01.02.2017 12:45 #61 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017
24. A book set in the wilderness: The Gamble (Kristen Ashley)

Kirjan miljöö on pieni paikka (kylähkö/kaupungihko) Coloradossa ja päähenkilöt asustavat keskellä metsää. Ei ehkä ihan wilderness, mutta tarpeeksi lähellä.

13/52 luettu (11/52 spefiä, 10/52 omasta hyllystä) [25% - 21.2% -19.2%]

02.02.2017 10:23 #62 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Adv. 11. A book about a difficult topic – Miika Nousiainen: Juurihoito. Tässä on taas varsin ympäripyöreä haastekohta, jokaisella on oma mielipide siitä, mikä on vaikea aihe. Yhdelle tulee mieleen ihmissuhdekiemurat, toiselle yliopistotason teoreettinen fysiikka. Juurihoidossa
Varoitus: Spoiler.
Mielestäni aika vaikea aihe.

Luettu 17/52
Muokannut 06.02.2017 12:21 Wind

02.02.2017 21:33 #63 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2017
27. A book with a title that's a character's name Jamie Sawyer: The Lazarus War, Book two: Legion

- Majuri Conrad Harris on ammattinsa legenda. Sotilas, jonka mieli siirretään tehtävän alkaessa paljon tehokkaampaan kehoon (Vähän kuin Cameronin Avatarissa). Vuosien varrella Harris on saanut liikanimekseen Lazarus, koska hän tulee aina takaisin, täysin toivottomista tilanteistakin ja hänen tiiminsäkin tunnetaan nimellä Lazarus Legion. (Joskaan ryhmän jäsenet eivät aina jaa johtajansa onnea.)

9/40 - Adv. 3/12

03.02.2017 12:22 #64 :: Wind
Mitä mieltä olette:
11. A book by an author who uses a pseudonym
Käykö salanimeä käyttävän kirjailijan mikä tahansa kirja vai pitäisikö olla juuri tuo salanimellä kirjoitettu?

03.02.2017 12:31 #65 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Itse yritän ainakin löytää kohtaan juuri salanimellä kirjoitetun kirjan. .., mutta vannomatta paras, katsotaan kun loppuvuosi lähenee ja paineet listasta kovenee :wink:

03.02.2017 13:17 #66 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Jep, minulla alkaa jo nyt olla vaikeuksia tämä Popsugarin kanssa. Viime vuonna Helmetin haaste oli vaikein, mutta nyt Popsugar onkin haasteellisin, ainakin minulle. Lienee pakko muuttaa strategiaa: tähän mennessä olen yrittänyt sovittaa lukemiani kirjoja haastekohtiin, tästä eteenpäin pitänee valita luettavat haastekohtien perusteella.

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

03.02.2017 17:07 #67 :: Eija

Wind kirjoitti: Mitä mieltä olette:
11. A book by an author who uses a pseudonym

Ei tuossa suoraan ainakaan sanota, että kirjan pitäisi olla salanimellä kirjoitettu eli mielestäni käy vallan hyvin muukin kirja.

Wind kirjoitti: tähän mennessä olen yrittänyt sovittaa lukemiani kirjoja haastekohtiin, tästä eteenpäin pitänee valita luettavat haastekohtien perusteella.

Mulla oli strategia, että valitsin kirjat valmiiksi suurimpaan osaan kohdista, mutta niinkuin tavallista sijoittelusuunnitelma ei pitänyt vaan luettu kirja menikin toiseen kohtaan (vaikeammat kohdat täytetään aina mahdollisuuksien mukaan ekana). Onhan noissa haasteissa vielä useita kohtia, jotka saattaisi täyttyä sattumalta tai sitten myöhemmin on oikein alettava miettiä, että mitä niihin laittais. Mut yksi kuukausi vasta takana.

Btw. teillä kaikilla on taas hirvee tahti päällä :grin:

04.02.2017 09:38 #68 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
"Ihailemani henkilön kirjoittama kirja": Bruce Springsteen Born to run. Ihailu on minulle aika vieras sana, mutta niin suuren vaikutuksen on Springsteen tehnyt, että olen ostanut kaikki albumit, käynyt konsertissa ja toissa vuonna lukemani elämäkerta lähetti minut katsastamaan kotiseutujaan New Jerseyssä. Paikallistuntemuksesta oli hyötyä tämän omaelämäkerran seuraamisessa. Itseironinen, ainakin näennäisesti alastoman rehellinen ja vapaa kaikesta vaatimattomuudesta.

04.02.2017 19:54 #69 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017

Eija kirjoitti: Btw. teillä kaikilla on taas hirvee tahti päällä :grin:

Kyllä se tahti hidastuu kun kevät tulee ja aurinko alkaa paistaa. Mitä täällä pohjoisessa muutakaan voi talvella tehdä, kuin kyhjöttää sisällä ja lukea :smile:

05.02.2017 19:28 #70 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2017
5. A book about an immigrant or refugee Brian K. Vaughan, Fiona Staples: Saga Volume Two

- Alanan ja Markon pakomatka jatkuu, kun kummankin rodun osapuolet jahtaavat heitä pettureina.

9/40 - Adv. 4/12

05.02.2017 20:38 #71 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Kirja vaikeasta aiheesta: Tuomo Niemelä Suomen käävät. Kääpien tunnistus on haasteellista

06.02.2017 11:23 #72 :: Wind
22. A steampunk novel - H. G. Wells: Aikakone
En tiedä miten tämä on jäänyt minulta lukematta, ehkä olen nähnyt elokuvan/t liian monta kertaa. Hieno klassikko, aitoa steampunkia yli sadan vuoden takaa. Samalla täydentyi oma klassikkoprojektini.

06.02.2017 12:43 #73 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
2. A book that's been on your TBR list for way too long - Jeffrey Eugenides: Virgin Suicides - Kauniina kuolleet.
Kun kirja on pitkään lukulistalla, siitä muodostaa päässään jonkinlaisen mielikuvan ja lukeminen tuntuu aina vähän oudolta, kun kirja ei olekaan sellainen kuin kuvitteli. Niin kävi nytkin, vaikka olen nähnyt elokuvankin ja tiesin mitä kirjassa tapahtuu. Ehkä se oli se tunnelma, joka taas muodostui kerrontatavasta.

Luettu 19/52

06.02.2017 13:35 #74 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017
35. A book set in a hotel: Sweet Dreams (Kristen Ashley)

Hotelleihin sijoittuvat kirjat eivät ole kovin yleisiä, tai minä en ainakaan niihin törmää. Joten täytetään tämäkin hankalahko kohta heti kun vaan mahdollista. Kirjan päähenkilönainen (joka on yli 40-vuotias, harvinaista sekin romantiikkakirjoissa), päätyy pikkupaikkakunnalle Coloradoon ja päätyy asumaan hotelliin. Ei ehkä nyt ihan miljöönä hotelli tässä kirjassa, mutta tarpeeksi lähellä taas.

14/52 luettu (11/52 spefiä, 11/52 omasta hyllystä) [26.9% - 21.2% -21.2%]

06.02.2017 13:54 #75 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
^Tätä hotellikohtaa minäkin olen pähkäillyt. Hohto olisi täydellinen tähän, mutta luin sen viime vuonna. Romantiikka ei oikein iske, joten Sweet Dreams taitaa jäädä minulta lukematta.

08.02.2017 12:32 #76 :: Wind
17. A book involving a mythical creature - Helen Harper: Bloodfire
Muodonmuuttajia ja muita taksonomian ulkopuolelle jääneitä otuksia.

08.02.2017 17:30 #77 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2017
30. A book with pictures Hideyuki Kikuchi: Vampire Hunter D vol. 20, Scenes from an Unholy War

- Sivuilta löytyy Yoshita Amanon kuvituksia, joita jään jokaisessa D kirjassa ihailemaan.

10/40 - Adv. 4/12

09.02.2017 10:13 #78 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017
31. A book where the main character is a different ethnicity than you: Lady Luck (Kristen Ashley)

Toinen päähenkilö on afrikkalais-amerikkalainen mies.

15/52 luettu (11/52 spefiä, 12/52 omasta hyllystä) [28.9% - 21.2% -23.1%]

09.02.2017 14:15 #79 :: HourglassEyes
37. A book that's becoming a movie in 2017 Lauren Kate: Langennut

- Maaliskuun leffaa odotellessa.

11/40 - Adv. 4/12

10.02.2017 11:54 #80 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
23. A book with a red spine - Catherynne M. Valente: Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla
Punakantinen saturomaani. Valente on onnistunut kirjoittamaan kirjan, joka sopii kaikenikäisille. Vaikka onkin selvästi suunnattu lapsille ja nuorille, kirjassa on paljon sellaista absurdia huumoria, joka iskee myös aikuisen nauruhermoon. Varsin kelpo kirja.

Luettu 21/52
Muokannut 10.02.2017 11:54 Wind