaan. Suosittelen niille, jotka eivät ole yliherkkiä naivismille.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
11.02.2017 11:51 #92

BBC:n suurelta lukulistalta: Philip Pullman Salaperäinen veitsi. En juuri välittänyt ensimmäisestä osasta, mutta koska koko Universumien tomu -trilogia on listalla, niin tästä oli helppo jatkaa. Yhä vastenmielisempää sekasotkua, vaikka toisaalta Willin ja tämän maailman mukanaolo teki edes ne osuudet luettavammiksi.

En suosittele Tyttöä, joka purjehti Satumaan ympäri heille, joiden mielestä kirjoilla pitää olla sisäinen logiikka.

12.02.2017 09:29 #93

3. A Book you meant to read in 2016 - Michael Morpurgo: War horse
Jostain syystä törmäilin tähän viime vuonna monta kertaa ja tietysti uteliaisuus heräsi ja laitoin sen lukulistalle. Luettavaksi päätyi vasta nyt eli ei kiilannut missään vaiheessa jonon kärkeen. Ihan ok, 3/5.

Luettu 23/52

Viimeksi muokattu: 12.02.2017 14:42 : Wind. Syy: typo

12.02.2017 10:55 #94

35. A book where one of the main characters is royalty Marissa Meyer: Winter (Lunar Chronicles#4)

- Päähenkilöistä löytyy mm. keisari ja prinsessa.

17/52

12.02.2017 14:50 #95

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Viimeksi muokattu: 12.02.2017 14:50 : Wind.

12.02.2017 16:13 #96

Wind kirjoitti: ^Juuri tätä kohtaa 35 olen vähän pohdiskellut, ei ole tullut mieleen mitään sopivaa, mutta tässähän olisi yksi vaihtoehto! Ykkösosasta tietty pitäisi aloittaa...

Itse tykkäsin sarjasta kovasti. Vähän erikoisemmat ja aikuisemmat, mutta silti täysin tunnistettavat versiot tutuista saduista. :wub:

13.02.2017 10:08 #97

HourglassEyes kirjoitti:

Kiva kuulla. Se, että kirjat pohjautuvat satuihin, kuulosti vähän epäilyttävältä, mutta suosituksesi perusteella uskon sarjan lukukelpoiseksi. Ja onhan sarja Goodreadsissa arvioitu erinomaiseksi.

14.02.2017 11:45 #98

14. A book with a strong female character - Stephenie Meyer: Kemisti
Kirjan päähenkilö, kemisti ja lääkäri oli ehdottomasti vahva naishahmo, huolimatta pienestä koosta ja vähäisistä fyysisistä voimista. Vauhdikas trilleri, ei spefiä, vaikka löytyykin RS:n kirjastosta.

Luettu 24/52

14.02.2017 22:01 #99

30. A book from Goodreads Top 100 YA Books Cassandra Clare: City of Bones (Mortal Instruments#1)

- Listan sijalla 8

18/52

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2017
15.02.2017 14:13 #100

Kielletty kirja: Karl Marx & Friedrich Engels Kommunistisen puolueen manifesti. Yhä kiintoisaa luettavaa, vaikka ennustukset ovat enimmältään jääneet toteutumatta. Verraten rehevää kielenkäyttöä. En muista, mistä kotoisin, ollut hyllyssäni iät ajat

Uusin jäsen: chong wen