Lukuhaaste: Popsugar 2017

Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
11.04.2017 11:09 #141

Adv. 4. A book that takes place over a character's life span: The Daily Show: An Oral History as Told by Jon Stewart, the Correspondents, Staff and Guests (Chris Smith)

Oion taas. Kirja ei kata yhden hahmon elinkaarta, mutta yhden tv-ohjelman.

29/52 luettu (19/52 spefiä, 18/52 omasta hyllystä) [55.8% - 36.5% - 34.6%]

14.04.2017 09:42 #142

25. A book you loved as a child – C. S. Lewis: Velho ja leijona
Laadukkaan lastenklassikon tunnistaa siitä, että se kelpaa luettavaksi vielä aikuisenakin. Eihän se ihan yhtä lumovoimaiselta vaikuttanut kuin lapsena, mutta oli ihan kelpo kirja vieläkin.

Luettu 46/52

Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
16.04.2017 18:37 #143

5. A book by a person of color: Ninefox gambit (Yoon Ha Lee)

Identtinen kohta GR:n haasteen kanssa.

30/52 luettu (20/52 spefiä, 18/52 omasta hyllystä) [57.8% - 38.5% - 34.6%]

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
17.04.2017 13:12 #144

Ensimmäinen kirja sarjaa, jota en ennen ole lukenut: Spencer Quinn Korvat pystyssä. Nuuskijatutkimuksia 1.

Monta tekijää: Brian Herbert & Kevin Anderson Dune, House Corrino. Kyseenalaista, onko kaksi monta, mutta menköön.

Kirjassa on alaotsikko: Bernd Wasiolka & Niels Blaum Common plants in the Kalahari region, A farmer's field guide.

Erämaahan sijoittuva kirja: Burger Cillie The Mammal guide of southern Africa. Useimmat eläimet löytyvät kaukaa asutuilta alueilta.

Kahdelle ajanjaksolle sijoittuva: Ernest Hemingway The snows of Kilimanjaro. Kaikissa novelleissa on takaumia.

Eksentrinen henkilö: Maria Jungstedt Den mörka ängeln. Neljän lapsen vaativa äiti ja lammasmaalari on aika erikoinen, vaikka tuo kyllä mieleen ainakin yhden tuntemanikin henkilön

Viimeksi muokattu: 17.04.2017 13:26 : maahinen.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
19.04.2017 21:34 #145

Käytettyjen kirjojen myynnistä: Jyrkinen, Anttonen & Karhu (toim.) Mathapa ja muita ruokaohjeita Mosambikista. Lapin maakuntakirjaston poistoleima.

Maasta, jossa en ole käynyt: Andre Brink A dry white season. Etelä-Afrikasta.

Perheenjäsen otsikossa: Marilyn French Her mother's daughter. Äiti ja tytär.

Kuvakirja: Wannenburgh, Johnson & Bannister The bushmen. Erittäin mielenkiintoinen esitys Kalaharin alkuperäisasukkaiden elämästä. Luin paikalla, jossa ovat eläneet ja jossa nyt on muukalaisten aidattu farmi. Palvelijoina on kyllä eri alueen bushmanneja, mutta kukaan täällä asuva ei enää selviäisi kuivan kauden yli kasvien ja eläinten tarjoaman kosteuden varassa, vaikka hyviä riistan jäljittäjiä vielä onkin. Puolet kirjasta valokuvia.

Viimeksi muokattu: 19.04.2017 21:35 : maahinen.

20.04.2017 14:34 #146

6. A book with one of the four seasons in the title - Antonio Hill: Kuolleiden lelujen kesä
Kirja, joka on maannut lukematta hyllyssäni hyvän tovin. Jos tarkkoja ollaan, siellä se on lukematta vieläkin, luin tämän e-kirjana. Espanjalainen dekkari, periaatteessa ihan ok, mutta jostain syystä ei napannut oikein mukaansa. Olen tainnut tottua liian hyviin kirjoihin :lol: . Tuskin luen muita Hillin kirjoja, tämänkin luin pelkästään haasteen takia.

Luettu 47/52

21.04.2017 10:12 #147

29. A book with an unreliable narrator - Daniel Keyes: Kukkia Algernonille
Tämä oli taas yksi niistä viiden tähden kirjoista, joiden jälkeen muut kirjat tuntuvat kehnoilta tekeleiltä. Alunperin suunnittelin tätä kohtaan 13. A book by or about a person who has a disability, mutta se ehti jo täyttyä.

Luettu 48/52

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Viimeksi muokattu: 21.04.2017 10:15 : Wind.

22.04.2017 20:29 #148

Adv. 4. A book that takes place over a character's life span – Jhumpa Lahiri: The Lowland
En ajatellut tämän sopivan enää haasteeseen, mutta huomasin sitten, että päähenkilö kasvaa pikkupojasta vanhaksi ukoksi. Minusta tällaiset haastekohdat on ihan parhaita: et tiedä mikä kirja siihen sopii, ennen kuin olet lukenut kirjan. The Lowland oli muuten erinomaisen hienosti kerrottu tarina erään perheen elämästä Intiassa ja Amerikassa.

Luettu 49/52

HourglassEyes
Linnanherra
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
23.04.2017 09:40 #149

31. A book where the main character is a different ethnicity than you Youka Nitta: Spiritual Police, vol.1

Päähenkilö on japanilainen poliisietsivä Nagatsuma, jonka tutkimukset ja elämä saavat uuden käänteen hänen tavatessaan näkövammaisen Aoin, jolla tuntuu olevan yliluonnollisia kykyjä mm. ennustaa tulevaa. Spiritual Police edustaa mangassa yaoi genreä, eli homoromantiikkaa/erotiikkaa.

24/40 - Adv. 7/12

HourglassEyes
Linnanherra
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
Eilen 18:25 #150

15. A book with a subtitle Dee Brown: Haudatkaa sydämeni Wounded Kneehen - Lännen valloitus intiaanien näkökulmasta

- Ja valloitus se oli... :sad:

25/40 - Adv. 7/12