29.10.2017 18:05 #201 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Däng! Viimeinen haastekohta Popsugariin ja täten on kaikki kolme haastetta taputeltu omalta kohdalta. Läpy sille!

6. A book with one of the four seasons in the title Mark Helprin: Talvinen tarina

- Talvinen tunnelma tuntui sopivalta tässä kohtaa. Kirjakin oli odotellut hyllyssä toista vuotta. Kävin silloin leffassa katsomassa tästä tehdyn elokuvan ja siksi halusin lukea kirjankin. Onneksi näin päin, jos olisin lukenut kirjan ja nähnyt leffan olisin ollut äärimmäisen pettynyt, nyt ehdin iloita leffasta edes jonkin aikaa :wink:

40/40 - Adv. 12/12

Varoitus: Spoiler.

02.11.2017 15:18 #202 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Epäluotettava kertoja: Art Spiegelman Maus II - Ja täällä vaikeudet alkoivat. Suora jatko-osa edelliselle Mausille. Tässä kertojan epäluotettavuudesta muistutetaankin lukijaa.
Muokannut 02.11.2017 15:18 maahinen

04.11.2017 11:13 #203 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Muuhun juhlaan kuin jouluun keskittyvä: Peyo Strumffien olympialaiset. Albumissa nimitarina, Strumffien puutarha ja haasteeseen vastaava Strumffaava pääsiäinen. Otsikot eivät ole aivan tässä muodossa, mutta kieltäydyn kirjoittamasta pienten sinisten nimeä väärin. Pidän Peyolta eniten Johannes ja Pirkale -tarinoista, strumffit erikseen ovat vähemmän kiinnostavia, mutta ovathan nekin ihan hupaisia.

Kirjastonhoitajan suosittelema: C.S. Forester Luutnantti Hornblower.
Muokannut 07.11.2017 07:42 maahinen

11.11.2017 11:28 #204 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Mytologiaan perustuva: Rick Riordan Percy Jackson - Salamavaras. Antiikin Kreikan jumalat ovat elossa ja voimissaan. Rentouttavan helppoa luettavaa ja hyvä pikakurssi Kreikan jumaltarustoihin.

12.11.2017 09:56 #205 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Suosikkikirjoja lapsena: Hergé Vol 714 pour Sydney. Ainoat kirjat, joita lapsena itse ostin, olivat sarjakuva-albumeita: Tintit, Asterixit ja Lucky Luket. Hergétä parhaasta päästä, kypsän kauden tuotantoa. Lukemista auttaa huomattavasti, että osaan Tintit kutakuinkin ulkoa. Tarkistin myös sondonesialaisten kielen: indonesiaa; heput jotka vahtivat vankeja bunkkerissa, keskustelevat ruoanlaitosta.

• Pisania hahmo
  • Pisania

22.11.2017 10:53 #206 :: Pisania
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Popsugarkin on julkaissut ensi vuoden haasteensa.
Tykännyt: Emelie

• Emelie hahmo Kirjoittaja

22.11.2017 11:13 #207 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Tein samantien ketjun ensi vuoden Popsugarin haasteelle: Lukuhaaste: Popsugar 2018 :)
Tykännyt: Pisania

24.11.2017 09:03 #208 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Oseaanialaisen kirjoittama: Marianne Curley Muinainen taika. Curley on australialainen, ja Australiassa tarina alkaa ennen kuin pompataan 1200-luvun Englantiin. Hyvin rakennettu kertomus, vaikka onkin Potterin noitamuodilla ratsastava epäkiinnostava teiniromanssi. Ehkä ne paranevat tästä, mutta tuskin aktiivisesti hakeudun seuraavan pariin.

03.12.2017 13:25 #209 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Liian kauan lukulistallani ollut: William Shakespeare Julius Caesar. Kauan sitten ostettu vajaa sarja Shakespeareä Cajanderin käännöksinä

• Eija hahmo
  • Eija

03.12.2017 19:43 #210 :: Eija
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Toinen haaste suoritettu .
Vaihdoin yhden kategorian kirjan kesken kaiken - haasteellisuus menettää vähän merkitystä, kun vaihtelee kirjojen paikkaa, kun on jo kerran merkattu, mutta näin nyt kävi tässä haasteessa yhden kirjan kohdalla.

09.12.2017 11:24 #211 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Tarina tarinassa: Margaret Atwood Sokea surmaaja. Kirja kuin matushkanukke: Kertojan ääni nykypäivässä ja hänen muistelunsa, lomassa kuolleen sisaren romaani ja siinäkin päähenkilöt kehittelevät scifitarinoita. Ihan jännä, miten tarina avautuu kerros kerrokselta. Ihan kaikkea en arvannut ennen loppua. Osa kerroksista on kiinnostavampia kuin toiset; itse odotin eniten mitä Zycron-planeetalle kuuluu.

• Wind hahmo
  • Wind
    Tähtipilotti

09.12.2017 11:55 #212 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Haa, juuri eilen sain minäkin saman kirjan päätökseen, oli ollut TBR-listalla tosi pitkään. Kiehtova kirja, vaikkakaan ei lainkaan sellainen kuin olin odottanut.

• Eija hahmo
  • Eija

09.12.2017 17:34 #213 :: Eija
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Sokea surmaaja oli pitkään mullakin ehdolla mm. tähän kohtaan, mutta toinen lyhyempi juttu syrjäytti sen - oli niin paljon paksuja kirjoja jo takana. Tämä kirja olisi tarkoitus ympätä ensi vuoden haasteisiin johonkin kohtaan, jos mieli ei muutu.

18.12.2017 12:26 #214 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Penguin Modern Classic: F. Scott Fitzgerald Tender is the night - painokseni tosin on Wordsworth Classics, mutta Penguinin listalta löysin. En pitänyt yhtä paljon kuin The Great Gatsbystä. Viehko tyyli on tallella, mutta hienoista itsetarkoituksellisuuden makua olen havaitsevinani. Tender is the night on pitkälti omaelämäkerrallinen, ja Fitzgerald elää synkkiä aikoja. Kirjasta on kaksi versiota; minä luin alkuperäisen 1934 version, postuumisti julkaistu kronologiseksi editoitu versio olisi ehkä luettavampi.

19.12.2017 13:14 #215 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Suosikkikirjailijani suosittelema: Hjalmar Bergman Johan och Helen. Maria Lang mainitsee Bergmanin usein dekkareissaan haikean ihailevaan sävyyn. Opettavaisuudessaan ja filosofisuudessaan raskassoutuista huumoria. Olisiko aika ajanut tämän ohi. Paranee kyllä loppua kohden, kun jotain alkaa tapahtua.

Haaste selvä.