Lukuhaaste: Helmet 2017

06.03.2017 11:19 #161

50. Kirjaston henkilökunnan suosittelema kirja - Beth Lewis: Suden tie
Varsinainen lukunautinto! Tässä kirjassa oli monta elementtiä, joista pidin: liikuttiin luonnossa, päähenkilö oli vahva, itsenäinen ja taitava, mutta kuitenkin inhimillinen, oli jännitystä, takaa-ajoa, kiperiä tilanteita ja myös uskottavuutta. Mutta parasta oli

Suosittelen!

Luettu 37/50

06.03.2017 11:35 #162

13. Kirja "kertoo sinusta": Otsonipäiväkirjat (Tero Mielonen)

Sarjakuva tutkijasta, joka lähtee tekemään post-docia Hollantiin. En ole post-doc, mutta kuitenkin tutkijana luonnontieteellisellä alalla, joten aika tuttuja juttuja tästä löytyi.

27/50 luettu (19/50 spefiä, 21/50 omasta hyllystä) [54% - 38% - 42%]

06.03.2017 12:26 #163

47. Kirja täyttää kahden haastekohdan kriteerit - Brian K. Vaughan, Fiona Staples: Saga 1
Sopisi haastekohtiin 22. Kuvitettu kirja sekä 16. Ulkomaisen kirjallisuuspalkinnon voittanut kirja.

Luettu 38/50

08.03.2017 14:42 #164

20. Kirjassa on vammainen tai vakavasti sairas henkilö - Robert Galbraith: Silkkiäistoukka
Päähenkilön jalka on amputoitu ja siitä tuntuu olevan jatkuvasti vaivaa. Mukavasti kirjoitettu dekkarisarja, jonka lukemista aion jatkaa.

Luettu 39/50

09.03.2017 09:57 #165

46. Oseanialaisen kirjailijan kirjoittama kirja Markus Zusak: Kirjavaras

- Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, sainpahan toisenkin maantieteellisen haastekohdan pois. Yleisesti inhoan näitä. Onneksi Kirjavaras oli hyvä ja koskettava nuoren tytön tarina toisen maailmansodan ajalta. Zusak on kotoisin Sidneystä, Australiasta.

28/50

09.03.2017 13:37 #166

4. Kirja lisää hyvinvointiasi - Takashi Hiraide: Kissavieras
Tämä olisi sopinut myös kohtiin 2. Kirjablogissa kehuttu kirja, 10. Kirjan kansi on mielestäsi kaunis ja 40. Kirjailija tulee erilaisesta kulttuurista kuin sinä. Japanilaisen vähäeleinen kirja pariskunnasta ja kissasta, joka käy heidän luonaan. Kirja on niin todentuntuinen, että uskon sen olevankin pitkälti oikeita tapahtumia kirjailijan elämästä. Kissavieraassa näkyy länsimaisen ja itämaisen elämäntyylin ja ajatustavan ero. Kun karsii turhan hössötyksen pois, ehtii välillä rauhoittua tarkkailemaan sudenkorennon elämää.

Luettu 40/50

Viimeksi muokattu: 09.03.2017 14:12 : Wind. Syy: vaihdoin haastekohtaa

12.03.2017 20:17 #167

2. Kirjablogissa kehuttu kirja Eve Hietamies: Tarhapäivä

- Antti ja Paavo Pasasen arjessa sattuu ja tapahtuu. Tarhapäivä on sarjan toinen romaani ja kehuttu useammassakin kirjablogissa. Sarjan kolmas osa, Hammaskeiju, ilmestyi helmikuulla ja myi heti alkuun painoksensa loppuun. Tämäkin täytynee kotihyllyyn hankkia.

29/50

Dyn vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2017
13.03.2017 04:27 #168

29. Kirjan päähenkilö osaa jotain, mitä haluat oppia: Deborah Harkness: The Book of Life

Sarjan päähenkilö on noita, ja toki olisi hienoa osata hiukan magiaa. :grin:

13.03.2017 11:25 #169

43. Kirja, jonka lukemista olet suunnitellut pidempään - Stephen King, Peter Straub: The Talisman
Pitkän TBR-listan satoa. Odotin hyvää kirjaa, onhan tämä saanut hyvät arvostelut ja osuu hyvin omaan lukumakuun. Mutta läpi pitkän kirjan minua häiritsi, että

Voi kunpa päähenkilö olisi ollut edes 15, kirja olisi ollut paljon uskottavampi.

Luettu 41/50

13.03.2017 14:31 #170

2. Kirjablogissa kehuttu kirja - Juha-Pekka Koskinen: Luciferin oppipojat
Tätä on kehuttu mm. Lukutoukan kulttuuriblogissa ( kristankirjat.blogspot.fi/ ) ja kelpaahan sitä kehua, hyvä oli. Kyllä suomalaisetkin osaa!

Luettu 42/50

16.03.2017 14:14 #171

41. Kirjan kannessa on eläin Julian Gough & Jim Field: Karhu ja kaniini Kaverin kamalat tavat

- Tämän vuoden lastenkirjauutuus, jossa lempeä karhu kohtaa kärttyisän kaniinin. Kanteen on piirretty juuri kyseiset kumppanukset.

30/50

Viimeksi muokattu: 17.03.2017 10:48 : HourglassEyes. Syy: kirotushärö

19.03.2017 21:02 #172

12. Politiikasta tai poliitikosta kertova kirja Arnold Schwarzenegger: Total Recall uskomaton elämäntarinani

- Arskan muistelmat käsittää luonnollisesti uran kehonrakentajana ja sen moninkertaisena mestarina, elokuvatähtenä ja lopulta Kalifornian kuvernöörinä. Politiikka alkaa olemaan selkeä osa kirjaa n. puolestavälistä alkaen jolloin Arnold tapaa tulevan vaimonsa Kennedy klaanin Maria Shriverin. Aika mielenkiintoinen asetelma on ollut tuo heidän elämänsä, Marian tullessa vannoutuneesta demokraattisuvusta ja Arnoldin ollessa republikaani henkeen ja vereen melkein heti maahantulonsa jälkeen. Yllättävän mielenkiintoinen kirja ja taas on poissa yksi hankaluus listalta!

31/50

20.03.2017 08:36 #173

19. Yhdenpäivänromaani: Horrorstör (Grady Hendrix)

Tapahtumat sijoittuvat epilogia lukuunottamatta yhden päivän ajalle.

28/50 luettu (20/50 spefiä, 22/50 omasta hyllystä) [56% - 40% - 44%]

20.03.2017 10:48 #174

19. Yhdenpäivänromaan Charlaine Harris: A touch of dead ("Sookie #9,5")

- Heh, Emelie ja minä tulkitsimme haastekohdan näköjään eri näkökulmista, kumpikaan tuskin on väärin. Minä laitan tähän Sookien novellikokoelman, jonka luki kepeästi alle päivässä. Muutamassa tunnissa itseasiassa.

32/50

20.03.2017 11:56 #175

8. Suomen historiasta kertova kirja – Lari Kotilainen: Kielen elämä : suomen kieli eilisestä huomiseen.
Olipa kiinnostava kirja suomen kielen historiasta! Kielihän on oleellinen osa kansaa ja kulttuuria, joten tämä on samalla kirja Suomen historiasta, yhdestä näkökulmasta. Kotilainen kirjoittaa värikkäästi ja kiinnostavasti, tätä ei malttanut laskea käsistään.

Luettu 43/50

21.03.2017 10:13 #176

20. Kirjassa on vammainen tai vakavasti sairas henkilö: To Each Her Own (Molly Mirren)

Toinen päähenkilöistä on liikuntarajoitteinen selkäydinvamman vuoksi.

29/50 luettu (20/50 spefiä, 23/50 omasta hyllystä) [58% - 40% - 46%]

21.03.2017 10:34 #177

33. Kirja kertoo Intiasta - Mikael Bergstrand: Sumua Darjeelingissa - ja teetä
Olin jo lainannut Arundhati Roy Joutavuuksien jumalan luettavaksi tähän kohtaan, mutta sitten tämä tuli sattumalta vastaan ja tulin lukeneeksi sen ensin. Aion lukea myös Joutavuuksien jumalan, se on ollut lukulistalla tosi pitkään. Tähän sopisi myös Vish Puri -sarja (Tarquin Hall), mutta olen jo lukenut kaikki osat.

Luettu 44/50

21.03.2017 13:12 #178

19. Yhdenpäivänromaani – Anne Rice: Veren vangit
Alkuperäisen nimensä - Interview with the Vampire - mukaan kirja kertoo haastattelusta, joka tapahtuu yhden yön aikana. Tämä on siis tarkemmin sanottuna yhdenyönromaani :grin: . Kelpo luettavaa.

Luettu 45/50

27.03.2017 10:31 #179

9. Toisen taideteoksen inspiroima kirja: Ylpeys ja ennakkoluulo ja zombit (Jane Austen, Seth Grahame-Smith)

En tiedä voiko Austenin kirjoja kutsua varsinaisesti taideteoksiksi, mutta mennään tällä.

30/50 luettu (21/50 spefiä, 23/50 omasta hyllystä) [60% - 42% - 46%]

NiTessine
Kadetti
NiTessine vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2017
27.03.2017 23:07 #180

9. Toisen taideteoksen inspiroima kirja: Mark Russell - God Is Disappointed in You

Luin tämän oikeastaan vahingossa. Luulin että oli sarjakuva, kun olin ostanut tämän osana HumbleBundlea sarjiksia. Eipä ollut, oli parisataasivuinen kuvitettu kirja, joka tiivisti jokaisen Raamatun 66 kirjasta muutamaan tekstikappaleeseen tai sivuun, poimii olennaiset jutut niistä kaikista – jopa niistä, joissa sellaisia ei oikeastaan ole – ja paketoi huumoriin. Ihan hauska, eikä sivumäärästään huolimatta kestänyt kauaa.

3/5. Kyllähän tämän lukee.

Fievre, sterle
Uusin jäsen: readerX