23.12.2016 09:24 #1 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Lukuhaasteketju niille, jotka haluavat osallistua Popsugarin lukuhaasteeseen vuodelle 2017.

Haasteen kohdat ovat seuraavanlaiset:

9. A book you got from a used book sale
10. A book that's been mentioned in another book
11. A book about a difficult topic
12. A book based on mythology

Raportoikaa omaa editymistänne haluamallanne tavalla, hauskaa lukemista! :)
Tykännyt: Eija, sinidean, Wind

23.12.2016 09:24 #2 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Täältä saattaa löytyä apuja tähän haasteeseen.
Tykännyt: Wind

23.12.2016 11:16 #3 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Näissä Goodreadsin ja Popsugarin haasteissa on aika paljon yhtäläisyyksiä, taidankin suorittaa molemmat saman tien. Kohtia lukiessa tuli mieleen monta niihin sopivaa kirjaa, jotka olen jo lukenut (hotelliin sijoittuva kirja: tietysti Hohto!), mutta eiköhän uusiakin löydy. Kohta 40 (matkalla ostettu kirja) saattaa olla minulle vaikein tällä "en osta mitään" -asenteella. No, tietysti ostan kaikennäköistä, myös matkaliput ajattelin ostaa ensivuonna, mutta kirjoja ostan enää aniharvoin. Toivottavasti löydän hyvän tietokirjan matkalta, koska romaania en ainakaan halua ostaa. Romaanit luen vain kerran, jonka jälkeen ne seisoo tyhjän panttina pölyä keräämässä. Mistä päästäänkin kohtaan 18, jossa pitäisi lukea uudestaan aiemmin luettu kirja, joka nostaa hymyn huulille. Ehkä joku Asterix...

23.12.2016 12:07 #4 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017

Tämä kohta saattaa osoittatua hankalaksi minullekin. Voinee olla, että kierrän tätä sillä, että laitan tähän kohtaan matkalla ostetun lehden tai sitten kirjan, jonka luin matkalla/otin mukaan tarkoituksella matkaa varten (ja luin matkalla).

Mutta joo, muuten ei mikään kohta tuntunut ainakaan heti mahdottoman vaikealta.

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

23.12.2016 16:19 #5 :: Eija
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Vaikka samoja on molemmissa haasteissa, niin mulla menee osa niistä ristiin eli yksi kirja ei mene samaan kohtaan vaan eri kohtiin – joutuu vähän funtsimaan, että mihin sijoittaa minkäkin, mutta niin saa helpommin useamman saman kirjan mahtumaan molempiin haasteisiin. Joka tapauksessa silleen mun pitää suoriutua, että kaikkiin haasteisiin käy mahdollisimman paljon samoja kirjoja. Kun tulee vielä Helmet haaste niin kirjoja olisi yhteensä 156, jos kaikkiin valkkaisi eri kirjan – ei onnistu multa. Kuitenkin kokeilen kaikkia näitä kolmea haastetta ja katotaan lopussa miten käy.

Wind kirjoitti: Kohta 40 (matkalla ostettu kirja) saattaa olla minulle vaikein tällä "en osta mitään" -asenteella. No, tietysti ostan kaikennäköistä, myös matkaliput ajattelin ostaa ensivuonna, mutta kirjoja ostan enää aniharvoin. Toivottavasti löydän hyvän tietokirjan matkalta, koska romaania en ainakaan halua ostaa. Romaanit luen vain kerran, jonka jälkeen ne seisoo tyhjän panttina pölyä keräämässä. Mistä päästäänkin kohtaan 18, jossa pitäisi lukea uudestaan aiemmin luettu kirja, joka nostaa hymyn huulille. Ehkä joku Asterix...

Ihan samat kohdat mulla vaikeita. Kohtaan 40 valkkautuu varmaan joku sellainen, minkä olen ostanut jostain toisen kaupungin divarista - trippi kun trippi. Kohta 18 ... Asterix... kiitos! En tullut nyt yllättäin ajatelleksikaan - aina taattu hankaliin kohtiin. Kolmas vaikea on mulle kohta 19 Ruokakirja, muihin varmaan keksiikin jo kohtuu helposti kirjan.

23.12.2016 19:23 #6 :: HourglassEyes

• Breza hahmo
  • Breza
    Kaartilainen
30.12.2016 13:07 #7 :: Breza
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Mitä samperia tarkoittaa TBR?? Ei mitään hajua ...

30.12.2016 13:11 #8 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
TBR = To Be Read eli lukulista, lista kirjoista joita olet ajatellut lukea.

30.12.2016 13:14 #9 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017

HourglassEyes kirjoitti: Kohta 20 sai meikäläisen rypistämään otsaa, uraoppaat eivät kuulu edes vähissä määrin kiinnostuksen kohteisiin :skull:

Jep, sama täällä. Täytynee lisätä tähän kohtaan vähän elastaania... Romaani, jossa joku saa / antaa uraneuvoja ... tai jotain.

30.12.2016 13:24 #10 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017

Eija kirjoitti: Kolmas vaikea on mulle kohta 19 Ruokakirja, muihin varmaan keksiikin jo kohtuu helposti kirjan.

Ehkä tämänkin voi kiertää kirjalla, jossa pääaiheen lisäksi puhutaan ruuasta. Esim Outi Pakkasen dekkareissa Anna Laine muistaakseni kokkaa (on julkaistu Anna Laineen keittokirjakin) ja Rex Stoutin vanhoissa dekkareissa Nero Wolfe oli varsinainen kulinaristi. Ja onhan noita (pienikokoisiakin) tietokirjoja esim ruuan historiasta, jotka saattavat olla ihan mielenkiintoisia.

01.01.2017 12:16 #11 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Kirjassa matkustetaan: Suzanne Collins Nälkäpeli - Vihan liekit. Käydään monella vyöhykkeellä.

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

01.01.2017 15:19 #12 :: Eija
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Mukana on kirjat, jotka on saatu luettua loppuun vuonna 2017. Yritän kirjoitella spefi kirjoista kommentointia tietokantaan, jos on jotain sanottavaa. Merkkaan edistymiseni tähän viestiin.

Luettu 52/52 (omat 37/52)

Lukujärjestys/perustelut (uusin ylhäällä)

Koko lista
Muokannut 03.12.2017 19:30 Eija

01.01.2017 20:39 #13 :: Pisania
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Viime vuoden tapaan koitan käydä läpi kaikki kolme haastetta ja merkkaan edistymiseni kussakin ketjussa samaan viestiin. En pidä mitään haastetta ykkösenä, koska se ei viime kerrallakaan osoittautunut tarpeelliseksi.

52/52
Varoitus: Spoiler.

Yksi haaste selvitetty, kaksi vielä jäljellä.:smile:
Muokannut 20.08.2017 20:32 Pisania

01.01.2017 21:30 #14 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017
14. A book involving travel: Mahti (Siri Pettersen)

Tässä kirjassa kyllä matkusteltiin ympäriinsä vähän kaikkialla.

1/52 luettu (1/52 spefiä, 1/52 omasta hyllystä) [1.9% - 1.9% - 1.9%]

02.01.2017 10:55 #15 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
33. A book set in two different time periods - Diane Chamberlain: The Silent Sister. Nykyhetken lisäksi ollaan kadonneen siskon nuoruudessa.

02.01.2017 13:52 #16 :: Pisania
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Niille, jotka kärvistelevät ruoka-aiheisen kirjan kanssa vinkkaan kirjastossa bongaamaani Richard C. Moraisin romaania Herkullinen elämä. En ole siis itse sitä lukenut, mutta takakannessa Anthony Bourdain kehui sitä kaikkien aikojen parhaaksi ruokaromaaniksi. Lisäksi siinä on moneen muuhunkin haastekohtaan sopivia juttuja.

Kohdan 20 eli uraoppaan ajattelin hoitaa lukemalla ammattikirjallisuutta. Kaipa jossain esim. kirjaston tulevaisuutta käsittelevässä kirjassa on uran kannalta hyödyllistä tietoa.
Tykännyt: Eija

02.01.2017 14:27 #17 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Kohta advanced 1: A book recommended by an author you love: Canon of Fantasy Literature According to Andrzej Sapkowski, www.listchallenges.com/canon-of-fantasy-...rding-to/checklist/3. Eiköhän tämän voi tulkita "kirjailija suosittelee". Tietysti, jos ei tykkää Sapkowskista, niin ei tämä sitten käy...:roll:
Muokannut 02.01.2017 14:28 Wind
Tykännyt: Eija

02.01.2017 19:46 #18 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017
2. A book that's been on your TBR list for way too long: Viimeinen partio (Sergei Lukjanenko)

Tähän kohtaan olisi löytynyt kyllä vaikka kuinka monta teosta...

2/52 luettu (2/52 spefiä, 2/52 omasta hyllystä) [3.8% - 3.8% - 3.8%]

02.01.2017 23:05 #19 :: HourglassEyes
32. A book about an interesting woman David Ebershoff: Tanskalainen tyttö

- Lili Elbe oli viime vuosisadan alun Euroopassa elänyt transseksuaali Einar Wegener, jolle tehtiin yksi maailman ensimmäisistä sukupuolenvaihdosleikkauksista.

1/40 - Adv. 0/12

03.01.2017 12:14 #20 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Kirja kertoo vammaisesta henkilöstä: David Lagercrantz Se mikä ei tapa. Syvästi autistinen poika on keskeisessä roolissa.