Kirjaudu Rekisteröidy
Käyttäjätunnus *
Salasana *
Muista minut
Luo tunnus
(*) kentät ovat pakollisia.
Nimimerkki *

14. A book involving travel Brian K. Vaughan, Fiona Staples: Saga Volume One

- Matkailua halki universumin

2/40 - Adv. 0/12

03.01.2017 21:06 #22

26. A book by an author from a country you've never visited: A Fistful of Charms, The Hollows #4 (Kim Harrison)

Napsitaan nyt näitä helppoja kohtia pois. En ole koskaan käynyt Yhdysvalloissa.

3/52 luettu (3/52 spefiä, 3/52 omasta hyllystä) [5.8% - 5.8% - 5.8%]

04.01.2017 10:50 #23

9. An espionage thriller - John le Carré: The Spy Who Came In from the Cold. Luulin että tämän kohdan täyttäminen tuottaisi ongelmia, aihe kun ei lainkaan kiinnosta, mutta sainkin täytettyä heti alkumetreillä.
36. A book written by someone you admire - Agatha Christie: 4:50 from Paddington. Dame Agatha on ihailunsa ansainnut.

04.01.2017 20:41 #24

17. A book involving a mythical creature: For a Few Demons More, The Hollows #5 (Kim Harrison)

A mythical creature... Kuinkakohan myyttinen sen täytyy olla? Tässä kirjassa on demoneita, vampyyrejä, ihmissusia. keijuja.... Mennään tällä.

4/52 luettu (4/52 spefiä, 4/52 omasta hyllystä) [7.7% - 7.7% - 7.7%]

05.01.2017 10:31 #25

21. A book from a nonhuman perspective - Siri Pettersen: Mahti. Tämä haastekohta vähän huolestutti, mutta näppärästi tuli sekin täytettyä.
30. A book with pictures - Shaun Tan: Etäisten esikaupunkien asioita. Aivan ihana, absurdi kirja!

Tähän mennessä luettu 5/52:

06.01.2017 14:34 #26

38. A book set around a holiday other than Christmas: White Witch, Black Curse, Hollows #7 (Kim Harrison)

Tämän kirjan tapahtumat sijoittuvat vuodenvaihteeseen ja uuden vuoden juhlissakin käydään.

5/52 luettu (5/52 spefiä, 5/52 omasta hyllystä) [9.6% - 9.6% - 9.6%]

08.01.2017 17:42 #27

Muun kuin ihmishahmon perspektiivistä: Orzi, Kurtzman & Messina Star trek Countdown. Näkökulma vaihtelee romuluslaisesta puolivulkaaniin, klingoniin ja androidiin.

08.01.2017 19:56 #28

Advanced
1. A book recommended by an author you love Paul Tremblay: A Head Full of Ghosts

- Stephen Kingin kehuma A Head Full of Ghost ei saanut minulta ihan huippulukemia, kirja vaikutti olevan suurilta osin omituinen kopio Manaajasta, kunnes loppu yllättää lukijan.

2/40 - Adv. 1/12

09.01.2017 10:16 #29

Kirjassa on punainen selkä: Hugh Laurie Järein asein

09.01.2017 11:04 #30

3. A book of letters - Alice Walker: Häivähdys purppuraa. Päähenkilö purkaa aluksi sydäntään Jumalalle kirjoitetuilla kirjeillä, koska kenellekään muullekaan ei voi kertoa. Sitten siskokset kirjoittavat toisilleen. Koskettava kirja, jonka luettuaan tajuaa, kuinka hyvä elämä itsellä onkaan, kaikesta narinasta huolimatta.
Adv. 12. A book based on mythology - Maggie Stiefvater: The Scorpio Races. Myyttisiä vesihevosia lukuunottamatta varsin realistinen kirja.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Viimeksi muokattu: 09.01.2017 14:27 : Wind. Syy: haastekohta vaihdettu paremmin sopivaksi

11.01.2017 10:04 #31

26. A book by an author from a country you've never visited Chuck Palahniuk: Kirottu

- Jenkkilässä en ole koskaan käynyt.

3/40 - Adv. 1/12

11.01.2017 13:30 #32

Ruoasta kertova kirja: Ketola, Liimatainen & Riipi Ruokamatka Aasiaan. Keittokirja, jossa kerrotaan myös maiden historiasta ja kulttuurista. Resepteistä olen kokeillut persialaista ja naan-leipää, kasviscurrya, thaimaalaiseen tapaan paistettuja kasviksia, sushia, sashimia ja nasi gorengia. En ole varma keneltä olen kirjan saanut, minulla ei keittokirjoista ole pulaa.

11.01.2017 15:00 #33

11.01.2017 15:51 #34

Eikö wikipedian genrelistauksista ole apua? en.wikipedia.org/wiki/List_of_writing_genres ja sieltä päägenren linkillä alagenreihin. Vaikka mitä, joista en ainakaan nimellä ole koskaan kuullut, jos vaikka olisin jotain genreen kuuluvaa lukenutkin, esim. fantasian alla Bangsian tai Gaslamp fantasy.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Wind

Eija
Eija vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
11.01.2017 16:54 #35

Wind kirjoitti: Yksi haastekohta saa taas raapimaan päätä: Advanced 6. A book from a genre/subgenre you've never heard of. Mistä löydän genren josta en ole kuullutkaan? Voiko olla, että tiedän jo kaikki genret? Voisko joku vinkata jotain tuntemattomampaa genreä? Yritin vähän goolgata, mutta mitään uutta ei löytynyt. Sitten pitäisi vielä löytää kirja, joka sopii siihen genreen. Autuaita ovat tietämättömät...

Esim. spefi kirjoista alagenrejä löytyy näistä linkeistä
Best Fantasy Books ja Best Science Fiction Books ja vinkit kirjoista.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Wind

12.01.2017 09:53 #36

Kiitos vastauksista maahinen ja Eija, linkeistänne löytyi vaikka mitä! Tein sen virheen, että etsin tietoa suomeksi, pitäisi aina muistaa hakea englanniksi, jos ei meinaa muuten löytyä.

12.01.2017 10:46 #37

4. An audiobook: Metsän tuttu (Johanna Sinisalo)

Nyt menee hiukan ohuella tämä kohta. Mutta en kuuntele äänikirjoja, joten kuittaan tämän kohdan sillä, että kuulin tämän Sinisalon novellin ääneen luettuna. Kelpo novelli, vaikka en ole ihan satavarma, että sain siitä kaikista eniten irti kuultuna.

6/52 luettu (6/52 spefiä, 5/52 omasta hyllystä) [11.5% - 11.5% - 9.6%]

12.01.2017 17:48 #38

Sota-aikaan sijoittuva: Suzanne Collins Matkijanärhi

12.01.2017 19:08 #39

28. A novel set during wartime Chris Cleave: Sodassa ja rakkaudessa

- Toinen maailmansota

4/40 - Adv. 1/12

13.01.2017 11:31 #40

12. A bestseller from a genre you don't normally read - Kristin Hannah: Home Front. Tämä on jonkinlaista romanttista draamaa ja normaalisti kierrän tämän tyylilajin kaukaa. Lisäksi tässä ihannoitiin amerikkalaisia sotilaita, jotka menevät toiselle puolelle maapalloa tappamaan ihmisiä, jokseenkin kuvottavaa. Mutta bestseller-listalla se on ja olihan se ihan taitavasti kirjoitettu.
Adv. 6. A book from a genre/subgenre you've never heard of - Diane Setterfield: Kolmastoista kertomus. Historiallista metafiktiota. Metadata on tuttu juttu, metafiktiosta en ollut ennen kuullutkaan, tai jos olenkin, en ainakaan muista. Oikein hyvä kirja, tunnelmassa oli jotain maagista,

Kirjan "nykyaika" jäi vähän arvoitukseksi. Kirja on uudehko (2006), mutta kirjoitettu kuin kuvaisi 1980-90 -lukua. Ei kännyköitä, kamerassa filmi jne. Olisiko jäänyt kirjailijalta pöytälaatikkoon muutamaksi vuosikymmeneksi, tiedä häntä.

Tähän mennessä luettu 9/52:

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Viimeksi muokattu: 13.01.2017 11:40 : Wind. Syy: Taas luettujen listasta alkaa varista pois kirjoja. Mitä tää oikein on??

Paikalla 3 jäsentä ja 37 vierailijaa:
Darkki, maahinen, Iivari