10.02.2017 15:00 #81 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
26. A book by an author from a country you've never visited - Haruki Murakami: The Strange Library
Japanissa en ole koskaan käynyt. Erinomainen kirja!

• Emelie hahmo Kirjoittaja

10.02.2017 20:15 #82 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017
23. A book with a red spine: Velhous verissä (Terry Pratchett)

En edes yrittänyt löytää punaselkäistä kirjaa, vaan olin ajatellut, että pohdin asiaa joskus myöhemmin. Ihan sattumalta huomasin, että tässä kyseisessä kirjassa oli tarvittava ominaisuus. Mahdollisesti hankalahko kohta helposti kuitattu.

16/52 luettu (12/52 spefiä, 12/52 omasta hyllystä) [30.8% - 23.1% -23.1%]

11.02.2017 11:54 #83 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Kannessa on kissa: Philip Pullman Salaperäinen veitsi. Kaksikin kissaa.

12.02.2017 09:36 #84 :: Wind
28. A novel set during wartime - Michael Morpurgo: War horse
Nuori hieno hevonen viedään I maailmansodan melskeisiin, maanviljelijän poika jää kaipaamaan. Übersentimentaalinen kirja, jossa kertojana on hevonen. Taas vähän erilainen kirja, tällä kertaa uteliaisuudesta luettu. Tämän vaahtokarkkipläjäyksen jälkeen maistuu taas suolainen dystopia.

Luettu 23/52

12.02.2017 10:50 #85 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2017
8. A book that's more than 800 pages Marissa Meyer: Winter (Lunar Chronicles#4)

- Sadunomainen Winter pitää sisällään 824 sivua

11/40 - Adv. 5/12

14.02.2017 11:58 #86 :: Wind
32. A book about an interesting woman - Stephenie Meyer: Kemisti
Minun mielestä päähenkilö oli kiinnostava. Fyysisesti - sekä voimiltaan että ulkonäöltään - tavanomainen, mutta huipputaitava ammatissaan. On aina kiehtovaa, kun joku osaa jotain todella hyvin. Tietysti taas liikuttiin vähän uskottavuuden rajoilla, mutta lukunautinto on suurempi, jos ei ole lukiessa liian kriittinen. Näin jälkeenpäin voi tietysti miettiä kaikkia överiksi menneitä juttuja.

Luettu 24/52

14.02.2017 22:13 #87 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2017
18. A book you've read before that never fails to make you smile Cassandra Clare: City of Bones (Mortal Instruments#1)

- Nyt kun on tullut seurattua tv-sarjaa, niin sen mukana tuli himo lukea kirjatkin uudestaan. Siitä onkin jo jokunen vuosi kun olen viimeksi näitä alkupään kirjoja lukenut... - Ja jepulis, Jeeves! Rakastan sarjaa vieläkin! :wub:

12/40 - Adv. 5/12

15.02.2017 14:17 #88 :: maahinen
Lukuhaaste: Popsugar 2017
Toisessa kirjassa mainittu: Karl Marx & Friedrich Engels Kommunistisen puolueen manifesti. Luin tämän taustaksi Leninin Valittujen väliin; Marxiin ja Engelsiin viitataan luonnollisesti vähän väliä

16.02.2017 10:22 #89 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
15. A book with a subtitle - Max Brooks: World War Z: An Oral History of the Zombie War
Taas yksi post-apokalyptinen kirja, mitenköhän monta tällaista olen lukenut? Mutta aina vaan aihe jaksaa kiehtoa. Jos eläisin sodan kauhujen keskellä, lukisin varmaan prinsessatarinoita.

16.02.2017 11:15 #90 :: Wind
37. A book that's becoming a movie in 2017 - Stephen King: Revolverimies
Sama haastekohta kuin Goodreadsissa. Kirja kirjalta menee vaikeammaksi löytää kaikista kolmesta haasteesta sopiva kohta samalle kirjalle.

Luettu 26/52

16.02.2017 15:40 #91 :: HourglassEyes
4. An audiobook Alivaltiosihteeri, Virallinen kirja

- En ole äänikirjojen suuri ystävä, jotenkin lukijoiden äänenpaino teksteissä ei ikinä vastaa omaa mielikuvaani tilanteesta, joten kammosin tätä haastekohtaa jonkun verran. Kirpparilta löydetty Alivaltiosihteeri tuli pelastuksekseni, sillä Frangénin, Heikuran ja Liikan itsensä lukemana vanhat Alivaltiosihteerin jutut jaksoivat naurattaa ääneen kotitöiden lomassa. Tämä taitaa löytyä itseltä ihan kirjanakin hyllystä, mutta tähän sopivat miehet itse lukemaan loistavasti!

21. A book from a nonhuman perspective Mike Carey: Lucifer, book four

- Tarinaa etenee yleisesti joko Luciferin tai jonkun muun taivas/helvetti -olennon kertomana.

14/40 - Adv. 5/12

17.02.2017 11:17 #92 :: Wind
14. A book involving travel - Agatha Christie: Murder on the orient express
Tämä ei selityksiä kaivanne, junalla mennään.
Muokannut 17.02.2017 11:18 Wind Syy: typo

17.02.2017 13:44 #93 :: Wind
Lukuhaaste: Popsugar 2017
5. A book by a person of color - Chimamanda Ngozi Adichie: We should all be feminists
Oli pakko lukea tämä sen kohun vuoksi, jonka teos aiheutti. Tämä kirja jaetaan kaikille 9-luokkalaisille ja eräs opettaja (Juho Mäenpää) kieltäytyi jakamasta kirjaa oppilailleen: "En alistu feminismin kaltaista kiistanalaista ideologiaa propagoivien tahojen mainoshenkilöksi” (lainaus Aamulehdestä, uutinen on ollut muuallakin). Todellisuudessa kirja on tasa-arvon manifesti.

Luettu 28/52
Muokannut 17.02.2017 13:46 Wind

18.02.2017 14:45 #94 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2017
7. A book with an eccentric character Cassandra Clare: City of Ashes (Mortal Instruments#2)

- Jos Magnus Bane ei ole eksentrinen, niin en tiedä kuka on! :wub:

14/40 - Adv. 6/12

18.02.2017 19:49 #95 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2017
36. A book written by someone you admire Neil Gaiman, P. Craig Russell: The Graveyard book, volume 2

- Ah, Neil Gaiman! Miten kiehtovia tarinoita kynästäsi lähteekään, pystyisipä itse samaan joku päivä...

15/40 - Adv. 6/12

• Emelie hahmo Kirjoittaja

20.02.2017 07:39 #96 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2017
36. A book written by someone you admire: Vartijat, hoi! (Terry Pratchett)

Ehkäpä minä jollain tasolla ihailen (arvostan nyt ainakin) Pratchettiä.

17/52 luettu (13/52 spefiä, 12/52 omasta hyllystä) [32.7% - 25% -23.1%]

20.02.2017 11:20 #97 :: Wind
27. A book with a title that's a character's name - Lisa Genova: Still Alice
Minulle vähän outo kirjavalinta, kertoo Alzheimeriin sairastumisesta, mutta pidin, se oli hyvin kirjoitettu. Tosin lukeminen aiheutti epämukavan olon, tämä oli sellaista tosielämän kauhukirjallisuutta. Pelkään eniten vanhenemisessa sitä, että dementoituu, pää ei enää toimi. Eikä pelko ole täysin aiheeton, suvussani esiintyy dementiaa.

Luettu 29/52
Muokannut 20.02.2017 12:46 Wind

21.02.2017 11:21 #98 :: Wind
1. A book recommended by a librarian - Burton, Jessie: Nukkekaappi
Tämä oli minulle helppo kohta, lähipiirissä on tuttu kirjastonhoitaja, jonka kanssa juttelen usein kirjoista. Nukkekaappiin päädyimme Tulppanimurhista (Daniëlle Hermans), molemmissa ollaan 1600-luvun Hollannissa, tosin Tulppaanimurhissa oltiin myös nykyajassa. Suomennoksen myötä Nukkekaappi nousi TBR-listan kärkeen. Suosittelen historiallisten romaanien ystäville, varsin mukava lukukokemus, bonuksena ripaus mystiikkaa.

Luettu 30/52

21.02.2017 11:43 #99 :: Wind
Adv 9. A book you got from a used book sale - Amy Tan: Ilon ja onnen tarinat
Taaskin venytän vähän sääntöjä. En ostanut kirjaa, sain sen ilmaiseksi kirjojen kierrätyksestä, jonne se nyt päätyy takaisin.

Luettu 31/52

21.02.2017 13:43 #100 :: Wind
Adv.1. A book recommended by an author you love
Satuin löytämään taas tähän haastekohtaan vinkkejä, tällä kertaa George R. R. Martinin suosituksia:
"For some readers I like to draw attention to the classics of our genre. It never ceases to amaze me to discover that some of my own fans have never heard of all the great fantasists who came before me, without whom A SONG OF ICE AND FIRE could never have been written... without whom, in truth, there might not be a fantasy genre at all. If you have enjoyed my own fantasy novels, you owe it to yourself to read J.R.R. Tolkien (LORD OF THE RINGS), Robert E. Howard (Conan the Cimmerian, Kull of Atlantis, Solomon Kane), C.L. Moore (Jirel of Joiry), Jack Vance (THE DYING EARTH, Lyonesse, Cugel the Clever, and so much more), Fritz Leiber (Fafhrd and the Grey Mouser), Richard Adams (WATERSHIP DOWN, SHARDIK, MAIA), Ursula K. Le Guin (Earthsea, the original trilogy), Mervyn Peake (GORMENGHAST), T.H. White (THE ONCE AND FUTURE KING), Rosemary Sutcliffe, Alan Garner, H.P. Lovecraft (more horror than fantasy, admittedly), Clark Ashton Smith, and... well, the list is long. But those writers should keep you busy for quite a while. You won't like all of them, perhaps... some wrote quite a long time ago, and neither their prose nor their attitudes are tailored for modern attention spans and sensibilities... but they were all important, and each, in his or her own way, was a great storyteller who helped make fantasy what it is today."
(lähde: grrm.livejournal.com/316785.html)
Muokannut 21.02.2017 14:08 Wind