Lukuhaaste: Popsugar 2017

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
29.10.2017 18:05 #201

Däng! Viimeinen haastekohta Popsugariin ja täten on kaikki kolme haastetta taputeltu omalta kohdalta. Läpy sille!

6. A book with one of the four seasons in the title Mark Helprin: Talvinen tarina

- Talvinen tunnelma tuntui sopivalta tässä kohtaa. Kirjakin oli odotellut hyllyssä toista vuotta. Kävin silloin leffassa katsomassa tästä tehdyn elokuvan ja siksi halusin lukea kirjankin. Onneksi näin päin, jos olisin lukenut kirjan ja nähnyt leffan olisin ollut äärimmäisen pettynyt, nyt ehdin iloita leffasta edes jonkin aikaa :wink:

40/40 - Adv. 12/12

02.11.2017 15:18 #202

Epäluotettava kertoja: Art Spiegelman Maus II - Ja täällä vaikeudet alkoivat. Suora jatko-osa edelliselle Mausille. Tässä kertojan epäluotettavuudesta muistutetaankin lukijaa.

Viimeksi muokattu: 02.11.2017 15:18 : maahinen.

04.11.2017 11:13 #203

Muuhun juhlaan kuin jouluun keskittyvä: Peyo Strumffien olympialaiset. Albumissa nimitarina, Strumffien puutarha ja haasteeseen vastaava Strumffaava pääsiäinen. Otsikot eivät ole aivan tässä muodossa, mutta kieltäydyn kirjoittamasta pienten sinisten nimeä väärin. Pidän Peyolta eniten Johannes ja Pirkale -tarinoista, strumffit erikseen ovat vähemmän kiinnostavia, mutta ovathan nekin ihan hupaisia.

Kirjastonhoitajan suosittelema: C.S. Forester Luutnantti Hornblower.

Viimeksi muokattu: 07.11.2017 07:42 : maahinen.

11.11.2017 11:28 #204

Mytologiaan perustuva: Rick Riordan Percy Jackson - Salamavaras. Antiikin Kreikan jumalat ovat elossa ja voimissaan. Rentouttavan helppoa luettavaa ja hyvä pikakurssi Kreikan jumaltarustoihin.

12.11.2017 09:56 #205

Suosikkikirjoja lapsena: Hergé Vol 714 pour Sydney. Ainoat kirjat, joita lapsena itse ostin, olivat sarjakuva-albumeita: Tintit, Asterixit ja Lucky Luket. Hergétä parhaasta päästä, kypsän kauden tuotantoa. Lukemista auttaa huomattavasti, että osaan Tintit kutakuinkin ulkoa. Tarkistin myös sondonesialaisten kielen: indonesiaa; heput jotka vahtivat vankeja bunkkerissa, keskustelevat ruoanlaitosta.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
22.11.2017 10:53 #206

Popsugarkin on julkaissut ensi vuoden haasteensa.

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
22.11.2017 11:13 #207

Tein samantien ketjun ensi vuoden Popsugarin haasteelle: Lukuhaaste: Popsugar 2018 :)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Pisania

24.11.2017 09:03 #208

Oseaanialaisen kirjoittama: Marianne Curley Muinainen taika. Curley on australialainen, ja Australiassa tarina alkaa ennen kuin pompataan 1200-luvun Englantiin. Hyvin rakennettu kertomus, vaikka onkin Potterin noitamuodilla ratsastava epäkiinnostava teiniromanssi. Ehkä ne paranevat tästä, mutta tuskin aktiivisesti hakeudun seuraavan pariin.

03.12.2017 13:25 #209

Liian kauan lukulistallani ollut: William Shakespeare Julius Caesar. Kauan sitten ostettu vajaa sarja Shakespeareä Cajanderin käännöksinä

Eija
Eija vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
03.12.2017 19:43 #210

Toinen haaste suoritettu .
Vaihdoin yhden kategorian kirjan kesken kaiken - haasteellisuus menettää vähän merkitystä, kun vaihtelee kirjojen paikkaa, kun on jo kerran merkattu, mutta näin nyt kävi tässä haasteessa yhden kirjan kohdalla.

09.12.2017 11:24 #211

Tarina tarinassa: Margaret Atwood Sokea surmaaja. Kirja kuin matushkanukke: Kertojan ääni nykypäivässä ja hänen muistelunsa, lomassa kuolleen sisaren romaani ja siinäkin päähenkilöt kehittelevät scifitarinoita. Ihan jännä, miten tarina avautuu kerros kerrokselta. Ihan kaikkea en arvannut ennen loppua. Osa kerroksista on kiinnostavampia kuin toiset; itse odotin eniten mitä Zycron-planeetalle kuuluu.

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
09.12.2017 11:55 #212

Haa, juuri eilen sain minäkin saman kirjan päätökseen, oli ollut TBR-listalla tosi pitkään. Kiehtova kirja, vaikkakaan ei lainkaan sellainen kuin olin odottanut.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Eija
Eija vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2017
09.12.2017 17:34 #213

Sokea surmaaja oli pitkään mullakin ehdolla mm. tähän kohtaan, mutta toinen lyhyempi juttu syrjäytti sen - oli niin paljon paksuja kirjoja jo takana. Tämä kirja olisi tarkoitus ympätä ensi vuoden haasteisiin johonkin kohtaan, jos mieli ei muutu.

18.12.2017 12:26 #214

Penguin Modern Classic: F. Scott Fitzgerald Tender is the night - painokseni tosin on Wordsworth Classics, mutta Penguinin listalta löysin. En pitänyt yhtä paljon kuin The Great Gatsbystä. Viehko tyyli on tallella, mutta hienoista itsetarkoituksellisuuden makua olen havaitsevinani. Tender is the night on pitkälti omaelämäkerrallinen, ja Fitzgerald elää synkkiä aikoja. Kirjasta on kaksi versiota; minä luin alkuperäisen 1934 version, postuumisti julkaistu kronologiseksi editoitu versio olisi ehkä luettavampi.

19.12.2017 13:14 #215

Suosikkikirjailijani suosittelema: Hjalmar Bergman Johan och Helen. Maria Lang mainitsee Bergmanin usein dekkareissaan haikean ihailevaan sävyyn. Opettavaisuudessaan ja filosofisuudessaan raskassoutuista huumoria. Olisiko aika ajanut tämän ohi. Paranee kyllä loppua kohden, kun jotain alkaa tapahtua.

Haaste selvä.