Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Lukuhaaste: Helmet 2017

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
Taso: 57
Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2017
14.02.2017 10:37 #121

25. Kirja, jossa kukaan ei kuole: Game Plan (Kristen Callihan)

Olen laittanut näihin haastekohtiin vain lukemiani spefikirjoja tai sitten kirjoja omasta hyllystäni, mutta nyt oli pakko livetä rivistä. Tämä haastekohta saattaa osoittautua haasteelliseksi, joten hyötykäytän nyt tämän keskinkertaisen urheiluteemaisen romantiikkakirjan tähän. Luettava tarina, mutta ei mitään sen ihmeellisempää.

22/50 luettu (17/50 spefiä, 18/50 omasta hyllystä) [44% - 34% - 38%]

Varoitus: Spoiler. [ Napsauta laajentaaksesi ]

I have seen the future .... and I do not wish to go there again.

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
Taso: 40
Wind vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2017
14.02.2017 12:05 #122

48. Kirja aiheesta, josta tiedät hyvin vähän - Stephenie Meyer: Kemisti
Tiedän todella vähän

mutta onneksi tämä puute ei ole haitannut arkielämää :smile:

Luettu 24/50

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
Taso: 51
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2017
14.02.2017 22:07 #123

29. Kirjan päähenkilö osaa jotain, mitä haluat oppia Cassandra Clare: City of Bones (Mortal Instruments#1)

- Kadehdin yleisesti ottaen kaikkia Shadowhuntereiden taitoja, varsinkin taistelumenetelmiä.

18/50

"Transient guests are we"
~Hideyuki Kikuchi~

• maahinen hahmo
maahinen
Kapteeni
Taso: 46
maahinen vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2017
15.02.2017 14:20 #124

Politiikasta kertova kirja: Karl Marx & Friedrich Engels Kommunistisen puolueen manifesti.

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
16.02.2017 10:26 #125

6. Kirjassa on monta kertojaa - Max Brooks: World War Z: An Oral History of the Zombie War
Koko kirja koostui haastatteluista, mitään juonta ei varsinaisesti ollut. Tartuin teokseen vähän epäluuloisena, yleensä suosin juonivetoista kirjallisuutta, mutta tämä oli yllättävän kiinnostava.

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
16.02.2017 11:23 #126

14. Valitsit kirjan takakannen tekstin perusteella - Stephen King: Revolverimies
Helmethaaste on todellakin helpottunut viime vuodesta. Tähänkin olisi sopinut aika moni lukemani kirja.

Luettu 26/50

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
16.02.2017 15:27 #127

25. Kirja, jossa kukaan ei kuole Alivaltiosihteeri, Virallinen kirja

- Legendaarista, suomalaista radiohupailua äänikirjana.

32. Kirja on inspiroinut muuta taidetta Mike Carey: Lucifer, book four

- Mike Careyn kirjoittamasta upeasta sarjakuvasta helvetistä loparit ottaneesta Luciferista pyörii parhaillaan (jenkeissä, Netflixistä en ole varma) tv-sarjan 2. kausi ja ilmeisesti 3. kaudellekin on vilauteltu vihreätä valoa.

20/50

~Hideyuki Kikuchi~

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
Taso: 66
Dyn vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2017
16.02.2017 15:31 #128

Wind kirjoitti: Helmethaaste on todellakin helpottunut viime vuodesta. Tähänkin olisi sopinut aika moni lukemani kirja.

Minulta jäi viime vuonna muutama kohta täyttämättä, koska ajattelin niiden olevan helppoja ja lykkäsin niitä tuonnemmaksi. Että joo, katsotaan miten tänä vuonna käy. Helpompi haaste kyllä on noin lähtökohtaisesti. :tongue:

This is hard, but that's how I wanted it.

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
17.02.2017 10:12 #129

Dyn kirjoitti:

Wind kirjoitti: Helmethaaste on todellakin helpottunut viime vuodesta. Tähänkin olisi sopinut aika moni lukemani kirja.

Minulta jäi viime vuonna muutama kohta täyttämättä, koska ajattelin niiden olevan helppoja ja lykkäsin niitä tuonnemmaksi. Että joo, katsotaan miten tänä vuonna käy. Helpompi haaste kyllä on noin lähtökohtaisesti. :tongue:

Joo, noinkin voi käydä, se mikä näyttää helpolta, ei aina ole sitä. Nyt olen siinä pisteessä, että joudun jo tosissaan miettimään, mihin mikäkin kirja sopii. Tähän saakka olen saanut jokaisen luetun kirjan sopimaan kaikkiin kolmeen haasteeseen, mutta väistämättä on edessä tilanne, että kirja sopii enää yhteen tai kahteen haasteeseen. Vaikka eihän se haittaa, eipä leikki lopu liian lyhyeen :grin:

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
17.02.2017 11:22 #130

24. Kirjassa selvitetään rikos - Agatha Christie: Murder on the Orient express
Kaikkien tuntema dekkariklassikko, mitä tästä sen enempää sanomaan.

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
17.02.2017 13:53 #131

13. Kirja "kertoo sinusta" - Chimamanda Ngozi Adichie: We should all be feminists
Mitä ikinä tämä kohta tarkoittaakaan, luulen että tällä kirjalla pääsen lähimmäksi sitä. Sukupuolten, rotujen, uskontojen, seksuaalisten suuntauksien ja kaikkien muidenkin erilaisuuksien tasa-arvo on minulle itsestään selvyys, ja on aina järkyttävää huomata, että jotkut arvottavat ihmistä näiden ominaisuuksien mukaan. Tämä kirja perää siis tasa-arvoa, nimestään huolimatta.

Luettu 28/50

• Eija hahmo
Eija
Riivaaja
Taso: 44
Eija vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2017
17.02.2017 16:44 #132

Wind kirjoitti: Nyt olen siinä pisteessä, että joudun jo tosissaan miettimään, mihin mikäkin kirja sopii. Tähän saakka olen saanut jokaisen luetun kirjan sopimaan kaikkiin kolmeen haasteeseen, mutta väistämättä on edessä tilanne, että kirja sopii enää yhteen tai kahteen haasteeseen. Vaikka eihän se haittaa, eipä leikki lopu liian lyhyeen :grin:

Hyvinhän sä porskutat, 28 kirjaa kolmeen haasteeseen on jo hyvin :smile: Olisi jo aika hyvin mietitty haasteet ennakolta läpi, jos vaikka saisi kaikki kolmen haasteen kohdat yksillä kirjoilla. Itse sain viime vuonna 41 samaa kirjaa kahteen haasteeseen. Nyt en vielä tiedä miten menee, kun haasteita on enemmän (kolme) ja olen vasta alkutekijöissä suorituksissa.

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
17.02.2017 19:47 #133

Eija kirjoitti:

Wind kirjoitti: Nyt olen siinä pisteessä, että joudun jo tosissaan miettimään, mihin mikäkin kirja sopii. Tähän saakka olen saanut jokaisen luetun kirjan sopimaan kaikkiin kolmeen haasteeseen, mutta väistämättä on edessä tilanne, että kirja sopii enää yhteen tai kahteen haasteeseen. Vaikka eihän se haittaa, eipä leikki lopu liian lyhyeen :grin:

Hyvinhän sä porskutat, 28 kirjaa kolmeen haasteeseen on jo hyvin :smile: Olisi jo aika hyvin mietitty haasteet ennakolta läpi, jos vaikka saisi kaikki kolmen haasteen kohdat yksillä kirjoilla. Itse sain viime vuonna 41 samaa kirjaa kahteen haasteeseen. Nyt en vielä tiedä miten menee, kun haasteita on enemmän (kolme) ja olen vasta alkutekijöissä suorituksissa.

41, aika hyvin! Kolme haastetta on tietty mutkikkaampi.

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
18.02.2017 14:41 #134

31. Fantasiakirja Cassandra Clare: City of Ashes (Mortal Instruments#2)

- Vaihteeksi helppo kohta

21/50

~Hideyuki Kikuchi~

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
18.02.2017 19:53 #135

43. Kirja, jonka lukemista olet suunnitellut pidempään Neil Gaiman, P. Craig Russell: The Graveyard book, volume 2

- Nämä lyhyemmät pätkät unohtuvat helposti sellaiseen "se on niin lyhyt, ehdin lukea sen nopeasti myöhemmin" -looppiin. Niin on käynyt tämänkin kanssa.

22/50

~Hideyuki Kikuchi~

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
Taso: 57
Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2017
20.02.2017 07:45 #136

1. Kirjan nimi on mielestäsi kaunis: Guards! Guards! (Terry Pratchett)

En oikeastaan koskaan koe kirjan nimiä kauniina, joten kuittaan tämän kohdan kirjalla, jolla on mieleenjäävä tai erilainen nimi, joka samalla kutkuttaa minun mielenkiintoani.

23/50 luettu (18/50 spefiä, 18/50 omasta hyllystä) [46% - 36% - 36%]

I have seen the future .... and I do not wish to go there again.

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
20.02.2017 10:47 #137

Emelie kirjoitti: 1. Kirjan nimi on mielestäsi kaunis: Guards! Guards! (Terry Pratchett)

En oikeastaan koskaan koe kirjan nimiä kauniina, joten kuittaan tämän kohdan kirjalla, jolla on mieleenjäävä tai erilainen nimi, joka samalla kutkuttaa minun mielenkiintoani.

Sama täällä, en ole keksinyt yhtäkään kaunista kirjan nimeä, en luetuista enkä lukemattomista. Kamalia kirjan nimiä olisi kyllä pilvin pimein... Niistähän voisi tehdä vaikka äänestyksen :tongue:

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
20.02.2017 11:14 #138

39. Ikääntymisestä kertova kirja - Lisa Genova: Still Alice
Harvemmin tulee luettua kirjaa ikääntymisestä ja siksi tyydyn taas tällaiseen "kyllin hyvä" vaihtoehtoon. Alice sairastuu Alzheimerin tautiin, joka on tyypillisesti vanhuuteen liittyvä sairaus, tosin Alice on vasta 50 v. Mutta kirja siis kertoo iän mukanaan tuomasta ongelmasta.

Luettu 29/50

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
21.02.2017 09:22 #139

47. Kirja täyttää kahden haastekohdan kriteerit Cassandra Clare: City of Glass (Mortal Instruments#3)

- Esimerkiksi kohdat 29 (Kirjan päähenkilö osaa jotain, mitä haluat oppia) ja 31 (Fantasiakirja), jotka olen käyttänyt sarjan edellisiin osiin haastekohdissa.

23/50

~Hideyuki Kikuchi~

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
21.02.2017 11:29 #140

10. Kirjan kansi on mielestäsi kaunis - Burton, Jessie: Nukkekaappi
Kanteen on kuvattu vanha hollantilainen nukkekaappi, joka ei ollut lasten lelu, vaan varakkaiden naisten kapistus. Olen nähnyt niitä museossa Amsterdamissa, ne ovat uskomattoman hienoja miniatyyritaloja, joissa on taidokkaasti tehdyt huonekalut ja tavarat astioista tauluihin. Ovat varmasti maksaneet pienen omaisuuden. Olisi sopinut myös kohtaan 17. Kirjan kannessa on sinistä ja valkoista.

Luettu 30/50

Paikalla 2 jäsentä ja 60 vierailijaa
Jukuke, yarskiss
Uusin jäsen: Fin
Jäseniä yhteensä: 8663