Lukuhaaste: Helmet 2017

• Emelie hahmo Kirjoittaja
14.02.2017 10:37 #121 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017
25. Kirja, jossa kukaan ei kuole: Game Plan (Kristen Callihan)

Olen laittanut näihin haastekohtiin vain lukemiani spefikirjoja tai sitten kirjoja omasta hyllystäni, mutta nyt oli pakko livetä rivistä. Tämä haastekohta saattaa osoittautua haasteelliseksi, joten hyötykäytän nyt tämän keskinkertaisen urheiluteemaisen romantiikkakirjan tähän. Luettava tarina, mutta ei mitään sen ihmeellisempää.

22/50 luettu (17/50 spefiä, 18/50 omasta hyllystä) [44% - 34% - 38%]

14.02.2017 12:05 #122 : Wind
48. Kirja aiheesta, josta tiedät hyvin vähän - Stephenie Meyer: Kemisti
Tiedän todella vähän
mutta onneksi tämä puute ei ole haitannut arkielämää :smile:

Luettu 24/50

14.02.2017 22:07 #123 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017
29. Kirjan päähenkilö osaa jotain, mitä haluat oppia Cassandra Clare: City of Bones (Mortal Instruments#1)

- Kadehdin yleisesti ottaen kaikkia Shadowhuntereiden taitoja, varsinkin taistelumenetelmiä.

18/50

• maahinen hahmo
  • maahinen
15.02.2017 14:20 #124 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017
Politiikasta kertova kirja: Karl Marx & Friedrich Engels Kommunistisen puolueen manifesti.

16.02.2017 10:26 #125 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017
6. Kirjassa on monta kertojaa - Max Brooks: World War Z: An Oral History of the Zombie War
Koko kirja koostui haastatteluista, mitään juonta ei varsinaisesti ollut. Tartuin teokseen vähän epäluuloisena, yleensä suosin juonivetoista kirjallisuutta, mutta tämä oli yllättävän kiinnostava.

16.02.2017 11:23 #126 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017
14. Valitsit kirjan takakannen tekstin perusteella - Stephen King: Revolverimies

Luettu 26/50

16.02.2017 15:27 #127 : HourglassEyes
25. Kirja, jossa kukaan ei kuole Alivaltiosihteeri, Virallinen kirja

- Legendaarista, suomalaista radiohupailua äänikirjana.

32. Kirja on inspiroinut muuta taidetta Mike Carey: Lucifer, book four

- Mike Careyn kirjoittamasta upeasta sarjakuvasta helvetistä loparit ottaneesta Luciferista pyörii parhaillaan (jenkeissä, Netflixistä en ole varma) tv-sarjan 2. kausi ja ilmeisesti 3. kaudellekin on vilauteltu vihreätä valoa.

20/50

16.02.2017 15:31 #128 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017

Wind kirjoitti: Helmethaaste on todellakin helpottunut viime vuodesta. Tähänkin olisi sopinut aika moni lukemani kirja.

Minulta jäi viime vuonna muutama kohta täyttämättä, koska ajattelin niiden olevan helppoja ja lykkäsin niitä tuonnemmaksi. Että joo, katsotaan miten tänä vuonna käy. Helpompi haaste kyllä on noin lähtökohtaisesti. :tongue:

17.02.2017 10:12 #129 : Wind

Dyn kirjoitti:

Joo, noinkin voi käydä, se mikä näyttää helpolta, ei aina ole sitä. Nyt olen siinä pisteessä, että joudun jo tosissaan miettimään, mihin mikäkin kirja sopii. Tähän saakka olen saanut jokaisen luetun kirjan sopimaan kaikkiin kolmeen haasteeseen, mutta väistämättä on edessä tilanne, että kirja sopii enää yhteen tai kahteen haasteeseen. Vaikka eihän se haittaa, eipä leikki lopu liian lyhyeen :grin:

17.02.2017 11:22 #130 : Wind
24. Kirjassa selvitetään rikos - Agatha Christie: Murder on the Orient express
Kaikkien tuntema dekkariklassikko, mitä tästä sen enempää sanomaan.

17.02.2017 13:53 #131 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017
13. Kirja "kertoo sinusta" - Chimamanda Ngozi Adichie: We should all be feminists
Mitä ikinä tämä kohta tarkoittaakaan, luulen että tällä kirjalla pääsen lähimmäksi sitä. Sukupuolten, rotujen, uskontojen, seksuaalisten suuntauksien ja kaikkien muidenkin erilaisuuksien tasa-arvo on minulle itsestään selvyys, ja on aina järkyttävää huomata, että jotkut arvottavat ihmistä näiden ominaisuuksien mukaan. Tämä kirja perää siis tasa-arvoa, nimestään huolimatta.

Luettu 28/50

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen
17.02.2017 16:44 #132 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017

Wind kirjoitti: Nyt olen siinä pisteessä, että joudun jo tosissaan miettimään, mihin mikäkin kirja sopii. Tähän saakka olen saanut jokaisen luetun kirjan sopimaan kaikkiin kolmeen haasteeseen, mutta väistämättä on edessä tilanne, että kirja sopii enää yhteen tai kahteen haasteeseen. Vaikka eihän se haittaa, eipä leikki lopu liian lyhyeen :grin:

Hyvinhän sä porskutat, 28 kirjaa kolmeen haasteeseen on jo hyvin :smile: Olisi jo aika hyvin mietitty haasteet ennakolta läpi, jos vaikka saisi kaikki kolmen haasteen kohdat yksillä kirjoilla. Itse sain viime vuonna 41 samaa kirjaa kahteen haasteeseen. Nyt en vielä tiedä miten menee, kun haasteita on enemmän (kolme) ja olen vasta alkutekijöissä suorituksissa.

17.02.2017 19:47 #133 : Wind

Eija kirjoitti:

41, aika hyvin! Kolme haastetta on tietty mutkikkaampi.

18.02.2017 14:41 #134 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017
31. Fantasiakirja Cassandra Clare: City of Ashes (Mortal Instruments#2)

- Vaihteeksi helppo kohta

21/50

18.02.2017 19:53 #135 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017
43. Kirja, jonka lukemista olet suunnitellut pidempään Neil Gaiman, P. Craig Russell: The Graveyard book, volume 2

- Nämä lyhyemmät pätkät unohtuvat helposti sellaiseen "se on niin lyhyt, ehdin lukea sen nopeasti myöhemmin" -looppiin. Niin on käynyt tämänkin kanssa.

22/50

• Emelie hahmo Kirjoittaja
20.02.2017 07:45 #136 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017
1. Kirjan nimi on mielestäsi kaunis: Guards! Guards! (Terry Pratchett)

En oikeastaan koskaan koe kirjan nimiä kauniina, joten kuittaan tämän kohdan kirjalla, jolla on mieleenjäävä tai erilainen nimi, joka samalla kutkuttaa minun mielenkiintoani.

23/50 luettu (18/50 spefiä, 18/50 omasta hyllystä) [46% - 36% - 36%]

20.02.2017 10:47 #137 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017

Emelie kirjoitti: 1. Kirjan nimi on mielestäsi kaunis: Guards! Guards! (Terry Pratchett)

Sama täällä, en ole keksinyt yhtäkään kaunista kirjan nimeä, en luetuista enkä lukemattomista. Kamalia kirjan nimiä olisi kyllä pilvin pimein... Niistähän voisi tehdä vaikka äänestyksen :tongue:

20.02.2017 11:14 #138 : Wind
39. Ikääntymisestä kertova kirja - Lisa Genova: Still Alice
Harvemmin tulee luettua kirjaa ikääntymisestä ja siksi tyydyn taas tällaiseen "kyllin hyvä" vaihtoehtoon. Alice sairastuu Alzheimerin tautiin, joka on tyypillisesti vanhuuteen liittyvä sairaus, tosin Alice on vasta 50 v. Mutta kirja siis kertoo iän mukanaan tuomasta ongelmasta.

Luettu 29/50

21.02.2017 09:22 #139 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Helmet 2017
47. Kirja täyttää kahden haastekohdan kriteerit Cassandra Clare: City of Glass (Mortal Instruments#3)

- Esimerkiksi kohdat 29 (Kirjan päähenkilö osaa jotain, mitä haluat oppia) ja 31 (Fantasiakirja), jotka olen käyttänyt sarjan edellisiin osiin haastekohdissa.

23/50

21.02.2017 11:29 #140 : Wind
10. Kirjan kansi on mielestäsi kaunis - Burton, Jessie: Nukkekaappi
Kanteen on kuvattu vanha hollantilainen nukkekaappi, joka ei ollut lasten lelu, vaan varakkaiden naisten kapistus. Olen nähnyt niitä museossa Amsterdamissa, ne ovat uskomattoman hienoja miniatyyritaloja, joissa on taidokkaasti tehdyt huonekalut ja tavarat astioista tauluihin. Ovat varmasti maksaneet pienen omaisuuden. Olisi sopinut myös kohtaan 17. Kirjan kannessa on sinistä ja valkoista.

Luettu 30/50

Uusin jäsen: Topi Kopakkala